Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A torokidomot és a membránokat is az ebay-ről vettem (https://www.ebay.com/itm/231546366086 és https://www.ebay.com/itm/351901000261). Próbáltam nem az olcsó kínai cuccot megvenni (nem tudom, sikerült-e, az árát tekintve biztosan nem az olcsóbbak közül valók :D) az eladóknak pozitív értékeléseik voltak és állítólag saját fejlesztésűek a cuccok. Porlasztó beállítás nem volt. Kellett volna?
Amúgy még arra gondoltam, hogy a karburátorban lévő dugattyú lehet kopott (így visszagondolva nem volt teljesen sima a felülete) és esetleg az akadhat a helyén. Ez magyarázhatná azt, hogy óvatos gyorsításnál van ereje a motornak, de ha hirtelen húzom a gázt, akkor meg nem.
Nehezet kerdezel. A torokidom - ismertebb neven a szivocsonk - es a membran egyarant cserelve volt, igy ez az a ket elem a kepletben, ami vizsgalando elso korben.
Honnan vetted a szivocsonkot es a membranokat?
Az alkatreszek csereje utan tortent-e porlaszto beallitas? (szinkron, alapjarati keverek, effele)
Sziasztok!
Van egy XV535-ös gépem, amivel kapcsolatban tanácsot kérnék. Tavasszal voltam vele szervizben (átvizsgálás, vizsga, olajcsere, stb). A szerelő mondta, hogy a torokidom repedezett, illetve a karburátorban a membrán elöregedett, ezeket cserélni kellene. Mivel azonban ők csak gyári alkatrésszel dolgoznak, ami (a motor értékéhez képest) horror áron érhető el, ezért nem tud vele mit kezdeni.
Utángyártott alkatrészt rendeltem és végül kicseréltem. (A torokidom nem volt egyszerű).
Úgy tűnt, hogy minden rendben a mocival, nagyobb távolságokra nem vittem, viszont a hétvégén tettünk egy kört és előzésnél jött a meglepi. Kb 80-al haladva előztem volna egy teherautót, de kb 90-nél nem akart jobban felgyorsulni. (Szerencsére nem jött szembe senki, így nem lett belőle baj.). Utána próbálgattam: ha ráhúzom a gázt, akkor 90-nél van a vége. Ha szép finoman gyorsítok, akkor 110-120-ig simán gyorsul (közúton ennél jobban nem akartam menni).
Mi lehet a probléma?
Köszönöm.
Szt' meg mielott valaki belekot, hogy dehisz' a hatos meg a hetes NGK skalan van, mit zagyvalok Denso katalogusrol: U20-ast ir a Denso, az meg a hatossal egyenerteku az NGK skalan. Automatice atvaltottam. Ennyi :)
A hatos a melegebb, a hetes a hidegebb. A hatos a gyarilag eloirt a Denso katalogus szerint.
Sziasztok! c6 vagy c7hsa való a 250-es Viragoba? Melyik a magasabb hőérték? Előre is köszönöm.
koszonom blackiex utana nezunk!!!! nagyon szuper vagy!!!!!!
Meg egy apro megjegyzes: a 250-es megbizhatobb, egyszerubb gep es ha nem ket szemellyel tervezel motorozni valamint nem igenyelsz 120-nal magasabb vegsebesseget, akkor en azt valasztanam.
Köszönöm!
Ha a görgők vagy a rugók is sérültek, a Tourmax SCK-904 cikkszámű javító készlete tartalmaz cserecuccokat. Ez olyan 10 lepedő magassága. A három csavar 12.9 szilárdsági osztályú, M8 menetű, 12mm hosszú imbusz. Egy jobb csavarboltban 40 Ft darabáron beszerezhető.

Komplett szabadonfutó lehúzó szerszámmal, csavarokkal együtt a lengyelektől beszerezhető.
https://www.ebay.de/itm/144341011720

Ha lehúzó szerszám van, akkor tömítéssel, fogaskoszorúval, tokkal-vonóval ellátott full javító készlet is kapható.
https://www.ebay.de/itm/143021993547

Ezt már a gazdájára vagy a szerelőkre bíznám, de a lényeg, hogy a magas esetszám miatt elég sok opció van.
http://youtu.be/sCRmkAXF_0I

Ez egy viszonylag szerencsés eset, itt még időben megfogta a manó a bajt. 12:00 magasságában mutatja is, hogy már kotyogott a lendkerék hátán a szabadonfutó. Nem okoz indítási nehézséget ebben a stádiumban, csak olyan hangja lesz, mintha hajtókaros lenne a blokk.

Lehetett volna rosszabb.
Ha a blokk aljából jön és főképp a bal oldalról, akkor van tippem.

A leggyakoribb baja ezeknek az önindító szabadonfutó. 3 db nyolcas csavar tartja a generátor lendkerék hátára, ami édeskevés. A szögsebesség-ingadozástól a csavarokróllehámlik a menet és a szabadonfutó lötyög a lendkerék hátán. Van olyan, hogy épp jó szögben szorul vagy akad meg, olyankor csendben marad, konstans magasabb fordulaton is halkul, szóval aljas egy hiba.

Ha a szabadonfutó öntvénye nem repedt/törött, mint a képen, akkor 3 új csavar és menetrögzítő kence tud segíteni. Szerencsétlen esetben a szabadonfutó öntvényén levő lemez burkolat leszakad és összegyűrődik. Reméljük, ennyire nem komoly.

A lényeg a lényeg, én ott nézelődnék első körben, mert ez tökre tipikus tünete ennek a hibának.
Sziasztok! blackiex hozzad lenne kerdesem, mert tudom, h kened vagod a temat. haveromnak van egy yamaha virago 535 (1992) jarganya. a gond, h valami csorog/zorog a blokk felol. olyan mintha osszeutnel ket vascsovet. de kurva hangos am. es nem mindig csinalja! neha rakezd aztan abba marad… szerelo se tudja mi lehet… tipp? ha kell video hanganyaggal holnap tudok kuldeni messengeren vagy viberen. elore is koszi!
250-eshez jobbak az eselyek, mert meg a kinaiak is masoltak sokaig. Egyelore a fobb kopo-fogyo alkatreszek mindenhez elerhetok, par ritkan elromlo alkatreszt kiveve szinte minden van, csak penz kerdese a dolog.
Sziasztok! Viragot szeretnék venni, de jó pár évig meg is szeretném tartani. A250-es ill. 525-ös Virágóhoz meddig lehet még alkatrészt kapni?
A szilikon pasztazast alapvetoen nem kedvelem, de ilyen esetekben gumi atvezetoknel indokolt lehet a hasznalata. Csak ne tegyel tul sokat. Ami felesleg, az kinyomodik es az olajjaratokban vegezheti, szukitve annak keresztmetszetet es gyengitve adott alkatreszek keneset, szoval csak vekonyan.
Uram, köszönöm!
A generátor (Tourmax) és a tömítés (jobb híján Athena) is megfelelő ehhez a deklihez. Robbantott ábrán néztem, hogy a gyújtás jeladó tömítéssel együtt elérhető és ez a generátorra is igaz, úgy is érkezett. Sajnos a régit szét kellett vágni, mert valaki korábban összeragasztotta a kettőt, a másik meg szerintem összevulkanizálódott szép lassan. Szerintetek ragasztani kell, vagy összenyomja majd a fedél, amikor felrakom? Egyáltalán nem sikerült szép egyenesen elvágni, tartok tőle, hogy ereszteni fog, gyújtás jeladót meg nem cserélnék, ha nem muszáj.
Nem szaroztam, fesz. szabályzót is rendeltem, mert a testzárlat tuti kinyírta. Így legalább a triumvirátus minden tagja lecserélődött :D
Igen, a blokk egy kaptafa, csak a hengertalp-hengerfej vonalon mas a tomites az eltero dugattyumeret miatt. A deklik ugyanazok.

Haaz akkun tudsz AC feszt merni es nyugalmi helyzetben leszivja (akar lecsatolt generatorral IS - ezt letesztelheted) akkor a fesszabalyzo is meghalt. Az egyelten alkatresz, ami a kulcs OFF allasaban az akksit szivni tudja, az a fesszabalyzo.
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni Tőletek. Adott egy XV 400-as, belpiacos Yamaha Virago, 92'-es évjárattal. Sajnos egy akkulemerülés után kezdtem el multival méregetni, hogy mi történik, valami folyamatosan szívja az akkumulátort álló helyzetben - kivéve, ha a főbiztosíték ki van véve. Igazán itt derült ki, hogy 25 V AC van az akkun, 12,5V DC-vel karöltve. Generátort kimértem, alapjáraton 25V-25V-20V körüli feszültségeket mértem, viszont megnéztem a testhez képest is és ott sajnos átereszt, minden fázisra 1 ohmot mértem a blokk negatívhoz képest, márpedig ott végtelen ellenállást kellene mutatnia. Feszültségszabályzót valószínűleg hazavágta (Solvart-os), így a mérések alapján, bár ha megszűnik a testzárlat, túlélhette?
Olaj leenged, generátor fedél levéve az alábbi szépség várt. Nem vagyok sajnos még annyira hozzáértő, de eléggé meg van égve szvsz.
Kérdésem az, hogy az 535-höz való generátor állórész és a fedél tömítés jó ehhez a példányhoz is? Erről nem sok információt találtam, elvileg a 400-as, 500-as, 535-ös blokkok egy kaptafa.

https://www.motorosboltroadrid...

Előre is köszönöm a segítségeteket!
Értem!Köszönöm szépen,a válaszodat.Üdvözlet
A motort egyenesben tartva a betöltőlyuk aljáig kell tölteni. Tovább nem is kéne tudni, mert kifolyik - nem kell döntögetni, hogy több beférjen, mert kinyomja felül a szellőzőn.
Fórum társak!A következő kérdésem lenne,a kardán olajat csúrig kell feltölteni a csavarig, vagy csak a csavarfurat aljáig?Az esetleges válaszokat,előre is köszönöm! Üdvözlettel Tomasz69
Mindenesetre szép, megkímélt példány. Olyan trepnire nekem is fáj a fogam. Terpesztős lábtartóra nem, mert odáig nem érne el a lábam. 🙂
Rákérdeztem, a szerelő nem volt ott, a munkafelvevő azt mondta, hogy valami "vezérlés" problémával vitték be.