Ismerős a műszerfal probléma. A német e-bayen 130e körül lettek leütve a komplett műszerfalak, bár a mostani EUR árfolyamon már jóval többe kerülne. A 2 alsó pohárra emlékszem, hogy nagyjából 12e HUF-nak megfelelő EUR-ba fájtak volna utángyártottan. Végül nekem is maradt tartaléknak a törött, de egyébként hibátlanul működő műszerfal, japánból pedig szállítással, biztosítással együtt 80e-ért rendeltem egy komplett 7e km-t futott műszerfalat, igaz 180-as órával. Ha lesz időm és kedvem, majd a belsejét átoperálom. Egyébként jól néz ki a digitális műszerfalad, erre én nem is gondoltam anno.
Igazad van, ezekre én is gondoltam. Akitől vettem, váltóházat és deknit már javított vele, persze ott nem ilyen szélsőségesek a hőhatások. Valami 2 komponenses amcsi cucc. A Loctite is gyárt ilyen "folyékony fémet", de az többszörös áron van. Majd beszámolok a tapasztalatokról!
Ami bíztató, hogy egyik banditos cimborám a komplett bordákat is ilyen anyagból építette fel és 2 éve no problem. Persze a bandinak sokkal finomabb és nem ennyire "mély" bordái vannak.
Köszi a dicséretet!
Most éppen nem így néz ki, és még nem volt időm lefényképezni.
Sajnos tavaly nyáron volt egy kis elcsúszásom , aminek lett némi következménye. A motoron egy karcolás bem lett a bukógomba és a kormányvég mindent felfogott, de sajnos a műszerfal burkolata szarrátört. Az anyagköltség 130Ezer lett volna úgy, hogy az elektronika nem sérült meg, ezt pedig nagyon sokallottam. Most egy digitális műszerfalat szerkesztettem rá. Nekem tetszik és az sem mellékes, hogy majnem hármat vehettem volna belőle a gyári áráért. Most fehér indexek és hátul ledes lámpa van a rajta, valamint éppen az elmúlt héten vettem rá egy kék színú Lucas kormányt és kék színű súlyokat.
Sziasztok!
Régen látogattam a spotmotor oldalát, így most örömmel látom, hogy van végre XJR-fórum, és ami még nagyobb öröm egyre több nagy XJR tulaj is rendszeresen ír az oldalra.
A jövőben igyekszem én is bekapcsolódni, persze csak ha nem bánjátok!
Burky,
Nekem a legfelső bordánál a letört barabot tették vissza hegesztéssel. Nem tudom, hogy csinálták, mert én már így vettem.
Az lehet a gond az utólagos alu lemezzel, hogy a tulajdonságai nem fognak megegyezni az alu öntvényével. Godolok itt az anyagszerkezet és az ötvöző anyagok miatt pl. a hőtágulásra. Hegesztés nélkül nagyon nehéz azt megfelelően odatapasztani. Azért sok sikert hozzá, és ha sikerült, akkor engem is érdekelne a dolog.
A bordó kormány sajnos elkelt...
Más megoldást kell választani.
Az olajról:
Nálam okosabb ember (legalább is motorjavítás terén) megválaszolta már a kérdésedet egyszer. Itt megtalálod: http://totalbike.hu/technika/motordoktor/d
oki081212/
én a szépítgetni valókon kívül szeretném lerendezni a kormányt, a fém fékcsöveket,markolat,tankpad, villahíd és a legtöbb fém és króm felület polírozása(kipufogó,lábtartók,blokk alkatrészek stb..) gondolkozom a keményebb rugókon és a sűrűbb olajon az első villába. (a14. kerületben néztem pazzaz kormányt 10e.-ért bordóra eloxált új) mi a véleményed a 20W50-es olajról? állítólag jobb kenést biztosít a motornak..
Akkor sajnos a dob elég bizonytalan. Horzsolt nekem is van. Annyira nem akarom lecserélni, de ha belefutok egy jó ajánlatba, akkor miért ne? A gyári kormány (ha gyári ami most van) nekem kényelmes, és passzol is az ezüst szín, de sajnos az is meg van rogyva egy helyen, így mindenképpen cserés. Szeretném egy füst alatt elrendezni a villa felújítást, kormáy csapágyat, felső villa híd plírozást, tükörcserét, meg a fém fékcsöveket is. Bevárom az összes alkatrészt, aztán nekiugrok.
köszönöm! nekem is nagyon tetszenek a gyári dobok, csak gondoltam egy picit jobban lélegezne a motor egy sportosabbal(nem akarom hogy legyen) de nem nagyon találtam még olyat ami nem rontaná el a motor összképét.. mert ez a króm tölcsér nagyon el lett találva.. a kormányra rá lettem kényszerülve, mert egy sportsérülésből kifolyólag ez a szűk kormány 100km után könnyet csal a szemembe.. azt hittem félre olvastam azt a 80.000 kilométert.. szép teljesítmény, de hallottam már 240 ezres xjr-ről is. egy olasz fórumon olvastam.
Jól hangzik az a gyári kormány dolog. Utána nézek a bordónak. Ha összejön a dolog, akkor megnézed és eldöntheted, hogy kell vagy sem. Ha addigra meglesznek az új dobok, akkor talán abból is átveném a gyárit ha szépek. állapottól függ. Nekem a balos hátsó pereme sajna kicsit meg van húzva. Nekem tetszenek a gyári króm trombiták, nem szivesen szabadulnék meg tőlük. Meg a hangja is elég. A hangos kidörrentő zavaró tud lenni egy hosszabb túrán. Még esetleg a leömlőket cserélem majd, ha lesz rá keret, mert meglátszik rajtuk a 80000! km.
ma voltam motorozni.. nagyon jó volt. ma mentem óra szerint először 200-al ezzel a géppel.. felemelő volt, de rendszert nem csinálok belőle hazafelé megáztam mint a rongy, rendesen ahogy illik.
üdv! a kormányra reagálva: úgy érted hogy volna neked olyasmi színű kormány mint a motorom tehát bordó, és azt cserélnéd az én kormányomra? ha jól értelmeztem akkor természetesen én benne lennék még ráfizetéssel is , mondjuk nem tudom hogy mennek a gyári kormányok.. az enyém hibátlan karcmentes állapotban van(már az a rész amit nem takarnak a kapcsolóházak meg stb.) a kormányvégeit is adnám hozzá.. mert amit én néztem használt bordó kormány, elmentem hogy megvegyem de az nagyon csálé volt.. meg mértem szögmérővel.. továbbá: úgy néz ki hogy hamarosan meg lesz a két új finster dob, ha normális állapotban vannak.
Ezen még nem gondolkodtam.sajnos nekem is van két törött bordám. Vagyis három volt, de a legfelsőt visszahegesztették.(nem túl szépen.) viszont a többihez csak akkor lehetne hozzáférni, ha még hármat letörnék... A ragasztással az a baj, hogy a blokk túl sokszor melegszik fel és hül vissza. Ha a ragasztó ezt ki is bírná, nem tudom hogy viselné a rezonanciát. Holnap megnézem, hogy pontosan hogy is rakták vissza nekem a felsőt. A gipszezés így elsőre kicsit túl bonyolultnak tűnt. én inkább lecsiszolnám simára a bordából megmaradt részt, majd a faragom aztán odapróbálom és ezt ismételgetem módszert követném. :) Sajnos nehéz pont odaillő drabot csinálni. de nekem ez tűnik járhqatónak. Ha a rezgést nem bírja, az meg úgyis kiderül. Ha sikerült megcsinálni, akkor majd írd meg a tapasztalatokat. Én egyelőre úgyhagyom, mert van még egy csomó rendberaknivaló, ami fotosabb.
Nekem van 3 nyomatékkulcsom is. Sajnos a minőségi cuccok elég drágák. A King-Tony még viszonylag elérhető áron van. Az a gond, hogy a mocinál minimum 2 kell, mert a nagyobbaknál az alsó Nm is túl magas lesz a legtöbb helyen.
A Louisban, kapsz 4-24Nm ill. 24-206Nm kiszerelésben. Ha itthon veszed kb. 16-be fáj a kettő a gyenge forint miatt. Pl. Bázsimotor.hu - én is náluk vettem.
Az alu hegesztéstechnikában viszont nem vagyok otthon. Van 2 törött bordám a blokkon. Szereztem megfelelő vastagságú alu lemezt és egy spéci "folyékony alu" ragasztót, ami hőálló. A mintát gyurmával tervezem levenni, aztán gipsszel kiönteni - nem röhög - és az alut a gipsz minta formájára munkálni. Aztán próba cseresznye. Ha esetleg van jobb ötlet szívesen venném.
Igen, a nyomaték nem csak a doksiban van, hanem magára a fedőre is rá van írva, hogy 1.5 kg*m, ami ugye 15Nm. Ahhoz képest úgy rá volt tépve, hogy sima kulccsal meg sem tudtam lazítani. hosszabbítót kellett használnom. Visszarakásnál meg nyomatékkulcs híjján balfék módon majdnem tönkretettem a fedőt. Legközelebb már okosabb leszek. Hiába... szegény ember vízzel gőz. :)
A kárbaveszett friss olajat meg ne is mondd!
Még így is mázli volt, hoyg volt kéznél wolfram hegesztő, eszterga, csiszoló, festék, meg némi plussz olaj.
Azthiszem be kell szereznem egy nyomatékkulcsot....
Az infarktus közeli élmény lehetett, amikor megroppant a fedél Az enyémben is HF-van és volt problémám a cserével, de szerintem nem a szűrő miatt. A fedél nem feküdt fel teljesen a blokkra, amit ugye kívülről nem látni. Az olaj természetesen kifolyt... Amiért nem vettem észre - és feltehetően ezért nem roppant meg az enyém - , hogy nyomatékkulcsot használtam. Ezt ajánlom mindenkinek, a táblázat pedig ott a manualban. Egyébként hasonló áron van Meiwa és talán Champion is ha jól emlékszem. A légszűrőből jó a HF, csak valahogy az összes eddigi mocimhoz képest jobban koszolódik, pedig ugyanúgy használom az xjr-t is.
Valószínűleg a belpiacosságot jelenti a 4KG, mert az európainál 4PU-val kezdődik a motor és a vázszám is.
Igen, HF-el próbálkoztam, de a következő más lessz az tuti. Sajnos eresztett a tengelynél (kis gumigyűrű). Gondoltam húzok még kicsit a csavaron hátha az a baj. Erre megroppant az aluminium fedő.(itt már lemondatam a mai motorozásról) Szerencsére meg tudtuk hegeszteni belülről, csiszolás kívül, kapott új festést, találtam itthon olyan O-gyűrűt ami passzol, most olyan mint az új.(mégiscsak mehettem motorozni) A nagyobbik tömítőgyűrűt meg sem próbáltam mert vagy 1 centivel hosszabb mint kellene. Összeraktam a régivel, mert nem volt sérült.Gondolhatod milyen ideges voltam. Van a HF-el tapasztalatod neked is?
Ja és még 1 dolog. A vázszámom "4KG"-vel kezdődik. Minden alkatrészben a "4KG" jelzés van benne. Az európai modelleken ez helyett van a "4PU" jelzés, vagy az a motorszám?
A légszűrő is HF, de azzal nem volt gond. Érdemes egyáltalán abból mást venni? Van észrevehető különbség?
Milyen üres a fórum... Hová tűntek az emberek? Tán csak nem mindenki motorozik?
Vége a tavasznak. Nálunk már esik. Holnap a garázsban marad a gép. Ma megvolt az olaj, meg olajszűrő, légszűrő csere. Nem volt egyszerű menet, mert a szűrőhöz mellékelt tömítőgyűrűk finoman szólva nem passzoltak teljesen. (qrvára el voltak ba..va! ) Szóval adódott némi komplikáció, de most már minden rendben és még sötétedés előtt sikerült kerülni egyet.
röhm,
Hogy áll a kormány projekt? Jólemlékszem, neked bordó kellene? Van rá esély, hogy cserélsz velem egy gyárira? persze állapottól meg minden egyébtől is függ (gondolom ratyit te sem akarsz, meg én sem), csak az érdekelne, hogy érdemes e foglalkoznom a dologgal? Így mindkettőnknek olcsóbb lehet.
nagyon szépen köszönöm! hát igen az ára picit húzós volt.. de egy maximalista ficsúr vagyok, így nekem is vannak szépítgetni valók:) a legfőbb problémám még mindig a blokk kinézete, elhagyta magáról a festéket.. és elég macerás úgy festeni hogy tényleg szép legyen.
Ami bíztató, hogy egyik banditos cimborám a komplett bordákat is ilyen anyagból építette fel és 2 éve no problem. Persze a bandinak sokkal finomabb és nem ennyire "mély" bordái vannak.
Azt megkérdezhetem, hogy mi maradt a műszerfaladból? Mikori évjárat a tiéd?
Most éppen nem így néz ki, és még nem volt időm lefényképezni.
Sajnos tavaly nyáron volt egy kis elcsúszásom , aminek lett némi következménye. A motoron egy karcolás bem lett a bukógomba és a kormányvég mindent felfogott, de sajnos a műszerfal burkolata szarrátört. Az anyagköltség 130Ezer lett volna úgy, hogy az elektronika nem sérült meg, ezt pedig nagyon sokallottam. Most egy digitális műszerfalat szerkesztettem rá. Nekem tetszik és az sem mellékes, hogy majnem hármat vehettem volna belőle a gyári áráért. Most fehér indexek és hátul ledes lámpa van a rajta, valamint éppen az elmúlt héten vettem rá egy kék színú Lucas kormányt és kék színű súlyokat.
Dehogy bánjuk! Várjuk a hozzászólásokat, végülis erre való a fórum.
Régen látogattam a spotmotor oldalát, így most örömmel látom, hogy van végre XJR-fórum, és ami még nagyobb öröm egyre több nagy XJR tulaj is rendszeresen ír az oldalra.
A jövőben igyekszem én is bekapcsolódni, persze csak ha nem bánjátok!
Nekem a legfelső bordánál a letört barabot tették vissza hegesztéssel. Nem tudom, hogy csinálták, mert én már így vettem.
Az lehet a gond az utólagos alu lemezzel, hogy a tulajdonságai nem fognak megegyezni az alu öntvényével. Godolok itt az anyagszerkezet és az ötvöző anyagok miatt pl. a hőtágulásra. Hegesztés nélkül nagyon nehéz azt megfelelően odatapasztani. Azért sok sikert hozzá, és ha sikerült, akkor engem is érdekelne a dolog.
Más megoldást kell választani.
Az olajról:
Nálam okosabb ember (legalább is motorjavítás terén) megválaszolta már a kérdésedet egyszer. Itt megtalálod:
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/d
oki081212/
A Louisban, kapsz 4-24Nm ill. 24-206Nm kiszerelésben. Ha itthon veszed kb. 16-be fáj a kettő a gyenge forint miatt. Pl. Bázsimotor.hu - én is náluk vettem.
Az alu hegesztéstechnikában viszont nem vagyok otthon. Van 2 törött bordám a blokkon. Szereztem megfelelő vastagságú alu lemezt és egy spéci "folyékony alu" ragasztót, ami hőálló. A mintát gyurmával tervezem levenni, aztán gipsszel kiönteni - nem röhög - és az alut a gipsz minta formájára munkálni. Aztán próba cseresznye. Ha esetleg van jobb ötlet szívesen venném.
A kárbaveszett friss olajat meg ne is mondd!
Még így is mázli volt, hoyg volt kéznél wolfram hegesztő, eszterga, csiszoló, festék, meg némi plussz olaj.
Azthiszem be kell szereznem egy nyomatékkulcsot....
Valószínűleg a belpiacosságot jelenti a 4KG, mert az európainál 4PU-val kezdődik a motor és a vázszám is.
Ja és még 1 dolog. A vázszámom "4KG"-vel kezdődik. Minden alkatrészben a "4KG" jelzés van benne. Az európai modelleken ez helyett van a "4PU" jelzés, vagy az a motorszám?
A légszűrő is HF, de azzal nem volt gond. Érdemes egyáltalán abból mást venni? Van észrevehető különbség?
Sajnos nekem is elmaradt a délutáni guriga az esőre tekintettel
Vége a tavasznak. Nálunk már esik. Holnap a garázsban marad a gép. Ma megvolt az olaj, meg olajszűrő, légszűrő csere. Nem volt egyszerű menet, mert a szűrőhöz mellékelt tömítőgyűrűk finoman szólva nem passzoltak teljesen. (qrvára el voltak ba..va! ) Szóval adódott némi komplikáció, de most már minden rendben és még sötétedés előtt sikerült kerülni egyet.
röhm,
Hogy áll a kormány projekt? Jólemlékszem, neked bordó kellene? Van rá esély, hogy cserélsz velem egy gyárira? persze állapottól meg minden egyébtől is függ (gondolom ratyit te sem akarsz, meg én sem), csak az érdekelne, hogy érdemes e foglalkoznom a dologgal? Így mindkettőnknek olcsóbb lehet.