Az enyém Nyíregyről van. A használtautón néztem ki. Olcsó volt, rendszámos és oda volt írva hogy kicsit mintha szelep hangja lenne. Felhívtam az eladót, mint kiderült használt motorkkal foglalkozik és javítja is őket. Korrektül elmondta hogy olcsón jutott hozzá, mert beszámításba került egy másik motorba. Kicsit csörög, kicsit zizeg, de megy. Akkor még jogsim sem volt, de átmentem, kipróbáltam, kicsit tényleg csattogott, fulladt szerencsétlen, de mikor elkapta, akkor rendesen húzott. Gondoltam magamban hogy nagy baja nem lehet. Alkudtam egy keveset és utánfutón elhoztam. Ha jól emlékszem, akkor 120e volt a motor, meg kellett rá még egy malossi varió is. Az meg talán 38e körül volt. Meg persze darabokra kellett szednem a blokkot, mert rájöttem hogy nem a szelep csattog, hanem a vezérműlánc, mégpedig azért mert valaki összetaknyolta a deknitömítést és ezért nem kapott olajat a láncfeszítő. Alaposan át kellett mosnom és fújkálnom a blokk olajjáratait, mert mindenhol az előző tulaj által tákolt sziloplaszt darabkák voltak. Ha vennék, én most is csak magyar motort vennék, mert nekem nem hiányzik a papírok után futkosás. Alkatrészeket lehet kapni, csak méregdrágák. De minden nagyrobogó ilyen. Azóta már cseréltem egy hátsó gumit is, mert a régi betonkemény volt és használhatatlan. Most márciusban pedig viszem vizsgára. Szóval eddig nem sokba volt....
Mennyire jó megoldás az a kis segédeszköz amit a gyertya helyére lehet betekerni és utánna ki lehet tekerni a főtengelyen lévő csavart pl.görgő csere esetén, nem tud megsérülni a dugó? Honnan lehet rendelni?
Köszi. Egyébként Te honnan vásároltad a mocit? Érdemes kintről nézni, vagy inkább érdemesebb Mo-it vásárolni, és forgalomba helyezni? Szerviz ellátottság (könyv, alkatrész) milyen?
Tiéd eddig mennyibe fájt?
Köszi.
A ditech hirtelen kövér gáznál szereti beköpni a gyertyát. Lehet a hideg miatt is, de én mérnék egy levegő és üzemanyagnyomást. A gyertya ki van égve rendesen? A levegőszűrő szivacs nem lyukas, rendesen a helyén van?
Ide írok. Úgyis elolvasod. :) Nos, Leó. Nekem 150-es van, Rotax blokkos. Eddig szerencsére nem volt vele nagy bajom, bár mikor hozzám került, legót csináltam belőle, majd újból összeraktam. Az előző tulaj nem sokat törődött vele, maximum tákolt rajta pár dolgot. (Inkább ne tette volna). Annyit tudok mondani, hogy a 125-ös és a 150-es alkatrészei méregdrágák, és sok 125-150-es Leó tulaj szerint nem valami tartós a blokk. Sokan ezért a 250-est ajánlották nekem is, mert az elméletileg 1 az 1-ben Yamaha blokkra épül és agyonütni sem lehet. Mikor motor vásárlás előtt voltam, nekem az volt a lényeg hogy olcsó legyen, legyen nagy tárolórekesze és mindenképpen legyen rajta rendszám. Erre a masinára esett a választás, de végülis nem bántam meg. Nekem tökéletesen elég az ereje, bár városon kívül már inkább a 250-es volna jó. Viszont azok jóval többe kerülnek. Ha ilyet szeretnél, akkor alaposan át kell nézned, meg kell hallgatnod a motorját, mert komoly pénzekbe kerül egy teljes blokkfelújítás. Ha kopog, vagy csattog, akkor el kell kerülni. Érdemes levenni a levegőszűrő fedelét, mert ha ott olajnyomokat találsz, akkor már komoly a baj. Meg kell nézni hogy menet közben erőteljesen gyorsul-e, mert ha fullad, akkor valószínű hogy a karburátor membrán lyukas, kirepedezett. Egy membrán 25-35 ezer pénz. Azt is meg kell nézni hogy hidegen jól indul-e, mert egy Leó karbit beállítani komoly tudást igényel. Nem beszélve arról, ha esetleg a szelepek sem zárnak jól, és ezért nem indul.
Sziasztok..lenne 1 kérdésem...remélem kapok rá választ! :)
Ma mentem megint 1 kicsit a mocimmal...(Sr50 ditech...2003-as...) Miért van az,h menet közben pl 40-50nél..húzok 1 gázt..és kb 1-2mp-es késlekedéssel reagál...de utánna tökéletesen...valakinek vmi tipp? Én arra gondolok,h mivel nincs rendszeresen használva most télen,esetleg a hideg motor miatt lehet?
Nem bántásiból, illetve kioktatásiból, de Nálunk ezt így írták volna: Menjél, és szedjél. Pedig néha az én irásaimon is forog egy-két nyelvújító a sírjában.
Szerintem ha viccnek szántad, akkor tégy egy emo-t ha nem, akkor pedig nem bántanám Kinter-t eleve egy kicsivel idősebb Nálad, másrészt mondjuk, hogy segített már itt pár embernek.
Persze nem akarok fogadatlan prókátor lenni, és Kintert sem féltem, megvédi magát....
Béke.
OFF Topic:Azért érdeklődöm, hogy megosztanád-e velem a tapasztalataidat a leoról? gondolkodom egy cserén/vételen, és itt nem találtam fórumot. Máshol igen, csak nem tudom, hogy pesti szaladgálónak mit,honnan érdemes venni, egyáltalán érdemes e elpocsékolni exditech-et egy leoért. Abból is melyik megbízható, olcsó fenntartású, mire figyeljek vételnél.125,150,250? Akár privibe is, vagy a mailomra.KÖszi.
ON Topic.
Ez a szíj bizony fekvő minához való,tehát jó az sr-edhez.Azért nem megy ki hátul teljesen,mert az új szíjhoz hézagolni kell a variátort.Ha esetleg nem világos,a 12-es alátét a hézagoló,ide rakj még hézagolóalátétet(gyertyaalátétet esetleg). http://www.easyparts.nl/showdr...
Szóval melyik városban?
Tiéd eddig mennyibe fájt?
Köszi.
Ma mentem megint 1 kicsit a mocimmal...(Sr50 ditech...2003-as...) Miért van az,h menet közben pl 40-50nél..húzok 1 gázt..és kb 1-2mp-es késlekedéssel reagál...de utánna tökéletesen...valakinek vmi tipp? Én arra gondolok,h mivel nincs rendszeresen használva most télen,esetleg a hideg motor miatt lehet?
Szerintem ha viccnek szántad, akkor tégy egy emo-t ha nem, akkor pedig nem bántanám Kinter-t eleve egy kicsivel idősebb Nálad, másrészt mondjuk, hogy segített már itt pár embernek.
Persze nem akarok fogadatlan prókátor lenni, és Kintert sem féltem, megvédi magát....
Béke.
ON Topic.
Tehát a tárgy
1. levegős henger, válla nincs, bemaródás nincs,
2. hengerfej, dugó, csapszeg, 2 gyűrű
3. 12 manuális dellorto karbi tű nélkül (síber benne) 78 főfúvóka,
4. membránház, membránlapokkal, eldöntöd, hogy használható-e
5. szívócsonk, eldöntöd, hogy használható-e
De csak tartaléknak most sok nekem a 8 és a 6,5 is:-)
De Én inkább vennék 1 másik szíjat!
Köszönöm az infot.
A szij továbbra is elado!
http://www.easyparts.nl/showdr...
http://www.kepesmotor.hu/motor...
http://www.kepesmotor.hu/robog...
Levegős henger, karbi
Többször nem linkelem be ígérem. Kösz a figyelmet.