Köszi a segítséget...am tökmindegy nem a gyertya a probléma :S
Nemtudom mi lehet, nemtudok már másra gondollni mint hogy kompresszióhiányos a gép :S
Tudok egy eladó Dellorto PHBG 19 AS-es karburátort eladót hozzá való csonkkal és egy malossi mebránnal együtt!
Ha valakit érdekel akkor itt nálam érdeklődjön!
a legegyszerűbb stroboszkóppal megnézni az előgyújtást!
csak a gyújtás oldali blokk deklit kell levenni hozzá!
van 2jel.
1 a lendkeréken és 1 a blokkon
ezeknek kell egybe esni miközben a motor jár.
környékeden biztos van autóelektronikai műszerész, motorszerelő akinek van és szerintem segítenek is megnézni.
én is segítenék, de kecskeméti vagyok:)
egyébként a gyári érték 1,5mm.
de ha nemgyári a gép akkor úgyis változik ez az érték.
egy új gyertyát azél dobj bele NGK B10-est!
Ilyen elektronika baszódásoknál a gyertya csere az egyik lehetséges megoldás. Konkrétan runneren találkoztam ilyennel. Rossz volt a gyertya és összekuszálta a kijelzőt.
Hát igen lehet az is, csak kérdés, h ez mindig ilyen volt, vagy csak elkezdte ezt csinálni!?
Érdemes lenne ránézni és ha nem jó akkor a gyári értékre beállítani! Csak azt mondja meg vki!
Én nem vagyok aprilia-s, de nagyzolva a gyújtás része hasonló lehet mint más motorokon. Alap helyzet, h az alaplapon van egy jeladó ami előtt elhalad egy mágnes ez valószínűleg a lendkerekeden van és ekkor születik egy jel amire a gyújtótekercs és transzformátor és egyéb elektromos alkatrészek segítségével keletkezik egy szikra.
Előgyújtást úgy állítasz, h beteszel a gyertyád helyére egy indikátor órát, eltekered a lendkerekedet addig tekered míg felső holtponton nem lesz a dugó, majd az indikátor óra mutatójához tekered az óra külső keretét úgy, h a mutató és a 0 egybe essen, majd a hétköznapi (karóra falióra) járásának ellenkező irányába tekered addig a lendkereket amíg az előgyújtásértéket nem mutat az indikátoróra, ez szerintem valahol 1-1.5 mm között lehet, de ezt majd itt pontosan leírják, ha megvan a pontos érték, akkor megkeresed a lendkeréken a jeladó mágnest, majd az alaplapot miután lelazítottad úgy tekered, h a jeladó mágnes és a jeladó egybe essenek, majd lehúzol mindent.
Egyébként pont most töltöttem fel egy képgalériát, amiben a simsonomon lévő babetta gyújtáson állítom az előgyújtást!
De miért is akarod azt piszkálni? Ha jó a motor akkor szerintem ne bántsd!
ha a képgalériádban félkarú a lengőwillád(asszem ez a neve) xD
akkor kell lennie a kerékagynál 2 db csavarnak. na azokat kilazítod és valami gumikalapáccsal meg csavarhúzóval a kerékagy ovális tokjában elfordítod a kerékagyat.
én amikor nem volt éppen pénzem cserélni lánc-szettet és már maxra volt huzva láncom, de laza volt, akkor kivettem 1-2 szemet és ujra lehetett állítani de ez max 1000 km-re jo utána kuka a lánckereked is.
mert akkor volt időm felvenni, felrakom Tube-ra ha csináltam diát mert tavasszal teljes felújításon esett át .
Fényezés, blokk, csapágyak stb...
Juhász Patrik, Dunavarsány
Olaszország
A képen még alakulóban volt.
Sziasztok azt szerentém hogy a gyujtásról valaki valami infót eltudna nekem mondani mert nem nagyon értem lehet rajta állítani?Hol lehet ezt ha lehet és ehhez kell valami műszer! Mert én szeretnék rajta valamit korigálni válszokat köszikeeee szépen
Vettem egy NGK BR9ES-es gyertyát (ez van a gyári leirásban)
azt szeretném kérdezni hogy mekkora legyen a gyertyahézag?
a gyári leírás 0.6 , 0.7 -et ír. de itt valaki mondta még régebben hogy 0.5 akkor most mekkora legyen a gyertyahézagom?
Nemtudom mi lehet, nemtudok már másra gondollni mint hogy kompresszióhiányos a gép :S
Tudok egy eladó Dellorto PHBG 19 AS-es karburátort eladót hozzá való csonkkal és egy malossi mebránnal együtt!
Ha valakit érdekel akkor itt nálam érdeklődjön!