Az alábbi kérdést már egy másik fórumon is felvetettem, de több szem többet lát! ;)
Egy új, boldog XJ tulaj vagyok Debrecenből... A vas egy 2000-es évjáratú bordó XJ600N, olaszhonból, s bár rendszám még nincs rajta, már kezjük egymást szokni... :) Van viszont egy gondom, amiben jól jönne egy kis segítség:
A moci jövő héten vizsgázik, és az első lámpában levő helyzetjelző izzó nem akar világítani... az ízzócserén és műszeres mérésen túl vagyok: feszültség 0 az aljzatban és a vezetékben egyaránt (már ami vezeték a búrán belül van) - így tehát valamilyen kábelszakadásra, vagy kontaktushibára gyanakszom.... A kábel egyébként bekerül egy kötegbe és eltekereg valahova az ülés alá.
Tud esetleg valaki egy használható szerviz leírást, esetleg tippet, hogy hol kotorásszak (hol van ágaztatva, hol kerül bele valamilyen csatlakozóba), vagy durvább esetben hova üssek a 10 kilós orosz kalapáccsal? ;-) Most sajna nincs itt mellettem a moci, de nem lehet, esetleg, hogy csak PARK állásban világít az első helyzetjelző?
A motor kiválló tanuló motor. De nagyon hamar ki lehet nőni belőlle. Merész kijelentés, de talán egy 400-as bandit erejével bír. Igen ki lehet nőni. Nagyon zavart, hogy 2 személlyel elfogy a motor magasabb sebességben. A mostani 600 Yamahám (mert azért a márkahűség megmaradt) 100 lovas. Nagyon - nagyon megy. Most ez bőven elég. Nem vagyom nagyobbra, mert meg kell tanulni ezzel motorzni. Viszont meg tudok bízni a motorba, mert ha baj van akkor ráhúzok a gázra és a motor elindul fordulattol és sebességi fokozattol függetlenül, ja és 1 vagy 2 személyt észre sem vesz. Na ez a nem mindegy. Vannak esetek amikor fontos, hogy észnél legyen az ember és ismerje a motor képességeit.
Viszont nagyon jól dönthető-- csak hát az erő.. az nem az xj-ben rejlik..
Érdekes kérdés, hogy mire elég az a 61 LE. 3 év kihagyás után ( közbe 150-es ETZ volt csak) elegendőnek tünt. Egy darabig! Aztán előjöttek gyengéi, két személyel valóban halvány erőtlen. Ezt főleg azután mondom ,hogy előtte négyszelepes motorjaim voltak, és kisebb köbcentivel. Igaz amikor megvettem ezt nem tudtam, és később meg is lepődtem rajta, hogy csak kettő szelepes. Amit hiányolok végül is belőle az a nyomaték. De igazából elég is ez az erő, mert ez egy túramotor és elsősorba nem száguldásra tervezték. 120-as tempó nyugisan tartható vele és még innen tartaléka is van egy kevés, tempósabb előzéshez. Végül is mostani LE hajszolásba nincs az az erő ami elég lenne egyeseknek. Pedig most a hírekbe is bemondják az egyre több motoros balesetet, ami azt mutatja sokszor, hogy sok motoros nincs felnőve motorjához és annak menet teljesítményéhez. Tíz évvel ezelőt egy gsxr 1000-sel lazán VB-t lehetet volna nyerni a szuperbike-ban. Most megveszed a boltba 99000 kezdővel!
Talán mert a robogókon egyszerűbb kapcsoló van.Mindenesetre amit eddig minden hozzáértőtől hallottam
az az hogy nem szabad kulcsal leállítani a gépet. Hmmm...végülis mind1.
Egyébbként lehet az első fékkarnál állítani valahogy a féklámpa kapcsolón, hogy hamarabb vagy később kapcsoljon? Nekem igazából az kéne hogy hamarabb villanjon fel a lámpa mint ahogy most, mert így csak akkor működik ha intenzíven fékezek. Szerencsére a hátsó féklámpakapcsoló jól van beállítva így végülis nem számít, de azért jó lennne ha lehetne valamit kedeni vele.
Nekem korábban 250es ETZ-m volt és annál vol olyan hogy 1ül jól ment, de utassal már nem húzott eléggé. Szerintem a 60 ló elegendő utassal, pakkokkal együtt való utazásra. Ezek a gépek egyébbként sem speed motorok hogy tépetni kellene vele (bár speed motorral se kéne). A nyomatéka amit lead alacsony fordulaton is tökéletes kiseb tempóhoz városban és elegendő az országúton is. Egyszerűen nagyon jó kis szerkezet az XJ.
hát Vilman nem tom h igazad lehet e ,a gyujtáskapcsolóval kapcsoltaban
szerintem teljesen mindegy mivel állitod le pl robogókon nem nagyon van külön ilyen gomb ,mégsem halnak meg a kapcsolók szal ez azért kétségbe vonható
Sziasztok Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólást és a segítséget! Biqrip83 Gyönyörű volt az XJ600N-ed ...csillog villog ! De a mostani géped is szép ! Bundi köszönöm neked is igazad van szerintem is 60 ló az már nem olyan rossz! Meg nálam a fenntartási költség is fontos mert nálam nem anyuci apuci teszi a seggem alá (és a lóvét) ,de nem is várom el tőlök, nekem így sokkal negyobb öröm hogy én dolgoztam meg érte !
Hali.
Soha ne a kulcs elfordításával állítsd le a motort,mert az a gyújtáskapcsoló zárlatához vezet előbb-
utóbb. A motort az indítogomb felett lévő kapcsolóval kell leállítani,az azért van ott.
tapasztalat:
Nálam is beszitált a kormány.. Már 40-50 km/h-nál elengedett kormánynál.
Ha fel szeretnéd dobozolni és barátnővel menni . akkor vélyeményem szerint nem túl alkalmas erre a célra. Kezdő nagymotornak tökéletes. Én 1 évad alatt úgymond kinőttem. Szóval ha egyedül mész rajta nagy gond nincs, de ha már plusz személy, és főleg megpakoltan akkor az a 60 ló kur..a kevés. Ég és föld van a vezetési stílus között a plusz személlyel.
Én azért váltottam mert nem tudtam tartani a tempot 600-as Gsxr-kel. De az xj-t nem is erre tervezték.
Kényelmes és strapabíró.
A mostani motorom egy 600 Yamaha thundercat. Ennek a motornak nem számít semmi megy minden fordulaton és sebességgel. Ez az R6-nak az előddje. Az üléspozítciója ugyan olyan mint az xj-nek.
Nekem fontos a szélvédelem. Ezért is váltottam. Továbbá kevés lett a 60 ló. Jól át kellett, hogy gondold, főleg 2 személlyel, hogy mikor és hol kezdesz el előzni.
Összeségében jó motornak tartom. De ahhoz képest, hogy a mai 600-as motorok mit tudnak,, ahhoz képest nagyon gyenge a motorja..
Köszi a bátorítást. Megint egy érdekes kérdést teszek fel nektek? :D
Hogy helyes szerintetek megállítani a motrot? Off-ra állítva a kulcsot, vagy az áramkört megszakítani a piros kapcsolóval jobb kéznél? A piros kapcsoló azt hiszem vész esetén van, mégis sokan úgy szokták megállítani a mocit. Egy kicsit kezdő kérdés, de megoszlanak a vélemények. Ehhez kérnék hozzászólást
Szia. Sok sikert kívánok Neked, bármely márka mellett is rakod le a voksodat, az XJ-t én nagyon szeretem, pedig az enyém 87-es gyártmány. Érdekes ez a lóerő mánia manapság, amit te is felvetettél a kérdésedben. Az én azutóm 75 lóerős lényegesen nehezebb egy motornál, kényelmesen tudok a családommal közlekedni. Ha a választás után a 60 le-s gépeddel már azt csinálsz amit akarsz, szerintem akkor is ráérsz majd nagyobb után nézni. Az autók döntő többsége így sem lesz ellenfeled, ha nem a végső határon motorozól, mindig lesz elegendő tartalékod. Az egyéb járulékos költségek is lényegesen kevesebbek, mint egy nagy teljesítményű gépnél. Élvezd a motorozást és arra törekedj, hogy ne legyél a hírek hasábjain egy statisztikai adat. Persze én már elmultam 40 éves, kétszer verték ki alólam a motort, bal lábfejem tört, a következőnél a jobb térdemből egy szalagot vettek ki, így már egy kicsit óvatosabban nézem a világot
Ezek szerint jó a hallásod! Csúnya lenne ha nem hallanád, mert akkor elhagytad a láncot útközben. Mivel a motor sok alkatrészből van ezért mindig hallani mechanikus zajokat , ez nem gond. Amit ír a könyv az a helyes érték. A túl laza lánc extrém esetbe le is tud esni! A túl feszes meg meg eszi a fogaskerék csapágyát, és a lánc élettartama is jelentősen csökken.
Hello bello!
Nagyon laza volt a láncom. Meghúztam, de most gurulás közben hallom amint forog . Mennyi lehet a kilengése? Hány cm? A konyvben talán 3-4 cm-t ír de szeretném ha hozzászolnátok. Ha húzzátok a láncot, akkor mennyire húzzátok meg? Köszi előre és jó gurulást mindenkinek.
Egyik fórumozó mondta hogy nem stimmelnek a méretek, ezért félek egy kicsit a vásárlástól, ha a méretek stimmelnek kellene a cucc, de amíg bizonytalan addig sajna nem kockáztathatok. Egyébként a fejidomon lévő sérülés mennyire komoly?
"krisztianfz6
[547] június 11. 21:59
a 900-asnak nagyobb a fejidoma, nem egyforma, a műszerfal sem, semmi"
meg kell nézetni mikrofilmen a lámpát is és a fejidomot is mert ha az idom nagyobb akkor a lámpa sem valszínű hogy jo,de a nagyság külömbségre szerintem nincs magyarázat,ha belegondolsz ez egy olcsó kategoriás paripa amit a polcról leszedett alkatrészekből raknak össze a vágottszeműek,ők pedig ilyenekkel is tudnak spórolni
Én úgy tudom hogy a 900as fejidoma nagyobb mint a 600asé. Korábban én is abban a hiazemben voltam hogy jók a 900as alkatrészek is de ki lettem okosíva hogy sajnos ez nem így megy. A lámpt viszont nem tudom, arról esetleg nyilatkozhatna egy hozzáértő személy hogy a 900-as és a 600 fényszórója mennyire azonosegymással.
Dehogy, még nem is mentem vele igazán. Csak szeretném eredeti állapotára visszaállítani. Műszerem és tartókonzolom már van, de a naked bike lámpa nem megy fel a konzolra, azzal szívok éppen.
XJ600 Owners Manual (gépkönyv) , letöltheted innét :
http://www.filesend.net/downlo...
Én töltöttem fel,remélem segít.