Az első kötelező szerviz 500 km-nél van, akkor szedik ki a folytásokat.
Csak szintetikus olajat használj. Én az AGIP-nál szoktam venni (scooter 2T sysnthetic), sokkal olcsóbb, mint a motul és gyárilag is ez van benne. (Olyan 2.500,- Ft körül van az ára a benzinkútnál)
Szevasztok a folytásokat hány km nél szedik ki és hol találhatók meg olajban a Motul Scooter power jó bele nekem azt mondták hogy full szintetikust rakjak bele a választ előre is köszi
Sziasztok! Ha valakinek kellene van egy ismerősömnek Aprila SR 50 első idom, lámpa, index és első - hátsó kerék. Az első gumi 99 %-os, a hátsó 80%-os Sava.
A hétvégén vettem egy 2009-es SR ditechet 7400km-el. Hidegen kicsit nehezen indul, illetve amikor üzemi hőmérsékletet eléri, akkor kis gázadásnál gyorsításkor kicsit rángat, illetve a hangja is egyenletlen. Teljes gázon nem csinálja. Gyertyát cseréltem. Van esetleg valami tippetek? Köszi :)
Lehet igen, mert amióta megjött a jó idő nincs semmi baj. Viszont ma mentem dolgozni, nem volt semmi gond egyszer csak érzem, hogy kevés erő van benne, kicsit húztam a gázon erre le lassult és leállt. Szerencsére utána beindult rögtön, viszont azóta van egy visító hang, minél jobban húzom neki annál hangosabb.... Az oldal dekninél hallom. Megnéztük a munkahelyen a kuplungtól, végáttétel közeléből jön a hang, szétszedtem, megnéztem a variót, kuplungot, meg a hajtóművet is szétszedtem, de semmi baja. Nem tudom mi lehet ez a hang, 30-nál jobban nem is mertem húzni hazafele nehogy legyen valami komolyabb baja...
Ha csak hidegben csinálja ezt, akkor biztosan a bowden szorul. Hidegben az olaj - ami egyébként keni a bowdent - besűrűsödik, ha nem megfeleő a minősége (a "W" előtti szám jelzi a viszkozitást.).
Szerintem motorolajjal olajozták a bowdent korábban, ami hidegben besűrűsödött.
Javaslatom: mosd át a bowdent, és olajozd meg a hidegen sem sűrűsödő kenőolajjal. Ne motorolajjal olajozd be!
A választásban biztosan tudnak segíteni az ezzel foglalkozó kereskedők. (Én SKILL olajat használok ilyen célokra.)
Igen most lett cserélve nemrég főtengely is meg henger is.
Nem csak hideg időben, egy ideje bármilyen időben ezt csinálja, hideg időben az a baj, hogy ha húzom neki és elengedem a gázt megy tovább, nem lassul le., csak egy idő után... Cserélek szivatót is, mert hidegben nagyon pörög ha áll pl: 8 órát és elindítom, 3-4 -szer el kell indítani, hogy visszaálljon, mert különben pörög mint az állat, el akar menni a motor, mondták, hogy ez nem normális. Azt mondták cseréljek szivatót. Min állítsak, hogy ne kapjon annyi naftát, annyira nem értek hozzá. Több levegőt adjak neki?
Hát akkor a gyertya alapján sok benzint kap, de amit írsz hogy nehezen esik vissza a fordulat hideg időben, az alapján kevés neki... Főtengely szimeringek jók?
Azt lehet érezni ha szorul a bowden.... markolat könnyen jár, visszaugrik elengeded? Ez alapján sokat kap elég olajos a gyertya, de az se mindegy hogy mielött kivetted a gyertyát mit csináltál járattad fél óráig alapjáraton vagy kihuzattad és utána vetted ki.
üdv.
Cserélte e márt valaki végáttételt a robogóba?
Nekem iszonyat sír bizonyos sebességnél.Kopott?
jelenleg 13 14/52 43 fogszámú kerekek vannak benne.
cserélhetem-e 13 13/52 42 fogszámú fogaskerekekre.Kompatibilis lehet ez?
A bowdent álló motornál is le tudod ellenőrizni. Koppgáz-visszaenged többször, ha hallod a súbert a karbiban fenn is lenn is koppanni akkor az ok. Ha a bowden kipipálva akkor sanszos, hogy szefény a keveréked. Első körben vegyél el az alapjárati levegőcsavarral levegőt(légszűrőhöz közelebbi sűlyesztett csavart negyed fordulatonlént befele, és próba).
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám!
Az mitől van hogyha megyek a robogóval olyan 40-50-el és elengedem a gázt megy magától. Csak hűvösebb időben csinálja. Be kell húznom a gázt, hogy megálljon, de néha magától is visszalassul. Azt mondták, hogy a gázbowden szorul, de ha odahúzom neki a gázt akkor se lassul kipróbáltam. Ha jó az idő akkor nincs ilyen baj. Lehet mégis a bowden? Múltkor mentem be dolgozni megálltam a portán, elindultam, odahúztam neki és kiment alólam... :/ Elestem, a motor a földön oldalt és még pörgött. Cseréljem szerintetek? Újonnan 10-től kezdődik a bowden.
A másik problémám, meg, hogy ha lassítok lassan áll vissza alapjáratra, ez mitől lehet? (Jó időben amikor nincs ez a bowden probléma és megy szépen).
Úgy emlékszem hogy az ellenállás azért van hogy a világítás kikapcsolt állapotában az izzó helyett ez terhelje a fesszabályzót. Ez akkor jó, ha pl a motor magas fordulata közben lekapcsolod a pilácsot. Ilyenkor a fesszabályzó hirtelen nem tudná követni ezt és megszaladna.
Csak szintetikus olajat használj. Én az AGIP-nál szoktam venni (scooter 2T sysnthetic), sokkal olcsóbb, mint a motul és gyárilag is ez van benne. (Olyan 2.500,- Ft körül van az ára a benzinkútnál)
A hétvégén vettem egy 2009-es SR ditechet 7400km-el. Hidegen kicsit nehezen indul, illetve amikor üzemi hőmérsékletet eléri, akkor kis gázadásnál gyorsításkor kicsit rángat, illetve a hangja is egyenletlen. Teljes gázon nem csinálja. Gyertyát cseréltem. Van esetleg valami tippetek? Köszi :)
Köszönöm.
G.
Szerintem motorolajjal olajozták a bowdent korábban, ami hidegben besűrűsödött.
Javaslatom: mosd át a bowdent, és olajozd meg a hidegen sem sűrűsödő kenőolajjal. Ne motorolajjal olajozd be!
A választásban biztosan tudnak segíteni az ezzel foglalkozó kereskedők. (Én SKILL olajat használok ilyen célokra.)
Nem csak hideg időben, egy ideje bármilyen időben ezt csinálja, hideg időben az a baj, hogy ha húzom neki és elengedem a gázt megy tovább, nem lassul le., csak egy idő után... Cserélek szivatót is, mert hidegben nagyon pörög ha áll pl: 8 órát és elindítom, 3-4 -szer el kell indítani, hogy visszaálljon, mert különben pörög mint az állat, el akar menni a motor, mondták, hogy ez nem normális. Azt mondták cseréljek szivatót. Min állítsak, hogy ne kapjon annyi naftát, annyira nem értek hozzá. Több levegőt adjak neki?
Cserélte e márt valaki végáttételt a robogóba?
Nekem iszonyat sír bizonyos sebességnél.Kopott?
jelenleg 13 14/52 43 fogszámú kerekek vannak benne.
cserélhetem-e 13 13/52 42 fogszámú fogaskerekekre.Kompatibilis lehet ez?
Lenne egy kis problémám!
Az mitől van hogyha megyek a robogóval olyan 40-50-el és elengedem a gázt megy magától. Csak hűvösebb időben csinálja. Be kell húznom a gázt, hogy megálljon, de néha magától is visszalassul. Azt mondták, hogy a gázbowden szorul, de ha odahúzom neki a gázt akkor se lassul kipróbáltam. Ha jó az idő akkor nincs ilyen baj. Lehet mégis a bowden? Múltkor mentem be dolgozni megálltam a portán, elindultam, odahúztam neki és kiment alólam... :/ Elestem, a motor a földön oldalt és még pörgött. Cseréljem szerintetek? Újonnan 10-től kezdődik a bowden.
A másik problémám, meg, hogy ha lassítok lassan áll vissza alapjáratra, ez mitől lehet? (Jó időben amikor nincs ez a bowden probléma és megy szépen).
G.
G.