Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Még mindig jobb a biztosítóval viaskodni, mint benyelni a teljes kárt. Sőt, jobb a biztosítóval bokszolni, mint azokkal, akiknek valamilyen dolga is kárt szenvedett és nem tudom rendezni velük rendezni .... mert mondjuk nincs miből
Kolléganőmnek ázott el a lakása a nyár végén. Szimpla csőtörés, de nem voltak otthon. Volt biztosítása, de hirtelenjében összedobtunk neki valamennyit, mert amire a biztosító fizet, addig is meg kell venni valamiből a bútorokat, meg ki kell fizetni a mestereket a rendbehozatal után. Nyilván nem annyi jött össze, de jól esett neki, hogy együttérzésből besegítettünk neki.
Ezen egyébként én is el szoktam néha csodálkozni, hogy az emberek ennyire optimisták? (vagy soherek vagy szimplán szegények ) Pár éve, a nagy esőzéseknél az ártér közelébe épült házak nagy többsége nem volt biztosítva. Aztán csodálkoztak, ha egyszer kiment a patak és elmosta őket. Igen, lehet, hogy több évtizedig nem volt olyan, de egyszer volt. Sokáig nem szokott leégni egy ház, de egyszer meg hirtelen igen. Tudom, hogy elég sok embernek a napi betevője is alig van meg, de utána ne a médiába kiabáljon, hogy építse újjá a házát az állam, mert az állami patak vitte el! Én hülye, meg fizetek mint a katonatiszt, aztán vitatkozhatok a biztosítóval, ha betörik egy ablak. :-)
Szerintem most nagyon nem leszek népszerű. Klassz dolognak tartom, amikor az emberek összeállnak, hogy segíthessenek a bajbajutottakon, de ......
Sajnos nálunk a felelősségérzet a vállalkozók többségében nincs meg, hiszen sokkal egyszerűbb a bajban általános segítségért kiáltani, mint biztosítási díjat fizetni. A gazda nem köt biztosítást a földjeire, állataira, és ha beüt a krach, elvárja, hogy a kárát az állam fizesse meg (vagyis mi, adófizetők) .
Sajnálom Sárkány Gábort a történtek miatt, de mint vállalkozó, előrelátónak kellett volna lennie, és illet volna bebiztosítani a műhelyét. Tudom, ezért fizetni kell, és talán nem is keveset, de egy jól menő vállalkozás azért talán ki tudta volna szorítani . Igen, azt is tudom, a lelki és fizikai trauma nem fizethető meg, és annak sem "öröm", akinek a gépe oda lett a tűzben, de legalább a piszkos anyagi nem okozna gondot most, amikor minden oda lett.

Mondjuk ki, Sárkány Gábor felelőtlen volt, amikor abban bízott, nála soha nem lehet a műhelyben semmi gond. Apró személyes megjegyzés részemről. Anno, amikor egészségügyi vállalkozásunkat beindítottuk, az első dolog volt a több tízmillió forint értékű felelősségbiztosítást megkötni - pedig ezen a területen sem ez a jellemző, és általános. Mi így aludtunk nyugodtan.

Jobbulást kívánok Sárkány Gábornak!

Ui.: Amennyiben volt biztosítása, - amit persze nem tudok, de az alábbiakból azt veszem ki, hogy nem -, akkor a rá vonatkoztatott felelőtlenségről írt részt természetesen visszavonom.
2016.02.24-én kigyulladt Sárkány Gábor műhelye. Már kijött a kórházból, de az események nagyon megviselték.
Barátai szerveznek neki egy adománygyűjtést, mert az elmúlt 30 év alatt sokunknak segített Gábor a szakmai tudásával és önzetlenségével....Most rajtunk a sor, hogy ezt viszonozzuk ....
Aki tud az segítsen neki , hogy meg tudja téríteni azoknak a motoros társainknak a kárát akiknek a motorjuk odaveszett a tűzben.
Gábor számlaszáma:
OTP - 11773195-00322094-00000000
Közlemény: ne add fel....!!
Az elektromos "diagnosztika" mindig a csatlakozók átvizsgálásával (vezetékköteg mérésével) kezdődik. Ha ott minden rendben akkor lehet tovább lépni..... "hozzáértő" volt aki nálad a feszszabályzót kicseréltette. Azt is és a generátort is tökéletesen lehet diagnosztizálni .... persze, ha valaki tudja mit kell csinálni.
Macerás dolog ez a villanyosság.
Én is hónapokon keresztül küzdöttem a töltésemmel, már cserélve lett fesszabályzó, a szerelő a generátoromat javasolta újratekercselni, mikor sokadik matatásomra találtam egy jól eldugott csatit, ami rommá volt oxidálódva. Persze, hogy az volt a baj! Azóta patent a gép. Végig kell menni fizikailag minden egyes vezetéken, mert ezt a csatit sem indokolta semmi, hogy ott legyen, egy folyamatos vezetékkel meg lehetett volna oldani. Senki nem gondolta, hogy ott meg van szakítva. Szóval hajrá
Köszi! Igen, ilyesmire gondolok alapól én is, végigmegyek minden csatlakozási ponton, illetve megpróbálom lokalizálni a hibát afféle "kiiktatásos" alapon. Ha jutottam valamire, jelentkezek! :) Tnx!
Ha elektromos hiba van, mindig az első, a csatlakozások ellenőrzése. A Divinek nincs egy bonyolult, elektronikával teleaggatott hálózata, így könnyen végig lehet menni rajta. Nézd végig a csatikat, nincsenek-e oxidálódva, rendesen érintkeznek-e. Egy aksi cserénél is meglehet húzni úgy a vezetékeket, ami később produkálhat olyan tüneteket, amit leírtál. Ha ezzel meg vagy, és itt minden rendben van, akkor lehet tovább lépni.
Kedves Divis kollégák! Kisebb problem alakult ki elektronika terén. A jelenség a következő: akksit cseréltem a napokban, mivel -gondoltam- az előző megadta magát, pedig két nappal előtte még semmi baja nem volt, aztán utána még az üresjelző lámpa se világított. Oké, pár éves lehetett, még az előző tulaj rakta be pár éve, meg én is trehány módon bentfelejtettem a hidegebb időkben, stb, stb. Nos ma kicseréltem, pöccröff, elmentem 1 órát gurulni. Hazafelé megtankoltam, majd ezután NEM TUDTA MEGFORGATNI az indító a motort, annyira kevés volt a kraft!! Betoltam, multiméterrel néztem, gyönyörűen ott van a töltőfesz a pólusoknál.. viszont ahogy mentem, azt vettem észre, hogy pl a műszerfalon az indexlámpa-visszajelző lomhán pislákol indexeléskor. Meg mintha a fényszóró sem világítana olyan erősen..hopp meg a műszerfal világítás is halványabb. De CSAK menet közben, alapjáraton nem! Tehát értelemszerűen valahol zárlat lehet, viszont fura, hogy csak menet közben csinálja. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Esetleg tippek hogy hol keresgéljek? (Remélem nem kell generátort cserélnem, nem hiányzik pont most..) :(
Én biztos nem adnék annyit érte. Még a blokk is le van fújva... A fejidom gondolom nem véletlenül nincs rajta. Az első sárvédő még hagyján, de a csőbilincses fejidomtartó konzol kritikán aluli. Az javaslom, hogy keress másikat...
kb 250000 max 300000 persze ha mindene kifogástalanul működik.
Szerintetek mit ér ez a 600-as, 95-ös divi...
Persze hogy működik bontás nélkül is. Yamaha szervizekben is úgy csinálják hogy megbontják a láncot a felső lánckeréknél. Olyan embert keress akinek van láncprése.
Sziasztok!
A Divimhez keresek hátsó túradobozt és tartókonzolt. Ha valakinek van jó áron eladó, ne tartsa magában!
Üdv!
'98-as XJ900 vezérműlánc cserét lehet nagy bontás nélkül megúszni?Ne keljen a főtengelyt is kikapni,megoldható?Hallottam olyat,hogy meg lehet bontani a láncot.Ennél működne?
Ill. ha tudna valaki bontott,de használható kipuf.rendszert.
https://www.facebook.com/event... Mindenkit szeretettel várunk
Sziasztok!Ha esetleg valakit érdekel.93-as divi (600) blokk alkatrészek eladók.
Nagyon jó márka, elég rugalmas anyagból gyártják a plexiket ami jó dolog. Mellékelnek hozzá gumi élvédőt is. Én is MRA-t rendeltem, pont tegnap raktam fel az FJ-re.
Sziasztok. Korábban írtam, de valamiért nem jelent meg a szöveg. Most újra megpróbálom.
Én nemrég vettem egy MRA túraplexit, mert valami házilag gyártott szar volt a Divin mikor megvettem, ami ráadásul kisebb, mint a gyári és a levegőt pont a nyakamra terelte (hozzátenném, az előző tulajnak meg volt a gyári is hozzá, de azt, mint kiderült, utólag eladta külön). Még nem volt lehetőségem kipróbálni az újat, mert a moci még szét van szedve, de nagyon bízom benne, hogy jobb lesz a helyzet, mint volt.
Van valakinek tapasztalata ezzel plexivel kapcsolatban?
Nekem is ilyen magasítóm van még innen a forumról vettem egy márkatárstól
jobb lenne egy kicsit magasabb és egy kicsit hátrább "nyuló" de ahhoz már vezetékhosszabbítás is kellet volna úgyhogy így marad.
Bocs, hogy okoskodom, de először azt tisztázd magadban, mire akarod használni a motorodat. Ha csak munkahelyre befutkosni, vagyis rövid távokon, akkor semmilyen túrás extra nem éri meg.
Ha hosszabb utakat tervezel vele, esetleg utassal, akkor három dolgot ajánlok - ezek nálam maximálisan beváltak :
- magasított szélvédőt,
- komfortosított, csúszásgátló huzattal kárpitozott ülést,
- és végül, de nem utolsó sorban - a kérdésedre is megadva a választ -, kormánymagasítót.
Mint írtam korábban, szélvédőből nem szabad olcsót venni, mert azzal csak bajok lehetnek (akár a motor menetbiztonságára is kihatással lehet). Az ülés saját kezűleg is megcsinálható, töredék összegből, mint amit a piacon "készként" kínálnak. A kormánymagasítónál viszont nem érdemes drágát venni, annyival nem tud többet, mint amennyivel többe kerül, legfeljebb mindenben csilivilibb. Nekem egy olcsó van fent, és szerintem tökéletes.
Még egy kérdés. Kormány magasítóban gondolkozom, mert derekamnak pont kéne az a kb 5cm plusz. sztetek megteszi egy univerzális 22 mm es kormányra jó 5-6 ezer között lévő darab. Van ezekkel kapcsolatban tapasztalat? Előre is köszi hozzászólást :)
Köszönöm Piratson:)
Szia!
Sajnos valamit, valamiért. Jó minőségű plexit nem kapsz olcsón, hacsak valaki a sajátját el nem passzolja, de ez olyan ritka mint a fehér holló. Én majdnem egy évig vadásztam, míg sikerült erre szert tennem : http://www.xj600.szermek.eu/?p... . Ez sem volt olcsó, de megérte. Tőlük van: http://www.ebay.com/itm/YAMAHA...
sziasztok!
sajnos ritka látogató vagyok, no nem azért mert nem vagyok divifan, odavagyok érte, csak nincs időm motorozni így az egyébként is megbízható motorom nemigen romlik el. Nagyobb plexit szeretnék, de mindenhol zsákutca. tudtok esetleg segíteni.? csak horror árban tudnék 20-30 tól és azt sokallom. lényeg hogy sisak tetejére tolja a levegőt ne a nyakamra.