Bocsi, hogy beleszólok, de az 5-6 cm láncmozgás sok! (hacsak nem korosszmotorról beszélünk)
A megfelelő láncfeszesség, terhelt állapotban (ha rajta ülsz) a lánc csapszegétől (azaz közepétől) mérve a két szélső helyzetben max. 2-3 centiméter alul mérve!
Igaz itt felül mondja, de azért is kissebb:
"Fontos, hogy a hajtólánc feszességét szakszervízben állítsák be megfelelõ értékûre. A lánc feszessége akkor jó, ha a holtjáték kisebb mint 3/4 col azaz 18mm"
de ha egy vonalzót a hátsó lánckerékre raksz hogy felfeküdjön és a másik végét ráteszed az alsó lánc tetejére akkor láthatod hogy a kerék ferde-e a lánchoz képest
legalább 5-6 cm-t kell a láncnak mozogni középen, ha 1-2 cm-t akkor ha ráül vagy rugózik a motor annyira megfeszül hogy erőltetheti a váltócsapágyakat.
A légszűrőt jobb ha kicseréled. Nem akkora tétel hogy azon megérje spórolni. Ha új a légszűrő akkor elég a kompresszoros megoldás, de ha szakadt valahol akkor is csere. Tömítések tökéletes állapotban legyenek.
Szerintem a szitálás csak zavaró, de nem veszélyes. Ha erősödik lassíts, ne húzd neki még jobban. És senki se motorozzon elengedett kormánnyal, akkor nem lehet semmi baj. Tehát ésszel mindenki.
Mondom az én tapasztalatomat:
150-160 nál olyan a motor mindha zsinoron huznák. 180 körül lehet érezni egy egyhe szitálást de az se olyan hogy berázná a motort. ez egy turagép nem egy sportmotor 180as papuccsal. fater gépe már 160nál is riszál egy kicsit de neki a hátso gumija erösen elkopott. nemsokára csere.
probáltunk szerezni rá nanyobb papucsot hátulra. 140 vagy 150 est. De ezzel a hátsokerékkel (18as) lehetettlen. nem passzol semmi hozzá. lehet ha nagyobb lenne a gumi jobb lenne a futása és a stabilitása. Bár nekem semmi gondom vele. És még keveset is fogyaszt igy.
azt nézegettem h a felni szélessége sem engedi a nagyobb gumit
jo az ugy is
Egy kérdés, ami eszembe jutott és foglaljoztat, mióta megvettem az XJ-t: rengeteg helyen lehet olvasni kormányszitálásról, ami ha jl emlékszem, már halálos balesetet is okozott (talán a rendőrségnél?). Nektek mi a véleményetek erről? Tapasztalatlan motorosként elképzelhető, hogy érdemes lenne beszereznem egy kormánylengéscsillapítót (egyátalán mennyibe kerül?)? Esetleg kezdetben vegyem le a hátsó túraboxot és motorozzak egyedül? Egyátalán mennyi a valóságalapja?
Az első kerék fix, azt efektíve nem lehet állítani. A hátsókereke úgy tudod állítani hoy meglazítod a hátsó főtengely csavarját és utánna van 2 feszítőcsavar a lengővilla végein ezekkel lehet a kerék irányát állítani. Ha meglazul a lánc akkor is itt lehet utánna állítani és ha korában már vonalban volt akkor egyenletesen kell a két csavar húzni. Az egyenes megtalálásában segítséedre lehet egy hosszú egyenes léc melyet a hátsó kerék falához igazítasz (a motor legyen közép sztenderen,az első kerék egyenesen) és párhuzaba állítod. Általában az első gumi keskenyebb a hátsónál ezért lesz egy 1-2 cencis rés az első kerék és a léc között. Ha úgy látod hogy végeztél akkor meg ogj ey vöödör vizet, borítsd az útra és gurulj rajta át egyenesen. Ha a pocsolya után csak egy nyomot látsz akkor az azt jelenti hogy vagy egy keréken mentél át rajta(ami nem valószínű, főle hogy még a blokk sincs bent a motorban) vagy az első és hátsó kerék egy vonalba esik . Ja érdemes mindezt a motorblokk és lánc behelyezése után elvégezni, előte nem sok értelme van. A művelet után a láncnak +-1 ill 2 cm-t szabad engednie le illetve fel irányban valamint a hátsó lánckeréken max 3 mm-re lehet elemelni egy láncszemet.
Egy kicsit hosszú lett :)
A motor töbi részéhez nem értek
Jó kis "plakát", a 750 turbó egy elég érdekes motor lehet.
Egy pár kérdést feltennék:
Magamról elmondanám, hogy soha nem volt motorom, szoktam szerelgetni és ezt a lehetőséget nem akartam kihagyni. Nem tudom mennyire jó ez belépő motornak de amilyennek képeken láttam nagyo tetszik, úgyhogy ha járóképes lesz biztosan marad!
A motor teljesen szétszerelt állapotban került hozzám. Én szereltem be a futóműveket a fékeket a kábelkorbácsot és a villamos cuccokat.
Azt szeretném tudni hogy az első kereket hogyan kell vonalba állítani a hátsóval?
Ki lehet valahogy mérni?
Milyen olajat érdemes használni? A levegőszűrőt elég ha kimosom és kifújom kompresszorral?
Honnan lehet beszerezni szelephézag állító korongokat?
A karbi behangolása elég összetett műveletneknek tűnik számomra, tudtok ebben segíteni?
Igen hát ez a softchopper kategóriájú usa-modell.
Az alábbi képen láthatjátok,ezt asszem anno "82-ben kezdték el gyártani,amcsiban rengeteg fut még
ma is.
Egy ismerősőmtől kaptam, egy sérült, teljesen szétszerelt, de szerinte hiánytalan motort.
A motor tipusa mint kiderítettem Yamaha xj 550 maxim. Nem nagyon találtam hasonlót, talán az xj 600 elég közel állhat hozzá. Ha az összerakással eljutok az indításig szeretném egy-két kérdésben a tanácsotokat kérni.
Szép kis vas lesz majd!Ha a vizsgád meg lesz akkor bejáratós friss jogsival ki is gurúlhatsz majd. Ezen a képen egy alap modell van velem. a második már egy kicsit extrásabb
Kb 2 óra ácsorgás után kijött egy megtermett fószer, megcibálgatta a telókat, megnézegetett egy-két dolgot, felírta a váz és motorszámot és egy festékréteg-vizsgálat után mehettem dolgomra... :-)
Most várok az eredetigazolásra, utána a jurópos H rendszám és Goooooo ;-)
Mostanában epp MO-n nyaralgatok, nem nagyon volt időm a fórumot olvasgatni. Látom, hogy az olajlámpával kapcsolatban volt itt némi tanácstalanság.
Az XJ 600 műszerfalában található olajvisszajelző lámpa NEM olajnyomást, HANEM olajszintet jelez.
Tehát ha világit menet közben, az azt jelzi, hogy a motor megette az olajat és utántöltést igényel.
Olajnyomást sajnos NEM ellenőrzi. ( MotorBike, Motorszaki )
Egyébbként nagyon babán néz ki a motor a képen fellámpázva. Az enyém még nincs kász, de alakulgat. Fejidom,plexi,lámpa hiányom van. Most egy kicsit hibrd a vas, de majd úgy is meglátod.
Csak most néztem az adatlapod
Hát ha le tudsz jönni Kádártára az nagyon kúúl lenne. Úgy délelőtt fél 9 felé mehet be a szervízbe a vasamért. Kormányrudit cseréltettem rajta, most egy nagyon baba feke kormányrudi van rajta (a markolatokat majd fizetéskor cserélem le). Igazság szerint a kormány még ma melet volna, de sajna kiderült hogy a kuplung és a gáz bofden igen szar állapotban van. A szerelőnek el is szakadt a kuplung, erre megnézte a gázbofdent azt meg kb 4 szál tartotta. Szóval csoda hogy eddig nem szakadt el egyik sem.
A megfelelő láncfeszesség, terhelt állapotban (ha rajta ülsz) a lánc csapszegétől (azaz közepétől) mérve a két szélső helyzetben max. 2-3 centiméter alul mérve!
Igaz itt felül mondja, de azért is kissebb:
"Fontos, hogy a hajtólánc feszességét szakszervízben állítsák be megfelelõ értékûre. A lánc feszessége akkor jó, ha a holtjáték kisebb mint 3/4 col azaz 18mm"
Ki az a marha aki 150 felett elengedi a kormányt?
Mondom az én tapasztalatomat:
150-160 nál olyan a motor mindha zsinoron huznák. 180 körül lehet érezni egy egyhe szitálást de az se olyan hogy berázná a motort. ez egy turagép nem egy sportmotor 180as papuccsal. fater gépe már 160nál is riszál egy kicsit de neki a hátso gumija erösen elkopott. nemsokára csere.
probáltunk szerezni rá nanyobb papucsot hátulra. 140 vagy 150 est. De ezzel a hátsokerékkel (18as) lehetettlen. nem passzol semmi hozzá. lehet ha nagyobb lenne a gumi jobb lenne a futása és a stabilitása. Bár nekem semmi gondom vele. És még keveset is fogyaszt igy.
azt nézegettem h a felni szélessége sem engedi a nagyobb gumit
jo az ugy is
87
Egy kérdés, ami eszembe jutott és foglaljoztat, mióta megvettem az XJ-t: rengeteg helyen lehet olvasni kormányszitálásról, ami ha jl emlékszem, már halálos balesetet is okozott (talán a rendőrségnél?). Nektek mi a véleményetek erről? Tapasztalatlan motorosként elképzelhető, hogy érdemes lenne beszereznem egy kormánylengéscsillapítót (egyátalán mennyibe kerül?)? Esetleg kezdetben vegyem le a hátsó túraboxot és motorozzak egyedül? Egyátalán mennyi a valóságalapja?
Köszi:
S.
Egy kicsit hosszú lett :)
A motor töbi részéhez nem értek
Egy pár kérdést feltennék:
Magamról elmondanám, hogy soha nem volt motorom, szoktam szerelgetni és ezt a lehetőséget nem akartam kihagyni. Nem tudom mennyire jó ez belépő motornak de amilyennek képeken láttam nagyo tetszik, úgyhogy ha járóképes lesz biztosan marad!
A motor teljesen szétszerelt állapotban került hozzám. Én szereltem be a futóműveket a fékeket a kábelkorbácsot és a villamos cuccokat.
Azt szeretném tudni hogy az első kereket hogyan kell vonalba állítani a hátsóval?
Ki lehet valahogy mérni?
Milyen olajat érdemes használni? A levegőszűrőt elég ha kimosom és kifújom kompresszorral?
Honnan lehet beszerezni szelephézag állító korongokat?
A karbi behangolása elég összetett műveletneknek tűnik számomra, tudtok ebben segíteni?
null
Az alábbi képen láthatjátok,ezt asszem anno "82-ben kezdték el gyártani,amcsiban rengeteg fut még
ma is.
Egy ismerősőmtől kaptam, egy sérült, teljesen szétszerelt, de szerinte hiánytalan motort.
A motor tipusa mint kiderítettem Yamaha xj 550 maxim. Nem nagyon találtam hasonlót, talán az xj 600 elég közel állhat hozzá. Ha az összerakással eljutok az indításig szeretném egy-két kérdésben a tanácsotokat kérni.
Üdv. Mindenkinek!
Igy kell ezt. Aztán csak gyözd falni a kmreket
Kb 2 óra ácsorgás után kijött egy megtermett fószer, megcibálgatta a telókat, megnézegetett egy-két dolgot, felírta a váz és motorszámot és egy festékréteg-vizsgálat után mehettem dolgomra... :-)
Most várok az eredetigazolásra, utána a jurópos H rendszám és Goooooo ;-)
S.
Mostanában epp MO-n nyaralgatok, nem nagyon volt időm a fórumot olvasgatni. Látom, hogy az olajlámpával kapcsolatban volt itt némi tanácstalanság.
Az XJ 600 műszerfalában található olajvisszajelző lámpa NEM olajnyomást, HANEM olajszintet jelez.
Tehát ha világit menet közben, az azt jelzi, hogy a motor megette az olajat és utántöltést igényel.
Olajnyomást sajnos NEM ellenőrzi. ( MotorBike, Motorszaki )
Remélem segitettem.
Csá
Hát ha le tudsz jönni Kádártára az nagyon kúúl lenne. Úgy délelőtt fél 9 felé mehet be a szervízbe a vasamért. Kormányrudit cseréltettem rajta, most egy nagyon baba feke kormányrudi van rajta (a markolatokat majd fizetéskor cserélem le). Igazság szerint a kormány még ma melet volna, de sajna kiderült hogy a kuplung és a gáz bofden igen szar állapotban van. A szerelőnek el is szakadt a kuplung, erre megnézte a gázbofdent azt meg kb 4 szál tartotta. Szóval csoda hogy eddig nem szakadt el egyik sem.