Új vagyok a motorozásban, pár napja megvettem életem első 2 motorját(már volt egy babettám de az csak félig motor). Az egyik egy Yamaha YZ 250 1980 vagy 81 es évjárat ebben is szeretnék segítséget kérni. XT 250-nek árulták de ez nem az. Miket nézzek át rajta?(be sem indítottuk) Manualja vagy Repair Quide-ja van esetleg valakinek? Állítólag tavaly nyáron volt dugattyú csere, kinézetre elég szép törésmentes állapotban van, külföldi tulajtól vettem. Gyönyörű ez a motor beleszerettem első látásra, remélem nem vág hanyatt kapásból. Fel lesz újítva, de csak eredeti állapotba marad minden továbbra is. Vintage Yamaha matricát lehet szerezni a tankra valahonnan?
köszi a jotanácsokat. a lánckerék áttétellel már gyorsitotam a gépen de igy ojan hosszu az 1-es fokozat hogy csak kuplungolva tudok szük fordulokba belemenni a siratofalakrol nemis beszélve. egyébként most esedékes a teljes motor felujitás és gondoltam ha szétszedem jolenne 5 sebességgel összerakni. mégegyszer köszi.
Javaslom nézz körbe a thumpertalk.com oldalon a dirt bike forum/yamaha részen ha megy az angol.
Ha jól emlékszem akkor egy az egybe bele lehet rakni (kompletten villákkal, léptető dobbal együtt) csak valamit kell alakítani a blokkfélen, mert nem fér el valamelyik kerék simán.
Ebayen találsz normális használt váltót, vagy lehet hogy itthon is.
Azért ne vedd 100%nak, de én úgy emlékszem kis módosítással belemegy.
Sziasztok. Nekem yz450-em van amit endurozásra használok. szeretnék bele 5-ös váltot de nemtudom a wr-é jo e bele, vagy hogy tudnám ezt megoldani. persze ugy hogy jo is legyen de nem horror áron. ha valaki tud ebben segitteni nekem elöre is megköszönöm.
Az a baj, hogy mikor elkezdi kidobálni, akkorra már a léptetővillák elégtek, és lehet azt is cserélni. A Honda váltóban a negatív dőlés miatt nehezebb a váltás (csattogós, kemény a váltó), de összefelé tartanak a körmök, és nem a léptetővilla kényszeríti a helyén maradni őket...
Ennyi az ára a Yamaha finom, könnyed váltójának.
Szerintem addig ne bánts amíg nem kezdi szórni.
Van egy speckó hegesztéses módszer amivel úgy fel lehet hegeszteni max 1mmes lekerekedést hogy nem kell utánmunkálni és nem teszi tönkre az edzett kérget a hegesztés mellett. De ugye ezt is csak akkor kell amikor lekerekedett a köröm.
A merőlegessé vált körömmel sok mindent nem lehet kezdeni, legalábbis én nem tudok róla (attól még lehet).
az előbb említett nicasil lehetne megoldás, de mire elküldöd akárhova, megcsinálják, visszaküldik, na annyiból ebayen biztos találsz újat.
az 5 fokozatpárból 3 vadonat új, 2 kiváló állapotú használt. Megelőzni akarnám a szokásos Yamaha bajt, ami a merőleges körömfelületek miatt van, kicsit szögbe maratnánk, és felületkezelnénk. Ez a TERV
utólag esélytelen (legalábbis rentábilisan). Gondolom megkopott a köröm, le lett munkálva (vagy le lesz) marógépen és erről van szó. vagy?
Ha még nem nyúltál hozzá és dobsz egy képet akkor mondok egy lehetőséget ha nem agyon kopott a köröm.
" a röntgen spektográfot majd leveszem a polcodról a nikaszilozott acélhüvelyes hengered mellől "
Jaja
Egyébként meg tudnám méretni ha nagyon kellene. Sőt ha van valakinek egy fogaskereke KX 2005től nem agyonkopott kapcsolókörömmel (törött foggal is ok) és elküldi nekem (a postát én állom) akkor meg is méretem és összehasonlítom egy nicasilos henger spektrográfos képével, mert nekem nagyon gyanus hogy nem lesz ugyanaz! Attól független hogy mindakettő nicasil.
Mondjuk ennek már tényleg szinte semmi köze a felvetett témához
Most végigolvastam az egész oldalt, valóban azt állítják, hogy a NikaSEAL megegyezik a nicasil bevonattal, és hogy acél vagy öntöttvas hengerek NikaSeal-ozását (azaz nicasilozását) is vállalják Ez nekem új, sosem hallottam róla, de nikaszilozott acél hüvelyt sem láttam/hallottam még soha, nem tudom, miért van ez.
Ráadásul 179 dollár, amihez ha hozzáadom az oda-vissza postázást, akkor is az egész művelet kijön 60ezer Ft körül! Itthon egy hüvelyezés nem jön ki 40+dugó alatt, és a kimenetele finoman szólva is kétséges...
A Kawasaki kapcsolókörmökkel kapcsolatban: a röntgen spektográfot majd leveszem a polcodról a nikaszilozott acélhüvelyes hengered mellől , mert nálam sincs ilyen.
(ezért szeretek értelmesen vitázni, jó is kisülhet belőle)
Most nincs a polcon nálam egy ilyen henger
Ezt mondják:
"A NikaSeal layer can be applied to existing steel/cast bores. This technology has saved many cylinders that are worn beyond available overbore piston sizes."
A nikaseal réteg pedig egy nikkel-szilicium-karbid réteg.
Egyébként hallottál a Kawasaki krosszmotorok váltó fogaskerekek kapcsoló körmeiről? Na azokon is nicasil van.
Ha nem hiszed akkor egy röntgen sprektrográffal egyszerűen be lehet bizonyítani.
Hová kanyarodunk
Azt állítottam, hogy acél hüvelyt nem lehet nicasilozni. Erre te azt állítottad, hogy de.
Ne térjünk ki arra, hogy szerinted én mit gondolhatok, meg hogy a "tiszta alu felületre visznek egy nagyon vékony nikkel réteget"... stb, nem erről van szó.
Engem meg lehet győzni, de maradjunk az eredeti témánál, egyszerűen lehet, hogy nem hallottam acél hüvely nikkel-szilícium-karbidozásról, pedig van, csak akkor mutass nekem olyat.
És gondolod hogy a nikkel bevonat magában egy kopásálló réteget biztosít? Hát nem.
Egyébként ahány cég annyi elnevezés, de a lényeg hogy a tiszta alu felületre visznek egy nagyon vékony nikkel réteget és csak ezután a drága silicium karbidod, amit ebbe a nikkel felületbe "ágyaznak" be.
A NicaSEAL a PowerSeal cég fantázianeve egy hasonló eljárásra, ahol acél hüvelyekre visznek fel nikkel bevonatot. Ezzel a krómbevonatot váltják ki (lásd, Trophy Sport MZ ), ami rideg volt, könnyebben pattogzott le.
Új vagyok a motorozásban, pár napja megvettem életem első 2 motorját(már volt egy babettám de az csak félig motor). Az egyik egy Yamaha YZ 250 1980 vagy 81 es évjárat ebben is szeretnék segítséget kérni. XT 250-nek árulták de ez nem az. Miket nézzek át rajta?(be sem indítottuk) Manualja vagy Repair Quide-ja van esetleg valakinek? Állítólag tavaly nyáron volt dugattyú csere, kinézetre elég szép törésmentes állapotban van, külföldi tulajtól vettem. Gyönyörű ez a motor beleszerettem első látásra, remélem nem vág hanyatt kapásból. Fel lesz újítva, de csak eredeti állapotba marad minden továbbra is. Vintage Yamaha matricát lehet szerezni a tankra valahonnan?
Ha jól emlékszem akkor egy az egybe bele lehet rakni (kompletten villákkal, léptető dobbal együtt) csak valamit kell alakítani a blokkfélen, mert nem fér el valamelyik kerék simán.
Ebayen találsz normális használt váltót, vagy lehet hogy itthon is.
Azért ne vedd 100%nak, de én úgy emlékszem kis módosítással belemegy.
Ennyi az ára a Yamaha finom, könnyed váltójának.
Van egy speckó hegesztéses módszer amivel úgy fel lehet hegeszteni max 1mmes lekerekedést hogy nem kell utánmunkálni és nem teszi tönkre az edzett kérget a hegesztés mellett. De ugye ezt is csak akkor kell amikor lekerekedett a köröm.
A merőlegessé vált körömmel sok mindent nem lehet kezdeni, legalábbis én nem tudok róla (attól még lehet).
az előbb említett nicasil lehetne megoldás, de mire elküldöd akárhova, megcsinálják, visszaküldik, na annyiból ebayen biztos találsz újat.
a rezo az egy ktm sx 99 évjáraté 125
ha valakid érdekel irjon / hivjon!06309126743
Ha még nem nyúltál hozzá és dobsz egy képet akkor mondok egy lehetőséget ha nem agyon kopott a köröm.
Jaja
Egyébként meg tudnám méretni ha nagyon kellene. Sőt ha van valakinek egy fogaskereke KX 2005től nem agyonkopott kapcsolókörömmel (törött foggal is ok) és elküldi nekem (a postát én állom) akkor meg is méretem és összehasonlítom egy nicasilos henger spektrográfos képével, mert nekem nagyon gyanus hogy nem lesz ugyanaz! Attól független hogy mindakettő nicasil.
Mondjuk ennek már tényleg szinte semmi köze a felvetett témához
Ráadásul 179 dollár, amihez ha hozzáadom az oda-vissza postázást, akkor is az egész művelet kijön 60ezer Ft körül! Itthon egy hüvelyezés nem jön ki 40+dugó alatt, és a kimenetele finoman szólva is kétséges...
A Kawasaki kapcsolókörmökkel kapcsolatban: a röntgen spektográfot majd leveszem a polcodról a nikaszilozott acélhüvelyes hengered mellől , mert nálam sincs ilyen.
(ezért szeretek értelmesen vitázni, jó is kisülhet belőle)
Ezt mondják:
"A NikaSeal layer can be applied to existing steel/cast bores. This technology has saved many cylinders that are worn beyond available overbore piston sizes."
A nikaseal réteg pedig egy nikkel-szilicium-karbid réteg.
Egyébként hallottál a Kawasaki krosszmotorok váltó fogaskerekek kapcsoló körmeiről? Na azokon is nicasil van.
Ha nem hiszed akkor egy röntgen sprektrográffal egyszerűen be lehet bizonyítani.
Azt állítottam, hogy acél hüvelyt nem lehet nicasilozni. Erre te azt állítottad, hogy de.
Ne térjünk ki arra, hogy szerinted én mit gondolhatok, meg hogy a "tiszta alu felületre visznek egy nagyon vékony nikkel réteget"... stb, nem erről van szó.
Engem meg lehet győzni, de maradjunk az eredeti témánál, egyszerűen lehet, hogy nem hallottam acél hüvely nikkel-szilícium-karbidozásról, pedig van, csak akkor mutass nekem olyat.
Egyébként ahány cég annyi elnevezés, de a lényeg hogy a tiszta alu felületre visznek egy nagyon vékony nikkel réteget és csak ezután a drága silicium karbidod, amit ebbe a nikkel felületbe "ágyaznak" be.
http://www.powersealusa.com/re...
Ár: 17500Ft
Megtekinthető: Balatonfűzfő, Balatonakarattya.
Posta van.
Ez nem azonos a nikkel-szilícium-karbiddal.
Most tegyek be én is fejet?
nagyon szépen köszönöm a segitséged!