Az kimaradt, hogy 91-ben a régi Simson Kupában Ő volt az utolsó hivatalos magyar bajnok. A motorjáról egy cikket, talán többrészes, a motor revü is leközölt (pár falsch adattal egyetemben :))
2. videóban le vannak írva az adatok, a videó végén, hogy miket használtak. A metrakit pro race-ről csak annyit írnak, hogy coming soon... A 125-ös gépet egyszer verte egyszer kikapott egy kicsivel..
Nekem annyi elég lenne bőven hidd el.
Elég sok jött ment mérnök motorozik és építget, fejlesz Magyarországon kisebb-nagyobb eredményekkel. Nem mindenki csak találomra reszeli a dolgokat. Pl Simson kupás motorokat sem úgy kell elképzelni, hogy a pajtában reszelik, komoly munka van egynémelyik blokkban. Persze most hogy 2 éve van újra még nincs olyan komoly gárda, mint mondjuk egy robogókupában.
De annak idején Pesti Attila gépe, gyári Simson hengerből FARAGOTT gép a hivatalos hungaroringi mérőrendszer szerint 140 km/h-t ért el a célegyenesben. Ez egy 70, azaz hetven ccm-es osztott kipunyílásos réses henger volt, 4 azaz négy gangos váltóval.
Nem mondom, hogy a mostani motorok képesek lennének idom nélkül ezt a sebességet elérni, de az élmotorok mind 120km/h sebesség körül mennek. Persze nem aprilia sr50-el bemérve (95=65), hanem pontos óra szerint. Meg sok a membránvezérelt motor, tárcsás egyelőre nincsen, a top motorok mindd vizesek, van aki már nem 5, hanem 6 gangos váltót reszel. A versenyzők jórésze persze nem profi versenyző, hanem jött-ment mérnökökből áll, mint ahogy magam is az vagyok.
Figy, elbeszélsz mellettem.
Ok, megkeresek egy team racing 2 hengert, veszek hozzá mindent, amit csak akarsz. Tegyük fel azt, hogy a lehető legjobb beállítást akarom kihozni belőle, mert nincs 20 év szerelői tapasztalatom, ezért felkérem Ágoston Ivánt (aki europa bajnok motort RESZELT) szerelőnek. Megteszünk mindent, ha jón egy felhő, újrakarburálunk, ahogy kell. Nézzük a páratartalmat, légnyomást, hőmérsékletet, ahogy illik. Beállok a robogókupások közé, kanyarban nyílván rongyávernek, mert ott nagyon mennek, de mi lesz az egyenessel?
Hát ott is rongyávernek, mert a speciál robogósok RESZELT MHR team racsni hengerekkkel mennek.
Én tisztelem a tapasztalatokat, de azt értsed meg, hogy nem légből kapott dolgokat mondok, nem azt írom amit mások, hanem másoknak is lehet tapasztalata, azaz nekem is. Én sem vagyok egy vén fasz, de talán koromnál fogva egy kicsit több dolgot tapasztalhattam. És azt is elismerem, baromi nehéz meglátni az összefüggéseket, messze nem látok én sem mindent ez tény. De baromi nehéz dolgokat úgy változtatni, hogy csak egyetlen egy változó módosuljon.
Első vieót ismerem, a másodikból nem sok minden derül ki.
Autókból meg általában ha nincs rajt nagyobb gumi 5%-ot csalnak jóesetben, végkitérés fele akár 20-at is. Arra ne hagyatkozz. Utszéli állótrafi van közelünkben egymás mellett kettő, autómmal 50-el megyek (valójában 47), akkor az egyik 51-et mutat, a másik 55-öt. Egyet láttam életembne, elég sokat autózok ami a kocsim órájának alámér, pedig az is csal felfele.
Basszus. Keress fel egy tuning oldalt. Megkeresel egy hengert ami jelen esetben még mindig egy MHR! és ha ahhoz veszel egy sport főtengelyt, kioffol. minimum egy HPC-s versenyfőtengely. Szerinted azért szeretne MHR-t egy ember h 60-al menjen? TZR-eket ne nézd mutat 130-at megy 90-100-at. Engem meg állótrafival mértek+autóval. És ismétlem nem arról beszélek amit mások mondtak, hanem amit tapasztaltam, még mindig... De itt van egy pár videó sasolj rá...
Arra mondjuk kiváncsi lennék, hogy szerinted úgy mégis mit vesznek boltban rossiék és stonerék. Na jó, karbon kereket, gp telót és társait én is tudok venni. Dugót már nem hinném, hogy adnának pl a Mahlenél, de hogy blokk alkatrészeket nem kapsz az hétszentség, mert mind egyedi "faragvány".
mondjuk kinek mi a sok meg kevés.
12mm-es karbival 2-3lityi/100km
16-19mm-es karbival 3-4-5lityi/100km
21-24-28..mm-es karbival 5-10lityi/100km
ugyanazzal a konfiggel.
nemtudom ki hogy van vele, de nekem nem mindegy
azért mondom hogyha utcán akarja valaki használni, akkor a legoptimálisabb karbi méretek a 16-17,5-19-21
persze ha a fogyasztás is számít.
az megint egy más kérdés, hogy ha nagykarbid van és alul kicsit torpan, egyszóval fordulaton él, akkor pörgeted is mindig hogy jó legyen neki, meg neked is
akkor viszont 5lityi alatt nemfog megálni
ilyenkor elgondolkodtattó hogy jó kategóriájú géped van -e
pl nekem van egy 125ös Gilera MX1-em(sport moci)
nekem elég rá a 28as gyári karbi, mivel 2személlyel 120km/hs átlagsebességgel képes 4-4,5litit enni 100km-en
lehetne rádobi 32es-t vagy nagyobbat de akkor nem lenne ilyen jó fogyasztás, és így is élvezhetően jólmegy.
Egy kis kiegészítés: Karburálást úgy kell kezdeni, hogy nem 100-ast teszünk bele kiindulási alapnak. Hanem akkorát, amekkorával BIZTOSAN elsokall. Majd szegényítjük.
Egyik környezetemben lévő tervezeten fosadék 70ccm-es faragván gagyi szintúgy általam tervezett csővel, réses volt igaz, nem membrános. 45x44-es geometriával, 2 felömlővel, segédkipus kipunyílásom 9Le-t tudott 7000-en, 3000-től indult meg, olyan 10-ig forgott. régi 22-es VHB volt rajta. Fékpadon mértük, nem katalógusból kiolvasva. Szóval az direkt nem egy forgós mutatvány, szóval teljesítménycsodát nem kell várni tőle, de az tiszta 4t feeling volt.
"De látod, hogy nem értesz. Ezekhez a motorokhoz besétálsz a boltba és megveszed a tuninghengert, nem kell reszelgetni, hüvelyt cserélgetni meg semmi egyéb. Kategóriákba vannak sorolva a hengerek és megvannak adva róla az adatok pl: hány paci STB. Kategóriának megfelelően választod ki a főtengelyt, hogy mit kell bírnia és ugyanígy kategóriához a csövet. Ha pl a henger vezérlése felső tartományba szól, de a csöved nem tudja kiszolgálni,mert alul tudna dolgozni, akkor 2szék közé estél, mert a pénzed ugyanúgy elment és nem tudod kihasználni a cucc adottságait. A szívórendszerről nem írtam csak a karbiméretekről. "
Namost, veszel egy hengerszettet, tegyük fel, hogy metrakit pro race, csak példának. Mi alapján választassz hozzá cuccokat, persze van ajánlás. Ez igaz, de ettől függetlenül még rengeteg a változó, mert akár lehet alatta tárcsás blokk is, nem feltétlen membrános.
Karbiméret a szívórendszer része, pont. Egy adott karbi nem működik optimálisan minden gázsebességnél, nem fog át végtelen tartományt, ha tetszik, ha nem. Illetve a szívórendszert is megváltoztatja a geometriájánál fogva.
"Membrán ilyen vastag lap olyan vastag lap, ilyen ház olyan ház, ilyen légszűrő olyan légszűrő. A lényeg, hogy a short csonkkal a gázreakciót javíthatod, erre ott van még a vakuumdob(változó geometriás és a sima). Tuningot csinálni egyébként nem érdemes, ezekhez legalábbis nem..."
Short csonkkal javítod a gázrekaciót... maradjunk annyiban, hogy a te esetedben így történt.
A vákuumdob egészen másról szól, illetve a membránlapot is nagyon könnyen lehet méretezni, mert a gyártó megadja az adatait (young modulusz), lengési hossszot, határoló nyitását pedig ismered. Legalábbis Simsonnál így van, lehet hogy RX-nél nem számít.
"Én a helyedben kimennék a GP-re és üvöltöznék Rossiékkal meg Stonerékkal+az egész szerelőbrigáddal, hogy ne vegyenek cuccokat, hanem üljenek le és reszelgessenek. Csináltam már pár próbát elhiheted és tapasztalataim alapján a nagy karbi jóbarát. "
Akkor menj ki egy robogókupára a széria tuninghengereddel és kérd meg őket, hogy egyenesben, mert kanyarban NAGYON kikapsz, mit tudsz produkálni a reszelt hengerekkel szemben.
Nagy karbi jóbarát, ez tény. Én 70-es 14000-re dolgozó membránosra is 28-as PHBH-t raktam. De ez nem versenypálya, hanem utca.
"A simsonozás, meg nem lenézés volt! Én is azzal kezdtem...jobb híján reszelgettem én is, de hidd el, hogy itt máshogy mennek a dolgok."
Persze, hozzáértő kezekben jól mennek a dolgok gyári szettekkel, ez tény. A magyar valóság meg az, hogy a "110-et" menő tuningszett az én fosadék simsonom az én órám szerint 95-nél elkerüli könnyedén. :)
Dehogy drasztikus. Ugyanazt a hengert kell kiszolgálnia mind a 2 karbinak. Kicsinek is nagynak is. Annyira sok kaját nem tudsz neki adni, mert nem tudja majd elégetni. Veszel el tőle kaját ha sokallod a fogyasztást. De sokkal szélesebb tartományban tudod állítgatni a nagy karbit mint a kicsit. Alap tuningnak számít a 19-21-es karbi... Nem kell tőle félni... Egy MHR-nek meg kell a 24-es
nem érted, a lényeget:)
amire én gondoltam, mikor itt írogattam, és ezt megpróbáltam konkrét példával alátámasztani, az az hogy nem feltétlen kell óriási karbi ahhoz hogy jól használható, rugalmas kis gépet kapjunk.
nagy karbi ellen elég sok ellenérv van, így a kis(12mm) karbi ellen is.De azért vannak olyan érvek is amik mellettük szólna:)
Mindenki eldönti neki mi a lényeg, de utcára nemkel hatalmas karbikat felrakni, ez olyan dolog amit te is írtál, hogy nagy kipu nyílás, hatalmas felömlők nem feltétlenül adnak nagy teljesítményt
akkor lássuk mire is gondoltam:
kis karbi(12/14):
-kevesel
-lassan gyorsul
-pörgetni kell, ahhoz hogy "jól" menjen
-fogyasztás nagyon jó
közepes karbi(16-19)
-minden fordulatszám tartományban egyenletesen dolgozik
-fogyasztás tűrhető
nagy karbi(21-40)
-kis fordulatszám tartományban sokal(6000RPM-ig)kicsit fullad is
-6-7ezernél úgy megindul mint állat
-fogyasztás drasztikus, netán horrorisztikus mértékű!
Most nézem, hogy főtengelyt keresel+csapágyakról érdeklődsz.
Hát mint írtad, hogy nem szeretnéd agyon forgatni a mocidat, így a C3-as csapágyak untig elegek lesznek.
Főtengelyt meg inkább vegyél, vannak nekem is de nem 100%-osak.
Ami meg 100%-os az meg gyári. De ha még nagyon maximalista is vagy 10körül van egy felújító szett.
Szia!
Az a baj, tudod, hogy 4üteműre ez nem nagyon fog hasonlítani. Míg egy 4T nyomatékból varázsol, ezt a 2T fordulatból oldja meg. A pörgés részét a csuklódnak kell majd szabályoznia, hogy hol dobod neki a sebességet az rajtad múlik. A karbid, ha gyári akkor 12-14-es dellortonak kell lennie, ez kicsi. Ha raksz rá egy 19-21-es karbit akkor erősebbnek fogod érezni+lecserélheted majd az első lánckereket kb 14-esre ,ha gyári áttételed van még fent. Így nagy valószínűséggel egy jól motorozható mocit fogsz kapni. Ha a légszűrőt is le akarod cserélni, akkor csak SZIVACSOS sportlégyszűrőt vegyél pl: Malossi, Stage6, Polini és társai. Szokványos fémhálósat ne, nehezebb takarítani, és élettartama is gyérebb. Ha meg a gyári házas szűrődet szeretnéd megtartani, érdemes a tetejét megnyitni egy picit(pl igényesen megfurkálod) így már nem kisujjamnyi helyen kapja majd a levegőt, és mélyebb hangja is lesz. Fúvókát a karbiban majd be kell lőnöd, kiindulási pontnak én a 100-ast mondanám. Ha lehörög akkor kiseb kell, ha fent elfogy az erő akkor nagyobb. Ezt majd légszűrővel együtt kell csinálnod!
Eladó egy MOTORHISPANIA FURIA 2000-es évjárat frissen felújított,6sebességes Minarelli AM blokkal,koyo csapágyak és skf szimeringek,frissen fórva polini dugóval még a doboza is megvan+adok hozzá egy 70%-os hátsó gumit (ami egy agy nélküli felnin van) mert ami rajta van az kopott.felújított elsőtelóval és egy jó fejidommal. eh-tárcsa,és kapott egy aprilia rs50 gyorsasági kipufogót.TANULÓ MOTORNAK IDEÁLIS.
TEL:.06-20-910-3659
sajnos szálításban nem tudok segíteni
Ajj Zoli könyörgöm, jóhogy megcáfollak, hát AM5 vs RV3....kb mint ha egy mz250 versenyezne egy kawa zxr250-el...
Fogyasztásod függ attól, hogy mennyire húzod neki, mekkora főfúvókára lőtted be, meg hogy erőlködnie kell-e csóró 3sebis motornak, vagy csak pakolgatni felfelé úgy h 1-2000rpm-et megy vissza a fordulatszámmérő...
Nekem a fekete RS AM6 tudta a 125-öt 21-es karbival polini szűrővel, short csonkkal, TOP vas hengerrel(ha jól emlékszem), gyári csővel, áttételt meg ne kérdezd nem emlékszem rá... De nehogy beadjátok már nekem, hogy azért megy jobban egy motor, mert kevesebb kaját kap .......ilyen, ha lenne én lennék a legboldogabb ember.Abban majdnem igazad van, hogy a henger márkája mindegy lenne, de minden gyártó más költségvetésből dolgozik, ami az áraikon is meglátszik így a felhasznált anyagokban is. Pl: tuti fix, hogy nem használnék egy RMS(kék) hengerszettet ami újonnan(henger-dugó-gyűrű) 14-15.000Ft és pár ezer km után már semmi ereje és csak zümmög erő nélkül. Egyik gyereknek ilyen van fent, gianelli csővel na annak van alul lyuk.
Márkán belül: Polini és polini közt is van különbség, malossi és malossi közt is van.
Ezek a kategória beli difik. Pl: köbcenti azonos,alu mind a kettő henger, de az egyik EVO(high end) a másik meg csak szimpla(sport)
Egyiknek esélye sincs a másik ellen.
Szia chrisrossi46.
Olvasom a fórumot és látom, hogy Te nagyon vágod ezt a tuning témát. Sajna én nem értek a tuningoláshoz, ezért szeretnék tanácsot kérni. Most van egy am5- ös blokkom, gyári kipufogóval és légszűrővel, gyári 14- es karbival, 80- as hengerrel. Ez jó így? Hol lehet a hiba? Kicsi a karbi, vagy a kipufogó? Egy olyan motort szeretnék építeni, ami tartós, nem pörög mint a barom, inkább nyomatékos, és mindenhol felkapaszkodik. Hasonlítson legyen egy 4 ütemű motorhoz. Köszönöm a választ!
De látod, hogy nem értesz. Ezekhez a motorokhoz besétálsz a boltba és megveszed a tuninghengert, nem kell reszelgetni, hüvelyt cserélgetni meg semmi egyéb. Kategóriákba vannak sorolva a hengerek és megvannak adva róla az adatok pl: hány paci STB. Kategóriának megfelelően választod ki a főtengelyt, hogy mit kell bírnia és ugyanígy kategóriához a csövet. Ha pl a henger vezérlése felső tartományba szól, de a csöved nem tudja kiszolgálni,mert alul tudna dolgozni, akkor 2szék közé estél, mert a pénzed ugyanúgy elment és nem tudod kihasználni a cucc adottságait. A szívórendszerről nem írtam csak a karbiméretekről. A szívócsonk variációkból is van egy pár, van short nyitott, sima nyitott bla..bla. Membrán ilyen vastag lap olyan vastag lap, ilyen ház olyan ház, ilyen légszűrő olyan légszűrő. A lényeg, hogy a short csonkkal a gázreakciót javíthatod, erre ott van még a vakuumdob(változó geometriás és a sima). Tuningot csinálni egyébként nem érdemes, ezekhez legalábbis nem... Ott van a mérnökbácsi aki szép pénzt kap azért, hogy teljesítményt növeljen, ő lehet egy PICIT jobban ért hozzá, mint az átlag "nagyobb kipunyílás jobb öblítés" gyerek(és a végén a hüvely eleje cakk-pakk egy lyuk). Azt aki meg megveszi a tuningot azt sem kell bántani, mert ő éppen a bácsi munkájának gyümölcsét élvezi... ezt kell tudni összepárosítani.
Én a helyedben kimennék a GP-re és üvöltöznék Rossiékkal meg Stonerékkal+az egész szerelőbrigáddal, hogy ne vegyenek cuccokat, hanem üljenek le és reszelgessenek. Csináltam már pár próbát elhiheted és tapasztalataim alapján a nagy karbi jóbarát.
A simsonozás, meg nem lenézés volt! Én is azzal kezdtem...jobb híján reszelgettem én is, de hidd el, hogy itt máshogy mennek a dolgok.
Még egy valamit szeretnék megtudni?
Hol tudok erősített, 80- as főtengelyt csináltatni?
A táboriban már kérdeztem, de ott nem csinálnak ilyet, csak simsonhoz- 70 est. Ja az am5- ös blokknak a főtengelycsapágyai nem gyengék, nem kicsik? Köszi a választ!
Arról nem is szólva, hogy hangolásról beszélsz, de vezérlést hülyeség vizsgálni, meg szívórendszert is (aminek a karbi része). Ez azért kicsit szemben áll egymással.
Ne vegyél tuningot, hanem csinálj, aztán próbáld végig a kombinációkat.
olvasgatok itt és ha nemgond mondok én is egy-két szót.
ezek tények:
pl:1.,
Rs Extrema Am5 blokkal 16os elsőlánckeró, DR80as henger 50mm-es furattal, Mikuni 16mm-es karbi, erősített főci(de normál löketű), és gyári kipuff(nyitott).
ez így tudott 125-130km/h-t, olyan 2,5-4liter/100km-es fogyasztás mellett erősen használat függően.
aztán van egy ellenpélda is
Af1 Futura RV3-as blokkal, 16os elsőlánckeró, 50es Gil2-es henger, Arrow rezó+dob, V-force szerű membrán, Polini csonk,21es karbi és olyan 110-115öt tudott viszont 4-6lityis fogyasztás mellett.
itt az a kérdés hogy mire kell a gép?
ha utcára mindennapos használatra egy kis vagánykodással összekötve akkor 17,5-19es karbi bőven elég.
a leglényegesebb dolog az hogy rendesen össze legyen hangolva.
Én személy szerint a kiput tartom fontosnak még Arrow az Isten nálam.
a henger mindegy hogy DR, Airsal, Metra Kit, Olympia legalább is az alsóközéposztályban.
ha meg High-End cuccokat nézel akkor meg mindegy neked, de 21-24esnél nagyobbat akkor se raknék rá.
Nekem annyi elég lenne bőven hidd el.
De annak idején Pesti Attila gépe, gyári Simson hengerből FARAGOTT gép a hivatalos hungaroringi mérőrendszer szerint 140 km/h-t ért el a célegyenesben. Ez egy 70, azaz hetven ccm-es osztott kipunyílásos réses henger volt, 4 azaz négy gangos váltóval.
Nem mondom, hogy a mostani motorok képesek lennének idom nélkül ezt a sebességet elérni, de az élmotorok mind 120km/h sebesség körül mennek. Persze nem aprilia sr50-el bemérve (95=65), hanem pontos óra szerint. Meg sok a membránvezérelt motor, tárcsás egyelőre nincsen, a top motorok mindd vizesek, van aki már nem 5, hanem 6 gangos váltót reszel. A versenyzők jórésze persze nem profi versenyző, hanem jött-ment mérnökökből áll, mint ahogy magam is az vagyok.
Ok, megkeresek egy team racing 2 hengert, veszek hozzá mindent, amit csak akarsz. Tegyük fel azt, hogy a lehető legjobb beállítást akarom kihozni belőle, mert nincs 20 év szerelői tapasztalatom, ezért felkérem Ágoston Ivánt (aki europa bajnok motort RESZELT) szerelőnek. Megteszünk mindent, ha jón egy felhő, újrakarburálunk, ahogy kell. Nézzük a páratartalmat, légnyomást, hőmérsékletet, ahogy illik. Beállok a robogókupások közé, kanyarban nyílván rongyávernek, mert ott nagyon mennek, de mi lesz az egyenessel?
Hát ott is rongyávernek, mert a speciál robogósok RESZELT MHR team racsni hengerekkkel mennek.
Én tisztelem a tapasztalatokat, de azt értsed meg, hogy nem légből kapott dolgokat mondok, nem azt írom amit mások, hanem másoknak is lehet tapasztalata, azaz nekem is. Én sem vagyok egy vén fasz, de talán koromnál fogva egy kicsit több dolgot tapasztalhattam. És azt is elismerem, baromi nehéz meglátni az összefüggéseket, messze nem látok én sem mindent ez tény. De baromi nehéz dolgokat úgy változtatni, hogy csak egyetlen egy változó módosuljon.
Első vieót ismerem, a másodikból nem sok minden derül ki.
Autókból meg általában ha nincs rajt nagyobb gumi 5%-ot csalnak jóesetben, végkitérés fele akár 20-at is. Arra ne hagyatkozz. Utszéli állótrafi van közelünkben egymás mellett kettő, autómmal 50-el megyek (valójában 47), akkor az egyik 51-et mutat, a másik 55-öt. Egyet láttam életembne, elég sokat autózok ami a kocsim órájának alámér, pedig az is csal felfele.
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v
...
12mm-es karbival 2-3lityi/100km
16-19mm-es karbival 3-4-5lityi/100km
21-24-28..mm-es karbival 5-10lityi/100km
ugyanazzal a konfiggel.
nemtudom ki hogy van vele, de nekem nem mindegy
azért mondom hogyha utcán akarja valaki használni, akkor a legoptimálisabb karbi méretek a 16-17,5-19-21
persze ha a fogyasztás is számít.
az megint egy más kérdés, hogy ha nagykarbid van és alul kicsit torpan, egyszóval fordulaton él, akkor pörgeted is mindig hogy jó legyen neki, meg neked is
akkor viszont 5lityi alatt nemfog megálni
ilyenkor elgondolkodtattó hogy jó kategóriájú géped van -e
pl nekem van egy 125ös Gilera MX1-em(sport moci)
nekem elég rá a 28as gyári karbi, mivel 2személlyel 120km/hs átlagsebességgel képes 4-4,5litit enni 100km-en
lehetne rádobi 32es-t vagy nagyobbat de akkor nem lenne ilyen jó fogyasztás, és így is élvezhetően jólmegy.
egyszóval mindenfélekképen elgondolkodtattó
Namost, veszel egy hengerszettet, tegyük fel, hogy metrakit pro race, csak példának. Mi alapján választassz hozzá cuccokat, persze van ajánlás. Ez igaz, de ettől függetlenül még rengeteg a változó, mert akár lehet alatta tárcsás blokk is, nem feltétlen membrános.
Karbiméret a szívórendszer része, pont. Egy adott karbi nem működik optimálisan minden gázsebességnél, nem fog át végtelen tartományt, ha tetszik, ha nem. Illetve a szívórendszert is megváltoztatja a geometriájánál fogva.
"Membrán ilyen vastag lap olyan vastag lap, ilyen ház olyan ház, ilyen légszűrő olyan légszűrő. A lényeg, hogy a short csonkkal a gázreakciót javíthatod, erre ott van még a vakuumdob(változó geometriás és a sima). Tuningot csinálni egyébként nem érdemes, ezekhez legalábbis nem..."
Short csonkkal javítod a gázrekaciót... maradjunk annyiban, hogy a te esetedben így történt.
A vákuumdob egészen másról szól, illetve a membránlapot is nagyon könnyen lehet méretezni, mert a gyártó megadja az adatait (young modulusz), lengési hossszot, határoló nyitását pedig ismered. Legalábbis Simsonnál így van, lehet hogy RX-nél nem számít.
"Én a helyedben kimennék a GP-re és üvöltöznék Rossiékkal meg Stonerékkal+az egész szerelőbrigáddal, hogy ne vegyenek cuccokat, hanem üljenek le és reszelgessenek. Csináltam már pár próbát elhiheted és tapasztalataim alapján a nagy karbi jóbarát. "
Akkor menj ki egy robogókupára a széria tuninghengereddel és kérd meg őket, hogy egyenesben, mert kanyarban NAGYON kikapsz, mit tudsz produkálni a reszelt hengerekkel szemben.
Nagy karbi jóbarát, ez tény. Én 70-es 14000-re dolgozó membránosra is 28-as PHBH-t raktam. De ez nem versenypálya, hanem utca.
"A simsonozás, meg nem lenézés volt! Én is azzal kezdtem...jobb híján reszelgettem én is, de hidd el, hogy itt máshogy mennek a dolgok."
Persze, hozzáértő kezekben jól mennek a dolgok gyári szettekkel, ez tény. A magyar valóság meg az, hogy a "110-et" menő tuningszett az én fosadék simsonom az én órám szerint 95-nél elkerüli könnyedén. :)
amire én gondoltam, mikor itt írogattam, és ezt megpróbáltam konkrét példával alátámasztani, az az hogy nem feltétlen kell óriási karbi ahhoz hogy jól használható, rugalmas kis gépet kapjunk.
nagy karbi ellen elég sok ellenérv van, így a kis(12mm) karbi ellen is.De azért vannak olyan érvek is amik mellettük szólna:)
Mindenki eldönti neki mi a lényeg, de utcára nemkel hatalmas karbikat felrakni, ez olyan dolog amit te is írtál, hogy nagy kipu nyílás, hatalmas felömlők nem feltétlenül adnak nagy teljesítményt
akkor lássuk mire is gondoltam:
kis karbi(12/14):
-kevesel
-lassan gyorsul
-pörgetni kell, ahhoz hogy "jól" menjen
-fogyasztás nagyon jó
közepes karbi(16-19)
-minden fordulatszám tartományban egyenletesen dolgozik
-fogyasztás tűrhető
nagy karbi(21-40)
-kis fordulatszám tartományban sokal(6000RPM-ig)kicsit fullad is
-6-7ezernél úgy megindul mint állat
-fogyasztás drasztikus, netán horrorisztikus mértékű!
Hát mint írtad, hogy nem szeretnéd agyon forgatni a mocidat, így a C3-as csapágyak untig elegek lesznek.
Főtengelyt meg inkább vegyél, vannak nekem is de nem 100%-osak.
Ami meg 100%-os az meg gyári. De ha még nagyon maximalista is vagy 10körül van egy felújító szett.
Az a baj, tudod, hogy 4üteműre ez nem nagyon fog hasonlítani. Míg egy 4T nyomatékból varázsol, ezt a 2T fordulatból oldja meg. A pörgés részét a csuklódnak kell majd szabályoznia, hogy hol dobod neki a sebességet az rajtad múlik. A karbid, ha gyári akkor 12-14-es dellortonak kell lennie, ez kicsi. Ha raksz rá egy 19-21-es karbit akkor erősebbnek fogod érezni+lecserélheted majd az első lánckereket kb 14-esre ,ha gyári áttételed van még fent. Így nagy valószínűséggel egy jól motorozható mocit fogsz kapni. Ha a légszűrőt is le akarod cserélni, akkor csak SZIVACSOS sportlégyszűrőt vegyél pl: Malossi, Stage6, Polini és társai. Szokványos fémhálósat ne, nehezebb takarítani, és élettartama is gyérebb. Ha meg a gyári házas szűrődet szeretnéd megtartani, érdemes a tetejét megnyitni egy picit(pl igényesen megfurkálod) így már nem kisujjamnyi helyen kapja majd a levegőt, és mélyebb hangja is lesz. Fúvókát a karbiban majd be kell lőnöd, kiindulási pontnak én a 100-ast mondanám. Ha lehörög akkor kiseb kell, ha fent elfogy az erő akkor nagyobb. Ezt majd légszűrővel együtt kell csinálnod!
TEL:.06-20-910-3659
sajnos szálításban nem tudok segíteni
Képet csak este tudok felrakni.
Fogyasztásod függ attól, hogy mennyire húzod neki, mekkora főfúvókára lőtted be, meg hogy erőlködnie kell-e csóró 3sebis motornak, vagy csak pakolgatni felfelé úgy h 1-2000rpm-et megy vissza a fordulatszámmérő...
Nekem a fekete RS AM6 tudta a 125-öt 21-es karbival polini szűrővel, short csonkkal, TOP vas hengerrel(ha jól emlékszem), gyári csővel, áttételt meg ne kérdezd nem emlékszem rá... De nehogy beadjátok már nekem, hogy azért megy jobban egy motor, mert kevesebb kaját kap .......ilyen, ha lenne én lennék a legboldogabb ember.Abban majdnem igazad van, hogy a henger márkája mindegy lenne, de minden gyártó más költségvetésből dolgozik, ami az áraikon is meglátszik így a felhasznált anyagokban is. Pl: tuti fix, hogy nem használnék egy RMS(kék) hengerszettet ami újonnan(henger-dugó-gyűrű) 14-15.000Ft és pár ezer km után már semmi ereje és csak zümmög erő nélkül. Egyik gyereknek ilyen van fent, gianelli csővel na annak van alul lyuk.
Márkán belül: Polini és polini közt is van különbség, malossi és malossi közt is van.
Ezek a kategória beli difik. Pl: köbcenti azonos,alu mind a kettő henger, de az egyik EVO(high end) a másik meg csak szimpla(sport)
Egyiknek esélye sincs a másik ellen.
De viszont a hangolásban igazad van
Olvasom a fórumot és látom, hogy Te nagyon vágod ezt a tuning témát. Sajna én nem értek a tuningoláshoz, ezért szeretnék tanácsot kérni. Most van egy am5- ös blokkom, gyári kipufogóval és légszűrővel, gyári 14- es karbival, 80- as hengerrel. Ez jó így? Hol lehet a hiba? Kicsi a karbi, vagy a kipufogó? Egy olyan motort szeretnék építeni, ami tartós, nem pörög mint a barom, inkább nyomatékos, és mindenhol felkapaszkodik. Hasonlítson legyen egy 4 ütemű motorhoz. Köszönöm a választ!
Én a helyedben kimennék a GP-re és üvöltöznék Rossiékkal meg Stonerékkal+az egész szerelőbrigáddal, hogy ne vegyenek cuccokat, hanem üljenek le és reszelgessenek. Csináltam már pár próbát elhiheted és tapasztalataim alapján a nagy karbi jóbarát.
A simsonozás, meg nem lenézés volt! Én is azzal kezdtem...jobb híján reszelgettem én is, de hidd el, hogy itt máshogy mennek a dolgok.
Hol tudok erősített, 80- as főtengelyt csináltatni?
A táboriban már kérdeztem, de ott nem csinálnak ilyet, csak simsonhoz- 70 est. Ja az am5- ös blokknak a főtengelycsapágyai nem gyengék, nem kicsik? Köszi a választ!
Ne vegyél tuningot, hanem csinálj, aztán próbáld végig a kombinációkat.
olvasgatok itt és ha nemgond mondok én is egy-két szót.
ezek tények:
pl:1.,
Rs Extrema Am5 blokkal 16os elsőlánckeró, DR80as henger 50mm-es furattal, Mikuni 16mm-es karbi, erősített főci(de normál löketű), és gyári kipuff(nyitott).
ez így tudott 125-130km/h-t, olyan 2,5-4liter/100km-es fogyasztás mellett erősen használat függően.
aztán van egy ellenpélda is
Af1 Futura RV3-as blokkal, 16os elsőlánckeró, 50es Gil2-es henger, Arrow rezó+dob, V-force szerű membrán, Polini csonk,21es karbi és olyan 110-115öt tudott viszont 4-6lityis fogyasztás mellett.
itt az a kérdés hogy mire kell a gép?
ha utcára mindennapos használatra egy kis vagánykodással összekötve akkor 17,5-19es karbi bőven elég.
a leglényegesebb dolog az hogy rendesen össze legyen hangolva.
Én személy szerint a kiput tartom fontosnak még Arrow az Isten nálam.
a henger mindegy hogy DR, Airsal, Metra Kit, Olympia legalább is az alsóközéposztályban.
ha meg High-End cuccokat nézel akkor meg mindegy neked, de 21-24esnél nagyobbat akkor se raknék rá.
dehát majd megcáfol valaki engem is