Nem hiszem, hogy a szimmering hibája olyan gondokat okoz, hogy "döntésre" a motor leáll (A szimmering egy nagy fordulaton dolgozó tengely tömítését szolgálja, itt a motor "megdöntése" nem játszik szerepet, főleg nem úgy, hogy azonnal leáll.). Az elektromos hibákat is kizárnám, mert az inkább a motor rezgésével lenne összefüggésben, mint a "döntéssel".
Szerintem inkább az üzemanyagellátással van összefüggésben a probléma, valahol a közvetlen üzemanyagellátás környékén (kézenfekvő a karburátor, aminek hibája folytán a robi döntésére azonnal reagál a rendszer - leáll a motor).
E miatt - a logikusan gondolkodva - vagy egy szennyeződés, vagy a karburátorban levő kopás / helytelen összerakás (megdöntés esetén szorulhat valami) okozhatja a problémát.
Megint én...
Több heti gondtalan motorozás után ismét gondom van.
Legutóbbi problémám után a motor fel lett újítva, kopó alkatrészek cserélve lettek, új tömítések, hajtóműolaj, szíj, görgő, csúszka, kuplungrugók, kipufogó, fékek, stb...
Hidegben, melegben gáz nélkül, első rúgásra/indítózásra indult, mígnem egyszer kifogyott menet közben a benzinem. Tankolás után pár órával nem indult, gondoltam a tank aljáról 'felkapott valamit, karbi/gyertya pucolás, pöcc-röff, mindenki boldog...Aztán másnap -vagyis ma- észre vettem h nem húz úgy a vas mint eddig, jobb kanyarban ha nagy tempóval veszem "bedőlve" majdnem leállt alattam :/
Hazaértem után elkezdtem vizsgálgatni, tökéletes alapjárat, pöccre indul, hangja jó, füst sehol, melegedés kilőve, aztán mikor megdöntöm jobbra rögtön leáll a motor...
Korábbi fórum olvasgatásokból úgy rémlik hogy ez sok jót számomra nem jelent, ha minden igaz a gépből pár hete ki lett véve a blokk, a henger is le lett húzva, átnézve, hibamentesség miatt teljes takarítás után új tömítésekkel össze lett rakva, csak a vízpumpa lett felújítva, plusz a kipufogó csonk lett tőcsavarosra alakítva, szóval sajnos sem főtengely csapágyhoz sem szimmeringhez nem nyúltam (bár kicseréltem volna) :(
Bocsi hogy ismét hosszúra nyúltam, kérdésem az hogy helytálló-e az a megállapításom h elszállt a bal oldali főtengely szimmeringem vagy más is okozhatja ezt? Más hibajelenség nem áll fent, karbi, tank, benzincsövek rendben vannak, a csapot még nem piszkáltam, mert a vákuum cső megszívására patakokban dől a nafta, nem hiszem hogy ez okozza a hibát.
Sziasztok.Két kérdéssel fordulnék hozzátok.Egyik, hogy fúrtunk egy Gilera Runnert és csak berúgókarral hajlandó indulni pedig öninditó teker rendesen, másik hogy sr 50 ditech 2002 es moriniba ablakos dugó való e?
Köszi ha valaki válaszol.
"Önindítóval nem bír elindulni, alig bírja átfordítani. Rúgásra elsőre indul." Gyenge akku, hibás önindító, méret alá kopott szénkefék. " Az önindítót leszedtem ez pörög rendesen." Ez semmit nem jelent, ha pl el vannak kopva szénkefék vagy le van égetve a tekercselése, akkor terhelés alatt elgyengül. Érdemes megnézni még a blokk-váz-akku testelést és a önindító relét is.
Ugyan azt csinálta tiszta korom a gyertya gázadásra azonnal lefullad de viszont ha le húzom a légtömegmérőt a blokkról felpörög valameddig de hallani hogy sokat kap.
Nagyon egyszerű ha leveszed a nyomástartó tálat nem lehet benne benzin ha van akkor átszakadt . A másik módszer összeszerelt állapotban benzinpumpa nagynyomású csövét lekötöd és belefújsz pumpával 2.4 bárnál lekell szabályoznia a Benzin visszatérő csövön jönni-e kell a levegőnek
A kevés kompresszor nyomás , tömítetlenség , vagy a nyomástartószelep hibája. Irtam én mit csinálnék nyomásmérés a kompresszoron tömítettség ellenőrzése szappanos vízzel
Szerintem inkább az üzemanyagellátással van összefüggésben a probléma, valahol a közvetlen üzemanyagellátás környékén (kézenfekvő a karburátor, aminek hibája folytán a robi döntésére azonnal reagál a rendszer - leáll a motor).
E miatt - a logikusan gondolkodva - vagy egy szennyeződés, vagy a karburátorban levő kopás / helytelen összerakás (megdöntés esetén szorulhat valami) okozhatja a problémát.
Megint én...
Több heti gondtalan motorozás után ismét gondom van.
Legutóbbi problémám után a motor fel lett újítva, kopó alkatrészek cserélve lettek, új tömítések, hajtóműolaj, szíj, görgő, csúszka, kuplungrugók, kipufogó, fékek, stb...
Hidegben, melegben gáz nélkül, első rúgásra/indítózásra indult, mígnem egyszer kifogyott menet közben a benzinem. Tankolás után pár órával nem indult, gondoltam a tank aljáról 'felkapott valamit, karbi/gyertya pucolás, pöcc-röff, mindenki boldog...Aztán másnap -vagyis ma- észre vettem h nem húz úgy a vas mint eddig, jobb kanyarban ha nagy tempóval veszem "bedőlve" majdnem leállt alattam :/
Hazaértem után elkezdtem vizsgálgatni, tökéletes alapjárat, pöccre indul, hangja jó, füst sehol, melegedés kilőve, aztán mikor megdöntöm jobbra rögtön leáll a motor...
Korábbi fórum olvasgatásokból úgy rémlik hogy ez sok jót számomra nem jelent, ha minden igaz a gépből pár hete ki lett véve a blokk, a henger is le lett húzva, átnézve, hibamentesség miatt teljes takarítás után új tömítésekkel össze lett rakva, csak a vízpumpa lett felújítva, plusz a kipufogó csonk lett tőcsavarosra alakítva, szóval sajnos sem főtengely csapágyhoz sem szimmeringhez nem nyúltam (bár kicseréltem volna) :(
Bocsi hogy ismét hosszúra nyúltam, kérdésem az hogy helytálló-e az a megállapításom h elszállt a bal oldali főtengely szimmeringem vagy más is okozhatja ezt? Más hibajelenség nem áll fent, karbi, tank, benzincsövek rendben vannak, a csapot még nem piszkáltam, mert a vákuum cső megszívására patakokban dől a nafta, nem hiszem hogy ez okozza a hibát.
Válaszotok előre is köszönöm!
Köszi ha valaki válaszol.