Ezt már jópárszor kiveséztük. Ez a motor tökéletes arra, amire kitalálták: pályázásra, versenyzésre, versenykörülmények szerinti karbantartással/szervizeléssel.
Túrázásra, hosszabb utak megtételére, költségkímélő élvezkedésre tökéletesen alkalmatlan.
Nincs baj az SXV vel de ez hazánkban nem elterjedt modell ha van valakinek olaszba ismerőse vagy aki jár ki azért onnan sok alkatrészt lehet beszerezni
Eddig én is azt hittem, hogy a gyár által megadott főtengely teljesítmény számít, aztán az okosok felnyitották a szemem, hogy az csak "paraszt vakítás" és lókukit sem ér, mert a kerék futófelületén mérhető teljesitmény számít!
Pl.: Amitől egy 600-as sportmotor a kis "nyomorult" ~60Nm nyomatékával jobban gyorsul 0-200km/h-ra, mint egy 1700ccm-es 160Nm-es MT01! A ~180páradik hozzászólástól érdemes elolvasni!
Ezért van az, hogy a barátom R1150Gs Adventure BMW-je azzal a "nyiszlet" 86Le-jével 6.-ban mondjuk 50-60km/h-ról nyomaték gyorsulásban fej-fej mellett van egy bizonyos fordulatig a Hayabusával!
Persze mikor 4000rpm környékétől elkapja a Busa, akkor...
Érdekesek, vagy inkább csalókák ezek a motorok (supermotok, endurok)! Az ember úgy érzi rajtuk, hogy gyorsulnak/mennek mint az állat, közben meg ezek a 600-as utca motorok elmennek melletük! Gondolom azért az SXV-t is "állva" hagyta az SV1000-es, attól függetlenül, hogy pont az ellenkezőjét érezni rajtuk ülve!? Talán attól érezni gyorsnak őket, hogy birkózni kell állandóan az elejével, meg ha odahúz neki az ember akkor gondolkodás nélkül teljes erejéből teszi azt amit "kérsz" tőle, fittyet hányva a környezetvédelmi normákra és optimális fogyasztásra! A legkisebb gázmozdulatra is a hátsó teló "beül" az első meg "nyúlik", a motor rázkódása/kipufogó dübörgése is rátesz az érzésre még egy lapáttal!
Nem azt mondom, hogy nem mennek, csak sokkal többnek érződik, mint ahogy valójában mennek! És nekem ez a fontosabb, nem az hogy mit mutat az óra!
Az sxv-t nehéz überelni haveromnak van SV1000 nem megy rosszul a gép de sxv után az is lassúnak tűnt.
Megbízható motort akartam venni.
Erre esett a választás.
Szeretnék Supermotót tetszik de igazából KTM ről azt halottam hogy ugyan az mintha sxvt vennél és akkor mar inkabb ez a (Retró) élmény jön be 600 as kategoriába nem is rossz a 95ló persze ez egy tura kategoria.
egyenlőre ugy gonolom jó lesz bár az új suzuki DL nagyon csikol 1000 be
Azt gyanítom, hogy az az idő hamar eljön, főleg egy ilyen "méregzsák" után! Nem bántani akarom a Hornetet, mert tényleg nagyon jó és megbízható motor (a maga nemében)! Nálunk is van a társaságban. Munkába járni és lightos túrákra kiváló, megbízható és gazdaságos választás. De a tapasztalat azt mutatja, hogy ezeknek a 600/750-es motoroknak az "élményfaktorát" (nem a tudását, mert azt közúti körülmények között nehéz lenne kimotorozni) hamar megunja a többség és pár hónap után elkezdődik a "klasszikus bosszankodás", hogy "miért nem a nagyobbat vettem..., jó lenne egy erősebb..., jó lenne egy kevésbé huzatos..., ...."! Főleg ha a motoros társaságban vannak 1000-es, vagy nagyobb motorok! Saját tapasztalat a közös túrák alkalmával, hogy nekem csak egy csuklómozdulat 50-60km/h-nál 6.-ban egy kocsi/kocsisor megelőzése, míg a tükörben látom, hogy a társaságban lévő 600/750es motorokon gépészkednek a vátóval, mert 2-3at is vissza kell pakolniuk 6.-ból ahhoz, hogy hasonló dinamikával belekezdjenek az előzésbe, de mire vissza pakolgatnak, addigra az esetek zömében már nem aktuális a manőver és beragadnak a kocsi/kocsisor mögött!
Viszon van jónéhány pozitívuma is a kis 600-as "darázsnak"!
Pl.: nem nagyon kell őket szerelgetni, mert az első széria vezérműlánc feszítőjén kívűl talán nincs is típus hibájuk, kedvező fogyasztás, 12000km-es olaj csere intervallum,...! Be kell látni, hogy ez esetben fejet kell hajtani a Honda minőség elött! (jó lenne ezt meg tapasztalni a Suzuki és az Apriliánál is)
Ha sikerült kifogni egy olyan darabot, aminek gondos gazdája volt és megadta a motornak mindig időben ami jár neki, akkor sok éven/km-en keresztül hűséges és megbízható társ lesz!
Csak nem vettél egy Hornet 600-ast az SXV helyett?
Nem lesz egy kicsit "langyos víz" az SXV után?
Bár megbízhatóságban az egyik legjobb választás, de az élmény faktora !
annyit én is adnék érte :) de mivel nem adtam még el az enyém így nincs pénz....700 ba hírdetem az enyém...ami igen csak nem drága érte de idő mire elmegy :)
remélem nem igy lesz