Hi Mauser! Nem kell mosni a láncot csak ha poros uton jársz, pl föld út. Amikor endurómon volt, azon gázolajjal mostam. Motoron láncot cserélni szeritem otthon is lehet legalábbis ezért pénzt kiadni kár.
Csak patentszemet kell venni hozzá ha nem adtak az új lánccal. A régi végtelenítet láncot viszont flexel kell levágni.
A napokban jártam a Bárdi központban és rákérdeztem vannak e motor alkatrészek?
Gyertyákat, fékbetéteket, láncokat és lánckerekeket lehet kapni, érdemes rákérdezni, hátha...
Szerintem a legegyszerűbb ha féktisztító sprayt használsz. Csak ne Preventet vegyél, mert abba semmi nyomás nincs (forintot nem ér), a nagyflakonosok közül bármi jó. A lánc-sprayk közül nekem a teflonosat javasolták.
Kinek milyen papucsai vannak? Mik a tapasztalatok a gumikkal? Melyik hogy teljesít nedves úton?
Nekem Pirelli Sport Demon abrocsaim vannak. 110/80 17 -az első; 130/70 18-hátsó.
A 2 lánckerék durván 10E, a láncból a legjobb minőségű amit a boltban árultak az 25E volt. És a szerelésre 5-7E Ft-ot mondtak. Persze lehet olcsóbat is venni a láncból, de akkor azt hamarabb is kell cserélni. Az ár/érték arányok nem nagyon különböznek, de ha szerelővel csinálaltatod akkor érdemes a drágább szettet venni, hogy ne kelljen olyan "gyakran" láncot cserélni.
Hellosztok...
Mivel szoktátok a láncot mosni? Mert a használati könyvben azt írja, hogy nem jó ha akármivel bemángáljuk... a kerozint javasolja, de gőzőm sincs, h hol lehet szerezni olyasmit? Mivel a legkönnyebb tisztítani?
Koszi előre.
Találtam egy moort amin van szivargyújtó. Elég jó ötletnek tűnik az akksira való közvetlen kötés, csak azt nem tom hogy ez valóban alkalmazható abban az esetben ha a telómat, vagy a pdamat rá is akarom duni. Dauville
Nekem 600as Divim van és ahhoz 40000 a teljes szett(lánc + 2 lánckerék) szereléssel együtt a Yamaha szervízben, szóval neki is kb ennyi lehet, csak hát lehet hogy többet kell várnia az alkatrészre mert belpiacos gépe van.
Sziasztok! Barátomnak van egy 400-as Diversionja és lánckerék és lánc kell rá neki! Valaki tudja milyen kell rá? mert én nem! Van valamelyikőtöknek eladó esetleg? Vagy újjonnan mennyi lenne?
Hát igen! Ezért megyek én is ugy h ha van velem nagyobb loval rendelkezö társ és jobban hajtja a gépet egy pár kmren belül megvárjuk egymást. Ez illö és ez ilyen iratlan szabály. Ha már együtt mentek akkor figyelni kell a másikra.
Ja...ja... Kanyarban kisodródni csakis rutintalanságból lehet. Mert ha sóder, vagy akadály van, akkor csak elnyalni fogsz. A koma 1 hónapos jogsival, és kölcsönmotorral vágott neki a szerpentinnek, és ráadásul igyekezett tartani a rutinos társa tempóját. Öngyilkos konstelláció. Ahoz képest egész olcsón megúszta, egy medence csont töréssel. Persze lábon nem tudott volna kijönni. Ahhoz, hogy őt és a mocit kihozzák, ki kellett hívni a tüzoltókat, és azok kivágták a fákat.
A szép az egészben, hogy a társának fel se tűnt, hogy eltűnt mögűlle az ember, szépen haza motrozott, mert úgy beszélték meg, ha elszakadnak, otthon találkoznak. Onnan jött vissza mobil hívásra.
Az emberi hülyeség határtalan.
Holnap irány Balaton! Felputtonyozok mint a Télapo és uzsgyi!
Csak legyen jo az idö! Szoritsatok létszike... semmi kedvem szarráázni..
Amugy sztem ez a lesodrodás inkább szellemi hiányosság (bátorság, rutintalanság) lehet tudná a gép a kanyart de te megilyedtél, vagy épp ugy gondolod h Rossi lettél és tul nagy a tempo...
nálam legalábbis ugy van h kinéztem egy kanyart és nekiestem 70el. ok, minden ment de lassunak tünt. Azaz amikor bementem akkor nem ,akkor néztem h hol a patka de másnap mentem arra és már 80al mentem be és ment az is. A végén eljutottam oda h 100al vettem be és lazán ment csak el kellett hitetnem magammal h be lehet venni azt annyival is.
Persze ehez ismerni kellett a terepet. Akkor nincs gáz.
Ejha...jól rák*rt a szerencsétlen!Az XJ-ket (és általában mindenféle motort) a legegyszerűbben a
hátsófék satuztatásával lehet elfektetni.Az elsőféket ilyen esetben ne használd.
Csodák mindig vannak. Védőangyalodon múlik minden. Biblia is biztos hatásos.
Csak egy tanács: Ha lesodródtál az útról, az esetek többségében akkor jársz jobban, ha lefekteted szándákosan a motort, és igyekszel minnél távolabb sodródni tőle. Számos példa volt rá, hogy valaki azon küzdött, hogy egyenesben tartsa a gépet, aztán egy árok katapultálta vagy egy fa ill. fal hirtelen odaállt elé. Ez mindig súlyosabb mint a fektetés. Az ember, de még a gép is kevésbé sérül, és jobban lassul, mint az irányíthatalanul egy irányba száguldó gép.
A múltkor a visegrádi szerpentinen volt egy koma, aki lesodródott az ívről, ki a fűre. 60 métert tett meg alig lassulva a réten, majd át az erdőn, végül egy 18 méteres szakadék alján landolt. Ha egy motoros srác a egy villanás erejéig nem látja meg a fák között száguldva, soha nem találják meg, és ott hal meg a szerencsétlen. Ha lefekteti, már a réten megállt volna, és horzsolásokkal megússza.
Persze. Én két 55W-os fényszórót akasztottam rá pluszban autó(s)riasztónak, és eddig semmi baja. Javaslom, minnél korrektebb felszerelését, és lengő biztosíték alkalmazását. A motornál különösen fontos a kiváló rögzítés, vízzárás. Sok sikert. Majd rakok fel képet.
Köszi az információkat srácok. Tehát a tanulság: ha nem akarom, hogy szitálva távozzon alólam a gép, ne aggassam tele karácsonyfadíszekkel, de főleg ne csináljak belőle rendőrmotort házilag... ;)
Tényleg, van is az az örök klasszikus videó, amikor egy verseny alatt bekacsázik a koma alatt a sportgép, aki aztán vágódik egy hatalmasat... Az ilyen rángásból még visszahozható a vas, vagy más jobb, ha Bibliát kezd az ember lapozgatni?
Ha 2 személlyel megyek akkor mennyire keményre érdemes beállítani a hátsó rugós tagot? Gyári célszerszámom nincs hozzá, annélkül mennyire nehéz álítani?
Felmerült bennem az ötlet hogy veszek egy gps képes telefont, amit majd a tanktáska térképtartó rekeszébe teszek hogy lássam is a kijelzőt. Namármost ha huzamosabb ideig akarom használni akkor a teló elég hamar le fog merülni gondolom. Ennek elkerülése végett szeretnék felszerelni egy szivargyútót a vasamra. Az érdekelne hogy ez megoldható-e, alkalmas-e az elektromos rendszer ezt kiszolgálni komolyabb módosítás nélkül?
Sziasztok. Ronyonak teljesen igaza van, az első XJ-k a rendőrségen az átalakítás után félelmetesek voltak! A halálos baleset után megtíltották, hogy még megkülönböztető jelzéssel is átlépjék a vezetőik a 100 km/órás sebességet. Sok helyen az első út után ledobták az elején lévő ajtó méretű légterelőket, annyira bizonytalan volt a futásuk. Utána lettek rendszeresítve a fejidomos Diversionok. Abban az időben bizony az vallotta magát szerencsésnek, aki a jó öreg XJ650P-n "lovagolhatott".
Két féle szitálás van:
Az egyik csak akkor jelentkezik, ha elengeded a kormányt, ezt inkább kormány csapkodásnak hívják. Ez az első futómű geometriájából adódik, és gyanítom, hogy bizonyos tipusú motoroknál, a legodafigyelőbb karbantartás mellett is fennáll. Ezt nem tartom veszélyesnek, egyszerűen csak nem kell elengedni a kormányt.
A mások rosszabb, amikor bizonyos sebességnél, vagy esetleg erősebb fékezésnél szitálni kezd a motor. Ennek nem szabadna megtörténnie, bár sajna némelyik motor szintén gyárilag ilyen. Ütközésen, gumi és futómű problémákon kívül okozhatják ezt a motorra aggatott kegészítő felszerelések is. A rendőr motornál pl. úgy tudom, pl. ez történt. Sajnálták a pénzt a gyári rendőrmotorra, és ez a "mi is össze tudjuk barkácsolni optimizmus" megbosszulta magát. Tudtommal ki is vonták ezeket a gépeket egy időre.
Csak patentszemet kell venni hozzá ha nem adtak az új lánccal. A régi végtelenítet láncot viszont flexel kell levágni.