Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A téma jobb megértéséhez javasolt megtekinteni azt a fizikaóra kísérletet, aminek keretében egy felfüggesztett golyót ütnek egy több méteres rúdhoz, a rúd másik végén egy másik golyó pedig az ütés hatására kitér.

Ugyan az, mint megütni a főcit, egyúttal megütöd mindkét főtengelycsapágyat is.

További javasolt megtekintendő videó a kézi főtengely centrírozás.
Kézzel és bronz kalapáccsal csinálják, nem is ütnek rá nagyot.

De mondhatnék más szemléletes példát is.

Fogsz egy tojást, megütöd kalapáccsal.
Mit csinál?
Simán eltörik
Teszel közé fadarabot, mit csinál?
Akkor is eltörik.
nem érted, látom.

Nincsenek "bizonyos tipusok", nincsen csak jó, meg rossz megoldás.


Még a leghitványabb motorban is százados, illesztések vannak, márpedig iylen helyen valamiféle műszaki intelligenciával bíró ember nem feszeget, és nem kalapál.

a jó megoldás a lehúózó, a rossz meg a összes többi.
Örülök is (magam kerestem meg az árát).
na te meg örülj neki,hogy 22 évesen ilyen motorod van.nekem 34 évesen sikerült venni egy af1-et.nekem csak az a bajom,hogy aki miatt ez a vita kialakult,halgat bmeg mint hal a szatorba.nekem ennyit nem ér az egész.nézzétek meg mit csináltam egyedül a motorom-ból.utána lehet dumálni.
kiemelni most nem szeretnék egyetlen típust sem,
de ez igazából szerelés közben dől el, hogy mi a leghatékonyabb ill. legcélravezetőbb eljárás a megbontás/javítás folyamán.
Mik azok a "bizonyos típusok"?
Ebbe beletrafáltál, mert emzoli, és Trakee pont az a két fórumozó akik nem piacolásra használják ezt a topicot...

Ás ha már itt tartunk: lendkeréklehúzó eladó
értem, hogy miről beszélsz, nekem is volt olyan Suzuki aminél nem láttam értelmét "szétverni" a főtengelyt inkább csináltattam egy lehúzót, de bizonyos típusoknál elég egy kicsit megfeszíteni persze körkörösen, NEM EGY OLDALRÓL! (mert deformálódhat) és egy pici kocogtatás és leugrik a lendkerék.
szia.....szerintem lehet aprilia szervizben-szakboltban rendelni alkatrészeket pl ilyen kis csapot is....szóval vagy veszel egy karbit 5-10 000 ft közötti összegért és elrakod a maradék cuccot alkatrésznek.....vagy csináltatsz iylen kis csapot-vagy veszel csak csapot 1-2 ezresért ha lehet......üdv gabó
Sajnos NEM oldható meg másként, ezt kellene megérteni.

Nincs kicsit, meg nagyon szakszerűtlen módszer erre.

VAn egy szakszerű, azt kell használni.

Nem teszünk fogasok közé csavarhúzót, nem kalapálunk csapágyat, főcit, nem feszegetünk lendkereket, satöbbi.

A régi motorknál a javítandó hibák jelentős része nem elhazsnálódás, ahnem szakszerűtlen-fuser szerlés eredetű.
neked is igazad van, valóbban a szakszerű megoldás az az, hogy lehúzóval vesszük le, de máshogy is megoldható, és ha okosan csináljuk semmilyen kárt nem szenved a motor, hidd el nekem
Elnézést kérek, hogy igyekszem megakádolyozni, hogy oylat tanácsoljon a kollégénak, amivel tönkreteszi a főcit, főcicsapágyat, lendkereket.

ennél a hátom elemnél picit olcsóbb a lehúzó:)
á hagyd, nem érdemes ezekre energiát fecsérelni
Semekkorát sem szabad ráütni!

Egyszer, próbképpen vágjál szét egy már nagyon zajos csapágyat.
meg fogsze lepődni, mennyire nem látszik rajta semmi törvéyntelen.

Csapágyat megütni szigorúan tilos, főcit meg pláne.

Aki iylet tanácsolt neked, az nem öreg szaki, hanem egy mucsai fuser, aki jelentősen hozájárulna az Átlag MAgyar technikai szellemi feklődéshez, ha visszavonulna, és nem tejesztené a hüyleséget.
sziasztok!
powernyelvet keresek...
na csá!

először is én nem azt mondtam neki,hogy verje szét a főtengelyt kalapácsal mert akkorát nem kell ráütni de azt is egy fadarabbal!
másodszor:nekem a lendkerék lehúzó amit te 2 ezerért csináltatsz az esztergályossal eleve bukó ötlet volt,mivel az előző idióta tulaj vagy a szerelője nem tudom,szétkúrta a lendkerék belső oldalán a meneten.
harmadszo meg inkább nektek kellene magatokat szégyelni,nem engem fikázni hogy csak akkor tudtok másokkal együtt gép elé ülni,ha van valami eladó holmi!ez fórum nem piac!
üdv:a "'Mucsai paraszt"
Éppen tegnap volt nálam egy motor, nem indult, hoztak hozzá két lendkereket.

Mindekettő ütött mit a barom, pont úgy szedték le, ahogy javasoltad.

Emberünk vehet a lehúzó árának többszöröésért lendkereket.

Mucsai paraszt módszer.
Azért nem kéne erre bíztatni másokat. Mert sikerülhet. Meg sikerülhet gallyra vágni a főtengelyt,a blokkházat, és a lendkereket is. Sőt, valószínűleg legtöbb esetben ez sikerül.
Egy esztergáélyos kb 2 e Ft-ért készít lehúzót. És akkor nem csinálsz egy csomó kárt.
ahogy mondod, tökéletesen működik a dolog! csak arra kell vigyázni nehogy megsérüljön a főtengelyen a menet
szevasz david.

alaplapom nincs ugyan,de a lendkerék lehúzásra van egy olcsó tippem.én sokat kinlódtam vele mert nem akartam 5000-ért venni egy központi lehúzót,de azt monda egy öreg szaki hogy vegyem le az anyát róla és feszitsek alá valamivel csavarhúzó stb. és üssek rá finoman kalapács-al a tengely-re.wazze leugrott róla mint állat mivel fel van ékelve meg a tengely is kúpos.hát haver ennél olcsóbb nem hiszem hogy van.irj ha sikerült leszedni.
Sziasztok!

Valaki legeyen oly kedves és mérja meg a gyújtás alaplap kábeleinek ellenállását. Referenciának. Nekem a gyanús a piros-fekete közt a 1. 75 kohm. Szerintem itt nem lenne szabad mérnem semmit.
Aztán persze kéne egy jó alaplap a cseréhez/ teszteléshez. Várom a segítségeteket. Köszi!
Hellóskacok RV-blokkhoz kéne gyújtás alaplap és lendkeréklehúzó!valami iszonyat olcsót keresek ami működik köszi a választ előre is :D
Valakinek nincs véletlenül AF1-50 hez (1997 évjárat) hátsó teleszkóp?
Kösz szépen de már találtam
Ilyet honnan lehet szerezni?