A gyári vízpumpa (ha fagyállóval és deszt. víz keverékkel használod) nagyon sokáig elmegy. Ha javítani kell, akkor meg érdemes nem csak szimeringet cserélni, hanem komplett tengelyt is. Szimering helyett pedig ne a 100 forintos vízhez valót rakd bele, hanem a vitonos 800-1000 ft-osat. Sajnos a felújító szetthez mindig a legolcsóbb szart adják. A vitonos puhább és finomabb anyag, többféle folyadéknak és hőmérsékletnek is ellenáll.
Ha jól emlékszem szervíz 7-8e km-ként cseréli a kis szijjat, egyébként a vízpumpa mennyit bír ki álltalában? Csak azért kérdem mert egy ismerősömnek uj korától nála van (2005 évj.) most van 23e km és még nem kellet hozzá nyúlni a vízpumpához de még a motorhoz sem, mondjuk nincs is tuningolva.
A vízpumpa a blokkon belül van,felújításkor blokkszéthúzás kell.(bár állítólag mag lehet oldani kívűlről is spec szerszámmal,de így nemigazán lehetsz biztos a szimreing helyzetében)A vízpumpát egy kis bordásszíj hajtja a variátor ill. olajpumpa alatt.Illik időnként ránézni,cserélni,mert ha elszakad csak akkor veszed észre,ha megragad a gép.Az olajpumpa adagolása nem csak fordszám hanem gázállás függő is,ezért a bowden.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, a ditech factorynak ami azt hiszem pure-jet fantázianéven fut, egy ábrán úgy láttam, hogy a vízszivattyú összes alkatrésze a blokkon belül van? Honnan kapja a hajtást és ha cserélni vagy javítani szeretném akkor szét kell húzni a blokkot?
Az olajszivattyúm miért van még egy bowdenes állítási lehetőség?
Sziasztok! Lenne egy kérdésem van a variatoron műanyag hűtőlapát mindene gyári (2008 évj.sr 50 karb.) lehet (kell) cserélni nyáron a jobb hűtés reményében nagyobb lapátosra, mik a lehetőségek.
Valahol mintha láttam volna hogy nem a lábtaposó alól szívta a levegőt hanem szinte egyből oldalról,vagy igazán tuningolt mocinál van jelentősége?
Ja.... es ezert kellene nagyobb mert pl a cegtol haza lejtos alapban gurulok....es bezony 80 kornyeken mar "uresbe" forog a gep. Szerintem egy 760as szij lenne a legjobb de egy 755os biztos
Passzolok. Ami volt/van 747es szijam azzal ennyi volt a vege de az is hosszu egyenesbe. Mikor megjott a 751es azzal meg ennyit megy. Dombon felfele is tartosan 60. 4.7es gorgokkel
Nem kell ezt a szíjhosszt ennyire túlpörögni.Egy jól beállított hajtásnál szinte észre sem veszed,hogy 747 v. 751(na jó azért van különbség,de max 5km/h végre és indulásnál egy pici).Évjáratfüggő,hogy melyik szíjjal szerelték,de egymással gond nélkül felcserélhetők.
Hogy még egy kicsit kuszább legyen a történet:malo xspecial 16,5x744;kevlar 16,5x746,5.
Ja,és a magasságuk sem egyforma 8 ill. 8,5 mm.
A gyári görgő súly 6,5 gr a RALLY-ban. (sr-ben 5,5). Ha nincs semmi tuning a motorban én onnan próbálkoznék. Szaggat a motor? Hamar kapcsol és nagyon lassan gyorsul, vagy a motor szaggat? Mert különböző, vagy 2 fajta hibával nézel szembe. Az egyik motorikus, a másik pedig hangolás.
DE!
Szerintem a vízesnek ugye semmi köze a meghajtáshoz.....
A víz mint hűtőközeg szerepel, vagyis a blokkot hűti.....
Az említett alkatrészeknek (szíj, kuplung) semmi köze a vízhűtéshez.
De hidd el.
Ha veszel egy 747-es szíjat - miközben neked 751-es kellene, akkor azt fogod tapasztalni amit Én is.
Max 50-60 lesz a moci vége....
Ha meg belerakod a 751-est akkor 65-75. (120kg-oval terhelve:-)))
Ez tuti, mert 2 órája jöttem haza a melóból. Bár a lejtőn jöttem 87-el is:-))))
Nos akkor arra mondj megoldást, hogy miért van az, hogy nekem!
FEKVŐ blokk, 105-ös kuplung, és Athena 751-es szíj van fent - és valamiért megy a motor:-))) Nem is gyengén:-))
A szíj hossza egyedül a variátort szabályozza le....
Ha túl kicsi Pl. 740-es, akkor ugye mi történik?
Vagy a variónál, vagy hátul fog "leülni" vagyis nem fog soha rendesen elindulni a gép. Ekkor szoktak tudtommal hézagolni....hogy a varió tengelyére letudjon menni a szíj.
Ha nagy? akkor meg ugye a variónál lejöhet, hiszen elől a szíj felfelé halad, hátul a kuplungnál meg lefelé.
És ugye a hátsó tásrcsáknak semmi köze sem a kuplunghoz sem a kuplungharanghoz.
Mikor nekem eltört a rugóm (105-ös) 3 napig az asszonyéval jártam ami meg 107-es! Simán átraktam az egészet a sajátomra.
Szerintem összekavartátok a számokat.
Az nem mindegy, hogy milyen a tengely amire rá akarod tenni.
Hiszen egy 13-as tengelyre nem fog passzolni egy 15-ös lyuk illetve fordítva se müxik.
De a szíj méretének semmi köze a kuplunghoz.
RÉGI SR-es tippet kértél.....
A 2 mocit darabokra szedtem, összeraktam, és azóta is használatban vannak.....
Elöttem szóló N.S. fórumtárs pedig azt írja hogy igen is függ a szíj mérete a kuplung méretétől!
Elvileg 105-ös kuplunghoz nem rakhatsz 751 es szíjat! És fordítva se!
De ahogy nézegettem neked mind a 2 SR levegős! Ráadásul asszonyodé álló! szerintem a fekvő vizessel nem egyezik a hajtásuk.
Köszönöm az információt!
Egyébként az általad linkelt vaterás ülés kör SR ülése!
De nem feltétlen ez a lényeg én is találgattam 1-2 ülést!
Csak kicsit bizonytalan voltam!
Azért köszi..
Az áthúzás 6000ft. 2 hete legalábbis ennyit mondtak nekem.
de gondolom ha odaviszed az egyszemélyest, akkor ragaszt rá neked egy kis szivacsot és 2 személyesre kárpitozza....így szerintem 8-10 ropiból megvan
és ilyen is lehet:
Azt szeretném kérdezni, a ditech factorynak ami azt hiszem pure-jet fantázianéven fut, egy ábrán úgy láttam, hogy a vízszivattyú összes alkatrésze a blokkon belül van? Honnan kapja a hajtást és ha cserélni vagy javítani szeretném akkor szét kell húzni a blokkot?
Az olajszivattyúm miért van még egy bowdenes állítási lehetőség?
Valahol mintha láttam volna hogy nem a lábtaposó alól szívta a levegőt hanem szinte egyből oldalról,vagy igazán tuningolt mocinál van jelentősége?
Akit érdekel. Henger 5 rongy, karbi 4. Minden együtt 8.
Hogy még egy kicsit kuszább legyen a történet:malo xspecial 16,5x744;kevlar 16,5x746,5.
Ja,és a magasságuk sem egyforma 8 ill. 8,5 mm.
751 - max 75
az azért %ban nem piti ... vagy igen
IGAZ VÍZESET NEM LÁTTAM SZÉTSZEDVE!
DE!
Szerintem a vízesnek ugye semmi köze a meghajtáshoz.....
A víz mint hűtőközeg szerepel, vagyis a blokkot hűti.....
Az említett alkatrészeknek (szíj, kuplung) semmi köze a vízhűtéshez.
De hidd el.
Ha veszel egy 747-es szíjat - miközben neked 751-es kellene, akkor azt fogod tapasztalni amit Én is.
Max 50-60 lesz a moci vége....
Ha meg belerakod a 751-est akkor 65-75. (120kg-oval terhelve:-)))
Ez tuti, mert 2 órája jöttem haza a melóból. Bár a lejtőn jöttem 87-el is:-))))
A lényeg, hogy szerintem elsőre vadász egy neked megfelelőt.
max 5000-ért szerintem lehet kapni.
ellenben ha EGYEDIT akarsz, akkor mindenkép kárpitoztasd, és akkor senkinek nem lesz olyan mint neked.
747mm VS 751mm
Tudod mennyit jelen 4mm?
Csak megsúgom: SEMMIT
Maximum végsebességben hoz egy kicsit többet a nagyobb
FEKVŐ blokk, 105-ös kuplung, és Athena 751-es szíj van fent - és valamiért megy a motor:-))) Nem is gyengén:-))
A szíj hossza egyedül a variátort szabályozza le....
Ha túl kicsi Pl. 740-es, akkor ugye mi történik?
Vagy a variónál, vagy hátul fog "leülni" vagyis nem fog soha rendesen elindulni a gép. Ekkor szoktak tudtommal hézagolni....hogy a varió tengelyére letudjon menni a szíj.
Ha nagy? akkor meg ugye a variónál lejöhet, hiszen elől a szíj felfelé halad, hátul a kuplungnál meg lefelé.
És ugye a hátsó tásrcsáknak semmi köze sem a kuplunghoz sem a kuplungharanghoz.
Mikor nekem eltört a rugóm (105-ös) 3 napig az asszonyéval jártam ami meg 107-es! Simán átraktam az egészet a sajátomra.
Szerintem összekavartátok a számokat.
Az nem mindegy, hogy milyen a tengely amire rá akarod tenni.
Hiszen egy 13-as tengelyre nem fog passzolni egy 15-ös lyuk illetve fordítva se müxik.
De a szíj méretének semmi köze a kuplunghoz.
RÉGI SR-es tippet kértél.....
A 2 mocit darabokra szedtem, összeraktam, és azóta is használatban vannak.....
Elvileg 105-ös kuplunghoz nem rakhatsz 751 es szíjat! És fordítva se!
De ahogy nézegettem neked mind a 2 SR levegős! Ráadásul asszonyodé álló! szerintem a fekvő vizessel nem egyezik a hajtásuk.
Egyébként az általad linkelt vaterás ülés kör SR ülése!
De nem feltétlen ez a lényeg én is találgattam 1-2 ülést!
Csak kicsit bizonytalan voltam!
Azért köszi..
Tudom ajánlani a MOTORKÁRPIT.hu oldalt.
http://www.motorkarpit.hu/
Az áthúzás 6000ft. 2 hete legalábbis ennyit mondtak nekem.
de gondolom ha odaviszed az egyszemélyest, akkor ragaszt rá neked egy kis szivacsot és 2 személyesre kárpitozza....így szerintem 8-10 ropiból megvan
és ilyen is lehet:
VAGY!
keresel egyet a vaterán, teszveszen, bontókba...
Ez csak 4000ft és kb 1 perc keresés volt
http://auto-motor.vatera.hu/mo...