A leírásod és a netről leszedett Rotax pdf alapján belövöm a balansz tengelyt, aztán fater belövi a gyújtást meg a karbit és elvileg pöpec is lesz, köszönöm a segítséget, ha valahol elakadok írok a fórumra :)
A távolság nem gond, havonta járok Kiskunfélegyházára, ellenben az alkatrészárak elrémítettek, alsóhangon 25-30ezer körül találtam szimering-csapágy-tömítésszett garnitúrákat, plusz az időd sincs ingyen és kitudja még mi derül ki menet közben, annyi nyugtat hogy nagyon szépen fut a motor, könnyen idul, nem pöfög/pukkadozik, faterrel lekaptuk a hengerfejet nemrég, jó állapotban vlt a dugóval együtt, full karcmentes és pászos volt az egész, amik kivülről komoly szétszedés nélkül látszódó alkatrészek vannak rajta mind cserélve van, egyedül a balansz tengelyt érzem bajosnak, lehet amiatt csörgős a hangja.
Hogy számolod, mennyibe lenne ha gatyába ráznád?
Én Bács-Kiskun megyében lakok, ha neked ér annyit akkor elhozhatod, gatyába tudom rázni nyárára a motort. Ha patentől rendbe van rakva elmegy sok ezer km-t nagyobb szerviz nélkül, de ha nem akkor csak viszi a pénzt a semmiért....
Ember! Te aztán otthol vagy a témában, ahogy leírtad nem vészes, azt hittem teljesen szét kell borítani a blokkot, a váltóolajat nem sajnálom, úgy is csereérett, ellenben nincs stroboszkópom, sőt ismerősi körömben sem :( Lehet jobban járnék ha vmi hozzártő széthúzná teljesen, aztán kidobálná belőle az össz csapágyat/perselyt és újakra cserélné, igaz az előző tulaj szerint frissen generálozott, de a hangja nem erről árulkodik, csörög mint az állat, viszont brutál jól megy.
Köszönöm szépen, nagyon sokat segítettél :)
Egyébként megkérdezhetem merre laksz? Én szabolcs megyei vagyok.
Először:
Vedd le a kuplung deklit, vedd le a kuplungot teljesen, majd a főtengelyről a primer fogaskereket is. Ezután látsz 2db műanyag fogaskereket, az egyik a főtengelyen van a másik a kiegyenlítő tengelyen. Vedd le mind kettőt. Teljesen egyforma a két fogaskerék, bárhová felteheted majd.
Úgy tudod normálisan pozicionálni, hogy a blokk alatt a főtengelynél van egy csavar amit kitekersz teljesen. Beleteszel egy csavarhúzót, majd forgatod a főtengelyt, lesz egy pont ahol beesik a csavarhúzó és megáll a főtengelyed, az lesz a felső holtpont. A kiegyenlítő tengelyen van egy jelölés a bordázott résznél, és a műanyag fogaskerekén belül a bordázott résznél is van jelölés, azt úgy teszed össze, utána a 2 fogaskerék külső fog részén is van 1-1 jelölés. Úgy teszed fel a főtengelyre a másik kereket, hogy alul rögzíted felső holtpontban és a kiegyenlítő tengelyen lévő fogaskerék jelölése és amit fel akarsz tenni egybe essen.
Másodszor:
Leveszed a lendkereket, alatta van az alaplap. 3 csavar tartja. mind 3-at fellazítod, majd két végpont között tudod elfordítani az alaplapot. Tedd a két végpont közé. Visszaszerel mindent, alapjáraton beindítod, és stroboszkópod. Alapjárat vagy 2500 fordulat közelében kell felső holtpont előtt 19-20 fokkal gyújtania.
Harmadszor:
Akkor a légszűrőből már kivették azt a gumicsövet. Hagyd úgy, vagy valami szúnyoghálót ragassz oda, hogy kavics ne tudjon belezuhanni. Utána 20 fokban fényes nappal állítsd be a karburátort.
A légszűrőházam fedelén van egy kb 10*4 cm-es ovális lyuk, semilyen gumi nincs benne, már így vettem a motort, azt httem gyárilag ilyen, főként hha befogom a nyílást rögtön leáll a gép.
Köszönöm h időt szakítasz rám, ha már így belemélyedtünk tudnálaban tanácsot adni, hogy a kiegyenlítő tengelyemet az előző tulaj nem jól rakta vissza, ezért erősen rezonál a gép, nem is nagyon merek így járni vele, nagyon szét kell kapni a blokkot h ehhez a tengelyhez hozzáférjek és a helyes pozícióba tegyem vissza?
Autó blokk szerelésben otthonosan mozgok, de motor blokkokkal csak a cpi hussar robogóm főtengelyének heti rendszerű kicserélésében vagyok jártas, merjek így nekikezdeni szted?
A gyújtást eddig nem nagyon mertem piszkálni, nem tudom hogy áll de édesapám miután kipróbálta úgy vélekedett hogy elég sok az előgyújtása a gépnek, de nem mert hozzányúlni, mert az "MZ-JAWA-SIMSON-" korszak utáni vasakkal nem volt még dolga, ellenben a régebbi autókkal-motorokkal kapcsolatban vérprofi.
Gyári légszűrőt el ne add. Ez a 32-es porlasztó tökéletes lesz, légszűrőből a felső részen van az a dupla gumicső ami kivehető elvileg. Azt vedd, ki tegyél bele nagyobb áteresztőképességű és vékonyabb szivacsot. Esetleg egy előgyújtás állítás 19 fok-ra segíthet még.
Amit pár hsz-szel viszább hirdetek Dellorto PHBH28 ND karbi van rajta jelenleg, és egy 32-es Keihin kerülne rá egy új légszűrő társaságában, feltéve hogy el tudom adni a gyári karbit a gyári komplett légszűrővel együtt reális áron.
Mi a véleményed, tapasztalnék teljesítménynövekedést? Mondjuk én már azzal is elégedett lennék ha rugalmasabb lenne a motor és valamivel egyenletesebb lenne a teljesítményleadása.
Esetleg Keihin porlasztókkal kapcsolatban nincs véletlenül tapasztalatod?
Érdemes egy Dellorto PHBH28-ND típusú karpit Keihin PE szériára cserélni?
Az egyszerű felépítés fogott meg a Keihin karbikban leginkább, de jó lenne tudni h nem-e esz roszabb mint a gyárilag a mocimon lévő Dellorto.
tel:06307316232
e-mail:czegledizsolt@freemail.hu
Hogy számolod, mennyibe lenne ha gatyába ráznád?
Köszönöm szépen, nagyon sokat segítettél :)
Egyébként megkérdezhetem merre laksz? Én szabolcs megyei vagyok.
Először:
Vedd le a kuplung deklit, vedd le a kuplungot teljesen, majd a főtengelyről a primer fogaskereket is. Ezután látsz 2db műanyag fogaskereket, az egyik a főtengelyen van a másik a kiegyenlítő tengelyen. Vedd le mind kettőt. Teljesen egyforma a két fogaskerék, bárhová felteheted majd.
Úgy tudod normálisan pozicionálni, hogy a blokk alatt a főtengelynél van egy csavar amit kitekersz teljesen. Beleteszel egy csavarhúzót, majd forgatod a főtengelyt, lesz egy pont ahol beesik a csavarhúzó és megáll a főtengelyed, az lesz a felső holtpont. A kiegyenlítő tengelyen van egy jelölés a bordázott résznél, és a műanyag fogaskerekén belül a bordázott résznél is van jelölés, azt úgy teszed össze, utána a 2 fogaskerék külső fog részén is van 1-1 jelölés. Úgy teszed fel a főtengelyre a másik kereket, hogy alul rögzíted felső holtpontban és a kiegyenlítő tengelyen lévő fogaskerék jelölése és amit fel akarsz tenni egybe essen.
Másodszor:
Leveszed a lendkereket, alatta van az alaplap. 3 csavar tartja. mind 3-at fellazítod, majd két végpont között tudod elfordítani az alaplapot. Tedd a két végpont közé. Visszaszerel mindent, alapjáraton beindítod, és stroboszkópod. Alapjárat vagy 2500 fordulat közelében kell felső holtpont előtt 19-20 fokkal gyújtania.
Harmadszor:
Akkor a légszűrőből már kivették azt a gumicsövet. Hagyd úgy, vagy valami szúnyoghálót ragassz oda, hogy kavics ne tudjon belezuhanni. Utána 20 fokban fényes nappal állítsd be a karburátort.
Remélem tudtam segíteni
Köszönöm h időt szakítasz rám, ha már így belemélyedtünk tudnálaban tanácsot adni, hogy a kiegyenlítő tengelyemet az előző tulaj nem jól rakta vissza, ezért erősen rezonál a gép, nem is nagyon merek így járni vele, nagyon szét kell kapni a blokkot h ehhez a tengelyhez hozzáférjek és a helyes pozícióba tegyem vissza?
Autó blokk szerelésben otthonosan mozgok, de motor blokkokkal csak a cpi hussar robogóm főtengelyének heti rendszerű kicserélésében vagyok jártas, merjek így nekikezdeni szted?
A gyújtást eddig nem nagyon mertem piszkálni, nem tudom hogy áll de édesapám miután kipróbálta úgy vélekedett hogy elég sok az előgyújtása a gépnek, de nem mert hozzányúlni, mert az "MZ-JAWA-SIMSON-" korszak utáni vasakkal nem volt még dolga, ellenben a régebbi autókkal-motorokkal kapcsolatban vérprofi.
Mi a véleményed, tapasztalnék teljesítménynövekedést? Mondjuk én már azzal is elégedett lennék ha rugalmasabb lenne a motor és valamivel egyenletesebb lenne a teljesítményleadása.
-nikacilos henger (8000km futott karcmentes) 1000-km futott Vertex dúgóval=40e
blokk jó főtengellyel=20e
alaplap=15e
lendkerék=14e
trafó=13e
powermotor=7e
powerház rúgó=4e
28-as karbi=8e
memrán=4e
bendix=5e
öninditó=5e
1 hét garanciát vállalok az alkatrészekre!
érd:spmito@freemail.hu
Érdemes egy Dellorto PHBH28-ND típusú karpit Keihin PE szériára cserélni?
Az egyszerű felépítés fogott meg a Keihin karbikban leginkább, de jó lenne tudni h nem-e esz roszabb mint a gyárilag a mocimon lévő Dellorto.
Olyat vegyél mint amit a motorodra gyárilag szereltek. Jelenleg 28as körtolattyús vagy 34-es síktolattyús. 34-essel jobb...nem kicsit.
Miben jobb/másabb egy síktolattyús karburátor a "hagyományos" porlasztóknál? Érdeme pár ezer Ft pluszért ilyen típusút vásárolni?
A válaszokat előre is köszönöm :)
Béke!