Nem azért h basztassalak, de majd próbálj ki akkor egy high end cuccot vagy csak egy sportot pl... Simson tuningból ne hozz át ide sokmindent, mert fele nem igaz itt... pl egy egyszerű mezei gianelli csővel pörög az rs 13-14000-et egy nagyon szar 50-es hengerrel, 19-es karbival... Az én rs-emen ott pihent a 24-es karbi, és egyáltalán nem volt sok, és nem high-end cucc volt hanem egy szimpla 80-as vas henger. A srác MHR hengerszettet tervez ami nem 16Le, szal kell oda a 24-es! A valóság itt van, a 17.5-es karbi nem divat, legalábbis errefelé. öhm pl: aprilia sr street ROBOGÓ gyárilag 17.5-essel ugrott ki a piacra GYÁRI 50! A yamaha TZR gyári 16.. A 19-21 az egy teljesen 7köznapi jelenség kismocikon. A hengert kategóriánként ki tudod választani, nem kell ott vezérlést vizsgálgatni. Utánaolvasol és ennyi. Ezek tervezett, nem faragott hengerek. A tuningot hangolni kell, és összeépíteni. Nem mindegy, hogy mit mivel raksz össze, általában segítenek benne, hogy mit mivel. Ez az alul húz, felül húz a karbi miatt... ezt meg hülyeségnek tartom. Itt a rezó+a henger határozza meg a motor karakterisztikáját, (főleg a rezó). Ezt most húzhatod még gyújtással, egyebekkel. A karbi az max annyi, hogy meddig tudja ellátni kajával és a kis karbi az csak lent tudja ellátni, a felső határ a lényeg. 2T-t nem sokan használják 6000 alatt. A menővárosi gyerek, meg csak belerakatja a cuccokat és hello. Hangolni meg majd az idő fogja...de a robogó az más tészta már megint. Ui:
Bocs, ha megbántottam valakit, de én a tapasztaltakról beszélek, nem az "aztmondtákhogy"-ról...
Üdv! Nekem AM5 blokk van a mociban , 50es hengerrel. Elöl 13 ,hátul 45-ös lánckerékkel, igy a vége 82-83km/h és 9200-at pörög kb ekkor 5.-ben
Remélem ez segít vmit neked!
Van egy minarelli am3- as blokkom, és vettem bele egy 5- ös váltót.
Tegnap kicseréltem, de sokkal másabbak lettek a váltó méretek, más lett a végáttétel. Nekem most egy 80 as henger van rajta, csak azt nem tudom, hogy milyen lánckerekeket használjak, az 5- ös váltóhoz, 80- as hengerel, hogy ne legyen se túl rövid, se túl hosszú.
Miért nem akkor már élből magnézium 42-es VHSG-t.
Nem is értem. Membránvezérelt motor kis karbit is elbír. Csak nagyon komoly tuningok kérnék a 20+ karbit.
Egy kis gagyi tuninghenger akkorával már rosszabb lenne, persze ha jó a beállítás, akkor minimális lenne a különbség. Nagyobb karbival tetőre jobb, kicsivel szélesebben kiforog.
De pl az 50-es MBA UFO GP henger 18 Le volt 28-as dellortóval 16000rpm-en, 16.5hp 15000-en 17-es karbival, mert a junioroknál azt engedték. Cserébe kicsivel alúl jobb, túlforgósabb, bár egy 50-es GP hengernél nincs alúl, de ez már más kérdés. Meg az is poén, hogy ez tárcsás, az jobban kéri a nagy karbit. De száz szónak is egy a vége, az 50-es MBA-tól itt k*rva messze vagyunk, el kell menni egy robogó kupaversenyre, ott is 24-es TM-et használnak ha jól tévedek és azok kurvára mennek, betudják állítani, 2x annyira megy ugyanaz a hengerszett a robogókupások kezében, mint a gazadagapuci menő városi rajoló kisgyerekek kezében. Egyszóval itt nagyon elrugadtottatok a valóságtól.
Én egy 70-es utcán is használható szettnél így tippre, persze meglehetne nézni a henger vezérlését, csövet, szívórendszert ismerve tudományosabban is, de én 17.5-ös, max 19-es, 21-es karbut keresnék. Attól függően hova forgatunk.
21-esből olcsón lehet venni kinai utángyártmány PWK karbit, meg van olcsó kínai stage6/oko és társai dellorto is, igaz kétszer olyan nehéz egy stage6 black edition, mint egy gyári dellorto, de nincs velük gond.
Egyébként is elbaszott hely van a karbinak, szóval én oda egy 17.5-ös PVA-t keresnék. Rendes nagy karbihoz alakítani kell.
Ez attól függ, hogy mennyire szabad a csuklód, meg hogy milyen beállításokat használsz. Egyszerűen nem lehet pontosan megmondani. Karbi mérete 24. Ára: 12.000Ft
Bocs, ha megbántottam valakit, de én a tapasztaltakról beszélek, nem az "aztmondtákhogy"-ról...