Nos előszöris, én azt javaslom, ne éld nagyon bele magad ebbe a motorba! Először szépen nézd át, számold ki, mit kellene rákölteni, mert egynlőre látatlanba nagyon rosszul állsz! Ha nincs szikra, akkor valószínűleg vagy az állórész menetszakadásos, vagy az elektronika/trafó egység... Nekem is volt ilyen, állórész menetszakadás, 25 e Ft bontottan. Ezt ki lehet mérni, elég sokaknak megvan a service manual hozzá, abab bennvan, mely vezetékek között milyen ellenállást kellene mérni. Itt nekem a gond ott volt, hogy két vezeték között, ahol nem kellett volna, volt kontaktus... Ha a trafó/elekrtonika rossz, úgy tudom, azt nem lehet mérni, bár ott is vannak hasonló értékek, de nem biztos, hogy ha azok rendben vannak, akkor jó. (itt fontos, hogy van szórás a megadott, és valós értékek között, ha nagyságrendileg stimmel, általában jó!-vagy pontatlan a multiméterem)
Aztán ha szerencséd van, ezért tették félre, és a motorja működőképes, vagy kis baja van.
Legjobban járnál, ha beszereznél egy szintén AF1 tulaj havert, aki hajlandó segíteni, pl átrakni a gyújtását a tiedbe, és a porlasztóját, hogy kipróbálhasd, hogy a motor működik-e, vagy az is kuka... Mert ha henger-dugó-hajtókar-gyújtás KO, meg még kell porlasztó, kipuff, akkor ráment 80-100 e Ft minimum....
Például ha elmeséled merre laksz, esetleg hátha valamelyikünk környékén, és esetleg tudunk segíteni....
Amúgy a gyertya kb jó bele... Tény, a B10EG a gyári, belevaló, de hűvösebbe énis B9ES-el járattam... Elvileg az Eg a tűelektródát jelöli, cerébe a B10EG 2 e Ft, a B9ES pedig nincs 1000.
Köszi! Hát nem szeretném így visszarakni a kereket. szerintem szétszedem és megnézem mi van vele, remélem a tengely nem fordult meg a csapágyban mert akkor vihetem az eszterglyoshoz.
Sajnos nemtudom mi baja lehet!De ha a tengely is mozog valószínű ,hogy a csapágy lesz a ludas!Én is most fogom levenni a kereket majd megnézem mien állapotban van.
A hátsó kereket kiszedtem mert viszem gumizni. Megmozgattam a féktárcsát fel-le irányba és kotyog a tengellyel együtt . Csapágyazás ,vagy mit kezdjek vele?
Blokk jelenleg vázon kívül tartózkodik Most rendeltem cuccost még összeszedem a dugóra és egyéb dolgokra a zsetont és megcsinálgatom Közbe énis telót csinálok meg festegetés kisseb melók
Ma haladtam,és az összes idomot,tankot,lámpát le szedtem,és mint láttam a pipának a vezatéke,rá van dugva a gyujtótrafóra,tehát az meg van.
A másikról amit láttam,nem tudom mi,lehet hogy a fesz szabályzó,mert kocka az egész 3 vagy 4 vezeték (vagy több már nem emlékszem) van rá dugva,és bordák vannak a tetején.
Ja és még gyertya is volt benne,amin látszott hogy használva volt,és szép öszbarna színe volt,és látszott hogy ez nem volt takarítva,amiről én arra következtetek,hogy akkor nem is bróbálgatták a motort meg csinálni.Vagyis,a gyertyákat cserélgetni benne.
Szikra meg lehet hogy tudom mitől nincs.
Ha a vezetékeket meglátnátok hogyan vannak elrendezve ,meg most hogy néz ki,sírva futnátok el
Am meg NGK B9ES gyertya volt a motorban.Ez jó bele?
Nos előszöris, én azt javaslom, ne éld nagyon bele magad ebbe a motorba! Először szépen nézd át, számold ki, mit kellene rákölteni, mert egynlőre látatlanba nagyon rosszul állsz! Ha nincs szikra, akkor valószínűleg vagy az állórész menetszakadásos, vagy az elektronika/trafó egység... Nekem is volt ilyen, állórész menetszakadás, 25 e Ft bontottan. Ezt ki lehet mérni, elég sokaknak megvan a service manual hozzá, abab bennvan, mely vezetékek között milyen ellenállást kellene mérni. Itt nekem a gond ott volt, hogy két vezeték között, ahol nem kellett volna, volt kontaktus... Ha a trafó/elekrtonika rossz, úgy tudom, azt nem lehet mérni, bár ott is vannak hasonló értékek, de nem biztos, hogy ha azok rendben vannak, akkor jó. (itt fontos, hogy van szórás a megadott, és valós értékek között, ha nagyságrendileg stimmel, általában jó!-vagy pontatlan a multiméterem)
Aztán ha szerencséd van, ezért tették félre, és a motorja működőképes, vagy kis baja van.
Legjobban járnál, ha beszereznél egy szintén AF1 tulaj havert, aki hajlandó segíteni, pl átrakni a gyújtását a tiedbe, és a porlasztóját, hogy kipróbálhasd, hogy a motor működik-e, vagy az is kuka... Mert ha henger-dugó-hajtókar-gyújtás KO, meg még kell porlasztó, kipuff, akkor ráment 80-100 e Ft minimum....
Például ha elmeséled merre laksz, esetleg hátha valamelyikünk környékén, és esetleg tudunk segíteni....
Amúgy a gyertya kb jó bele... Tény, a B10EG a gyári, belevaló, de hűvösebbe énis B9ES-el járattam... Elvileg az Eg a tűelektródát jelöli, cerébe a B10EG 2 e Ft, a B9ES pedig nincs 1000.
A hátsó kereket kiszedtem mert viszem gumizni. Megmozgattam a féktárcsát fel-le irányba és kotyog a tengellyel együtt . Csapágyazás ,vagy mit kezdjek vele?
A másikról amit láttam,nem tudom mi,lehet hogy a fesz szabályzó,mert kocka az egész 3 vagy 4 vezeték (vagy több már nem emlékszem) van rá dugva,és bordák vannak a tetején.
Ja és még gyertya is volt benne,amin látszott hogy használva volt,és szép öszbarna színe volt,és látszott hogy ez nem volt takarítva,amiről én arra következtetek,hogy akkor nem is bróbálgatták a motort meg csinálni.Vagyis,a gyertyákat cserélgetni benne.
Szikra meg lehet hogy tudom mitől nincs.
Ha a vezetékeket meglátnátok hogyan vannak elrendezve ,meg most hogy néz ki,sírva futnátok el
Am meg NGK B9ES gyertya volt a motorban.Ez jó bele?