Sziaszok!
Tegnap sajnos meg fektettem a vasat. Az első felni jobb széle meg lett ütve. cserére szorul. valaki tudna segíteni hogy merre keresgéljek ? természetesen nem uj kéne. és kéne még egy hátsó fék kar taposó része is mert letört. előre is köszönöm
Hát ennek ellenére vettem egy 2007 es 1680 as blokkszámú (első szériás) gépet, sárga pasztás, régi önindító áttételes, de újra megvenném szigorúan pályára.
A lábtartó rugdosást régebben olvastam, de megvételkor is mondta az eladó, barátom aki jött velem megtekinteni, nem hitte el. Nem értem miért indul könnyebben, de 1-2 rugdosás nemárt neki.
Nem szabad elfeledni hogy alaphelyzetben ez egy pályára fejlesztett motor, attól hogy a gyár rak rá lámpát (hogy többen vegyék) nem lesz hosszabb élettartama. Valamint a közhiedelemmel ellentétben nem akkor kell cserélni az alkatrészeket amikor már valami baj van.
Amiket sikerült kiderítenem külföldi fórumokról, kereskedőktől, felhasználóktól:
2006-2007 es szériákon narancs színű tömítőpasztát alkalmaztak kezdetekben. Főleg az 550 es modelleknél (gondolom a nagyobb terhelés miatt) hajlamos volt a motorolaj összefolyni a hűtővízzel. Ezeknél a motoroknál henger perselyt használ az Aprilia
és ezek illesztése a hengerfejnél nincs mindig teljesen síkban, emiatt a hengerfejnél is tömítettségi gondok lehetnek. Ajánlatos a hengerfejtömítést rézpasztával lefújni összerakás előtt.
A szelepemelő tőkék felületkezelése nem sikerült túlságosan jól, így a felső króm réteg lepattogzódik, azóta ezt kiváltották "DLC" felületkezeléssel ezzel már nincs gond(fekete színéről lehet felismerni).
Ha nem cserélik időben elkoptatja a vezérműtengelyeket, automata dekompresszort, ez pedig sokkal költségesebb tétel.
A siklócsapágyazás miatt sokkal érzékenyebb az olaj minőségére, mennyiségére, olajnyomásra. Külön motor és külön váltó olaj (mint Honda CRF ben). Ajánlatos minden olajcserekor ellenőrizni az FCV szelep ami az olajnyomásért felelős, ez a motor alján található.
Motorolaj 10W-60, váltóolaj eleinte 75W-90 majd később már a gyár is 10W-60 motorolajat ajánl.
Önindító és szabadonfutó probléma még elég gyakori, az alul méretezett önindító miatt. Kerülni kell a hosszú indítózást mert könnyen túlmelegedhet az önindítómotor és leég. Valamint üresben tanácsos indítózni, mert sebességben visszafogja a kuplung csúszása az önindítómotort.
Gyújtás ráadása után tanácsos megpöccinteni a lábtartót 1-2X (miután elhalhatott az AC), mert ilyenkor az AC pumpa újból elkezd dolgozni, ez valamiért segít a könnyebb indulásban.
Már gyárilag cserélt önindító fogaskerék áttétel: (utólagos cseréje 40-50 ezer forintos anyagköltségű kiadás)
Old Part Number / New Part Number
Starter clutch gear Z=53 part No.AP9150203 / Z=52 part No.849803
Twin gear Z=10/55 part No.8496465 / Z=9/55 part No.849801
Idle gear Z=21 part No.AP9150207 / Z=22 part No.849802
Gyertyából eleinte NGK CR8EB -t ajánlott a gyártó majd áttértek a CR8EKB (2 testelektróda) típusra.
2008 as változatokon a szívató a légszűrőháznál van, kapcsolható 2 gyújtástérkép a kormányon, kisebb váz és futómű módosítások, más első és hátsó lámpa.
A lendkereket a szabadonfutóval összekötő csavarok hajlamosak kilazulni/letörni és ledarálni a generátor tekercseit, ezt mindenképp ellenőrizd!
Gyárilag "útánhúzott" szabadonfutó-lendkerék csavarok:
Titán szelepekkel rendelkezik a motor (8db) amit a vékony felületkezelés miatt nem szabad becsiszolni, így mikor a szelep tömítőfelülete kráteres lesz akkor sajnos csere.
VDB kivitel eltérések a szériától:
-Rövidebb lengőkar
-Könnyített váz
-Más fejcsőszög
-Alpine kerekek 17-16,5
-Arrow titán kipufogórendszer.
-Sachs Race Kit hátsó lengéscsillapító
-50mm es Marzocchi első teleszkóp
-Brembo mart első féknyereg
-Titán csavarok szinte mindenhol
-Mart villabefogó
-Twin Air légszűrő
-VDB vezérműtengely
-VDB gyújtástérkép
-Egyszerűsített kábelköteg
-Karbon benzintank
-Selle Dalla Valle púpos ülés
-Állítható dőlésű segédváz
-VDB lábtartó
-Kis akkumulátor (indításhoz segéd akkumulátor kell)
Sziasztok tervezem hogy vásárolni szeretnék egy rxv 550-et valaki irhatna valamit rolla szervizigény menyi kilométerrel érdemes venni kb mikor mitkell benne cserélni meg hasonlok menyire kölltséges ez a motor köszönöm elöre is !
Szimmetrikusnak tűnik a motor két hűtője így véleményem szerint elfér, gyári csatit is tudok adni hozzá, ami a kábelköteghez tartozik. Gyári biztosítéka a ventinek 7,5 amperos, ezt valószínűleg nagyobbra kell cserélni.
Neeeeem,mert akkor rajta marad és "csikarásos"lesz.A szekrénybe elfér a láncszett a gumi a stb mellett.Már csak a quadra kellene 1 gyári első teló,az nincsen és szegényke pihen!
Tegnap sajnos meg fektettem a vasat. Az első felni jobb széle meg lett ütve. cserére szorul. valaki tudna segíteni hogy merre keresgéljek ? természetesen nem uj kéne. és kéne még egy hátsó fék kar taposó része is mert letört. előre is köszönöm