Én azért voksolok a felnyitható sisak mellet, mivel lecsukva zártnak minősül. Tehát jól véd. Viszont ha baj van és egy mentősnek kell levenni, akkor ő úgy tudja levenni, mintha nyitott lenne. Vagy is sokkal könnyebben.
Ezt tavaly a Kazincbarcikai motoros találkozón, egy motoros mentős magyarázta el.
Hát a sisakokról nagyon sokat lehet beszélni. Főleg, hogy melyik a szebb, kényelmesebb, és egyebek. De egy a lényeg kötelező, és valamilyent kénytelenek vagyunk hordani. Pedig a biztosítómon, aki a kórházi számlámat fizetni fogja, másnak semmi köze hozzá.
Egyébként meg ha akkorát esel, hogy azon múlik az arcod, a fejed épsége, hogy a becsapódáskor felnyílik-e a sisak, akkor neked már mindegy.
Ugyan is a sisak csak a fejedet védi. Az élethez meg szükséged lenne még a testedre is.
Tehát véleményem szerint sokkal fontosabb, hogy ésszel, óvatosan, és előrelátóan motorozzunk, mint az hogy ép milyen márkájú és tipusú sisak van rajtunk.
Igen sajnos egyet kell értenem veled. Kritizálni mindenki tud, de megoldást szinte senki nem tudja.
A demilitarizált ország kifejezést, egy tőlem sokkal iskolázottabb, embertől hallottam. S számomra a szöveg környezetből derült ki, hogy mit is jelent. Hát csak annyit hogy a szóban forgó ország katonailag is meghódított ország. S saját katonasága csak látszat. Szemfény vesztés a népnek.
Gondolom voltál sorállományú katona. Akkor láthattad, hogy a honvédségünk kész röhej volt. Csak arra kellet a szovjeteknek, hogy egy esetleges Nátó támadás esetén pár órával lassítsuk a front haladását. De még ez sem jött össze még elméletben sem.
Pl. Én parancsnoki sofőr voltam Bp mellet. Bp légterét védtük. Légvédelmi rakétákkal. Csak hogy a rakéták olyanok voltak, hogy béke időben nem szabadott kilőni. Ugyan is nem csak a légtérsértő repülőt szedte volna le, hanem egy két település is rombolt volna. De nem csak ez volt a hülyeség. Hanem mikor riadós voltam, akkor 30 perc volt a szintidőm. Vagyis amikor légtér sértés történt akkor engem riasztottak. ( Én nagyon megriadtam, mivel általában elég mélyen aludtam)
No szóval nekem 30 percem volt arra, hogy bevágjam magam a kocsiba, elszáguldjak az alesért, az ügyeletes parancsnokért. Bp-re. Aztán ki az irányító központba. Ami, olyan 15 Km-re volt a fővárostól. Mivel csak ő adhatott bármi nemű parancsot. Addig a többiek csak nyomon követhették a behatoló repülését.
Szóval leghamarabb 30 perc alatt jutottunk el oda, hogy reagálni, megvédeni tudjuk magunkat és Budapestet. No már most az akkori, 20 évvel ezelőtti technikával, a legközelebbi Nátó támaszponttól 7- az az hetes perc alatt, Budapest felet volt egy bombázó.
Szerinted menyi esélyünk lett volna bármit is csinálni.
Pedig akkor még legalább látszatból volt is hadseregünk. Most meg már a tizede sincs meg.
Csak emlékez vissza, hogy itt Nógrád megyében menyi laktanya volt, és menyi van most?
Hát a hó barikádokra, ugyan honnan lehetett volna több honvédségi járművet vezényelni?
No szóval valami ilyesmit jelent, hogy Demilitarizált ország. Katonai erejétől megfosztott ország. S ez nem mostanában történt.
Volt ma lopott fél órám, úgyhogy gyorsan megpróbáltam a mocit beindítani, hogy után ezt a vákumos tisztítást kipróbáljam. Nagy nehezen beröffent, aztán jópárszor megcsináltam ezt a nagy gáz+ kéz takarás dolgot. Lehet bevált, mert miután a sok gáztól felmelegedett a moci már sikerült teljesen visszanyomni a szivatot, ugy hogy ritkán fulladt le. Aztán állítottam az alapjárati csavaron, de nagyon nem tudtam bűvészkedni mert mennem kellett a lányomért.
Lenne pár kérdésem:
Létezik olyan folyadék karbis motorhoz, amit beleöntök a benzinbe és járás közben áttisztítja a rendszert?
Okozhat gondot egy levegő hűtéses motornak ha beindítom és több órát alapjáraton pöfög?
Ma megvettem a riasztót a motorba, és megjöttek a karbimba az új gumidugók is, vélhetően több költség nem merül fel.
Csináltam egy gyors számítást, miket költöttem rá felújítás és átalakítás címén:
- kormány: 10 e
- tükrök:12 e
- indexek: 6 e
- karbi felújító szett: 32 e
- gumidugók karbiba: 5 e
- kerekek javítása, szinterezése, krómozása: 30 e
- teleszkópok, villahíd egyenlítése és felújítása: 20 e
- egyéb alkatrészek szinterezése: 23 e
- festék anyag, fényezés (ami nem szinterezve lett): 10 e
- teleszkóp és lábtartó gumibakok: 10 e
- kuplungrugók és tömítés: 4 e
- eredeti yamaha első fékbetét: 11 e
- olaj és szűrő: 7 e
- bosch akkumulátor: 11 e
- pageres riasztó: 24 e
Ennyi: 215 ezer forint. Komoly dolgot nem csináltam, de ez így összejön. Most olyan lesz amilyet elképzeltem, és minden alkatrész korrektül cserélve lett, ami nem volt tökéletes. Gányolás nem volt!
Sziasztok!
Sajnos meg kell váljak tőle, 1996-os, magyarországi, 54500 km, műszakilag rendben. Van hozzá plexi, lábtartó, villatáska, oldaltáska, hátsó bőr doboz, háttámla. Ha valakit érdekel írjon a kovacs0829@freemail.hu címre.
"Azt gondolom hogy sokunknak a motorozás egy hobby, méghozzá elég veszélyes hobby"
Ezzel nem értek egyet, bár nekem nem sok szavam lehet ebben egy 125-össel. Szerintem a motorozás annyira veszélyes, amennyit én bevállalok belőle. Nem mondom, hogy nem szoktam hülyegyerek módjára menni soha, de eddig még azt hiszem, mindig tudtam, hogy mikor mit csinálok. (sőt, néha mondtam is magamban, hogy ez azért erős volt..) Szerintem lehet biztonságosan motorozni, persze nem biztos, hogy úgy teljes az élvezet.
"Hogy kaphat egy noname 15ezer ft-s sisak 4 csillagot, míg egy 150 ezres schubert c3 meg 2 vagy 3 csillagot. Elég furcsa."
Valószínüleg a tesztben nem nézik a kényelmet, csendességet, napszemüveget, miegymást. Ez a biztonság dolog meg szerintem is túl van kicsit misztifikálva. Átlagos ütéseket minden bukó kibír szerintem, ahol a bukó törik, ott már nem (csak) a fejsérülésbe lehet belepusztulni. A drága bukó mániások szokták mondani, hogy annyit áldozz a bukóra, amennyire a benne lévőt értékeled.
Na, most egy másik fórumban olvastam, hogy ezt érvényesíteni lehetne alsónadrágra is :-)
"Kíváncsi lennék egy olyan statisztikára hogy mennyi speed motoros illetve mennyi chopperes karambolozik egy évben."
Esetleg kérj a K&H-tól, valamiért adják azt a 10 % kedvezményt a kötelezőből.
Szia robág-én már mentem 47-km-et-és alig akartam leszállni a virgácsomról-melyik tescoparkolóban lessz a börze? Bár én most itt szenvedek Zalakaroson egy laza wellnessben de szombatra hazaérek !
Börze már volt. Most szombaton a Makay u Tesco parkolóban motoros nap lesz.