Az ECU az a számító cgépe,nem?A bordázott kis fém ami a vázhoz van
csavarozva?Lehet rosszúl fogalmaztam, mert nekem nem arra van szükségem, hanem az injektor vezérlőrészére, azaz ami befecskendező után van és egy zöld csatlakozó megy bele .
Valahol olvastam, hogy a kínnyai szívatása eleve el baszva, de meg lehet csinálni a gyárit jóra, csak fúrni kell valahova egy két lyukat, mert gyárilag hulladék. valaki sokat foglalkozott vele és a gyári árut meggyógyította.
Nem kevertem én össze. Pont ezért is érdeklődtem felőle (nekem tapasztalatom nincs vele), hogy ezek jobban bírják vagy szintén olyan szarok csak drágábbak (sajnos ilyen is előfordulhat).
Óóó azóta már kapott egy új karbit ami manuális szívatós, meg egy mozgató kart és le van tudva. Így egy villany szívató árából plusz egy kicsi kijött és ez nem szarik be, meg nem marad rajta tovább. Alig beindul a gép és már le is lehet venni.
Egy kínnyai karburátort és szívatót ne keverj össze egy delortóval.
Én ha nem használtam a keewayt egy ideig az volt a beindítás módja, hogy addig rúgtam míg bemelegedett, onnantól pöcc röff.... És másnap is.... De ha nem ment 1 hétig 10 percig rúgnom kellett izomból. Újonnan vettem.... (egyik sötét út a sok közül...)
Szerintem próbálj meg egy 5-6 ohm-os ellenállást bekötni a szívatóval sorosan. Legalább 15W-os kell, mert elég nagy áramok szaladgálnak arra. Ezzel azt éred el hogy kevesebb áram melegíti a szívatót, és tovább bírja. Egy hátránya is van viszont, kicsit tovább fog szívatón üzemelni a motor. Sajnos ezek a szívatók a motor beindítása után folyamatosan üzemelnek. Sz...r megoldás, dehát ez van.
Ez egy növelt zárásszögű gyújtás, a legegyszerűbb ami létezik, és a benzinhez jó. Egy hátránya van csak: a gyújtást álló motornál nem szabad rajta hagyni, mert az egyszerűsége miatt túlmelegedhet. A túlmelegedést ne úgy képzeld el hogy 1-2 másodperc alatt leég az egész. Természetesen kellő hűtéssel van ellátva. De azért a több perces gyújtás rajtafelejtést már nem szereti. Bár már van pár beépítve, és eddig mind működik. Képek vannak fent róla.
Odáig rendben is van, de mikor egy évben a 2. hal meg és 8 ezer Ft egy, akkor elgondolkozik az ember, hogy nem is olyan kényelmetlen elfordítani egy kart indítás idejére majd nem sokkal utána visszatolni.
Azért kérdeztem, hogy csak a kínai automata szívató olyan szar-e vagy az olasz is. Bár egy dellorto szívató még drágább így az lehet tartósabb is.
A hengerfejem természetesen vizes morini, de az alkoholos üzem miatt le van szedve belőle (nem kevés..). Egyenlőre minden működik, és szépen összeállt a rendszer, de a téli használhatóság miatt még meg kell oldanom az üzemanyag előmelegítését is. Mivel többször kaptam már "fikázós" leveleket, a többit nem árulom el, maradjon az én titkom. Legyen elég annyi hogy sokkal olcsóbb az alkohol, és lényegesen erősebb lett a motor tőle.
Egy pl Dellorto karbi elektromos szívatója megbízható jószág? Csak azért kérdem, mert nekünk a keewayben a kínai nem volt az így át lett szerelve kézi szívatósra. Csak azért kérdem, hogy nem éri meg egyből kézire bekötni?
Hogy mi kell a karbis átalakításhoz? Le kell dobni a benzinpumpát, az injektort, az olajpumpát, a kompresszort, az ECU-t, stb. A benzinpumpa helyére raktam egy 12V-os elektromos szelepet. A fojtószelepállás érzékelő helyére egy karbit. Ha jó típusú karbit választasz, akkor maradhat a gyári szívócsonk is. Módosítottam a lendkeréken a "mágneseket", hogy passzoljon a gyújtásmodulhoz, ami persze saját tervezés. Le kell zárni a kompresszor helyét. A hengerfejre két megoldás van: vagy a injektor helyére menetet vágsz, és lezárod egy pontosan illeszkedő csavarral, vagy a gyertya helyét zárod le csavarral, és az injektor helyére fúratsz 14-es gyertyamenetet. Ez az utóbbi a jobb megoldás, mert így el lehet felejteni a drága és gyakran tönkremenő CPR8-E gyertyát. Módosítani kell a kábelköteget is, és be kell kötni, és be kell állítani az elektromos szívatót is. Ezen kívül van még pár dolog, de az maradjon az én titkom.
van egy ECU-m ha kell,15be viheted.Sokáig bütyköltem a polini kupakos megoldásával aztán vettem rá egy malossi elektronikát,azért maradt meg a gyári.Nincs korlátozva,ment vele a motor óra szerint 100körül.
http://c.wrzuta.pl/wi11662/072...
csavarozva?Lehet rosszúl fogalmaztam, mert nekem nem arra van szükségem, hanem az injektor vezérlőrészére, azaz ami befecskendező után van és egy zöld csatlakozó megy bele .
Valami ilyet olvastam:
http://nepitelet.hu/motorok/ke...
Én ha nem használtam a keewayt egy ideig az volt a beindítás módja, hogy addig rúgtam míg bemelegedett, onnantól pöcc röff.... És másnap is.... De ha nem ment 1 hétig 10 percig rúgnom kellett izomból. Újonnan vettem.... (egyik sötét út a sok közül...)
Azért kérdeztem, hogy csak a kínai automata szívató olyan szar-e vagy az olasz is. Bár egy dellorto szívató még drágább így az lehet tartósabb is.
És neked van a saját tervezésű gyújtásodból eladó,vagy az kifejezetten az alkoholos üzemhez van?
Gyújtásmodul: 10
Gyújtótrafó: 1-3
Kábel, zsugorcső: 1-2
Tömítéskészlet: 2-3
Benzinszelep: 5-6
Munkadíj: 15-20
Abban az esetben ha a motor egyébként jó állapotú, és nem kell hengert fúrni, stb.
(Van most egy nagyon szép DI-Tech,jó áron,persze nem indul....)