Mumtaz pont ezt gondoltam én is, de milyen elektronika üzemelteti?....Hát az a helyzet hogy az elektronikát inkább valakire rábíznám aki megcsinálja ,mert ahoz tényleg suta vagyok.
A Jetforce karbis változata ugyanez a Peugeot HL1 blokk. Ott már nem rémlik, hogy pl. mi volt a kompresszor helyén, de a blokk ugyanaz. Annak nem jártam nagyon utána, hogy annál mi pumpálja az üzemanyagot, de feltételezem, hogy egy mechanikus vákuumpumpa. Az olajzás viszont ugyanaz a C-techben és a TSDI-ben is, csak TSDI-ben az ECU, a C-Techben egy külön elektronika szabályozza az olajpumpát.
Youtube-on egyébként van videó pl a lendkerék átalakításról.
Azt nem alakítod át, venni kell egy komplettet. Vagy egy itteni fórumtársét, ha még foglalkozik vele és az előbb írtam, hogy kinél, vagy máshol keresel. Az említett elektronika jó, egy pár perces foglalkozás után működik a Ditech-ben, egy másik meg... akár az is, vagyis biztosan, de lehet, többet kell vele vackolni. Tudom, olvastam, hogy az említett fórumtárs elektronikájával sokaknál merült fel probléma, nekem elsőre működött és működik azóta is, igaz, megfelelő trafót kell hozzá találni. De ha ő nem, akkor rákeresel a Müller Electronics-ra, ott van egy csomó másik megoldás.
Nektek mik a tapasztalatotok a sportkipufogókkal kapcsolatban? Nagyobb lesz a motor hangja tőle?Érdemes beruházni egyre? 99-es évjáratú sr50 re vennék, mert a gyárija már elég viseltes, de nem szeretném, ha nem lenne összhangba a motorral. melyik gyártmányok illenek leginkább az sr50-re?
Mumtaz van alami javaslatod az üzemanyag eluttatására a karbihoz?arra gondoltam mivel olajtartályból az olajat pumpál a forgattyús házba, elektronikával vezérelve, akkor ha ezt kiiktatom, akkor sima csővel ha a karbiba kötöm,akkor ott nem készít keveréket a karbi?
Hát, a flex-huszárok esetében nincs jó megoldás az agyonverésen kívül...
Amúgy meg tényleg van olyan eset, amikor nem lehet, vagy nagyon ekecs módszerrel. A Piaggio blokkosnál hál Istennek csak a sárvédőt kellett kicsit faragni, minden más passzolt. De a benzinpumpás dologra most nincs elképzelésem sem így látatlanban.
Jetforce-nál óvatosabbnak kell lenni a karbival. Mert láátam eredményét egy be nem induló, karbisra alakított jetforce-nál egy hirdetésben, hogy mit hoz a gányolás. Emberünk előkapta a flexet, mert a karbi magasabb volt, mint a fojtószelep. Nemes egyszerűséggel kivágott egy darabot a segédvázból, hogy elférjen a karbi.
...ja, van egy felesleges átalakított Piaggio hengerfejem. Teljesen jó, azért cseréltem ki, mert amikor elkezdett detonálni kevés nyál miatt, azt hittem, hogy az miatt, de nem, a főfuvi volt kicsi fordulaton, így lecseréltem, de teljesen jó.
Nekem Piaggio blokkos van, ez arra vonatkozik.
Kiveszed a kompresszort, a helyére gyártatsz egy dugót. Kiveszed a benzintartályból a kétcsöves csonkot és gyártatsz egy sima egycsöveset, vagy ledugózód valahogyan a vastag csövet és a másikat használod, én speciel gyártattam egy egyszerű egycsöveset. hengerfej ledugóz, de a gyertyát dugózd le, az injektor helyét fúrd fel, hogy normál menetű gyertya menjen bele, az jobb. Karburátor megvesz, pillangószelep helyére beszerel, nekem pl. simán csereszabatos volt, igaz, a hátsó sárvédőn faragni kell. A kipud melegedni fog, erre felkészülhetsz. ECU eltávolít meg a hozzá csatlakozó vackok is. Az új gyújtás beszerel, közben az olyan részletek, hogy a mágneskerékről a sok lágyvas pöcök leköszörül, csak egy maradhat, mint a tévében. Olajtartályból egy cső a blokkba az olajszivattyúhoz, onnét a karbiba.
Felesleges vezetékeket esetleg kiszedheted ha zavarnak. Vannak finomságok, mint pl a gázbowden végének átalakítása, mert a karbi súberhengerébe másmilyen végű kell.
Aztán ezeket összeszerelni, ha előtte szereltél már motort, akkor ez nem lehet probléma. És jöhet a beállítás, nekem elsőre elindult, igaz, először nem akartam elhinni, hogy ennyit zabál és beállítási problémára gondoltam, de amikor elkezdett detonálni, akkor rájöttem, hogy ez ilyen. Ha nem tuningolod, ne vegyél nagy karbit, igaz, a 17,5 PHVA-t a legkönnyebb szerelni, ezt 10 alatt megkapod, ezer a tartályba az új csonk, ezer a kompresszor helyére a dugó, a gyújtás 12-15 körül, kis pénzért kis baszomok, csövek meg ilyenek, és ennyi. Ja, benzinszűrő.
És hát a kipu...
Kell egy karbi és egy CDI. Valamint meg kell oldani a kenést is (erre C-Techben is külön elektronika van). Némileg át kell alakítani a lendkereket is, kell egy karbis hengerfej, vagy le kell dugózni az injektor helyét. Meg van még pár dolog, ami most nem jut eszembe.
Szóval hogyan tudnám átalakítani karbissá a járgányomat? Mit kell hozzá vennem? Gondolom a kompresszorra, az injeltorra, a szivattyúra, folytószelepre már nem lesz szükségem. Ezenkívül mi a tehendőm?
Sziasztok sos.tud valaki segiteni nekem.van egy sr sr 50em.nincs szikra.mentem vele leállitottam és másnap már nem indult.hogyan tesztelhetném hogy mi a baj?
Youtube-on egyébként van videó pl a lendkerék átalakításról.
Amúgy meg tényleg van olyan eset, amikor nem lehet, vagy nagyon ekecs módszerrel. A Piaggio blokkosnál hál Istennek csak a sárvédőt kellett kicsit faragni, minden más passzolt. De a benzinpumpás dologra most nincs elképzelésem sem így látatlanban.
Kiveszed a kompresszort, a helyére gyártatsz egy dugót. Kiveszed a benzintartályból a kétcsöves csonkot és gyártatsz egy sima egycsöveset, vagy ledugózód valahogyan a vastag csövet és a másikat használod, én speciel gyártattam egy egyszerű egycsöveset. hengerfej ledugóz, de a gyertyát dugózd le, az injektor helyét fúrd fel, hogy normál menetű gyertya menjen bele, az jobb. Karburátor megvesz, pillangószelep helyére beszerel, nekem pl. simán csereszabatos volt, igaz, a hátsó sárvédőn faragni kell. A kipud melegedni fog, erre felkészülhetsz. ECU eltávolít meg a hozzá csatlakozó vackok is. Az új gyújtás beszerel, közben az olyan részletek, hogy a mágneskerékről a sok lágyvas pöcök leköszörül, csak egy maradhat, mint a tévében. Olajtartályból egy cső a blokkba az olajszivattyúhoz, onnét a karbiba.
Felesleges vezetékeket esetleg kiszedheted ha zavarnak. Vannak finomságok, mint pl a gázbowden végének átalakítása, mert a karbi súberhengerébe másmilyen végű kell.
Aztán ezeket összeszerelni, ha előtte szereltél már motort, akkor ez nem lehet probléma. És jöhet a beállítás, nekem elsőre elindult, igaz, először nem akartam elhinni, hogy ennyit zabál és beállítási problémára gondoltam, de amikor elkezdett detonálni, akkor rájöttem, hogy ez ilyen. Ha nem tuningolod, ne vegyél nagy karbit, igaz, a 17,5 PHVA-t a legkönnyebb szerelni, ezt 10 alatt megkapod, ezer a tartályba az új csonk, ezer a kompresszor helyére a dugó, a gyújtás 12-15 körül, kis pénzért kis baszomok, csövek meg ilyenek, és ennyi. Ja, benzinszűrő.
És hát a kipu...