Ja még annyit, a bal oldali dekli alatt is van egy kis hely, itt a fesszabályzó van, azért itt is vigyázni kell, hogy a bordák hűtését ne rontsuk. Nekem toll, baleseti kárbejelentő, kötbizt. papír (zödkártya) van itt.
szia!
Igaz 125-ösöm van, de egyforma a 2 járgány, csak a hengerblokk, és a primer áttétel más. Tehát:
1. A "dobozka" hátsó részét húzod kifelé. és kipattan egy gumihüvelyből egy stift (vagy mi) aztán kibillentve elől már csak ki kell akasztani 2 rögzítőből.(hátrafelé huzva)
2. Jól olvastad, én 10-W40-et használok, így megoldódik a probléma.
De ha kifejezett nyári motoros vagy, akkor 20-W50-est is tehetsz bele. Olajra nem kényes, még az API SE jelű olaj is jó bele (kockalada korszak) ma már SH-SJ olajokat árulnak.
3. Ez nem csak bejáratás kérdése. A gyári ajánlás szerint minden 2. olajcserénél kell szűrőcsere. Tehát 12 ezrenként. Van aki buzgómócsing, és van kidobnivaló pénze, az motorszeretet ürüggyel mindig cserél, szerintem értelmetlen. A szűrő nem öregszik, csak az olaj.
4.Én az égőkészletet a bal oldali "krómozott" dobozban tartom, ott nincs semmi, csak a porlasztófűtés érzékelője. Ezt azért nem kell beburkolni. Nekem itt a házilagos riasztó is, ha nagyon szuszakolod, még az elsősegélycsomag is belefér. Ha mégsem, akkor az ülés alatt, a szerszámkészlet mellett elfér még egy diboz defektragasztó is. Ülést nem kell levenni, jobb oldali műa dekli.
5. Ejtőtankos, de az 535-ös, és a 250-es California változatnál, (hajól tudom) az ülés alatt is van tank, amiből valahogy ki kell szipkázni a lét. Nálunk ugyan nem kell, de valamiért ott van. (jól mutat) egyébként valóban egy vákumos membránszivattyú.
Annyi kára mindenképp van, hogy ha kifogysz tartalékra, és nem állítod át a csapot még a guruló motornál, akkor elég sokat kell indítózni, hogy újra megteljen az úszóház.
6. A levegőszürő szivacsbetétes ezt valóban ki kell mosni speciális mosófolyadékban. Én benzinnel megkockáztattam, nem lett semmi baja. Utána bedig be kell nedvesíteni motorolajjal, hogy ne csöpögjön azért. Ez úgy megy, hogy belenyomod az olajba, aztán ahogy tudod, kinyomod belőle. (nem facsarni)
Na, ez már lassan egy komplett service manual, ha ettől is többet akarsz tudni akkor itt találsz kezelési, és szervízkönyvet ángliusul:
http://www.motorosok.hu/szervizkonyvek/?sid
=e0f77531095b7171276cf4ef9364ded4
Totál kezdő Virago-s ként (XV250), lenne pár kérdésem, amire a netet bujva még nem találtam választ.
1. Hogyan lehet leszedni azt a kis oldaldobozkákat ami alatt pl a biztositó és az akku is van?
2. Milyen olajat vegyek bele?
Az angol nyelvű szervizutasitásban a hőfoktól függően 2 fajta is fel van sorolva 20w40 és 10w30
Érzésem szerint nyárra a mi védékünkre inkább a 20w40 kellene bele.
Vélemény?
3. Olajszürő csere.
Valahol a neten azt olvstam hogy a már bejáratott gépeknél (autóknál) elég ha csak minden második olajcserénél cserélik a szürőt.
Ennél hogyan ajánlatos?
4.
Van ezen a csodaparipán valami elrejtett dobozka mondjuk az égőkészletnek meg ilyesminek?
Sehol nem láttam, vagy csak vak vagyok?
5.
Mi a csudának van ott job boldalon a tank alatt az a 6 szögletű ketyere ami a szervizkönyvben üzemanyagszivattyuként szerepel?
Ez nem ejtőtankos?
Az valami membrányos szivattyú lehet amit a vákum múködtet?
6. A szervizkönyvben mintha olyat irtak volna, hogy a levegőszürőt ki lehet mosni, tényleg igy van?
Ez másabb mint az autóké, mert ugye azt nem szokás.
Leszerelve... Dekli le, pereme zsírtalanít, hosszú kukackát rajzolsz rá a szilikonnal, vársz vele 20-30 percet, hogy felületszáraz legyen és összeszereled. Nem egy nagy móka.
annyi okosságot azért tudok, hogy a sziloval csinján kell bánni, mert ha bőven adagoljuk, akkor olyan lyukakat is betömhet, amit nem kéne.
Mondjuk olajjárat, és akkor az szopás.
Bleki!
Ez valami jobb, mint az ált. szilikon (monnyuk teszkós)?
Nekem olyan gondom van hogy a generátor felőli (bal) dekninél (kis lánckerék mellett) nyomta ki az olajat (lüktetésszerüen) de csak akkor, ha oldalsztenderen állt a gép, függőlegesen nem.
Emiatt cseréltem is kétszer kis lánckerék szimmeringet (azt hittem ott szivárog) Aztán mikor megtaláltam a pontos helyet, kívülről! de alapos zsírtalanítás után bejavítottam sziloplaszttal, és azóta jó, de tudom ez nem hosszú távú megoldás. Gyári tömítést nem akarok venni (drága), sziloplaszttal meg nem merem összerakni (esetleg nem jön szét)
Van valami ötleted? Mi lenne a legjobb megoldás?
A fórumban többen említették már, a Keeway Virago replikájának a fesszabályzója passzol bele és 3-4 ezer forint körül beszerezhető.
Javasolnám, hogy mielőbb cseréld le, mert leéghet a generátorod, ami már nem ilyen filléres tétel.
Három hete vagyok tulajdonosa egy 91-es 250-esnek. Pontosabban tulajdonosa már tavaj nyár óta de forgalomba helyezve csak most lett. A forgalombahelyezés nem volt éppen zökkenőmentes de azért meglett. Egyenlőre nem tűnik úgy, hogy rossz vétel lett volna- igaz eddig csak 300 km-t gurultam vele- leszámítva azt, hogy egy kicsit a generátor többet tölt a kelleténél.Nos ennek kiküszöböléséhez szeretnék a netről leszedni valami részletes leírást az összes elektomos nyavalyához. Már két órája keresek de eddig semmi.
Szóval aki tud segítsen!
Előre is köszönöm, Szabi
Ez sajnos olyan gond, amit nem nagyon lehet orvosolni házilag, csak ideig-óráig lehet elodázni a problémát. Szilikon tömítőanyagot lehet a szívótorok repedéseibe és a teljes felületére kenni, hogy tömítsen rendesen, de a dolog tartóssága változó: volt akinél 3 hónapot, másoknál két teljes évet bírt. Azalatt spórolj össze egy új szívócsonk-gumira, mert jobb nem lesz a helyzet.
A gyertyát mindenképp érdemes megnézni de nem hiszem hogy olyan rossz lenne hogy ez okozná a gondot mert akkor melegen is problémát okozna. Ugy probálj inditani hogy ráhuzod a szivatot és gáz nélkül inditozz csak ha elkapja adj gázt. Mig én is rá nem jöttem erre az enyém is megszivta magát és nehezen indult. A lefulladást az okozza hogy a sürü olaj miatt össze ragadnak a tárcsák ezt ugy tudod kiküszöbölni hogy mig melegszik a motor 2-3 szor behuzod és tartod a kuplungot csak aztán kapcsolsz egyesbe,ez nálam is bavált 20-50-es CASTROLNÁL.Most 15-50 van benne ezzel nem csinálja de jobban csattan a válto igy visszatérek a Castrolhoz.
Egy olyan problémám lenne, hogy a karburátor gumi beömlői eléggé el vannak érve és a moci kis fordulaton folyamatosan fars levegőt szív, hallom ahogy beszívja a levegőt és a kipufogó is puffog. A gyári darabja 16e HUF és arra lennék kíváncsi, van e valami pénztárcakímélőbb megoldás?
hali két nagy kérdésem volna...
hidegen nehezen indul a gép...elég nehezen gyertyacsere megoldaná a gondot?
a második kicsit durvább nekem legalábbis...miért tapad be a kuplung?
elindítom a gépet...kuplung be....kapcsolnék 1-es be és ránt lefullad aztán újraindítok kuplung be 2x-3-szor és nincs gond
segítsetek...
Igaz 125-ösöm van, de egyforma a 2 járgány, csak a hengerblokk, és a primer áttétel más. Tehát:
1. A "dobozka" hátsó részét húzod kifelé. és kipattan egy gumihüvelyből egy stift (vagy mi) aztán kibillentve elől már csak ki kell akasztani 2 rögzítőből.(hátrafelé huzva)
2. Jól olvastad, én 10-W40-et használok, így megoldódik a probléma.
De ha kifejezett nyári motoros vagy, akkor 20-W50-est is tehetsz bele. Olajra nem kényes, még az API SE jelű olaj is jó bele (kockalada korszak) ma már SH-SJ olajokat árulnak.
3. Ez nem csak bejáratás kérdése. A gyári ajánlás szerint minden 2. olajcserénél kell szűrőcsere. Tehát 12 ezrenként. Van aki buzgómócsing, és van kidobnivaló pénze, az motorszeretet ürüggyel mindig cserél, szerintem értelmetlen. A szűrő nem öregszik, csak az olaj.
4.Én az égőkészletet a bal oldali "krómozott" dobozban tartom, ott nincs semmi, csak a porlasztófűtés érzékelője. Ezt azért nem kell beburkolni. Nekem itt a házilagos riasztó is, ha nagyon szuszakolod, még az elsősegélycsomag is belefér. Ha mégsem, akkor az ülés alatt, a szerszámkészlet mellett elfér még egy diboz defektragasztó is. Ülést nem kell levenni, jobb oldali műa dekli.
5. Ejtőtankos, de az 535-ös, és a 250-es California változatnál, (hajól tudom) az ülés alatt is van tank, amiből valahogy ki kell szipkázni a lét. Nálunk ugyan nem kell, de valamiért ott van. (jól mutat) egyébként valóban egy vákumos membránszivattyú.
Annyi kára mindenképp van, hogy ha kifogysz tartalékra, és nem állítod át a csapot még a guruló motornál, akkor elég sokat kell indítózni, hogy újra megteljen az úszóház.
6. A levegőszürő szivacsbetétes ezt valóban ki kell mosni speciális mosófolyadékban. Én benzinnel megkockáztattam, nem lett semmi baja. Utána bedig be kell nedvesíteni motorolajjal, hogy ne csöpögjön azért. Ez úgy megy, hogy belenyomod az olajba, aztán ahogy tudod, kinyomod belőle. (nem facsarni)
Na, ez már lassan egy komplett service manual, ha ettől is többet akarsz tudni akkor itt találsz kezelési, és szervízkönyvet ángliusul:
http://www.motorosok.hu/szervizkonyvek/?sid
=e0f77531095b7171276cf4ef9364ded4
Totál kezdő Virago-s ként (XV250), lenne pár kérdésem, amire a netet bujva még nem találtam választ.
1. Hogyan lehet leszedni azt a kis oldaldobozkákat ami alatt pl a biztositó és az akku is van?
2. Milyen olajat vegyek bele?
Az angol nyelvű szervizutasitásban a hőfoktól függően 2 fajta is fel van sorolva 20w40 és 10w30
Érzésem szerint nyárra a mi védékünkre inkább a 20w40 kellene bele.
Vélemény?
3. Olajszürő csere.
Valahol a neten azt olvstam hogy a már bejáratott gépeknél (autóknál) elég ha csak minden második olajcserénél cserélik a szürőt.
Ennél hogyan ajánlatos?
4.
Van ezen a csodaparipán valami elrejtett dobozka mondjuk az égőkészletnek meg ilyesminek?
Sehol nem láttam, vagy csak vak vagyok?
5.
Mi a csudának van ott job boldalon a tank alatt az a 6 szögletű ketyere ami a szervizkönyvben üzemanyagszivattyuként szerepel?
Ez nem ejtőtankos?
Az valami membrányos szivattyú lehet amit a vákum múködtet?
6. A szervizkönyvben mintha olyat irtak volna, hogy a levegőszürőt ki lehet mosni, tényleg igy van?
Ez másabb mint az autóké, mert ugye azt nem szokás.
Előre is köszi a válaszokat
végyé
Ja, így már értem, miért nem ragad össze. OK. Köszi.
Nem volt vészes, 1-2 csepp olaj a leállás helyen olajfogyás semmi.
Mondjuk olajjárat, és akkor az szopás.
Ez valami jobb, mint az ált. szilikon (monnyuk teszkós)?
Nekem olyan gondom van hogy a generátor felőli (bal) dekninél (kis lánckerék mellett) nyomta ki az olajat (lüktetésszerüen) de csak akkor, ha oldalsztenderen állt a gép, függőlegesen nem.
Emiatt cseréltem is kétszer kis lánckerék szimmeringet (azt hittem ott szivárog) Aztán mikor megtaláltam a pontos helyet, kívülről! de alapos zsírtalanítás után bejavítottam sziloplaszttal, és azóta jó, de tudom ez nem hosszú távú megoldás. Gyári tömítést nem akarok venni (drága), sziloplaszttal meg nem merem összerakni (esetleg nem jön szét)
Van valami ötleted? Mi lenne a legjobb megoldás?
Javasolnám, hogy mielőbb cseréld le, mert leéghet a generátorod, ami már nem ilyen filléres tétel.
Három hete vagyok tulajdonosa egy 91-es 250-esnek. Pontosabban tulajdonosa már tavaj nyár óta de forgalomba helyezve csak most lett. A forgalombahelyezés nem volt éppen zökkenőmentes de azért meglett. Egyenlőre nem tűnik úgy, hogy rossz vétel lett volna- igaz eddig csak 300 km-t gurultam vele- leszámítva azt, hogy egy kicsit a generátor többet tölt a kelleténél.Nos ennek kiküszöböléséhez szeretnék a netről leszedni valami részletes leírást az összes elektomos nyavalyához. Már két órája keresek de eddig semmi.
Szóval aki tud segítsen!
Előre is köszönöm, Szabi
olaj... szombaton cseréltem le most : Repsol 4t rider 15w50 van benne
Milyen tömítőre gondolsz? Hogy keressem?
Egy olyan problémám lenne, hogy a karburátor gumi beömlői eléggé el vannak érve és a moci kis fordulaton folyamatosan fars levegőt szív, hallom ahogy beszívja a levegőt és a kipufogó is puffog. A gyári darabja 16e HUF és arra lennék kíváncsi, van e valami pénztárcakímélőbb megoldás?
Köszi
hidegen nehezen indul a gép...elég nehezen gyertyacsere megoldaná a gondot?
a második kicsit durvább nekem legalábbis...miért tapad be a kuplung?
elindítom a gépet...kuplung be....kapcsolnék 1-es be és ránt lefullad aztán újraindítok kuplung be 2x-3-szor és nincs gond
segítsetek...