üdv mindenkinek:tudná e valaki hogy aprilia sr ditech sport robogóhoz,milyen variátor szíj kell,gyártási éve 2004 piaggio blokos,neten találtam de az 2000-2003 ig évjáratúhoz van,vagy ez is jó bele?
Öszintén a robogók terén nem sok gyakorlatom van eddig csak váltós 125-ös motorjaim voltak de nekem ez így inkább variátor hangolási problémának tűnik. De nézd meg a gyertyád az mindent elárul menj vele 2-3 km-ert aztán vedd ki és nézd meg milyen színű. Abból már el lehet indulni.
Gyári kipufogó van rajta, melyben tönkrement a katalizátor (az új gyári már úton van), de szerintem nem ez a baj, mivel a szervízben a katalizátor pár darabját már kiszedték belőle. Kicsi olaj szivárog a csonkból, mivel az kicsit el van deformálódva.
Annyit tudok még mondani hogy a moci hidegben jól megy (nagyjából), melegben nagyon nem.
Szia köszönöm a leírást. 17,5-és dellorto karbim van 2008-as sr. A motoron teljesen gyári minden. Az a bajom vele hogy nagyon lomha, viszont a gyári vegsebesseget azért viszi, de érezni hogy erőlködik. Csináltam képeket róla, este beillesztem.
Nem tudom pontosan milyen problémád van és milyen karburátorod de álatlánosságban:
Ha keveset kap a motor akkor hírtelen gázadásra fullad hörög vagy erőtlenül pörög. A gyertya tiszta és fehér színű az elektróda.
Ha sokat kap akkor magas fordulaton ledadog nem pörög ki olyan mintha leszabályozna. Füstöl a gyertya olajos kormos fekete.
Optimális esetben azonnal reagál a hírtelen gázadásokra szépen egyenletesen lepörög a gyertya színe pedig őzbarna. Hidegen füstöl az első 100-200 méterig utánna nem. Gázadás nélkül gombnyomásra kell indulnia.
Karburátor beállítás előtt légszűrő és karbi tisztítás benzinszint ellenőrzés/beállítás, meg kell győződni róla hogy a főtengely szimeringek rendben vannak és egy új gyertya sem árt.
Ha már nem gyári a rendszer sportpufó vagy légszűrő nagyobb henger került fel akkor a gyári fúvóka méretek már nem megfelelőek. Nagyobb szükséges. Mindíg a legnagyobbról kell elindulni és csökkenteni a szükséges mértékig 5-ös lépcsővel haladva lefelé.
Ha meg van a fúvóka méret akkor a súbert a középső állásba kell tenni a karbin van két csavar a nagyobbik az alapjárati fordulatszám állító csavar ez van középen a kisebbik az alapjárati levegő vagy keverék csavar.
A kisebbik keverék csavart tekerd be ütközésig majd 2 fordulatot ki ezzel már be kell indulnia. Adj meg a nagy fordulatszám csavarral egy optimálisnál nagyobb alapjáratot pl 2000-et, majd kezd el óvatosan kifelé tekerni a kis keverék csavart. Az alapjárat emelkedni kezd majd és egy ponton eléri a maximumot, meg kell keresni ezt a pontot ahol az alapjárat a legmagasabb és kifelé tekerve a csavart már nem nő tovább. Elérheti a 3-4 ezret is. Ha meg van ez a pont akkor fél fordulat vissza és kész. A nagy fordulatszám állító csavarral pedig leviszed optimálisra az alapjáratot. Ha ez meg van akkor a karbid be van hangolva. Motorozz egy kicsit aztán nézd meg a gyertyaképet és figyel a reakciókat. Elől leírtam a tüneteket ha szépen lepörög nem füstöl és pár km-er után szép barna a gyertya akkor rendben van ha fekete akkor 5-el kisebb főfuvókát rakj be és kezdődik az egész művelet előről. Ismét hangolni kell a karbit mert ugye minden mindenre hatással van. A motor mindíg legyen üzemi hőfokon a csavarokat pedig csak kis mozdulatokkal forgasd és várj mert a motor nem reagál azonnal változásra egy kis idő kell neki.
A kis keverék csavar általában kifelé 2-3 fordulaton szokott lenni. Ha extrémen ki kell tekerni akkor az azt jelenti hogy kicsi az alapjárati fúvóka nagyobb szükséges. Ha meg van az optimális főfuvóka méret és jónak tűnik akkor megpróbálhatod a súbert 1-el feljebbi és lejjebbi pozícióban is hogyan jobb. De ekkor is újra kell hangolni a karburátort ha elmozdítod. Na a bökkenő az hogy nem tudom milyen karbid van van-e benne alapjárati fúvóka egyáltalán vagy súbertű. Vannak nagyon primitív karbik. De a beállítási elv ugyan az amit leírtam. Ugye robogónál nem látod a fordulatszámot de füllel is hallani lehet a dolgot.
Ha valami nem érthető akkor szólj.
Végülis szétszedésnél semmi bonyolult nincs. 4 csavarral van rögzítve a blokkhoz. Egyben ki lehet venni. Lenyomod a műanyag gyűrűt kiveszed a tengelyt és gyakorlatilag ennyi, széthúzható elemeire.
Összerakás sem bonyolult a dugattyút ugyan úgy kell berakni mint egy normál hengernél. Engem egyedül a tengelyen található két kis hézagoló alátét szivatott pár percig művészkedtem míg visszaraktam.
Amúgy egyszerű dolog nem kell félni tőle.
Hello!
2000-es sr-emre hány mm-es légszűrő csatlakozó kell? MErt most akarok rá venni sportlégszűrőt de nem tudom miet rendeljek. választ köszi előre is!
Lehet tanulni
Annyit tudok még mondani hogy a moci hidegben jól megy (nagyjából), melegben nagyon nem.
Ha keveset kap a motor akkor hírtelen gázadásra fullad hörög vagy erőtlenül pörög. A gyertya tiszta és fehér színű az elektróda.
Ha sokat kap akkor magas fordulaton ledadog nem pörög ki olyan mintha leszabályozna. Füstöl a gyertya olajos kormos fekete.
Optimális esetben azonnal reagál a hírtelen gázadásokra szépen egyenletesen lepörög a gyertya színe pedig őzbarna. Hidegen füstöl az első 100-200 méterig utánna nem. Gázadás nélkül gombnyomásra kell indulnia.
Karburátor beállítás előtt légszűrő és karbi tisztítás benzinszint ellenőrzés/beállítás, meg kell győződni róla hogy a főtengely szimeringek rendben vannak és egy új gyertya sem árt.
Ha már nem gyári a rendszer sportpufó vagy légszűrő nagyobb henger került fel akkor a gyári fúvóka méretek már nem megfelelőek. Nagyobb szükséges. Mindíg a legnagyobbról kell elindulni és csökkenteni a szükséges mértékig 5-ös lépcsővel haladva lefelé.
Ha meg van a fúvóka méret akkor a súbert a középső állásba kell tenni a karbin van két csavar a nagyobbik az alapjárati fordulatszám állító csavar ez van középen a kisebbik az alapjárati levegő vagy keverék csavar.
A kisebbik keverék csavart tekerd be ütközésig majd 2 fordulatot ki ezzel már be kell indulnia. Adj meg a nagy fordulatszám csavarral egy optimálisnál nagyobb alapjáratot pl 2000-et, majd kezd el óvatosan kifelé tekerni a kis keverék csavart. Az alapjárat emelkedni kezd majd és egy ponton eléri a maximumot, meg kell keresni ezt a pontot ahol az alapjárat a legmagasabb és kifelé tekerve a csavart már nem nő tovább. Elérheti a 3-4 ezret is. Ha meg van ez a pont akkor fél fordulat vissza és kész. A nagy fordulatszám állító csavarral pedig leviszed optimálisra az alapjáratot. Ha ez meg van akkor a karbid be van hangolva. Motorozz egy kicsit aztán nézd meg a gyertyaképet és figyel a reakciókat. Elől leírtam a tüneteket ha szépen lepörög nem füstöl és pár km-er után szép barna a gyertya akkor rendben van ha fekete akkor 5-el kisebb főfuvókát rakj be és kezdődik az egész művelet előről. Ismét hangolni kell a karbit mert ugye minden mindenre hatással van. A motor mindíg legyen üzemi hőfokon a csavarokat pedig csak kis mozdulatokkal forgasd és várj mert a motor nem reagál azonnal változásra egy kis idő kell neki.
A kis keverék csavar általában kifelé 2-3 fordulaton szokott lenni. Ha extrémen ki kell tekerni akkor az azt jelenti hogy kicsi az alapjárati fúvóka nagyobb szükséges. Ha meg van az optimális főfuvóka méret és jónak tűnik akkor megpróbálhatod a súbert 1-el feljebbi és lejjebbi pozícióban is hogyan jobb. De ekkor is újra kell hangolni a karburátort ha elmozdítod. Na a bökkenő az hogy nem tudom milyen karbid van van-e benne alapjárati fúvóka egyáltalán vagy súbertű. Vannak nagyon primitív karbik. De a beállítási elv ugyan az amit leírtam. Ugye robogónál nem látod a fordulatszámot de füllel is hallani lehet a dolgot.
Ha valami nem érthető akkor szólj.
Nincs valakinek egy helyes karburátor beállítási útmutatója, mert sajna egy környékbeli szervíz se tudja rendesen beállítani az SR-em.
Köszi előre is.
http://www.egumotors.hu/4270-l...
Ez milyen lenne a mocimra? És megváltozna a motorom hangja?
gyári markolat pár
cbr feliratú markolat pár
gyári balos tükör
Valamint: 4T mol dynamic olaj 10W-40
6tekercs teflonszalag
Összerakás sem bonyolult a dugattyút ugyan úgy kell berakni mint egy normál hengernél. Engem egyedül a tengelyen található két kis hézagoló alátét szivatott pár percig művészkedtem míg visszaraktam.
Amúgy egyszerű dolog nem kell félni tőle.
2003-as SR50 ditech-ben hány grammos görgők vannak gyárilag?
2000-es sr-emre hány mm-es légszűrő csatlakozó kell? MErt most akarok rá venni sportlégszűrőt de nem tudom miet rendeljek. választ köszi előre is!