Hővel nem számolok, nem zsír új cuccokat dobálok össze, hanem már működő kontrukcióban cserélek egy alkatrészt, előbb készülünk el vele, arról nem is beszélve, hogy nem bizok az ilyen kényes számolásokban, mert mérési lehetőség sincs, ami pontos, akkor meg milyen adatot vigyek be és mibe?
A kipufogócső ugyanez: előbb megvan legyártva és tesztelve, minthogy program ide vagy oda aztán mégsem jó. Benne van mindig ez a lehetőség. Én inkább azt vallom, ohgy sok olyan alkatrészt kell nézni, ami már bevált a verseny szinten, és nem lehet melléfogni, mert mindennek van oka, miért olyan, amilyen.
Simsonban sok a "hasracsapi" mód, többször beválik, mint nem; ha nem: akkor orbitálisan szar valami, általában jobb, mint volt, vagy sokkal jobb. Olyannal még nem találkoztam, ami rosszabb lett volna a gyári megoldásoktól, kivéve egyik ismerősöm hnegerfejével: melegedett vele a motor (Simson), érdekes, hogy az a fejterv mindenkinek bevált, hát neki éppen nem, lett egy másik rá két ezer forintból és jó lett.
Hát nem tudom nekem mondták hogy az 22m/s. Aki mondta az elégé benne volt a témába. Én csak azért tudom ezt.
Állítólag hagytak 1,8-2mm-t is csak le szedték 1,5 köré. De végül is így is jól megy. Ha le 1,1-ig le lehet menni ugye de én olyan nagy különbséget úgy se éreztem.
Próbáld ki szerintem a laposvasas dolgot.
Hát elég jók azért. Sokan mennek pályán is azzal, de ahogy mondtad nincs legjobb! Árba viszont veszett az tuti.
No ezt kb én is így találom. Eddig azt hittem csak én gondolom így. Túl nagyok az eltérések aminek nagyobb a teljesítménye. Ezt annyira én se értem. Bár megtehetik és meg is veszik, de nem igen sokan. A olyan sok pénzem volna és nem nagyon számítana én is meg veszegetnék ezt azt. Kicsi eltérés még oké volna de nem az hogy kb duplája mert nem több annyival.
Hengerfej szerintem igen kényes dolog. Nem is nagyon értem mi alapján csinálod vagy épp más. Mert az se min1 úgy milyen a hőbevitellel is dolgozik meg... De elég durván megdobja a motort.
Sok szerencsét hozzá azért!
1992-es Aprilia RS 125 a képen látható alkatrészek. Két nagyon jó állapotú, feketére fújt oldalidomom, illetve segédvázam is van. A benzintankhoz nincs meg sajnos a kulcs. Ár alkatrészenként megegyezés szerint vagy egyben fix 30.000 Ft.
Elérhetőség: lacciko@gmail.com
Átraktam a másik óraegységet. Ott jót mért. Viszont nem teszem át a digi LCD részt, mert annak meg a vízhőfok visszajelzője mér rosszul. Szóval marad az eredeti, mert tudom, hogy jó a töltés. Majd havonta rámérek az aksira. A töltést nem is szoktam nézni a panelon. Inkább a vízhőfok van beállítva.
Sziasztok. Most, hogy tudom a kijelző nem jó, lehet valamit javítani benne? Vagy mit nézzek meg? Valami kontakt hiba lehet, hogy rossz adatot ír ki a töltésre? Valami ötlet?
Nem a feszültség szabályozó a gond. Két dolog is megviccelt. Az egyik, hogy a multiméteremben az elem gyengélkedett, és össze -vissza mutatott értékeket. A másik, hogy a digitális kijelző a motoron is fals értékeket mutat töltésileg. Az elemet kicseréltem, és az aksit mérve jó a töltés. Az index most nem szórakozott. Viszont a motor kijelző töltés része nem jó. Alapjáraton vánszorog fel-le. Nagyobb fordulaton felmegy 16.2-re és ott marad, illetve alapjáraton szépen lassan lekúszik. Mikor 16.2-re felmegy akkor aksin mérve 14.5 . Szóval a kijelző szórakozik. Lehet azzal kezdeni valamit?
Ne gondold, hogy a Corsa vagy az SP olyan csúcs, bár kétségtelenül a közkézen forgó szabvány kipukon belül a legjobbak.
Attól függ, hogy mihez kell. Jelenleg csapattársamnak is SP-je van, én ki nem adnék még 20 ezret sem egy ilyen bolti kipufogóért.
Ha abból indulok ki, ohgy egyes specialista cégek kidobnak X ezer ft-ért egy alap hengert, aztán kidobják 1,5X ezer Ft-ért a javitott verziót, aztán utána verseny hengerüket meg 3-4X áron; és a gyártás ugyanannyiba kerül... Minőségre ugyanaz, csak a forma kicsit másabb: mindkét terv ugyanannyi időbe és tudásba került: mégis ezen akarnak fogni.
Undorító, mit fizetünk meg benne? Azt, hogy itthon nem tudjuk magunknak megcsinálni, most akkor tényleg szükségünk van egyáltalán ilyenekre? Nekem nincs.
Hengerfejet jó is, ohgy írod, most fog készülni nekünk is az első két darab, utána meglátjuk, hogy foglalkozok-e utána ilyenekkel, vagy visszavonulok :D
Szerintem a gyári nemhogy 20közelében nincs, de még 15 sem. 10 fölött lehet párral 11-12-13 ezernél.
Nevetséges az a 1,5mm hézag olyan keskeny préssávval.
Ez ilyen tuti biztonsági megoldás, hogyha egy laposvasat raknak gyertyamenettel hengerfej helyett még akkor is menjen a motor :D
Aha majd rákérdek henger után akkor. Múlt korába még nem tudtak mondani semmit.
Pedig sokat számít az szerintem, mert elég pontosnak kell lenni amit csinálsz. Sokféle van. Ha már más a méret akkor ugye más lesz egy pár dolog a működés közben...
Egy Jolly SP vagy Corsat el fogadnék azért mert a legjobbak közt van.
Én se arra gondoltam hogy könyvből tanulják amúgy, de alap dolgokat meg lehet tanulni szerintem.
A henger fej is olyan hogy annak igen pontosnak kell lenni. CNC-vel marják terv alapján. Nekem volt egy ilyenem elég komoly volt. 40m/s égési sebességű volt. Tehet majdnem dupla annyi mint a gyárinál. Nem semmi volt.
Megtudnátok mondani hogy a 122 gyújtás alaplap jó-e a 123 blokkra?
Esetleg valakinek eladó?olyan ami működik is...