Sajnos nem értem a problémát. Az akksi eddig befért a helyére. Az akksinak most is be kellene férni.
A csövet szerintem csak akkor teszed rá, amikor az akksi a helyén van. A kis csőr, amire rá kell dugni, kilóg oldalra. A balsó, ülés alatti kis takarófedelet levéve szerintem hozzá lehet férni. Legalábbis anélkül, hogy lenne kéznél 250-es, hogy megnézzem, erre tudok csak gondolni
A gondozás mentes nyilván a nevéből adódóan is előnyösebb. De először inkább azt kérdezem, hogy nem "egyszerűbb" ha azt a másfél centit kivágod a tartóból, hogy a mostani beleférjen?
A kérdés az, hogy savasat vegyek, vagy gondozás menteset? Tudom az is savas.😁 Van valami előnye-hátránya? Na meg savasat nem szállítanak tehát azt csak személyesen. Köszi!
Ok "srácok" én a kis csövemmel az aksira már meg sem merek szólalni. 😂 Ez már fekete öves szint.😅 Amúgy vettem, aztán rájöttem, hogy alapból van rajta.🤣 Azzal szenvedtem mindig aksi visszatevésnél hpgy ne akadjon be, de ezzel az aksival nem passzol. Kb 1,5 centivel arrébb van. Se a régit, se az újjat nem tudom úgy csatlakoztatni, hpgy az aksi is beférjen.😓 Szóval rendelek másikat.🙄
Hát nem semmi vagy Blackiex!
Nem láttam még fórumot, vagy bármilyen internetes felületet ahol valaki ennyire részletesen áldozott volna az idejéből mások segítségére... no és a webes felületed is... minden ott van ami az alapokhoz és a szakszerű általános üzemeltetéshez kell!
Isten tartsa meg ezt a szokásodat! §:-)))
...mondjuk hozzáteszem, hogy a hézagok ellenőrzésével kezdenék.
A jelre állítás menete a lenti, de a blokk marad a helyén.
A hengerfejen a szelepek kerek sapkáit le kell venni.
0.1 szívó, 0.15 a kipufogó hézag.
A szelepszár szimeringet csak úgy, ha jár a motor (motorféken füstöl) vagy leszerelt hengerfejbe töltött lakkbenzinnel - ha átszivárog a szimeringen is, akkor ereszt. Ha csak a szelepen jön át és a szívó/kipufogó csatorna lesz nedves, akkor a szelepülés nem tömít.
Vannak nyomai a szelepszáron is időnként, ráég az olaj, ha a szimering nem zár, de ez nem minden esetben hagy látványos nyomot.
Azt tartsd észben, hogy 60 fokos V2, ami előrefelé forog. A két dugattyú ugyanazon a hajtócsapon van, tehát 120 fok majd 240 fok a gyújtási sorrend. Csinálj fotókat szétszedés előtt és közben.
Köszönöm a sok segítséget. Nagyon sok mindent raktam már össze, szedtem szét, vezérléscsere stb...
Sajnos ez a motor és működése kimaradt, úgy voltam vele B kategóriás jogsi, elég lesz az 50-es, de mindig vágytam egy chopperre.
Ehhez a motorhoz nagyon olcsón hozzájutottam, már szinte majdnem él nem sok kell hogy jó legyen. :)
Téli projectnek lett véve eredetileg is, lesz rá időm bőven.
Elmegyek akár a végletekig is ha arra kerül sor.
Még annyi kérdésem lenne, hogyan tudom leellerőzini a szívó/ kipuff szelep állapotát és az ottani szimmeringeket?
Henger nyomás veszt. Mérőn kívül.
Gondolom ugyan úgy blokk kivesz.
Többet egy darabig nem kérdezek. :D
Csatlakozom! Hááát ... öcsém ez megint nem semmi! Nem tudom, hogy Feri tényleg mennyire felkészült, de mind a 14 pont vagy száz új kérdést vethet fel. 🙂
Nem tudom, hogy Ferinek adhatok-e javaslatokat, de ha lehet, akkor
1. Mindenképp keress egy segítséget magad mellé, még akkor is, ha nem szakértő. (Ha igen, az a legjobb) De jól jön mindig a segítség. Több szem többet lát. pl.a blokk mindkét oldalát, ellentartani, fogni a vezérműlánc madzagját, diktálni az itinert, stb.
2. Nézz meg minél több oktató videót. Én csak az 535 ösöket néztem meg, de azokból is lehet tanulni. http://youtu.be/WBM3j4m9OzI;t=2380s http://youtu.be/a8c4YPkawh4 https://www.google.com/search?...
Szóval igazad van Blackiex, elsőre ez nem kezdőknek való, de bízzunk a Feriben.
Lenne még más is, de már megint sokat írtam ...
Jogi nyilatkozat: az alant olvasható leírás nem a gyári utasítás másolata, hanem annak újraértelmezett, egyszerűsített formája. Ezen sorok írója kijelenti, hogy a lentebb olvashatók kizárólag a művelet komplikáltságát hivatottak illusztrálni és erősen javasolja a műveletet hozzáértővel elvégeztetni. Az esetlegesen előforduló károkért felelősséget nem vállalok!
1. lépés: a motorblokk kiszerelése.
Villamos csatlakozókat a generátor oldalán (generátor, jeladó, üresállás jelző) lecsatoljuk. A jobb oldalon a kuplung bowdenjét lekötjük, a gyújtótrafókat lecsatlakoztatjuk és a tartó szerkezetükkel együtt eltávolítjuk. A porlasztót leszereljük a szívócsonkról. A hajtóláncot leszereljük.
A blokkot alátámasztjuk emelővel, a blokk tartócsavarjait kicsavarjuk, a blokk a motor jobb oldala felé kivesszük.
2. a motorblokkot asztalon rögzítjük eldőlés ellen.
A generátor oldalán a két kerek kupakot eltávolítjuk. A középső a főtengelyvég csavarját, a felső a lendkerékre ütött jeleket teszi elérhetővé. A hengerfejről a takarófedeleket levesszük, majd a gyertyalyukkal átellenes oldalon a hengerfej oldalán található vezérműkerék-fedelet (amit két csavar tart) eltávolítjuk.
A gyertyákat kivesszük, hogy kézzel körbe lehessen tekerni a főtengelyt. A főtengelyvég csavarjához csőkulccsal benyúlunk és LASSAN óramutató járásával ellentétes irányba tekerve megkeressük az elülső henger felső gyújtási holtpontját (azaz dugattyú felül, szelepek csukva, vezérmű tehermentesítve).
Ebben a pozícióban a vezérmű lánckereke ÉS a főtengely jelölése a kis kerek ablakban (fektetett T) egyaránt jelen kell legyen, ahogy az ábrán látszik! Ha nincs, 180 fokot kell még tekerni. Nem szabad elfelejteni, hogy ez négyütemű motor, a főtengely KETTŐT fordul, amíg a vezérmű csak EGYET. Mindkét jelnek a helyén kell lennie a művelethez!
2. A főtengelyvég csavarjánál ellentartunk, a lánckerék tartócsavarját elkezdük lelazítani, de nem hajtjuk ki!
Ha a vezérműlánckerék csavarja könnyen tekerhető, a következő lépés a vezérműlánc feszítő kiiktatása. Két csavar tartja a henger oldalára, azokat egyenletesen lazítva kihajtjuk.
A feszítő közepén a hatlapfejű csavart kitekerjük, az alatta levő nyomórugót kivesszük, a racsnis szerkezetet kiakasztva a dugattyúját teljesen benyomjuk és ebben az állapotban tároljuk összeszerelésig!
3. A vezérmű lánckereke alá tiszta rongyot tömünk, hogy ne eshessen le a blokkba, a főtengelynek ellentartva a tartócsavart kihajtjuk. A lánckereket levesszük a vezérműtengely végéről, a vezérműláncra AZONNAL kötegelőt, spárgát, drótot, gumipókot, bármit kötünk, hogy a blokkba beesés ellen biztosítsuk.
(A hengerfej levételekor a madzagot át tudjuk majd fűzni a lánckerék ablakán.)
4. a hengerfej csavarjait keresztbe haladva lelazítjuk, majd kivesszük. A hengerfej levételekor a láncot tartó madzagot feszesen tartva a hengerfejet óvatosan leemeljük a hengerről, a hengerfej ablakán a madzagot átfűzzük és továbbra is biztosítjuk leesés ellen.
A henger csatornájában futó vezérműlánc vezető műanyag ívek épségére ügyelve a henger lehúzható a blokkról.
5. a hengerfejben a szelepüléseket ilyenkor illik megvizsgálni, a kokszot kitakarítani, a szelepüléseket becsiszolni, de ezt rutin híján TÉNYLEG bízzuk gépműhelyre!
A hátulsó henger leszerelésének lépései majdnem tökéletesen azonosak.
6. A főtengelyt jelen helyzetétől számítva LASSAN 120 FOKOT tekerjük óramutató járásával ellentétes irányban (közben ügyelünk a már kibontott madzagolt láncra és hogy a kicsomagolt dugattyú se törje le a szoknyáját!!!), amíg a főtengely feletti kis kémlelő ablakon a függőleges (I) beütött jelet nem látjuk - ekkor a hátsó henger vezérmű-lánckereke is jelre kell álljon!
Ebben a helyzetben a 2, 3, 4 és 5 lépéseket megismételhetjük a hátulsó hengeren is.
7. Tiszta ronggyal fedjük be a dugattyú alatt a blokkon a henger fészkét, nehogy szennyeződés vagy apró alkatrészek beleessenek!
A dugattyúhoz hozzáférve kivesszük a csapszegek rugós biztosító gyűrűjét, majd a dugattyú csapszeget kitoljuk a helyéről. Ütőszerszámot használni TILOS, ha szorul, készítsünk fából és hosszú csavarból/menetes szárból csapszeg kinyomó szerszámot, a csapszeget pedig egy megfelelő méretű dugóskulcs bittel nyomassuk ki a helyéről.
8.A gépmunka után az összeszereléshez MINDENKÉPP használjunk új hengertalp és hengerfej tömítéseket!
Összeszerelés előtt ellenőrizzük a gyűrűhézagokat (dugattyú nélkül) az ábra szerint!
9. A hátsó hengerrel célszerű kezdeni. A főtengelyt a már említett I jelre állítva a hajtókar a felső holtponton kell álljon. A dugattyúra felhelyezzük a gyűrűket a megfelelő pozíciókban, majd a csapszeggel a helyére ültetjük.
A csapszeg rögzítő rugós gyűrűk behelyezése után a dugattyút támasszuk alá valami fa vagy műanyag darabbal (rongy marad a blokkon! nem forgácsolunk bele szemetet!). Emeljük a hengert a helyére, igazítsuk a helyükre a vezérműlánc feszítő íveket - ügyelve az UP jelzésre, hogy felül legyen - és fűzzük át a vezérműláncot az aknáján.
Majd óvatosan egyenként segítsük be a gyűrűket a henger alján, amíg mind be nem csúsztak, vegyük ki a fa támaszokat, fújjuk le a rongyot és vegyük ki. Eresszük a hengert le a talptömítésre.
10. tegyük a hengerfej tömítést a helyére, az illesztőcsapokra. A hengerfej ablakán fűzzük át a lánc madzagját, majd illesszük a hengerfejet a helyére. Győződjünk meg arról, hogy a vezérműtengely a megfelelő helyzetben van, azaz a tengelyen a lánckerék illesztő bemarás pontosan a hengerfej tetejére néz (12 óra poz.)!
Tegyük vissza a csavarokat és a takarófedelek fémkonzolját a hengerfejre. Húzzuk meg a hengerfejet keresztirányú minta szerint. A négy nagy hatlapfejű csavar 22 Nm-t kér, a két oldalsó kis imbusz csavar 12Nm-t.
11. ellenőrizzük, hogy a főtengely pontosan a megfelelő pocícióban maradt és az I jelzés látszik a felső kisablak közepén!
Ha a vezérmű és a főtengely is jelen van, a lánckereket tegyük vissza a láncra úgy, hogy a helyére csússzon a vezérműtengelyen és mindenki jelen maradjon. Ujjal vagy csavarhúzóval benyúlunk a vezérműlánc feszítő lyukán, finoman megfeszítjük a láncot és meggyőződünk róla, hogy nem csak laza láncnál esnek egybe a jelek. Ha szükséges, tegyük arrébb a lánckereket a láncon, amíg feszes láncnál tökéletes nem lesz a pozíció.
Ha ez megvan, a főtengely csavarjával ellentartva a vezérműlánc kerekének csavarját 26 Nm-rel húzzuk meg és használjunk a megtisztított csavaron kék menetrögzítőt!
12. A szétszedett és összenyomott vezérműláncfeszítőt új papírtömítéssel szereljük a helyére, majd helyezzük bele a közepébe a nyomórugót és zárjuk be a hatlapfejű csavarjával. A rugó a beszereléskor a láncot az előírt feszességig feszíti automatikusan.
13. ha a hátsó henger kész, a főtengelyt óramutató járásával ellentétes irányba tekerjük 240 FOKOT ügyelve az elülső henger hajtókarjára és vezérműláncára, hogy ne sérüljenek és a lánc ne csévélődjön be!
Ebben a pozícióban az elülső henger eléri a megfelelő holtpontot, a főtengely kis ablakának közepén a fektetett T jelzés kell látható legyen.
Ismételjük meg a lépéseket 9-től 12-ig.
14. Ha mindkét hengerfej a helyén van és minden nyomatékra van húzva, 10-15 ml motorolajat öntsünk be a gyertyafuratokon. Hajtsuk körbe a forgattyús szerkezetet párszor megggyőződve az időzítés helyességéről.
Tehát a kiindulópont: főtengely jel fektetett T-n, elülső henger vezérműlánc kereke felső jelen (pont mint szétszedés előtt).
120 fokot hajtsunk óramutatóval ellentétes irányba, a hátulsó henger vezérműlánckereke kerül 12 óra pozícióba, a főtengely kis ablakának közepén az I jelzés látható. Újabb 240 fokot tekerve a főtengely és az elülső vezérmű ismét a kezdeti pozícióba kerül.
Ha meggyőződtünk az időzítés helyességéről, mehet a blokk a helyére.
Háááát..... nem tudom.... azért ez sok mindentől függ. Főleg a szerszámozottságtól, helyi adottságoktól.
(Tudom, nagyon nem akaródzott a porasztót kiszedni. 🙂 )
Nagyon sok dolog volt, amit én is "először" csinátam, nem sorolom, ha összefutunk elmondom. Van ami sikerült elsőnek, van ami harmadszorra.
Nem akartam én ezzel rosszat, csak bíztatni, hogy csinálja.
>"El tudod dönteni, hogy "meddig mész el".< Tehát Ő tudja, mibe mer belefogni.
Viszont az valóban kihívás, a fórumon "levezetni" egy blokk szétszedést, dugó/gyűrű cserét, vezérlés állítást.
Szóval, akkor meakulpa, ha sületenségeket írtam. :)
Bocs, Gyula, de itt nem arról van szó, hogy el kell mondanom, hol van egy adott állítócsavar és azon mennyit kell tekerni, avagy hány fokban kell tartani a karburátort, hogy X mm-es úszó magasságot tudj állítani. Ennek a műsornak te neki mernél állni?
>Egyszer el kell kezdeni valahol....< Pontosan!
Senki sem jött ki úgy a mama hasából, hogy mindent tud! Mindenki magtanulta vagy így, vagy úgy.
El tudod dönteni, hogy "meddig mész el". Úgy olvastam, van affinitásod a dolgokhoz. Csak bátran, észel! Ha nem sikerül elsőre, majd fog a másodikra, vagy harmadikra.
Blackiex profi szerelő, biztosan segít mindenben!
Szelepek. A henger 5 irányba tud "ereszteni". Dugattyú/gyűrű, szívószelep, kipufogószelep, gyertyalyuk, hengerfej tömítés.
Nem tudom, mennyi olajat teszel bele, de ha azt feltolja a szelepekhez, ott is "tömít" az olaj szóval nem feltétlen dugattyú-gyűrű.
Igen, ki kell jöjjön a blokk. A hengerfej máshogy nem jön le.
A henger kinyitásához a vezérlést szét kell szedni. A vezérlés időzítése nem játék, hiszen ha a láncot-lánckereket nem a megfelelő pozícióban teszed vissza, simán előfordulhat, hogy a szelep nem jókor fog nyitni. A felfelé mozgó dugattyú pedig beleverhet valamelyik szelepbe. Magyarán a vadonásúj dugattyúd tetejébe lyukat üt avagy a dugattyú ver oda a szelepnek, aminek a szára elgörbülhet és az se jó játék.
A vezérműlánc a főtengely felől jön egy csatornán keresztül, úgy hajtja a felül fekvő vezérműtengelyt. A hengerfej levételekor a láncot le kell akasztani a vezérműtengely lánckerekéről. A főtengelynek egy adott pozíciójában lehet ezt büntetlenül megtenni, de ez a pozíció nem ugyanaz a két henger esetén. A lánc leakasztása után a láncot fel kell kötni, hogy ne essen bele a csatornájába.
Van itt buktató vastagon, szóval nagyon kellene az az előzetes utánajárás.
Egyszer el kell kezdeni valahol....
Bár ha ki kell szedni az egészet, akkor nem állok neki most, inkább utána nézek pár dolognak.
Viszont ilyenkor ha befecskendezek olajat van kompresszió, majdnem beindul, ha meg nincs olaj, akkor esélytelen a beindítása, kompresszió sincs (2-3bar) akkor másra tudsz gondolni mint henger/ dugattyú/gyűrű párosra mint hibalehetőség?
Kezdeskepp a blokk ki kell jojjon.
Aztan a vezermulanc lanckereket kell eppcsak kilazitani, majd pedig a vezermulanc feszitojet kell kivenni.
Mindazonaltal nem, nem vagyok benne biztos, hogy ez lesz a megoldas. Arrol sem vagyok meggyozodve, hogy ennek neki kellene allnod ugy, hogy egy forum az egyetlen forrasod es se tapasztalat, se manual...
Szerinted így már 100% hogy a henger/ dugattyú párossal lesz gond?
Nincs valami infód hogy lehet leszerelni a hengerfejet/ hengert?
Addig eljutottam hogy két felső burkolat/ középen a cső/ kipuff levéve.
Kitekertem a 4db henger csavart a tetején.
De ahogy látom, ahoz hogy leszedjem a hengerfejet/ hengert , le kellene vennem a láncot, ennek nem tudom hogy álljak neki.
Mennyivel egyszerűbbnek tűnik egy simson blokk.
A csövet szerintem csak akkor teszed rá, amikor az akksi a helyén van. A kis csőr, amire rá kell dugni, kilóg oldalra. A balsó, ülés alatti kis takarófedelet levéve szerintem hozzá lehet férni. Legalábbis anélkül, hogy lenne kéznél 250-es, hogy megnézzem, erre tudok csak gondolni