Az Emgo nem a csúcs márkák egyike, de nem egy színvonal az Aliexpress-ről lőhető trafókkal.
Mindenesetre megnézem, milyen alternatívák vannak.
Én személy szerint bontott vagy új Kawasaki trafókat használok, ha tehetem. A TEC KP03 trafók, amik a GPZ500-on, ER-5-ön, VN800-on meg még egy tonna másik motoron használatosak. Egyszerűen, csavaros kupakkal cserélhetős, tömszelencés gyertyakábel csatlakozással vannak ellátva, nem ragasztott. A felfogatásukat kell megoldani, de jó erős ívet adnak és elpusztíthatatlanok a kis Mitsubishi trafókkal ellentétben. Bármilyen TCI gyújtású motorra jó, mint pl. a Virago-k.
A CDI (pl. Simson tirisztoros gyújtás) teljesen más jellegű, emiatt a CDI trafók nem jók ide.
Megpróbáljuk a kábelt "feljavítani". Új kábel + pipa és áthúzott. Nem voltam jelen, nincs pontos információm az áthúzást illetően.
De az megnyugtató, hogy a trafóról nem mondasz rosszat.
Lenne, de kezdesnek a tirisztoros trafos kiserletezest szuntetnem be.
A Simson tirisztoros gyujtotrafo primer ellenallasa 1-1.5 ohm. A Virago NEM tirisztoros, ennek megfeleloen 3-4 ohmos primer ellenallasu trafot igenyel. A masfel ohmos trafo tulterheli a gyujtasvezerlot, le is eghet a fenebe.
Az utangyartott trafo, ami athuz... az mifele es honnan van?
Sziasztok. Öt év után újból itt... Segítség kérés, XV500 nyolcvanas évek eleje...
Ami eddig történt: gyújtó trafók áthúztak, utángyártottra csere. Ezek is áthúztak. Simson 12v tirisztoros trafó beszerelve tökéletes 5 percig(csak fordulatmérő nincs). Egymás után leáll mindkét henger (utolsó másodpercekben beindul a fordulatmérő). 1-2 perc hűlés után tökéletes 5 percig. Lenne valami ötlet a továbblépéshez?
Üdv! Volna néhány megmaradt 250 és 125-ös Virago alkatrész, ha esetleg érdekel valakit. (pl.: váltó, hengerek, üzemanyag szivattyú, sluszkapcsoló kulccsal stb.)
Ez egy nagyon alapos leírás a FUEL lámpa működéséről és az esetleges hibák diagnosztizálásáról. Ha a szenzor már nem működik megfelelően, ahogy leírtad, akkor érdemes először a csatlakozókat és a vezetékezést ellenőrizni, majd a szenzort megmérni multiméterrel. Ha a szenzor tényleg elromlott, a kínai cserealkatrész opciója jó megoldás lehet, de ha szeretnéd megőrizni az eredeti Yamaha minőséget, akkor érdemes megfontolni a másik modellről származó szenzor átültetését is. A szenzort tartó konzol magassága a különbség, de némi barkácsolással biztosan található megfelelő csere.
Van benne. Egy olyan ellenállásról van szó, ami ha felmelegszik, az ellenállása 1000 ohm környékéről a huszadára csökken. Áram folyik rajta keresztül folyamatosan, amíg a gyújtás rajta van. Amíg a tankban elég benzin van ahhoz, hogy ellepje, nem tud megmelegedni annyira, hogy kellőképp vezessen. Vele sorosan van kötve egy 3W-os izzó, a fordulatszámmérő bal aljában a FUEL felirat alatti piros lencse mögött lakik.
Ha az üzemanyag a tartalék szintjéig csökken (cirka 3 liter), a benzin már nem lepi el az érzékelőt és a FUEL lámpa 1 percen belül szép lassan világítani kezd.
A tank végénél az ülés alatt van egy fehér, két érintkezős csatlakozó. Zöld és fekete vezetékek mennek benne. A tank felől jövő oldalát kell multiméterrel megmérni, miután széthúztad a csatit. 25C környékén 1000 ohm körüli az ellenállás, amit a két érintkező közt mérni lehet. Mivel pokoli meleg nyár van, esélyesen csak néhányszáz ohmot fog mutatni a multiméter. Ha az ellenállás ireális an nagy, sok kiloohm vagy konkrétan szakadás, a szenzor el van pukkanva.
Az izzót is tessék megnézni.
A cserealkatrész kapható kínából, de elég sok Yamaha sportmotor szenzora átültethető. A Yamaha sok modellen alkalmazta ezt, a különbség köztük a szenzort tartó konzol magassága az eltérő tank kialakítások miatt. Alant három példa, FZR, R6, XV1100.
Üdv. Sikerült szert tennem egy 95-ös 750-es Viragora.
Három évet állt egy karbi pucolás, felújjítás szinkron,folyadék cserék,akksi után pöc -röff indul jön megy,elég szépen jár. Hála ennek a topiknak amit már majd végig olvastam és jó pár emberkének a lelkiismeretes hozzá értése,leírása nélkül ez nemigen sikerült volna egy magam jóvoltából. Ezúton is hálás vagyok és köszönöm mindenkinek. Neveket csak azért nem írok mert sok!
Egy kérdésem volna amiről nem találok semmit,sehol.
Az én 750-esem tankjában van szintjelző,hálás lennék egy működési elv leírásnak,esetleg melyik más motoréval eggyezik,vagy hol lehet kapni,vagy egyáltalán gyárilag tényleg van benne? Mert nekem nem működik,nem mutat semmit a műszer.
Az igen, akkor nem fogok unatkozni :D Köszönöm szépen a kimerítő, hasznos válaszod! Megérdemel az öreg csaj egy kis felújítást, úgy is marad. Nézegetek néha jobbra-balra, de jobb alternatívát sosem találok az én igényeimnek. :D
Ha a főtengely golyóscsapágya lóg, akkor a blokkot szét kell húzni és ki kell nyomni onnan. Először a főtengelyt a csapágyból, utána a csapágyat a blokkfélből. Sőt, egész pontosan először az olajpumpát hajtó kislánckereket kell lehúzni a főtengelyről. Utána lehet csak a főtengely végét áttolni a csapágyon.
A szétszerelés elméleti sorrendje az alábbi (ez most memóriából megy, lehet valami apróságot kihagyok)
- blokk ki
- blokktartó vasak le
- karbik, szívógumik le
- vezérműtengelyvég lánckerék lelazít
- vezérműláncfeszítő ki
- vezérműlánckerék leszed
- hengerfej le
- hengerek le
- blokkdeklik le
- kuplungkosár le
- primer fogaskerék le
- önndító és bendix le
- generátorfedél le
- lendkerék lehúz (a tengelyvég anyáját minden lehúzó/kinyomó szerszám használatakor vissza kell tenni a menetre!)
- Olajpumpa alsó lánckereke leszed
- olajpumpa kislánckereke a főtengelyről le (hőlégfúvó, sok ima és pihenő)
- a középblokkot összefogó csavarok ki
- blokkfelek szét (a kuplung oldali fog elválni)
- főtengely kiprésel a generátor felőli blokkfélből
....és utána tudod csak a főtengely csapágyait kipréselni
A csapágyak a blokk belseje fele nyomva jönnek ki a fészkükből, kívülről nem cserélhetők.
Van egy Chiefpep nevű holland srác, neki volt egy XV750 "kafé" projektje. Két blokkból csinált egyet, van pár videója a váltó összerakásáról, a blokkfelek szétszedéséről, ha gondolod. (és arról is, miért célszerű az anyát visszatenni a főtengely menetére törés ellen)
Ha jól gondolom végig a csereműveletet, akkor mind a kettő dekni le, generátor oldalon lehúzom a generátor mágnes részt, olajpumpa leköt (legalább kitisztítom a szűrőjét) és ott lesz. Másik oldalon a kuplung mögötti fogaskerék mögött lesz. Esetleg a csapágy kihúzására tudnál ötletet adni?
Nekem sem. Pedig sokat sikerült csillapítanom rajta. Ólomsöréttel töltöttem meg a két csövet, ami a lábtartókat tartja, a lábtartók végére 200 grammos súlyokat tettem, kapott kormányvégsúlyt is. Sokat csillapodott, de 120 felett hosszú úton el-elzsibbadtam rajta.
A blokktarto konzolok csavarjait erdemes lenne ellenorizni, meg vannak-e huzva, de alapvetoen ez egy mereven rogzitett V-blokk kiegyensulyozo tengely nelkul, 3500 felett tud bizsergetni, ha nincs az ember hozzaszokva.
Sziasztok! 93 xv750 az alany. 4ezres fordulat körül pulzàló rezgés jön a motorblokkból, magas fordulaton erősebb. Valakinek valami ötlete van. Talàn nem megfelelő benne az olaj? 20w50 Castrol.
Ezt eléggé szomorúan olvasom. Főleg, hogy előttem van egy 1 hetes külföldi túra lefoglalt szállással, mindennel. Nem emlékszem semmi hasonlóra, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy előjött. Lehet akkor a télen széthúzom a blokkot....remélem addig kibírja. :(
Mindenesetre megnézem, milyen alternatívák vannak.
Én személy szerint bontott vagy új Kawasaki trafókat használok, ha tehetem. A TEC KP03 trafók, amik a GPZ500-on, ER-5-ön, VN800-on meg még egy tonna másik motoron használatosak. Egyszerűen, csavaros kupakkal cserélhetős, tömszelencés gyertyakábel csatlakozással vannak ellátva, nem ragasztott. A felfogatásukat kell megoldani, de jó erős ívet adnak és elpusztíthatatlanok a kis Mitsubishi trafókkal ellentétben. Bármilyen TCI gyújtású motorra jó, mint pl. a Virago-k.
A CDI (pl. Simson tirisztoros gyújtás) teljesen más jellegű, emiatt a CDI trafók nem jók ide.
De az megnyugtató, hogy a trafóról nem mondasz rosszat.
Hol üt át az ív? A plasztik test nincs rendesen szigetelve vagy a kábel?
A Simson tirisztoros gyujtotrafo primer ellenallasa 1-1.5 ohm. A Virago NEM tirisztoros, ennek megfeleloen 3-4 ohmos primer ellenallasu trafot igenyel. A masfel ohmos trafo tulterheli a gyujtasvezerlot, le is eghet a fenebe.
Az utangyartott trafo, ami athuz... az mifele es honnan van?
Ami eddig történt: gyújtó trafók áthúztak, utángyártottra csere. Ezek is áthúztak. Simson 12v tirisztoros trafó beszerelve tökéletes 5 percig(csak fordulatmérő nincs). Egymás után leáll mindkét henger (utolsó másodpercekben beindul a fordulatmérő). 1-2 perc hűlés után tökéletes 5 percig. Lenne valami ötlet a továbblépéshez?
Csak a termisztor maga. Át kell forrasztani a gyári egységre.
Ha az üzemanyag a tartalék szintjéig csökken (cirka 3 liter), a benzin már nem lepi el az érzékelőt és a FUEL lámpa 1 percen belül szép lassan világítani kezd.
A tank végénél az ülés alatt van egy fehér, két érintkezős csatlakozó. Zöld és fekete vezetékek mennek benne. A tank felől jövő oldalát kell multiméterrel megmérni, miután széthúztad a csatit. 25C környékén 1000 ohm körüli az ellenállás, amit a két érintkező közt mérni lehet. Mivel pokoli meleg nyár van, esélyesen csak néhányszáz ohmot fog mutatni a multiméter. Ha az ellenállás ireális an nagy, sok kiloohm vagy konkrétan szakadás, a szenzor el van pukkanva.
Az izzót is tessék megnézni.
A cserealkatrész kapható kínából, de elég sok Yamaha sportmotor szenzora átültethető. A Yamaha sok modellen alkalmazta ezt, a különbség köztük a szenzort tartó konzol magassága az eltérő tank kialakítások miatt. Alant három példa, FZR, R6, XV1100.
Három évet állt egy karbi pucolás, felújjítás szinkron,folyadék cserék,akksi után pöc -röff indul jön megy,elég szépen jár. Hála ennek a topiknak amit már majd végig olvastam és jó pár emberkének a lelkiismeretes hozzá értése,leírása nélkül ez nemigen sikerült volna egy magam jóvoltából. Ezúton is hálás vagyok és köszönöm mindenkinek. Neveket csak azért nem írok mert sok!
Egy kérdésem volna amiről nem találok semmit,sehol.
Az én 750-esem tankjában van szintjelző,hálás lennék egy működési elv leírásnak,esetleg melyik más motoréval eggyezik,vagy hol lehet kapni,vagy egyáltalán gyárilag tényleg van benne? Mert nekem nem működik,nem mutat semmit a műszer.
Ez is segíthet. A váltóig mennek bele csak, a lendkereket se veszik le, de azért sok a hasznos fotó
A szétszerelés elméleti sorrendje az alábbi (ez most memóriából megy, lehet valami apróságot kihagyok)
- blokk ki
- blokktartó vasak le
- karbik, szívógumik le
- vezérműtengelyvég lánckerék lelazít
- vezérműláncfeszítő ki
- vezérműlánckerék leszed
- hengerfej le
- hengerek le
- blokkdeklik le
- kuplungkosár le
- primer fogaskerék le
- önndító és bendix le
- generátorfedél le
- lendkerék lehúz (a tengelyvég anyáját minden lehúzó/kinyomó szerszám használatakor vissza kell tenni a menetre!)
- Olajpumpa alsó lánckereke leszed
- olajpumpa kislánckereke a főtengelyről le (hőlégfúvó, sok ima és pihenő)
- a középblokkot összefogó csavarok ki
- blokkfelek szét (a kuplung oldali fog elválni)
- főtengely kiprésel a generátor felőli blokkfélből
....és utána tudod csak a főtengely csapágyait kipréselni
A csapágyak a blokk belseje fele nyomva jönnek ki a fészkükből, kívülről nem cserélhetők.
Van egy Chiefpep nevű holland srác, neki volt egy XV750 "kafé" projektje. Két blokkból csinált egyet, van pár videója a váltó összerakásáról, a blokkfelek szétszedéséről, ha gondolod. (és arról is, miért célszerű az anyát visszatenni a főtengely menetére törés ellen)
Pl.
http://youtu.be/ZqqcmyNh-Q4
Ha jól gondolom végig a csereműveletet, akkor mind a kettő dekni le, generátor oldalon lehúzom a generátor mágnes részt, olajpumpa leköt (legalább kitisztítom a szűrőjét) és ott lesz. Másik oldalon a kuplung mögötti fogaskerék mögött lesz. Esetleg a csapágy kihúzására tudnál ötletet adni?