Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gondolom az állás sem segít a fékfolyadéknak, márpedig az én gépem az elmúlt 8 év alatt 2000 km-t futott. Gyakorlatilag egy garázsban állt.
Az én vasamat az előző tulaj rendszeresen szervizeltette, én pedig két szezononként cseréltem a fékfolyadékot, a gyertyákat, a végáttétel olaját... enyhén színes volt a folyadék, de sosem mocskos.
A fékezés folyamata alatt a mozgási energiát hőenergiává alakítjuk, méghozzá elég magas hatásfokkal. Azaz, az egyketted m szer v négyzet egyenlő E-vel, és itt az E betű Q-vá válik... ezt kell a féktárcsának szétszórni a szabadba... ez melegíti a fékfolyadékot is, hiszen közvetlen fizikai kapcsolat van a tárcsa-betét-dugattyú- folyadék között...
A Dot 4-es folyadéknak eleve magasabb a forráspontja mind tisztán, mind nedvesen mérve.
Nekem a virgácson ősszel már kritikán aluli módon fogott a fék. Mikor megvettem is szar volt, de két hónap alatt még rosszabbá vált. Az előző tulaj akinél volt, elmondása alapján nem cserélte (mert szerinte azt nem kell), így az ezt megelőző 8 évben biztosan nem volt cserélve.
Mikor most szétszedtem és elpucoltam... elég durva lerakódások voltak benne, fekete volt a folyadék. Még nem próbáltam ki, de szerintem az új, gyári betéttel megfűszerezve kifogástalanná válik!
Az igaz, hogy soha nem lehetünk elég alaposak, de amikor pumpálunk, akkor a folyadék keveredik, örvénylik. Egyértelmű hogy a szétszerelés alaposabb, de elvileg a szimpla csere elég lehet. Főleg, hogy feltételezzük, hogy az előző csere is időben megtörtént, és az az előtti is stb.
Nem mellékes, hogy nem mindegyik 400/535-ös két munkahengeres fékkel van szerelve.
A szétszerelés alkalmával sérülhetnek a karmantyúk, illetve a porvédők.
kalmi megelőzött, de pont ezt akartam mondani én is. Nálam 1 idényt sem bírt ki maradéktalanul a fékfolyadék. Elkövettem azt a hibát,hogy a kamionnál kuplung munkahengerbe töltendő fékfolyadékot(maradt bőven) használtam a motoron. DOT3. Na ezt nem kellett volna. Egyik pillanatról a másikra leromlott a forráspontja,és a Hóhér szervezte guruláson az addig tökéletes fékem szinte teljesen elment. Amíg csak gurigáztunk nem volt semmi, de Visegrád és Szentendre közt a (kb.) 10. kanyar után vissza kellett lassulnom teljesen. El is hagyott kalmi mint a szart, pedig előtte kokszoltam az öreget rendesen. Most is teljesen tiszta,de amint normális idő lesz csere! Szerintem a súly is számít. Elég nehézsúlyú a Katana 225kg meg én is 105. előtte isten tudja mikor volt cserélve, de az biztos 4es volt,mert az piszkosan se vált összenyomhatóvá. Minőség, minőség. Ez van.
Sajnos ez nem elég. Az alsó fékdugattyúk lentebb helyezkednek el a légtelenítő csavarnál, így azok szétszedése és átmosása nélkül csak fél munkát végeztünk, mert csak a fékvezetékben és a felső tartályban cseréltük ki a fékfolyadékot.
- Ha lehet használjuk a fékfolyadék szót. Ennek a löttynek több köze van a fagyállóhoz, mint az olajhoz...
- A 13 éves folyadék forráspontja valahol a béka segge alatt lehet, és ezzel már könnyen el lehet gázolni valakit... a megadott nedves forráspont 3,5 %-ban vizet tartalmazó folyadék esetében érvényes, és ezt a legtöbb fékfolyadék 3-4 év alatt el is éri. Tény, hogy ez után lassul a telítődés.
- A kiegyenlítő tartályban a hőtágulás közbeni "ki- és belégzés" miatt cserélődik a levegő. A folyadék mindig kivon valamennyi vizet a levegőből, és elnyeli. Sok kicsi sokra megy...
- A vizes fékfolyadék korrodálja a fémet, és az egyébként valamelyest ellenálló gumi alkatrészeket. Részben ennek köszönhető az elszíneződés és az üledékképződés.

Ennek a folyadéknak, mint bármely más üzemanyagnak az elhasználódása előre meghatározható, ezért a tervszerű megelőző karbantartások alkalmával cserélni kell, a karbantartási utasítás szerint.

A csere egyszerű: ki kell pumpálni a főfékhengerrel, a folyadékot a fékvezetéken, és a munkahenger légtelenítőcsavarján keresztül.
Kalminak igaza van- ezeket én is megcsináltam, úgyhogy vegyétek hozzá az íráshoz!
És pontosan 1 óra 40 perc volt
Én úgy csináltam - lehet, hogy nem szakszerűen- hogy a féknyereg alá tettem egy tartályt, a használt fékfolyadék felfogásához. Ezután azt az áteresztőcsavart tekertem ki, amivel a fékcső a féknyereghez csatlakozik, majd a fékkarral szépen kipumpáltam a folyadékot. Miután ez megvolt, visszatekertem a csavart, a légtelenítőre húztam egy átlátszó gumicsövet. Ekkor zárt állapotban volt. Ezután, mikor már egy csepp sem maradt a rendszerben, egyszer átmostam a rendszert az új olajjal, majd miután azt is kifolyattam, feltöltöttem a tartályt és elkezdtem pumpálni, hogy menjen csak szépen lefelé az olaj a csőben a dugattyúkig. Miután felkeményedett- ezzel mondjuk játszottam egy darabig, de hát ilyen a szűz kéz- a fékkar folyamatos húzása mellett kinyitottam a légtelenítő csavart. Utána meghúztam és újra pumpa.
A gumicső másik vége egy dunsztosüvegbe került, amibe töltöttem egy kis fékfolyadékot, de csak annyit, hogy ellepje a cső végét és ne szívjon levegőt.
Ezt a pumpálás-kiengedés dolgot egészen addig játszottam, amíg a csőben már nem láttam levegőt csak fékolajat akárhányszor keményedett fel.
Arra kellett még figyelni, hogy a tartályban mindig legyen fékfolyadék a művelet közben, én mindig fél szint fölött tartottam a mennyiséget. Miután légtelenedett a rendszer, elzártam minden csavart(légtelenítő és újra ellenőriztem az átfolyót, ahol leengedtem) feltöltöttem a tartályt max szintre és fékpróba az udvarban, majd az utcán.

Kb. ennyi.

Faterom is ellenezte, mert Ő sem értette, hogy egy teljesen zárt rendszerbe hogy kerülhet víz vagy egyáltalán bármi, de Ő is meglepődött a művelet végén, hogy fényévekkel javult a fékhatás.
Igazán csak magát a folyadékot lecserélni szerintem kevés. Érdemes leszedni a nyerget, a betéteket kiszedni, dugattyúkat kipumpálni, a karmantyúkat és az egész féknyerget kívülről, belülről átmosni, kicsi fékfolyadékkal finoman és tiszta körülmények között összerakni, a fékcsőből kifújni a régi olajat, és az egész rendszert újra feltölteni és légteleníteni. Én megcsináltam, nagyjából 1,5 órás művelet, de megéri!
Én ezeket, mind elhiszem és tudom is. De nem értem, hogy miként kerül bele víz. Ugyan is tudtommal zárt rendszerben van.
Az autómban 13 éves a fékolaj.
A Verseny gépemben, miután 5,1-es olaj került. 4-szezont hajtottam.
Szezononként 5 hosszú RTE verseny és számtalan rövidebb sprint verseny volt. S nem szorult cserére.
5,1-es olajam van még. Tehát ez fog a motorba is kerülni.
De miként kell a motor fék rendszeréből leengedni, feltölteni és légteleníteni?
Nem tudom, hogy igaz-e, de nekem bevált, és igenis 2 évente le fogom cserélni, akkor is ha semmi gondja, ha meg észlelem a tüneteket(romló fékhatás, elszíneződés) akkor azonnal. 1500 Ft-ot megér a biztonságom!
"A fékfolyadék cseréje versenyhasználat mellett szezononként, közúti használat mellett 2-3 évente válik esedékessé. A nagyszámú felmelegedési-lehűlési ciklustól a fékolajban levő vegyületek kémiai szerkezete megváltozik, a folyadék fázis hajlamosabb lesz a gázképződésre: mivel a gáz összenyomható, így a fékkar mozgatására nem a féknyeregben levő dugattyúk mozdulnak a tárcsák felé, hanem a gázoszlopot préseljük össze – a fékhatás megjötte nélkül. Különböző forráspontú fékfolyadékokat lehet kapni: minél magasabb ez az érték, annál stabilabban marad fenn a folyadék fázis, annál nagyobb hőterhelést képes elviselni a rendszer buborékosodás nélkül."

Forrás:http://www.motorinfo.hu/sporthirek/muhely/20
09/03/03/muhely_rovat_a_fekrendszer_szervizelese/

A fékolaj állapotát műszerrel, de egy laikus vizsgálattal ti is meg tudják állapítani. Az új fékolaj világos színű, 2 év után általában sötétedik, 3 évesen pedig már a színe a híg fekete kávéra emlékeztet, ekkor már esedékes a csere, mert vizes. Sajnos ez a megállapítás nem mindig igaz, mert lehet, hogy ráöntöttek friss olajat a régire. A vizes, használt fékolaj jelentősen károsítja az ABS-t, a fékerőszabályozót és a munkahengereket.


Forrás: http://www.egumotors.hu/robogo-kisokos/fekfolyadek.html
Köszi a kimerítő választ
Azért kérdeztem, mert nem értettem, és most sem értem, hogy egy motoron, miként használódik el a fék olaj, szesz.
Autón nem igazán kell cserélgetni.
A verseny kocsimon is az első verseny után kellet kicserélnem, mert kiderült, hogy közúti van benne. Fel fort, és pumpálni kellet a fékhatás eléréséhez. De lecseréltem verseny fékolajra, nagyobb hőterhelhetőségűre, s aztán annyi. Többet azon sem kellet vele foglalkoznom.
A motoromon jó a fékhatás. De az első fél év után, a pofák kopása miatt olajat kellet hozzá öntenem, mivel már nem volt a tartályba, és teljesen be lehetett húzni. Öntöttem hozzá olajat, és újra jó lett. Most viszont, ugyan jó a fékhatás, de sötét barna az olaj színe.
Tehát. Baj-e, hogy besötétült az olaj.
És hogy mi miatt kell a motor fékolaját időnként cserélni?
Nos:
Amikor megvettem a gépet tavaly, akkor olyan volt az első fékem, ahogy a "nagykönyvben" le van írva. Két ujjas játékkal szorítottam és a hátsóval csak nagyon minimálisat kellett fékeznem, hogy megálljak. Pontos, jól adagolható volt a fék, a tartályban lévő folyadék színe az ellenőrzőnyíláson keresztül pedig világos színű volt.
Aztán használtam egy keveset a gépet, hozzáteszem elég sokat mentem városban, ahol sokat kellett fékezni, a fék pedig nem igazán tudott visszahűlni. Ekkor volt olyan jelenségem is, hogy a fékpofák "felüvegesedtek". Ezeket megcsiszoltam, visszaraktam, de már nem tudtam olyan fékhatást produkálni az őszi gurulgatásokon, mint előtte.
Ekkor már szemmel láthatóan elszíneződött a folyadék a tartályban(világos aranyból majdnem sötétbarna lett). Ekkor utánanéztem ennek a fékfolyadék dolognak a neten, megkérdeztem motoros ismerősöket, szakikat és arra jutottam, hogy 1-2 ezredest megér az, hogy lecserélem a fékfolyadékot, aztán meglátjuk, hogy mi lesz...
Visszatérve az előző gondolathoz:
Először két ujjal szorítottam, majd hárommal kellett végül már néggyel, és a fékhatásom folyamatosan gyengült. Mivel elég rugalmassá vált a dolog, így légtelenítettem, de ettől sem javult semmit.
Ezután tegnap kicseréltem a folyadékot, mentem egy próbakört és kétujjas szorításnál hátsófék használata nélkül majdnem beleharaptam a kormányba.

Kb. ennyi.

Ha esetleg értelmetlen, vagy kihagytam valamit, kövezzetek meg érte bátran
Hát igen ez az idő!
Javaslom, hogy rúgjuk már segbe ezt a Holle anyót, hogy ne rázza már tovább azt a nyüves dunyháját!
Vagy tud valaki valamilyen módszert, amivel a motorom átalakíthatnám hó motorra?
Nem, nem jött semmi Tőled, itt a fórumon olvasom a válaszod.
Én is válaszoltam az emailra megkaptad?
Hát pedig jó lenne, ha leírnád szavakkal.
Érdekelne, hogy milyen volt ellőtte és milyen lett utána?
Válaszolt. Küldtem emailt is sajna a lábtartót már eladta, gondolom az kelendőbb volt.
Sziasztok!
A kiegészítőlámpákat hogyan használjátok? A tompítottal együtt kapcsolódik , vagy külön kapcsolóról működtetitek?
Üdv
Szia!
Válaszolt már,én már csak a vázat látom,a többi el kelt?
A másik még mindég elfogadható,majd hólnap délután felhívlak telón /ha megfelelő/ és megbeszéljük./vagy akár most is/
Jól haladtam. Kb 2-3 órás meló választ el attól, hogy 100%-ra kész legyen a motorom! Már csak ki kell hoznom a tárolóból egy szűk helyen, kint felszerelni a kormányt és a kezelőszerveket, valamint a fékpedált és a lábtartókat, és pöcc röff. Amúgy elég dögösen néz ki!
Csak legyen már jó idő!