ha veletlen kihagytam volna egy sort szoljatok meg nem reg keltem fel :)
technikai adatok:
Motor tipusa: ketutemu, vizhuteses, egyhengeres
Furat x loket: 54.0 x 54,5 mm
Hengerurtartalom: 123,4 kobcentimeter
Suritesi arany: 12.5:1
Keverekkepzes: Dell"orto karburatpr, 28 mm-es torokatmerovel
Eroatvitel: 6 sebesseges mechanikus
Teljesitmeny: 29 LE 10500 ford./ perc
Max. forgatonyomatek: 19 Nm 10250 ford. / perc
Vaz: aluminium-ontveny hidvaz
Fuggesztes elol: felforditott teleszkopvilla
Felfuggesztes hatul: aluminium-ontveny lengovilla, himbarendszerrel kapcsolodo kozponti rugostag, allithato elofeszitessel
Fekek elol: 320 mm atmeroju tarcsa, 4 dugattyus radialisan szerelt feknyereg
Fekek hatul: 220 mm atmeroju tarcsa, 2 dugattyus feknyereg
Hosszusag x szelesseg: 1955 x 720 mm
Ulesmagassag: 8005 mm
Tengelytav: 1345 mm
teletankol tomeg: 140 kg
Ar: 1.299.000 Ft (Mille Motor Kft)
Ha egy fokozatot elvetunk, konnyeden veszithetunk lenduletunkbol. A fojtatlan valtozat tobb, mint 160 km/oras vegsebesseget tesz lehetove, ami ugyan hatrany a celegyenesnel, viszont az itt elszenvedett veszeteseg a kanyarokban konnyeden ledolgozhato. A 125-os geppel sokkal konnyeben tanulhatunk meg jol motorozni a palyan, kevesbe veszelyes egy hrtelen gazadas a kanyarban.
Az ules kormany labtarto pozicio is megfelelo. Viszonylag kenyelmes ulespozicioban ulhetunk, a nagyobb termetu pilotak szamara is nem tagas, de elegendo helyet biztosit. Ketutemu leven szerviz-igenyesebb, mint negyutemu tarsai, es nagyobb odafigyelest is igenyel. A szervizintervallum 4000 km, a gyar altal eloirt dugattyucsere mar 16000 km-nel javasolt. Osszesegeben nagyon jo tanulomotor, aki most ismerekedik a palyazassal, annak batran ajanlom. Ha valaki nem kivan beruhazni egy ilyen motora, akkor a sajat kepessegeinek fejlesztese mellett az uj RS-t is testkozelbol megismerheti a Humok egyik kepzesen.
Koszonet a tesztmotorert a Hungaroring Motoros Oktatasi Kozpontnak es a Mille Motor Kft-nek
Az RS futomuve jol igazodik a noelai gyar buszkesegehez, ezen nem is valtoztattak. Az aluminium-vazra felfordittt elso villa tamazkodik. A hatso rugozast hidraulikus monoshock rugostagra biztak. A Dunlop gumiknak, es a tokeletes futomunek koszonhetoen allandoan megfelelo visszajelzest kapunk az alattunk uajlo esemenyekrol. Hangolasuk feszes. A tokeletes futomu mellett a fekek is megfeleloen vegzik a dolgukat, nem csoda, mivel elole 4 dugattyus radialisan szerelt feknyereg fogja kozre a 320 mm-es tarcsat, es radialis fofekhenger is jobb adagolhatosagot eredmenyez. A fekhatas tobb mint elegendo a konnyu gep megfelelo lassitasahoz.
A hungaroringen a kis sulnyka, es a jol kiforrott futomunek koszonhetoen kezesebb , mint nagyobb tarsai. Ez a kezesseg a kanyarsebessegnel jelentkezik, sokkal konnyebben terelgetheto a kis 125-os es nagyobb kanyarsebesseg erheto el vele, mint a nagyobb meretu tarsainal. A kanyarokat szinte magatol veszi. A fektavok lerovidulnek, ott ahol mar a szupersport gepek pilotai eroteljesen a feket szoritjak, ott meg az RS-el a gazkart csontig huzzuk. A rngen szinte alig kell fekezni vele. Viszont a ketutemu eroforrasnak koszo nhetoen jobban oda kell figyelni a megfelelo sebessegfokozat megvalasztasahoz.
Az uj modell mar nem kerekitett formaju, kulsore szogletesebb lett. Fellelhetok rajta a nagyobb sportgep, az RSV 1000R egyes jellemvonasai. Elore harapos tekintetu fejidom kerult, megybe dupla fenyszorot helyeztek. A hatso traktus levekonyodo formaja igazi versenymotor jellegre utal. Az uj, aluminium, kekszinre eloxalt felnik jol mutatnak a gepen. A muszeregysege is megujult. Az analog forsulatszammero melle nagymeretu, digitalis kijelzo kerult.
A 123,4 cm3-es membranvezerlesu Rotax eroforras nem valtozott. Az RS also fordulatszam tartomanyokban nem igazan hasznalhato. Az elindulashoz legalabb 5000-res fordulat szukseges, de huzni csak 8000 folott kezd igazan, ezert ezen ertek alatt csak megallaskor erdemes tartani 8000 folott teljesen megvadul a kis taljan ordg es majdnem 11000 percenkenti fordulatig eroteljesen gyorsitja a pillekonnyu gepet. E felett egy fokozattal feljebb erdemes kapcsolni a valtot, hogy a ketutemu 125-osnel oly fontos lenduletbol ne veszitsunk.
A noalei gyar rs tipusat 1992 ota gyartja. Mar akkor is elenjart a legujabb technikak alkalmazasa teron, a konkurencia motorjaival szemben. Honda NSR es a Yamaha TZR gyartasanak leallasa utan egyeduralkodo lett a nagykozonseg szamara. Mar megjelenesekor a GP-bol suarmazo aluminium -vaz, forditott elso villa es negydugattyus elso feknyereg emelte a csucsra a kis meregzsakot.
Aki nem ismeri, elsore lenezi a fojtasok nelkuli kozel 30 loeros modell, es inkabb a nagyobb szupersport 600-as es 1000res modelleket valasztjak a kereskedes palettajarol, pedig a motorosok nagy resze meg ezt a nyolcadliteres gepet sem tudja kimotorozni. A kis modell sikeresseget mutatja, hogy nalunk is - termeszetesen Olaszorszagban is - nagyreszt ilyen apriliak indulnak 125 sport kategoriaban. Nalunk meg egy helyen a motoros kepzes is ilyen motorokkal zajlik, ahol a nagymotorosokat raebresztik, hogy van meg boven mit tanulniuk. A tesztmotor a Humok-tol ( Hungaroring Motoros Oktatasi Kozpont) kaptuk, eppen most cserelik le a meglevoket az uj 125 res-ekre.
Igy Aszalos Adamektol eppen a bejaratas utan levo, meg teljesen gyari idomokkal szerelt, fekete-feher szinkombinacioju modellt kaptuk meg. Egyebkent meg ket szinkombinacioju valaszthato : fekete es Spanish Numero 1 replica elnevezesu modell, mely fenyezese Jorge Lorenzo versenyzo tiszteletere megegyezik a 250-es GP motorjanak fenyezesevel.
bocsi, ekezete nem irok :P
Palyara szuletett
Aprilia Rs 125
Ha eppen kereskedesekben kaphato sportmotorokrol vbeszelunk baratokkal, mindenkinek elsokent legalabb egy hatkilos, vagy ennel nagyobb motor kepe lebeg a szeme elott. A hozzank kerult modell inkabb csak a fiatalok almaiban szerepel. Egyre inkabb lealdozoban van a ketutemu motorok gyartasa, es a legtobb gyarto mar attert a kornyezetbarat, ugyanakkor joval gyengebb, 4 utemu eroforrassal sszerelt negyedliteres tinimotorok gyartasara. Azonban a noalei gyar inkabb tovabb fejlesztette a nyolcadliteres sportmotorjat .... Maris irom tovabb csak elvagtam a mutato ujjam es nemtok olyan gyorsan es helyesen gepelni ... sry :)
Gepeljem le ait az uj rs125rol irnak? raerek mert apat varom hogy vigyuk a szervizbe a gepet + ott kell hagyni szal o hoz haza ... es 70 kmre van a szerviz ... na gepeljem ? :D
hy, nem szoktam rendszeresen olvasni a topicotokat, mert kurva sokat irtok es nincs idom egesz nap olvasgatni, de ha nem lattatok meg, mosz szolok :) hogy a motorinfoba benne van az uj rs125
nekem is jovore ilyen lesz :)
Mosás utan rögtön áttörlöm aztan ha megszarad és még mindig foltos akkor pici cilit bang 1 rongyra letörlöm és nedves szivaccsal áttörlöm és kész csilli-villi
Sziasztok! Úgy döntöttem, h le szeretném cserélni jelenlegi motoromat egy RS 125ösre. Nem tudtok nekem némi ki segítséget nyújtnai az ügybe, h pl: egy 2003-as RS, mit tud, pl. gyorsulásba, élményekbe, valami hasonlító példát:))) Köszi szépen ,remélem értettétek :D
technikai adatok:
Motor tipusa: ketutemu, vizhuteses, egyhengeres
Furat x loket: 54.0 x 54,5 mm
Hengerurtartalom: 123,4 kobcentimeter
Suritesi arany: 12.5:1
Keverekkepzes: Dell"orto karburatpr, 28 mm-es torokatmerovel
Eroatvitel: 6 sebesseges mechanikus
Teljesitmeny: 29 LE 10500 ford./ perc
Max. forgatonyomatek: 19 Nm 10250 ford. / perc
Vaz: aluminium-ontveny hidvaz
Fuggesztes elol: felforditott teleszkopvilla
Felfuggesztes hatul: aluminium-ontveny lengovilla, himbarendszerrel kapcsolodo kozponti rugostag, allithato elofeszitessel
Fekek elol: 320 mm atmeroju tarcsa, 4 dugattyus radialisan szerelt feknyereg
Fekek hatul: 220 mm atmeroju tarcsa, 2 dugattyus feknyereg
Hosszusag x szelesseg: 1955 x 720 mm
Ulesmagassag: 8005 mm
Tengelytav: 1345 mm
teletankol tomeg: 140 kg
Ar: 1.299.000 Ft (Mille Motor Kft)
Az ules kormany labtarto pozicio is megfelelo. Viszonylag kenyelmes ulespozicioban ulhetunk, a nagyobb termetu pilotak szamara is nem tagas, de elegendo helyet biztosit. Ketutemu leven szerviz-igenyesebb, mint negyutemu tarsai, es nagyobb odafigyelest is igenyel. A szervizintervallum 4000 km, a gyar altal eloirt dugattyucsere mar 16000 km-nel javasolt. Osszesegeben nagyon jo tanulomotor, aki most ismerekedik a palyazassal, annak batran ajanlom. Ha valaki nem kivan beruhazni egy ilyen motora, akkor a sajat kepessegeinek fejlesztese mellett az uj RS-t is testkozelbol megismerheti a Humok egyik kepzesen.
Koszonet a tesztmotorert a Hungaroring Motoros Oktatasi Kozpontnak es a Mille Motor Kft-nek
Pataky Levente
A hungaroringen a kis sulnyka, es a jol kiforrott futomunek koszonhetoen kezesebb , mint nagyobb tarsai. Ez a kezesseg a kanyarsebessegnel jelentkezik, sokkal konnyebben terelgetheto a kis 125-os es nagyobb kanyarsebesseg erheto el vele, mint a nagyobb meretu tarsainal. A kanyarokat szinte magatol veszi. A fektavok lerovidulnek, ott ahol mar a szupersport gepek pilotai eroteljesen a feket szoritjak, ott meg az RS-el a gazkart csontig huzzuk. A rngen szinte alig kell fekezni vele. Viszont a ketutemu eroforrasnak koszo nhetoen jobban oda kell figyelni a megfelelo sebessegfokozat megvalasztasahoz.
A 123,4 cm3-es membranvezerlesu Rotax eroforras nem valtozott. Az RS also fordulatszam tartomanyokban nem igazan hasznalhato. Az elindulashoz legalabb 5000-res fordulat szukseges, de huzni csak 8000 folott kezd igazan, ezert ezen ertek alatt csak megallaskor erdemes tartani 8000 folott teljesen megvadul a kis taljan ordg es majdnem 11000 percenkenti fordulatig eroteljesen gyorsitja a pillekonnyu gepet. E felett egy fokozattal feljebb erdemes kapcsolni a valtot, hogy a ketutemu 125-osnel oly fontos lenduletbol ne veszitsunk.
Aki nem ismeri, elsore lenezi a fojtasok nelkuli kozel 30 loeros modell, es inkabb a nagyobb szupersport 600-as es 1000res modelleket valasztjak a kereskedes palettajarol, pedig a motorosok nagy resze meg ezt a nyolcadliteres gepet sem tudja kimotorozni. A kis modell sikeresseget mutatja, hogy nalunk is - termeszetesen Olaszorszagban is - nagyreszt ilyen apriliak indulnak 125 sport kategoriaban. Nalunk meg egy helyen a motoros kepzes is ilyen motorokkal zajlik, ahol a nagymotorosokat raebresztik, hogy van meg boven mit tanulniuk. A tesztmotor a Humok-tol ( Hungaroring Motoros Oktatasi Kozpont) kaptuk, eppen most cserelik le a meglevoket az uj 125 res-ekre.
Igy Aszalos Adamektol eppen a bejaratas utan levo, meg teljesen gyari idomokkal szerelt, fekete-feher szinkombinacioju modellt kaptuk meg. Egyebkent meg ket szinkombinacioju valaszthato : fekete es Spanish Numero 1 replica elnevezesu modell, mely fenyezese Jorge Lorenzo versenyzo tiszteletere megegyezik a 250-es GP motorjanak fenyezesevel.
Palyara szuletett
Aprilia Rs 125
Ha eppen kereskedesekben kaphato sportmotorokrol vbeszelunk baratokkal, mindenkinek elsokent legalabb egy hatkilos, vagy ennel nagyobb motor kepe lebeg a szeme elott. A hozzank kerult modell inkabb csak a fiatalok almaiban szerepel. Egyre inkabb lealdozoban van a ketutemu motorok gyartasa, es a legtobb gyarto mar attert a kornyezetbarat, ugyanakkor joval gyengebb, 4 utemu eroforrassal sszerelt negyedliteres tinimotorok gyartasara. Azonban a noalei gyar inkabb tovabb fejlesztette a nyolcadliteres sportmotorjat .... Maris irom tovabb csak elvagtam a mutato ujjam es nemtok olyan gyorsan es helyesen gepelni ... sry :)
nekem is jovore ilyen lesz :)
Nagyot!
Gyorsulásra kb egy 2003-as azt tudja mint egy 2002-es Ugy viszonyitásképp