Nekem is ezelőtt Etz 251-esem volt és nem bántam meg a cserét. Szuper minden az jx600n-en, csak berezeg a kormány (de eldöntöttük, hogy miért is kell elengedni ? ) és kicsit kecetelnek a szelepek, amikor hideg. Amúgy ha városban vagyok és több, mint 30másodpercet kell várjak megállítom a motrot a léghűtés miatt. De tényleg nem vészes a dolog.
Helló!
Nincs semmi gond a léghűtésessel városban.Én is sokat motorozom városban , egy "88-as évjáratú
XJ900-assal , de nincs vele semmi probléma.Nem kell szétpörgetni , ennyi a titka.
Sziasztok! Nagyon tetszenek az XJ 600 Diversionok! Haveromnak egy 400-sa Divije van! Szeretek túrázni és kényelmesen motorozni! Most még csak egy MZ ETZ 150-esem van de jövőre szeretnék váltani Nem vagyok egy nagy száguldozó! De néha 130-140-el szeressen menni! Mi a véleményetek az ETZ után milyen lenne? Mire figyeljek vásárláskor? Faterom azt mondja hogy ne vegyek léghűtéseset mert az nagy melegbe (mint mostanába volt) meghal (lámpánál várakozva,városban)! Mennyire elég ez a 60 Ló ,itt arra gondolok hogy dobozokkal barátnővel megpakolva! Barátom azt mondja hogy nagyon kezes jószág! Mennyire kell zsebbe nyúlni ha elromlik valami vagy a kopó alkatrészek cseréjénél,fentartási költsége? Nézegettem még a Kawasaki GPZ 500 S is (két hegeres,500 ccm,60 ló) és a Honda VF-eket (V4-es) is!
Előre is kösz a hozzászólásokat! Széles utat!
Én mondjuk biztos bontóban kezdeném és ha ott nincs semmi jó akkor mennék a boltba. De ez persze a saját véleményem, csak egy kicsit meglepődtem hogy egy pár lábtartó rugó 5000 Ft körüli pénzbe van, erre felhívtam egy bontót és kaptam 2 jó állapotú komplet lábtartót 6000ért. Mondjuk a tárcsa az egy kicsit más tészta. Azzal be lehet fürödni, mert megeshet hogy benne egy kis hullám ami szabad szemmel nem látható és akkoraztán tud faszákat művelni a fék.
Én is ezen gondolkodtam. Mármint, hogy érdemes új tárcsát venni, csak nem vagyok túl tájékozott sajnos a fékek tekintetében, gyártók, árak, stb. nem régóta van ez a motorom. Amit találtam tárcsát, kb. az volt az egyetlen fajta, legalábbis neten, amit felleltem. Spórolni nem akarok rajta, csak nem akarok úgy járni, hogy megveszem és kiderül esetleg, hogy sokkal olcsóbban is lehet új tárcsát venni.
Szerintem vedd meg azt a gyári újat. Annyira nem is drága - mennyit tudnál spórolni egy bizonytalan előéletű, korú stb. használt bontós tárcsával? Mondjuk 10-et? Ha tudsz viszonylag elfogadható árú gyárit (és ez az szerintem) akkor ne spórolj, főleg a féken ne.
Sziasztok! Ismét hátsó féktárcsa felöl érdeklődnék XJ 600hoz. Újat, gyárit 23-ért találtam, olyat tudtok esetleg, ami nem gyári és olcsóbb lehet? Illetve szerintetek mennyire érdemes a bontókban próbálkozni?
Vilmann 900-as gépet nem bontott mostanában, ahhoz nincs semmi. "84-es XJ 600-hoz van műszere, spirálos fordulatszámmérővel. Én Monoron találtam műszert magamnak, 1-2 nap és meg is kapom.
A monori bontó száma 0630/9506-752. Utánvétet is vállal, ha jól tudom csak 400ccm feletti vasak bontásával foglalkozik. Van még egy 600as XJ blokkja, de nem tom mennyiért, azt nem kérdeztem, az enyém jól szuperál. Van egy zöld fejidomja is, lámpa és plexi nélkül. "94-es XJ-hez tarozott
Már volt szó róla, de hátha valakinek segít:
Szervízkönyvek XJ-nek is: http://traficmoto.ro/download....
Egyébként megejtettem az olajcserét Castrol 10W 40est tettem bele és valami Champion olajszűrőt... azt mondták az üzletben, h az jó lesz.
Megnéztem hogy milyne kipufogó van az enyémen, de szerintem nem eredeti.
A balos kipufogóra az volt rárva: Silencer SITO
A jobbosra elég sok minden rajt van:
MIVV (talán valami márka lehet), melette ez a szám volt : 208/42
bekeretezett "e1" (gondolom valamilyen szabványt jelölhet) és mellette a következő szám : 0467.
Találtam egy kipufogót, elvileg xj 600-ra való. A srác leírta a számot ami bele van ütve, de nem nem sokat mond, de azért bekopizom ide, hátha valaki k tud belőle hámozni valamit.
Yamaha 31A-14721
Nekem egy "91-es évjáratú XJ 600s-em van, erre jó lehet ez?
Hi Mauser! Nem kell bekenni olajjal. Csak azt kell tudni érezni, hogy a szűrőt mennyire húzod meg. Nehogy útközben elhagyd ha lazán teszed fel. Ha viszont nagyon meghúzod akkor pedig a tömitőgyűrű sérülhet meg, ami olajfolyást okoz.Van különben gyári érték az olajszűrő meghúzására , ha van nyomaték kulcsod, de azért lehet érezni. Az olaj leeresztő csavarra is igaz ugyanez, ezt sem szabad nagyon meghúzni, mert a menet megszakadhat(jártam így még régesrégen ), laza sem jó elhagyod. Igazából érezni kell megszakadás előtt egy picivel abbahagyni. Ha nem vagy biztos magadba bekenheted a csavar tövét, a menet felső részét egy kis tömítő pasztával.
A tükör dolog meg nagyon érdekes, mert mióta talajmintát vettem az aszfaltról azóta néha idegesítően zörög sokszor a tükröm, Csak nem tudtam vele mit kezdeni, mert éreztem ,hogy szétszedni nem biztos ,hogy jó ötlet. Pedig annak idején az ETZ tükör nem volt gond.
Helló!
XJ-s klub nincs , de LESZ.
A tükörmegoldás tök jó,mondjuk az én 900/A31-mon Honda Dio tükrök vannak,darabja 500Ft.- volt 3
éve , és tökéletesen passzol az eredeti helyére meg sokkal szebb is.Mondjuk 100Km/h fölött rezegnek.
Hátha valakit érdekel ...
XJ 600 S, gyári tükrök viccesek. Van bennük a hátfalra azzal a nyúlós anyaggal felragasztva egy vassúly, ami kb. akkora mint egy 30 filléres gyufásdoboz (azt sem tudjátok mi az, fiatalok), ami azért van, hogy a tükör ne vegye át a motorkerékpár magasabb frekvenciájú rezgését. Velem már kétszer előfordult, hogy ez a súly elszabadult ott belül és az rettenetesen idegesítő hangot ad rossz minőségű utakon. Mivel nálunk többnyire rossz minőségű út van, valamit tenni kellett. Az új tükör a kereskedőknél 10 ezer körül van, a meglévőt nem is próbáljátok szétszedni, nem igen lehet. De összerakni biztosan nem. A teendő: meg kell fúrni a tükör műanyag házának alját, közel a felfüggesztéshez 8-as fúróval, majd a tükör ház hátát jóval feljebb 3-4-es fúróval. A vastagabb furaton purhabot kell benyomni, de vigyázzatok, igen keveset (a felső furat azért kell, hogy a felesleg ott is ki tudjon jönni). A hab odabenn térhálósodik ezzel rögzíti a súlyt - örökre. A hab könnyű, nem változnak a rezdésviszonyok. A tükör hátlapján és alján lesz egy-egy furat, de az csak tüzetesebb vizsgálat esetén látható.
Remélem, van olyan, akin ez a trükk segít.
1999 óta van meg a képen is látható fekete XJ 600 S tipusú motorom. Általában májustól október-novemberig használom, sok km. nincs benne, bár már voltam vele Korfun is. Érdekelne, hogy van-e XJ klub, vagy valami ilyesmi. Érdekelne közös program, túrázás, ötletbörze, stb. Nem szívesen megyek 120 km/óra sebesség felett. Hát amennyiben van budapesti magamfajta, jelentkezzen.
Az igaz ,hogy annyit mint ami rá van irva ,és még az olajszűrőbe való kb. 3 dcl. kell bele önteni. DE!
Az olaj betöltés után indits be a mocit és járasd egy darabig, hogy az olaj minden hova eljusson, azaz ne legyen levegős a rendszer. A szervízbe is szerintem annak idején ezt a kis járatást hagyták el ezért lett hirtelen kevesebb az olajam. Ha közben kigyullad az olajnyomás jelző lámpa, azonnal stop mert olaj nélkűl a motor 1-2 perc mulva beáll, és az nagyon drága dolog.Én idáig kétszer cseréltem olajat mindig 2.5 L kellett bele valószínűleg azért mert nem mindenhelyről folyt ki maradéktalanul az olaj. Ha leállítod a motort várni kell vele pár percet ,hogy lefolyon az olaj a karterba majd utána kell a kis ablakon megkukucskálni a szintet. Az olajszintet lehetőleg vizszíntes helyen ellenőrizni, és én mindig ugyan azon a helyen, mert már egy kis szint eltérés a betonnak a vizszintestől már becsaphat minket, hogy hogy áll a szint. Az olaj szűrőbe pedig ne tölts olajat, az hülyeség lenne. Valaki írta légszűrő csere mikor kell? Hát amikor koszos! De igazából 15-20000 km-ént. Időnként ellenőrizni, és kiporolni. Gyertyacsere szintén hasonló intervallum.
Nincs semmi gond a léghűtésessel városban.Én is sokat motorozom városban , egy "88-as évjáratú
XJ900-assal , de nincs vele semmi probléma.Nem kell szétpörgetni , ennyi a titka.
Előre is kösz a hozzászólásokat! Széles utat!
Van egy motorbontójuk, óriási készlettel rendelkeznek a honalp szerint.
0620/438-7981
0630/855-7633
A 30-as számmal rendelkező ember azt mondta nekem 17én hogy 3 hét múlva megy egy XJ-ért, de azétr érdemes lehet felhívni mind2őt.
A monori bontó száma 0630/9506-752. Utánvétet is vállal, ha jól tudom csak 400ccm feletti vasak bontásával foglalkozik. Van még egy 600as XJ blokkja, de nem tom mennyiért, azt nem kérdeztem, az enyém jól szuperál. Van egy zöld fejidomja is, lámpa és plexi nélkül. "94-es XJ-hez tarozott
egész jó minőségű munkáik vannak.
Szervízkönyvek XJ-nek is:
http://traficmoto.ro/download....
Egyébként megejtettem az olajcserét Castrol 10W 40est tettem bele és valami Champion olajszűrőt... azt mondták az üzletben, h az jó lesz.
A balos kipufogóra az volt rárva: Silencer SITO
A jobbosra elég sok minden rajt van:
MIVV (talán valami márka lehet), melette ez a szám volt : 208/42
bekeretezett "e1" (gondolom valamilyen szabványt jelölhet) és mellette a következő szám : 0467.
Yamaha 31A-14721
Nekem egy "91-es évjáratú XJ 600s-em van, erre jó lehet ez?
A tükör dolog meg nagyon érdekes, mert mióta talajmintát vettem az aszfaltról azóta néha idegesítően zörög sokszor a tükröm, Csak nem tudtam vele mit kezdeni, mert éreztem ,hogy szétszedni nem biztos ,hogy jó ötlet. Pedig annak idején az ETZ tükör nem volt gond.
XJ-s klub nincs , de LESZ.
A tükörmegoldás tök jó,mondjuk az én 900/A31-mon Honda Dio tükrök vannak,darabja 500Ft.- volt 3
éve , és tökéletesen passzol az eredeti helyére meg sokkal szebb is.Mondjuk 100Km/h fölött rezegnek.
XJ 600 S, gyári tükrök viccesek. Van bennük a hátfalra azzal a nyúlós anyaggal felragasztva egy vassúly, ami kb. akkora mint egy 30 filléres gyufásdoboz (azt sem tudjátok mi az, fiatalok), ami azért van, hogy a tükör ne vegye át a motorkerékpár magasabb frekvenciájú rezgését. Velem már kétszer előfordult, hogy ez a súly elszabadult ott belül és az rettenetesen idegesítő hangot ad rossz minőségű utakon. Mivel nálunk többnyire rossz minőségű út van, valamit tenni kellett. Az új tükör a kereskedőknél 10 ezer körül van, a meglévőt nem is próbáljátok szétszedni, nem igen lehet. De összerakni biztosan nem. A teendő: meg kell fúrni a tükör műanyag házának alját, közel a felfüggesztéshez 8-as fúróval, majd a tükör ház hátát jóval feljebb 3-4-es fúróval. A vastagabb furaton purhabot kell benyomni, de vigyázzatok, igen keveset (a felső furat azért kell, hogy a felesleg ott is ki tudjon jönni). A hab odabenn térhálósodik ezzel rögzíti a súlyt - örökre. A hab könnyű, nem változnak a rezdésviszonyok. A tükör hátlapján és alján lesz egy-egy furat, de az csak tüzetesebb vizsgálat esetén látható.
Remélem, van olyan, akin ez a trükk segít.
Az olaj betöltés után indits be a mocit és járasd egy darabig, hogy az olaj minden hova eljusson, azaz ne legyen levegős a rendszer. A szervízbe is szerintem annak idején ezt a kis járatást hagyták el ezért lett hirtelen kevesebb az olajam. Ha közben kigyullad az olajnyomás jelző lámpa, azonnal stop mert olaj nélkűl a motor 1-2 perc mulva beáll, és az nagyon drága dolog.Én idáig kétszer cseréltem olajat mindig 2.5 L kellett bele valószínűleg azért mert nem mindenhelyről folyt ki maradéktalanul az olaj. Ha leállítod a motort várni kell vele pár percet ,hogy lefolyon az olaj a karterba majd utána kell a kis ablakon megkukucskálni a szintet. Az olajszintet lehetőleg vizszíntes helyen ellenőrizni, és én mindig ugyan azon a helyen, mert már egy kis szint eltérés a betonnak a vizszintestől már becsaphat minket, hogy hogy áll a szint. Az olaj szűrőbe pedig ne tölts olajat, az hülyeség lenne. Valaki írta légszűrő csere mikor kell? Hát amikor koszos! De igazából 15-20000 km-ént. Időnként ellenőrizni, és kiporolni. Gyertyacsere szintén hasonló intervallum.