Hello
Olyan kérdéssel illetve kéréssel fordulok hozzátok , hogy tudnátok e nekem segíteni abban , hogy meg találjam a nekem való gépet. Ugyan is motor váltás illetve vásárlás előtt állok. Cross vagy enduró az elképzelés és csak 4 ütemű, és ezen is belül a és 400-450 kategória max 525-ig ,de legfőképp a 450-eseket céloznám meg. Véleményetek szerint melyik a legjobb ár érték arányban ? kb 600-700 ezer forintig tart az anyagi keret . Melyik lenne a legmegbízhatóbb , legstrapabíróbb , és motorikusan is felújítás nélkül melyik bír legtöbbet mondhatnám így is ... idézőjelbe hogy legigyénytelenebb ? Leginkább endurózni használnám bár néha nagy ritkán 1 kis pályázás is szóba jöhet. Így üzem óra terén mik a tapasztalatok vélemények észre vételek ? Mik azok a szervizek vagy igények amit a gépnek meg kell adni és milyen időközönként ? Itt értem a legapróbb lánc karbantartástól a blokk felújításig . Leginkább a Suzuki, Ktm, márka érdekelne de számításba jöhet még a Yamaha és a Honda is persze ezeken kívül szívesen és nagy örömmel meg hallgatom a más gépekről írott infókat is :) Segítségeteket előre is köszönöm ;)
Üdv.: Dani
Szal,karbi pipa...
egy kicsit hozzáértő embertől olyan ötletet kaptam,hogy fals levegőt szivhat valahol?(üresen pörgetve úgy viselkedik a motor hogy egy adott fordulatig forog rendesen elér egy tartomány ahol dadogva pörög csak,de eléri a max fordulatot,ott meg akadozás nélkül pörög...)
a másik,hogy esetleg főtengely szimering?esetleg ha a kuplung oldali a lúdas,eheti a váltó olajat?(utobbi időben feltünt,mintha nem olyan illata lenne a kipufogó füstnek mint eddig...lehet csak bebeszélem magamnak :S )
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Egy Yamaha Yz 125 (1988) as motorról van szó.
Nem gyári gyujtása van sajnos, hanem Ducati Energia ( elvileg valami robogó gyujtás)
De tökéletesen ment vele semmi gond nem volt, de egyszer állitani akartam a gyujtáson, és feltűnt
hogy a lendkerék a gyútótekercs kivezetését épp hogy nem súrolja, de áthúzott igy is.
Kitaláltam,hogy amire a gyujtás alaplap fölfekszik az az alu „tárcsa” abból leesztergálok 1,5mm-t
így meglesz az az 1mmes hézag a tekercs és a lendkerék közt. De azóta nem indul be a gép, nem lehet beállitani a gyújtást, mert előgyujtása van. A másik gond,hogy a gyujtási ponttól kb3-4cm elment a gyujtás a jeladó irányába. Stroboszkóppal néztük, he beáálitom és a strobi szerint jó, akkor ha a gyertyát betekerem akkor megint elmászik a gyújtás, vagy meg semmi szikra. Én már tanácstalan vagyok, ha be is indul akkor is jár egy 1másodpercig és leáll… vagy „tüsszent”
Én már tettem hézagoló alátétet a jeladó alá,hogy közelebb legyen a lendkerékhez, de nem igazán javult a helyzet, Még a jeladóra gyanakszunk, vagy esetleg az egész alaplapot közelebb kellene hozni a lendkerékhez az alá pedig 1-es lemezből csinálnék hézagolót. akkor 0,5mm lesz a gyujtótekercs kivezetése és a lendkerék közt. A gyujtótekercs, CDI az jó kimértük, a jeladót nem mértük ki mert nemtudom milyen értéket kellene mérni. A képen megjelöltem kb a gyujtási pontot pirossal, kékkel meg azt a két pontot ahová elmászik a gyujtás.
Egyáltalán számit az,ha nem a lendkerék közepénél van a jeladó illetve a gyujtótekercs vasmagja?
Ha van valakinek ötlete akkor az irjon légyszives mert megbuktam vele… Előre is nagyon szépen köszönöm a segitséget!
értem.
hát egy új gyertyát már vettem,de sebaj,azon már ne múljon.
igazából marhára tudnék neki örülni,ha tényleg nem a gyújtással lenne gond ^^ :D
köszi a választ!
Ha a gyújtással lenne a gondd, és mivel 2t szerintem a kipufogó is csattogna a szaggatás mellett, szerintem tuti, hogy az anyaggal lehet valami, nagyon esetleg a kipufogó nem-e dugult el?! Karbi le, kifújod kompresszorral alaposan, megnézed hogy a csapból folyik -e rendesen az anyag, esetleg a membránnál nincs-e valami probléma. Én erre gondolok, de nem vagyok szaki..
Légszűrő pipa...
a hidegen indulással kapcsolatban annyi,hogy karácsonykor voltam vele motorozni és igazából rúgásra indult....ha meleg akkor indul pöccre.
A fúvókával kapcsolatban annyi,hogy pont ez az,hogy elég meleg volt már a motor mikor elkezdte ezt a gondot...először csak magas fordulat tartományban akadozott,aztán már allig értem haza vele annyira nem akart pörögni.Egyébként én is gondoltam a karburátor piszkosságára,csak tényleg olyannak tűnt mintha a gyújtás rosszalkodna.
Köszi a választ,hétvégén mindenképpen szétborítom a karbit.
csáó! kx-et és aprilliát nem tudok yz 125 höz hasonlitani! de ktm sx 125 öt 99 évjáratban igen a 2002 es 125 yamahához!
egyértelmüen sokkal nagyobb a yamaha mint a ktm! a ktm el nagyon jo motorzni az sx 125 tel ! de mikor meg vettem az yz 125 öt az egy teljesen más világ volt! ennyit tudtam segiteni csáó
Hello, eddig Kawasaki Kx125 tel és Aprilia Rx125 tel motoroztam, de egyikről sem ért le a lábam. Most szeretnék venni egy saját Yamaha Yz 125 öt, valaki meg tudná mondani, hogy esetleg méretre kisebb-e vagy ugyan akkora mint az említett 2 másik motor?
Egy 1999-es yz125 tulajdonosa vagyok,az legnagyobb baj,hogy motorszereléshez nem nagyon konyítok...
Szóval az volna a probléma,hogy ma voltam motorozni(hidegen is már a szokott képest nehezen indult) és kb negyed óra után gondolt egyet és nem akart kipörögni...ha meg valamennyire ki is fogott,szagattotan csak.hazajöttem vele nagy nehezen(alig akart már menni)cseréltem gyertyát és továbbá is fennáll a probléma,pedig nagyon úgy tűnt,hogy a gyertya a lúdas.
YZ 250-hez alaplapja nincsen valakinek? 1997-es évjárat, 4 tekercses!
Fontos!