madar61
szia, a váltócsattanáshoz egy megjegyzés:
az enyém is csattog, de ha az előírt fordulat/sebességtartományban (a users manualban meg van adva) villanásszerű gyorsasággal, alig kuplunggal váltok, akkor hangtalan.
üdv
felleghy
Peace.akkor az en 170 km.erem eleg keves....ennek mi lehet az oka?nem igazan huzom 100 fole,de igaz amikor ezt mertem eleg sokkat mentem varosba....szoval akkor varosba megeszi a 8 at is?koszonom a valaszokat
Én / 535-össel/ átlag ugy 230-240 km-nél szoktam tartalékra tenni ez kb 5 l fogyasztás de tegnap pl. sok városi használattal és felvonulással már 205-nél át kellet kapcsolnom.
lori007
A max nálam 90 km körül van . Ritkán megyek gyorsabban , így 3,8 l volt a fogyasztás mikor megmértem . Ha nem kapcsolsz tartalékra ,szerintem reális .
Sziasztok! Az normális, ha az XVS 250 Virago-mon az első lánckerék, a bordás tengelyen nem fix mereven áll, hanem kb. 10-15 fokot billegve mocorog a tengelyen (csavarok stb. meghúzott állapotában persze ...) ?
absa07, mi már sokszor töltöttünk motorokba, kocsiba Metabondot, tehát van tapasztalat, hidd el. Az autónál a computer szerint több mint fél litert esett vissza a fogyasztás. Egy másik tuningolt kocsinál már régen esedékes lett volna a felújítás, de ezt még semmi nem indokolta! Hát ennyi, dióhéjban.
Én még soha nem hallottam erröl az olajrol pedig ismerek egy párat de ettöl még lehet jó. Ásványinak tünik az pedig jo ezekbe a gépekbe. Nem árt azért megnézni a minösitését. Nekem eddig Castrol 20-50 volt benne ezzel is csattant a válto felkapcsoláskor, most REPSOL 15-50-re váltottam de nincs változás sok maradt a kattanás felváltáskor visszaváltásnál nem annyira hallani, esetleg tudja valaki mitől van ez speed motoroknál ilyet nem igen hallani vagy ezt a konstrukcio okozza? Irjon rola valaki ha tudja csak ugy megnyugtatásképpen.
Ezt a cikket a BLACK DIAMOND motorolaj forgalmazó írta, aki szintén forgalmaz adalékokat is. Gondolom azért, hogy tőle vásároljanak. Én senkit nem akarok rábeszélni a metabondra, vagy bármely más adalékra, hogy nekem bevált-e, az is csak több ezer kilométer után fog kiderülni.
UTÓLAGOS ADALÉKOK VESZÉLYEI
A vásárlókat megtévesztő, önmagukat veszélytelennek és a járműgyártók által is preferáltnak hirdető utólagos motorolaj adalékok számtalan típusa kapható a kereskedelemben. A tényszerű valóság az, hogy legtöbbször az egészségre és környezetre kifejezetten veszélyes klór-paraffin, szerencsésebb esetben az olajoldhatatlan PTFE (teflon) szilárd adalék származékokról van szó. A kenőanyaggyártásban régóta ismert klór-paraffin vegyületek - környezet és egészségvédelmi előírások miatt - ma már csak egyes fémmegmunkálási vágóolajokban alkalmazhatóak. Mivel reakciókészségük nagy, ezért gyakran színesfém korróziót okoznak, ez a csapágyak esetében végzetes lehet. Az utólagos adalékok reakcióba lépnek a motorolajok eredeti, funkcionális adalékaival, melyek hatékonysága ezáltal csökken, vagy megszűnik. A továbbiakban már nem lehet motorvédelemről beszélni. Az európai olaj és járműgyártók a kezelési útmutatókban külön felhívják a figyelmet az utólagos motorolaj adalékok tilalmára. Sziasztok ! hát én kihagyom
Peace.en meg a teli lealas elott cseretlem a gepbe olajat.V.mi 'Bardahl XTM Sae 20w-50'van benne.nem tudjatok ez joa gepnek?91es xv535 rol van szo.en ma velle mert vegre motoros ido volt,de tapasztaltam,hogy elege hallatszik a valtas,szoval mintha szarazon valtana,vagy ez normalis?meg uj motoros vagyok szoval nem tudom....mintha hidegebb idoben nem hallatszot volna enyire ,meg folleg a visszavaltas hallatszik....tanacsotokat ellore is koszonom.balesetmentes motorozast kivanok...Peace
Ma a párom az enyémbe is lecserélte az olajat és szintén rakott bele Metabondot. Ö már évek óta használja és nagyon jók a tapasztalatai. Főleg léghűtéses gépeknél jó (szerinte), mert nem melegszik annyira még durvább tempónál sem.
-Lapar köszi az infókat. -
Tegnap én is lecseréltem az olajat, Castrol 20W50 és lesz ami lesz, alapon csak beleöntöttem 1,5 dl Metabond Goldot. Sokan javasolták, sokan lebeszéltek róla, de úgy gondoltam, ártani nem árt.
Max egy kuplungfelújítást bukhatok, de eddig semmi gond nem lett.
Igaz még csak kb. 80km-t mentem vele de a kuplung még jó
A motor eddig is csendes volt, úgyhogy azon nem sok változást hallok, de remélem jót tettem vele.
Ha már több kilométert elmentem és bármi változást tapasztalok, jelzem, ha érdekel valakit.
Alul van az olajleeresztő, de nem az a nagy csavar, amire gondolsz.
Azt hiszem a váltókartengely alatt van oldalt. Ha fontos, lefotózom neked.
Talán meg is van. Ehun-e!
Nem mind1 mikor és hogy váltok.