Hali aprilia rs 125-öt szeretnék venni 50-es papírokkal ha rendőr gyanút fog esetleg mivel lehet kimagyarázni vagy mit érdemes mondani neki? Előre is köszönöm!
Sziasztok!Lenne egy nagyon jó kérdése!Nemrég került hozzám egy Gilera Runner 180!A motoron természetesen miért is lenne rendszám!Én azt szeretném elintézni hogy legyen rajta rendszám tehát törvényesen tudjam használni!Mit kell ehez tennem?Hova forduljak?Hol kezdjem?Kérlek segítsetek!Előre is köszönöm
általában ezek a nagyeszűek többsége 18 év alatti
szóval ha nem pofozzák őket lilára az út szélén semmi sem fog változni, apuka morog majd otthon vállal némi plusz melót és kifizeti a bírságot
márpedig ebben a fene nagy liberalizmusban nem fognak pofozkodni a yardok
Szerintem meg vegyetek egy villanybringát, azért nem szól a rend éber őre. Hiába tanácsoltok okosat, ha ezek eldöntik hogy márpedig 500 ccm-et akar használni segédmotorként, akkor úgyis az lesz. Remélem mihamarabb rámennek a yardok erre a 125/50, 150/50 és társai témára, és keményen fognak fellépni a sok nagyeszű ellen.....
Elég régóta motorozok segédmotorkerékpárral, ésszerű határok között nyugodtan mehetsz kicsit többel is mint a megengedett sebesség. A sebességmérést általában az autókra állítják nem a segédmotorra, legalább is így gondolom. Eddig még nem állítottak meg gyorshajtásért. Azt pedig természetesnek veszem ha rendőrt látok nem tépem a gázt. A többit gondold hozzá az ésszerűség határain belül. Ha meg ennyire bizonytalan vagy inkább bele se vágj a motor vásárlásba.
Nem.
Te ezt írtad:
"Szóval az 50-es motorral, ha jól értelmezem, akkor nem mehetsz ki főútra. A KRESZ szerint a főúton a minimum haladási sebesség 60 km/h. Segédmotor pedig maximum 45 km/h-val mehet."
Kevered a főút fogalmát az autóút és autópálya fogalmával.
A főút az egyszerűen jelzőtáblával főútvonalként megjelölt út.
Másik:
"Szóval azt nem láttam a KRESZ-ben, hogy autóúton nem lehet vele menni, de a sebességhatárok viszont kizárják azt."
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
Az 50-es mocival van még egy komoly gond. Mivel Én is ebben a dilemmában vagyok, kicsit utánajártam.
Szóval az 50-es motorral, ha jól értelmezem, akkor nem mehetsz ki főútra. A KRESZ szerint a főúton a minimum haladási sebesség 60 km/h. Segédmotor pedig maximum 45 km/h-val mehet.
Szóval azt nem láttam a KRESZ-ben, hogy autóúton nem lehet vele menni, de a sebességhatárok viszont kizárják azt.
Tehát ha ott talál a rendőr, az büntetni fog. Elvileg.
Szia!
Jól teszed ha nem ugrasz bele a 125/50 bizniszbe. A segédmotorok rendszámozása szerintem nem mostanában lesz, bár ha ennyit emlegetjük lehet nem is olyan sokára. Ha mégis bevezetik akkor elméletileg az eredeti, bolti papírnak is meg kellene lenni.
B jogosítvánnyal nem lehet gondod, ha csak nem fognak gyorshajtáson. Napi közlekedés szintjén nem foglalkoznak veled ha az autók által diktált sebességgel haladsz, legalább is nekem ez a tapasztalatom.
Új vagyok itt, jó rég volt motorom, de most kitaláltam, hogy jó lenne egy....csak úgy, városba bejárkálni, ezt-azt vásárolni, néha hazaugrani (40 km), mert hiába van benzin-gázos autóm, lassan már azt sem éri meg elővenni...
Majdnem beleugrottam egy 125/50-es Aprilia Rs vételbe, de gondoltam előtte utánaolvasok, hogy mi a helyzet ezzel. Mondhatom jól tettem. Én még abban a tudatban voltam, hogy nem igazán tudnak ezzel mit kedzeni, meg elnézve a sok eladó ilyen 125/50-est biztos .urva sokan is használják így. Kérdés: most azért eladók, mert mindenki bukik vele, vagy ez egy normál eladási szám ahhoz a mértékhez képest, amennyi ilyen van az utakon?
Bár már véglegesen eldöntöttem, hogy nem veszem meg (pedig már némi foglalót is fizettem) átnyergelnék egy rendes gyári 50-es Aprilia Rs-re. Néhány kérdés ezzel kapcsolatban:
B-kategóriás jogsival ezzel semmi baj nem lehet? (mert van vmi ilyen kitétel is, hogy gyárilag max 45 km/h-ra tervezettet lehet vezetni M-es jogsival?
Írjátok ezt a kötelező rendszámoztatást. Erre konkrétan milyen jogszabályi/döntéshozói előkészületek voltak eddig, vagy ezek inkább csak rémhírek egyelőre?
Ha mégis lenne ilyen rendszámoztatás, akkor milyen papírok kellenek konkrétan ehhez? Nincs esély arra, hogy olyan rendeletet hozzanak, amely első körben mentesítene ezek alól?
Végezetül a lelkem megnyugtatása érdekében jó lenne még néhány olyan sztori a közelmúltból, akit csúnyán elkaptak a 125/50-el. De arra is kíváncsi lennék, hogy aki ilyet használ, az mondjuk az utóbbi egy évben mivel szembesült e téren.
Én is vártam vagy 14 évet, mire nagyobb motorom lett. Igaz hogy megvolt a 125/50 3 hétig. Viszont ha szétmegy valami egy DT-ben vagy RD-ben egy simson árát ráköltheted.
Vedd meg ne és menj vele. Ennyi. Hátha mákod lesz.
Egyszerűen enmtudom mitévő legyek.....de lebeszélni nemfog tudni senki,maximum ha saját magam eldöntöm,de 100 e ft ért nemfogom lerakni ajogsit+még várni3-4 hónapot...állandóan csak várni.
Ezt nem érti csak az aki átélte már asok szerelést meg simsonos baszakodást,és aki látja azt,hogy ha valami tuning az kuka(simson) 20 éve volt motor.
Ezt nem azt jelenti,hogy nemjók,mert jolvan jókisgépek,de én egy yamahára vágyok egy 125 ösre,egy olyan állapotúra,amit ha kihuzatok,másnap nemkell azon görcsölnöm,hogy beindul vagy nem..
Milyen érdekes ,hogy a futárok nagy része is rendszám nélkül lófrál az 50-esnél jóval nagyobb vassal...a rendőrök meg leszarják... Még leszarják!
Amúgy szerintetek a rendőrök tudnak olvasni...mert ha igen...ide is tévedhet belőlük néhány...csak úgy unalomból...és mindjárt ki is vannak okosítva..
Én azt mondom..mindent tisztán...mert úgy olcsóbb.
Saját példa Honda Spacy250...vizsga és rendszámoztatás előtt egy nappal..burkolatok nélkül..mert melóztunk rajta,hogy a vizsgán totál pöpec legyen. kb. 100 méternyi egyenes az utcán ,hogy a fékekbe ne lehessen belekötni..a kert pedig nem alkalmas...tehát próba. Sün megállít a kertkapuban amikor gurulnék be ....Mondom mi a szitu...hozom ki az okmányokat...mindent jól megnéz...Majd lazán feljelent ,hogy hatósági jelzés nélküli járművel közlekedtem..mivel ez a jármű a köbcentiből adódóan rendszám köteles.. Mondhatni balszerencse..és azt is ,hogy szemétség...de mégis neki van igaza..mert ez a törvény...még akkor is ha bizonyos esetekben a törvény egy degenerált balfasz megszavaztatott ,beteges agyszüleménye..
Én a DR-500-at használom terepre. Ha meg tud fogni, elárulom neki, hogy hány köbcentis.. Ezért jó a genya nagy motor, mert azután már nem is jönnek, nincs értelme! Rendszám nincs, biztosítás nincs, súlyadó nincs, csak tisztán a benzin és a vas!
szóval ha nem pofozzák őket lilára az út szélén semmi sem fog változni, apuka morog majd otthon vállal némi plusz melót és kifizeti a bírságot
márpedig ebben a fene nagy liberalizmusban nem fognak pofozkodni a yardok
Elég régóta motorozok segédmotorkerékpárral, ésszerű határok között nyugodtan mehetsz kicsit többel is mint a megengedett sebesség. A sebességmérést általában az autókra állítják nem a segédmotorra, legalább is így gondolom. Eddig még nem állítottak meg gyorshajtásért. Azt pedig természetesnek veszem ha rendőrt látok nem tépem a gázt. A többit gondold hozzá az ésszerűség határain belül. Ha meg ennyire bizonytalan vagy inkább bele se vágj a motor vásárlásba.
Lényeg, hogy ezzel az 50-es eléggé be van korlátozva ha városon kívül használja az ember.
Te ezt írtad:
"Szóval az 50-es motorral, ha jól értelmezem, akkor nem mehetsz ki főútra. A KRESZ szerint a főúton a minimum haladási sebesség 60 km/h. Segédmotor pedig maximum 45 km/h-val mehet."
Kevered a főút fogalmát az autóút és autópálya fogalmával.
A főút az egyszerűen jelzőtáblával főútvonalként megjelölt út.
Másik:
"Szóval azt nem láttam a KRESZ-ben, hogy autóúton nem lehet vele menni, de a sebességhatárok viszont kizárják azt."
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
Tehát BENNE van a KRESZ-ben.
Szóval az 50-es motorral, ha jól értelmezem, akkor nem mehetsz ki főútra. A KRESZ szerint a főúton a minimum haladási sebesség 60 km/h. Segédmotor pedig maximum 45 km/h-val mehet.
Szóval azt nem láttam a KRESZ-ben, hogy autóúton nem lehet vele menni, de a sebességhatárok viszont kizárják azt.
Tehát ha ott talál a rendőr, az büntetni fog. Elvileg.
Jól teszed ha nem ugrasz bele a 125/50 bizniszbe. A segédmotorok rendszámozása szerintem nem mostanában lesz, bár ha ennyit emlegetjük lehet nem is olyan sokára. Ha mégis bevezetik akkor elméletileg az eredeti, bolti papírnak is meg kellene lenni.
B jogosítvánnyal nem lehet gondod, ha csak nem fognak gyorshajtáson. Napi közlekedés szintjén nem foglalkoznak veled ha az autók által diktált sebességgel haladsz, legalább is nekem ez a tapasztalatom.
Új vagyok itt, jó rég volt motorom, de most kitaláltam, hogy jó lenne egy....csak úgy, városba bejárkálni, ezt-azt vásárolni, néha hazaugrani (40 km), mert hiába van benzin-gázos autóm, lassan már azt sem éri meg elővenni...
Majdnem beleugrottam egy 125/50-es Aprilia Rs vételbe, de gondoltam előtte utánaolvasok, hogy mi a helyzet ezzel. Mondhatom jól tettem. Én még abban a tudatban voltam, hogy nem igazán tudnak ezzel mit kedzeni, meg elnézve a sok eladó ilyen 125/50-est biztos .urva sokan is használják így. Kérdés: most azért eladók, mert mindenki bukik vele, vagy ez egy normál eladási szám ahhoz a mértékhez képest, amennyi ilyen van az utakon?
Bár már véglegesen eldöntöttem, hogy nem veszem meg (pedig már némi foglalót is fizettem) átnyergelnék egy rendes gyári 50-es Aprilia Rs-re. Néhány kérdés ezzel kapcsolatban:
B-kategóriás jogsival ezzel semmi baj nem lehet? (mert van vmi ilyen kitétel is, hogy gyárilag max 45 km/h-ra tervezettet lehet vezetni M-es jogsival?
Írjátok ezt a kötelező rendszámoztatást. Erre konkrétan milyen jogszabályi/döntéshozói előkészületek voltak eddig, vagy ezek inkább csak rémhírek egyelőre?
Ha mégis lenne ilyen rendszámoztatás, akkor milyen papírok kellenek konkrétan ehhez? Nincs esély arra, hogy olyan rendeletet hozzanak, amely első körben mentesítene ezek alól?
Végezetül a lelkem megnyugtatása érdekében jó lenne még néhány olyan sztori a közelmúltból, akit csúnyán elkaptak a 125/50-el. De arra is kíváncsi lennék, hogy aki ilyet használ, az mondjuk az utóbbi egy évben mivel szembesült e téren.
Előre is nagyon köszi, üdv mindenkinek
Vedd meg ne és menj vele. Ennyi. Hátha mákod lesz.
hová a picsába kapkodnátok mindig? türelem is van a világon
B125 korában holapicsába kell 3-4 hónap meg 100e?
Ezt nem érti csak az aki átélte már asok szerelést meg simsonos baszakodást,és aki látja azt,hogy ha valami tuning az kuka(simson) 20 éve volt motor.
Ezt nem azt jelenti,hogy nemjók,mert jolvan jókisgépek,de én egy yamahára vágyok egy 125 ösre,egy olyan állapotúra,amit ha kihuzatok,másnap nemkell azon görcsölnöm,hogy beindul vagy nem..
Amúgy szerintetek a rendőrök tudnak olvasni...mert ha igen...ide is tévedhet belőlük néhány...csak úgy unalomból...és mindjárt ki is vannak okosítva..
Én azt mondom..mindent tisztán...mert úgy olcsóbb.
Saját példa Honda Spacy250...vizsga és rendszámoztatás előtt egy nappal..burkolatok nélkül..mert melóztunk rajta,hogy a vizsgán totál pöpec legyen. kb. 100 méternyi egyenes az utcán ,hogy a fékekbe ne lehessen belekötni..a kert pedig nem alkalmas...tehát próba. Sün megállít a kertkapuban amikor gurulnék be ....Mondom mi a szitu...hozom ki az okmányokat...mindent jól megnéz...Majd lazán feljelent ,hogy hatósági jelzés nélküli járművel közlekedtem..mivel ez a jármű a köbcentiből adódóan rendszám köteles.. Mondhatni balszerencse..és azt is ,hogy szemétség...de mégis neki van igaza..mert ez a törvény...még akkor is ha bizonyos esetekben a törvény egy degenerált balfasz megszavaztatott ,beteges agyszüleménye..
A 11266.-os hozzászólásom olvasd el abban benne van a válasz.