nincs mit, unatkoztam
De tuti AM blokk? Amúgy lehet én azt az 5 e Ft-ért árult hengert-törött dugattyút kérdezném meg. Ha jó a henger, igaz, hogy úgy 13 új dugattyúval, de akkor tényleg új.... Egy darabig akkor nem lesz gond vele.
Akinek meg inge, vegye magára.
Azért, mert leírom a kuplung, bovden, egyéb alkatrész neveket, még NEM akarok venni. Tessék már figyelmesen olvasni. Legalább annak ajánlgassátok, akinek talán szüksége van rá.
Sőt, ti is jobban járnátok, ha ez a fórum olyan lenne, mint régen, hogy a tulajok itt beszélgetnek, hiszen akkor lenne érdeklődő is az alkatrészekre.
Bezzeg jó állapotú hengert-dugattyúval senki nem ajálgatott!
Nagyon korrekt válaszok, ezt nem tudtma, hogy keressem, AF1re nem találtam, így hogy AM 3motor így jó. Egy 10est dugóval rászánnk a bontottra ha valkainek van! Örök hálám a segítségekért!
Az-az tudtam én hogy karburátor merülő forraló az stimmel-meg a főtengely visszarántó rugó----
meg az elsőtengelykarbonszinkronúszóház befecskendező szelepszárrézhuzal tágíttógyűrűje---
Hát ahogy vesszük. Ha tényleg jó a használt henger, akkor nem olyan rossz párosítás ez. Sokáig jó lesz legalább utána.
Amúgy nem tudok tanácsot adni. Nekem 125-ös volt (illetve van, de emlék, műszakija már nincs) havernak volt 50-es.
Nézelődj a neten. Kérdezd meg a bontósokat. Itt is van pár.
Vagy : http://www.bakonymotor.com/ind... ez a manusz kb ezer éve ilyen kismotorokkal foglalkozik. Ő tudja is, mi mibe való.
Ha meg kedvezőbb árat akarsz, olyan bontott, de jó állapotú hengert keress, amihez van dugattyú. (természetesen gyűrűvel, mindennel) Az 50-es elég sokat elmegy, pláne, hogy lassabban lehet gyűjteni vele a km-eket, így ha szép állapotú a bontott cucc, nem kell tőle nagyon félni.
Aztán ott a Vatera: http://auto-motor.vatera.hu/al...
ennek mondjuk a dugattyúja nem túl szép, sőt randa, és nicns gyűrűje. http://auto-motor.vatera.hu/al...
ez sokkal szebb. Kérdés, hogy mennyire is kopott az a gyűrű.
Az alapvető meg az, hogy AM, vagy RV blokkod van...
Találd fel magad, tele van a net hozzávaló cuccokkal.
Akkor nem emel ki rendesen! Állítsd be. persze sajnos előfordulhat, hogy kopott, és akkor ha kiemel, csúszni fog. És modnom, a váltóolaj is fontos! HA sűrű, akkor is hasonlót produkál!
nyilván ha valami annyira nem passzol neki persze hogy nem adom oda---amugy--nem iylenre gondoltam hogy főtengely stb--meg dugattyú--persze hogy nemjó neki
az ő motorját pedig ő ismeri---pl gombok markoplat iylesmi amit lát a kképeimen hogy le vannak fotózva..ő egyből tudja hogy olyan van e az ő motorján mikor nap mint nap ráül vagy sem--nem csináltam neki rosszat szóval engem ne piszkálj ilyen miatt----nagyon jól tudja hogy 25 ös apriliát árulok és nem 50 ws yamahát
Na akkor meséld el nekem légy szíves, hogy ebből mi jó az 50-eshez!
Összesen 4 db alkatrész.
-2lábtartó - de ez kb bármilyen motorhoz, nem a konzol, csak maga a lábtartó
- indexrelé - no ez is kb az összes kismotorhoz
- a negyediket pedig mond meg te... Ez nem jó mindenhez. Kíváncsi vagyok, ismered-e ennyire (ha már ajálgatod az 50-eshez) hogy megtudd mondani, mi passzol hozzá...
Minek akarsz te egyből kuplungot cserélni? Normál használat mellet nekem 54 e km-után se volt vele semmi baj.
Elsőre tán érdemes lenne beállítani. Finomhangolás a karnál, durva lenn a dekli műanyag csavarja alatt (középső) van alatta egy kontraanya, azt fellazítod, a csavart befele csavarod (ekkor növeled a kiemelést, de csak negyed, fél fordulatokkal kezdj, és nagyon fontos, hogy holtjáték kell maradjon)
Ha jól nem tudod úgy beállítani, hogy kiemeljen rendesen, de ne csússzon, akkor jöhet a kuplunglamella csere. (persze ha senki nem barmolta el a többi cuccát)
Hja, és az egész nem ér egy fabatkát sem, ha sűrű olaj van a váltóban! Oda 10W-40 -es motorlaj való! Illik Jaso MA minősítésű motorkerékpár olajat használni, vagy régi, nem agyonadalékolt egyszerű olajat. Csúcs szuper fullszintetikus autóolajtól csúszhat a kuplungod.
Km csigatengely alatt mit értesz? A spirálbowdent? Vagy a keréknél a hajtóelemet? Ha a bowdent, és megvana régi, de szakadt a bele, érdemes besétálni egy robogóboltba, és összehasonlítani a robogókhoz kaphatóakkal. A ház nem stimmel, de olyat lehet találni, aminek a bele jó bele. És 2000 Ft körül újat kapsz.
A meghajtó van oda, az baj. Ugyanis szinte mindegyiken rossz, mert senki nem zsírozza (pedig az alján van zsírzó) és elkopik. Múltkor itt árult valaki utángyártottat 7 e Ft-ért, elsőre soknak tűnik, de ha új, meggondolandó. És még valami. Azon a meghajtón vannak számok. Azzal azonosítható be. Különben lehet, hogy meghajtás lesz, csak butaságot fog mutatni az óra.
Ehh.. az NGK B10 EG darabja minimum 2000 Ft .. Azért érdemes lenne megnézni, jó-e.
Egyébként ezer baja lehet. Ezt így nehéz megmondani. Lehet helytelen porlasztóbeállítástól a kopott motorig bármi.
Első körben, ha jónak tűnik midnen, tehát ha megy, akkor a motor szépen megy, jól húz, nem csörög, nem eszi a váltóolajat, nincs falsolásra utaló jel (nem áll vissza könnyen az alapjárat, hanem előtte pörög picit magasabb fordulaton, néha pörög, mint a bolond alapjáraton, néha meg le akar állni) nem fogy a hűtővíz, nem füstöl se fehéren, se feketén, és a kétütemű füst is normális (no de ezt aztán nem könnyű, mert ezek, ha sokat tötymörögtek városba, bizony oylan füstöt képesek elhúzni, hogy ihaj)
Szóval ha midenn jónak tűnik, érdemes lenne megpróbálni mondjuk egy 9-es NGK-val. Nem tűelektródással. Hátha azzal jobb lesz. A probléma ezzel nem oldódik meg, de elindul az emebr valamerre. Igazából hozzáértőnek illene megmutatni. Elég kényesek ezek.
A másik kérdésedre. Az Europa tulajdonképpen egy idomtalan Futura. A váz, a motor, a futómű, minden azé, kivéve az idomokat, meg a műszerfalat. Amúgy Magyarországon sokkal ritkább. Éppen ezért feltehető az idom. De kell hozzá a tartó. És lehet az eredeti műszerfal az idom alatt nem fog elférni. Ha idomot is szeretnél rátenni, ha tudod, tedd meg, hogy semmit nem vágsz, faragsz, csak veszel hozzá idomokat, az eredeti alkatrészeket meg elteszed. Kár lenne egy egyben lévő Europáért...
De tuti AM blokk? Amúgy lehet én azt az 5 e Ft-ért árult hengert-törött dugattyút kérdezném meg. Ha jó a henger, igaz, hogy úgy 13 új dugattyúval, de akkor tényleg új.... Egy darabig akkor nem lesz gond vele.
Akinek meg inge, vegye magára.
Azért, mert leírom a kuplung, bovden, egyéb alkatrész neveket, még NEM akarok venni. Tessék már figyelmesen olvasni. Legalább annak ajánlgassátok, akinek talán szüksége van rá.
Sőt, ti is jobban járnátok, ha ez a fórum olyan lenne, mint régen, hogy a tulajok itt beszélgetnek, hiszen akkor lenne érdeklődő is az alkatrészekre.
Bezzeg jó állapotú hengert-dugattyúval senki nem ajálgatott!