Nekem volt olyan motorom (600-as gyorsasági) amin ütött a féktárcsa, mert karambolos volt. A fék gyárilag szegecselt "lötyögős" volt, pont azért ha felmelegszik, akkor se üssön. A jól látható javítás ellenére elég jól fogott, de nem volt jó élmény mikor gyorsan mentem egyszer és fel kellett pumpálni a féket, mert frankón hátrapofozta a betéteket. A versenyautónkon ugyan ez van, a négy dugós hátsó fék két dugattyúját a lábfék, a másik kettőt a kézi működteti. Ettől félrekopik pár km alatt, és ha nem használtad pár percig a kézit, akkor előtte rá kell pumpálni, mert azt is visszapofozza.
Ha használt betétet tennék új tárcsára, akkor elmennék eső után egy homokos pályára, ott úgy is csak pár órát tud egy betét és elfogy. Egyszer találtunk egy GoldFren-t ami viszont ezt is jól bírta, semmi más nem.
Megtaláltam, hogy innen idéztél, az az ábra rossz, a sszöveget olvasd át jobban. A tárcsa nem párhuzamosan hullámos, hanem vastagsága változik. Nem minden jó, ami a neten van.
Én sem kötözködésből írtam amúgy :)
Lehet hülyén fogalmaztam meg amit akartam írni de itt van a pontos írás. Erre akartam kilyukadni.
Igaz nem motoros vagyok csak egy mg gépszerelő fékműhelyben is melózott. Tény az esztergáláshoz csak kicsit értek.
Ezt elmesélem az utcában az öreg esztergályosunknak, aki 30 éve féktárcsákat szabályoz fel ETZ-től a VR6-os Golfon át a rally autókig bármire, mert kíváncsi vagyok, hogyan állítja elő ezt a tűréshatáron belüli hullámot esztergagépen.
Arról nem beszélve, hogy egy akármilyen finom ütés remekül tartaná távol a betétet egy 200 km/h-ról történő fékezésnél...azaz NEMfékezésnél.
Nem kötözködni akarok, de ezt a tengely ütést nem értem. Mi értelme lenne a tengely irányba ütésnek. Az egy más eset mikor csipkés a tárcsa. Az oldal irányú ütést sem úgy gyártják, hanem úgy alakul ki,és ha túl nagy, megegyengetik vagy cserélik. Nem bántásból írom soraim, hanem azért, hogy ne tévesszen meg sok embert ez a tárcsaütés. Ha tengely irányú ütős tárcsát gyártanának semmi értelme nem lenne, mert a betét egy idő után úgy is teljes ,pontos futásra szabályozza.
Egy öreg esztergályos.
Ha a féktárcsa munkafelületét síkban kiterítenénk,
akkor látnánk, hogy nem tökéletesen sima felületről van szó.
Ez normális jelenség, mivel minden féktárcsa munkafelülete tengely irányú ütést mutat. Fontos, hogy a tengelyütés értéke a
tűréshatárnál alacsonyabb legyen, amely még nem jár nemkívánatos következményekkel. :)
Cseréld ki a betétet és koptasd össze az féktárcsával. Ha félrekopott betét marad a gépben vagy akkorát fog satuzni egy két ponton ,hogy fejre állsz a másik helyen pedig nem fog semmit fogni.Minden tárcsában vagy egy kis "ütés" ,azmiatt , hogy könnyebben visszamenjen a dugattyú ;)
Sokszor szabad szemmel nem is látható.
A betét és a tárcsa egy, egybe kopott egységet képez. Bármelyik cseréjénél, a másik bizonyos ideig nem passzol. Új tárcsánál, ha egyébként a régi betét még elég vastag, jó megoldás a következő, ha nem kopott nagyon félre. Egy üveg lapra, vagy más sík felületre csiszolóvászont teszünk, és azon lecsiszoljuk szabályosra a betétet.
Kérdés milyen állapotban van a betét...ha tárcsát kellett cserélned akkor vszeg elég jó válla volt ami nem túl egyenletesen koptatta a betétet,ami összerakva az új tárcsával elég rossz fékhatást fog eredményezni és odavág a friss szerzeménynek.
Mivel pár ezer pénz az új betét én tuti cserélném,tovább fog így tartani a tárcsa is...
Egy kérdésem lenne: Vettem új féktárcsákat,viszont betéteket nem.
Nincsenek rossz állapotban amik most fent vannak.Gondot okozhat-e és ha igen mit,ha csak tárcsát cserélek és betét nem?
Valaki tudja esetleg fejből, hogy az első kerékcsapágynak mi a száma? Yz 125 '09-hez kellene, de gondolom a hasonló korabeli Yzf-ekével megegyezik. Köszönöm szépen
Ha valakinek nincs idegzete egy agyoncsépelt téma megválaszolásához, akkor inkább ne tegye szóvá, helyesebben cselekszik. A dolgok ilyenkor vadulnak el, és egymást látatlanban sértegetjük. Ami valakinek nagyon világos, másnak nem, a türelemmel többre megyünk.
Na lekaptam a motorról a szívócsonkot,no de már volt rajta egy csőszerüség ráragasztva,ami elvált,és a csonk darabjait elkezdte a gép beszipkázni,meglepődtem hogy nem okozott eddig problémát az előző gazdájának ( vagy lehet okozott de elfelejtette közölni ) .
Azt mondta nem a karburátornál falsol,a képeket aki látja rájön hogy ez picit eltér a valóságtól :D
Így szerintem cserés,ha valaki tud valamit segíteni,azt megköszönném :D
Gondolom rendelésre lehet újat kapni,ha nem találnék bontottat.
Ott is többen elmondták hogy mi a helyzet az alkatrészellással és a fogyasztással,ezek szerint nem sikerült megérteni....CR/CRF topikban választ adtam kulturáltan,itt pedig csak rávilágítottam arra hogy a helyzet ugyanaz mint egy másik márkával.
Amennyiben neked ebből az jön le hogy én idióta gyökér vagyok,az a Te véleményed mely rajtad kívül senkit,így engem sem érdekel.
Viszont különböző topikokban ugyanazt a kérdést feltenni,majd meg nem érteni és pocskondiázni az mki számára nyilvánvalóvá teszi hogy egy baromvirág már megint remek szórakozási lehetőség kínál számukra és jót mosolyognak a hülyeségeden arra sem véve a fáradtságot hogy 128 adjára leírják azt ami mki számára nyilvánvaló hogy egy icipici kuki vagy aki crossmotor fogyasztásról érdeklődik!
Ha használt betétet tennék új tárcsára, akkor elmennék eső után egy homokos pályára, ott úgy is csak pár órát tud egy betét és elfogy. Egyszer találtunk egy GoldFren-t ami viszont ezt is jól bírta, semmi más nem.