A gyertyaképet már én is kérdezni akartam.
Úgy emlékezem azt írta, hogy ha lassan húzza, kipörög rendesen. A hirtelen, agresszív gázadással van a gond. Én még megvizsgálnám a levegő ellátottságot is.
Csak zárójelbe: anno a CZ175-ösömőn ugyan ez a jelenség volt. Ezer darabra szedtem a karburátort, nem egyszer. A lényeg a lényeg, az ülés alatt a légszűrő elé szorult egy műanyag zacskó.
Igen, valami ilyenre gondoltam a kérdéssel, de Blackiex már megválaszolta a lényeget. Azt, hogy így ezekkel az alkatrészekkel (felszereléssel, kiegészítőkkel, a gyáritól eltérő változtatásokkal stb.) Magyarországon forgalomba helyezhető-e, azt a honosításkor a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakértője dönti el. És ahogy kivettem, már el is döntötte. A rendőr is "Hatóság", de műszaki és forgalom biztonsági szempontból az előbbi a magasabb szintűnek számít -most ne térjünk el túlságosan, mert a hülyeség az mindig talál kiutat - tehát ha levizsgáztatták, és rendszámot adtak rá így ahogy van, akkor nincs okod az aggodalomra. És ahogy Blackiex is leírta, ilyenkor még fényképeket is csinálnak, hogy még vitatkozni se kelljen neked egy rendőrrel se. Ott van a rendszerben a fotó, igazoltatáskor rá tud keresni, ha kétsége van, rá is fog. Gondod pont akkor lesz, ha ezután kezded majd el átalakítgatni. De ez már egy másik történet ... 🙂
A szívócsonkot sikerült rendesen a helyére tenni (illetve a karburátor belecsusszantani a csonk felső részébe). A tolattyún a membrán kérdést is megoldottam, a befőttesgumit egyszerűen kicseréltem a régi membránból kivágott darabra (szerencsére nem dobtam ki). Annak bírnia kell a benzingőzt. Így most nem mocorog a membrán, rendesen tömítettnek tűnik.
Mindezek ellenére továbbra is fennál az a probléma, amivel kapcsolatban eredetileg is írtam. Tehát 4. sebességben kb 80-nál, 5-ben kb 90-nél hiába húzom a gázkart, nem jön ki több a motorból, nem gyorsul. Még próbálkozok vele.
Ez a kep annyira alacsony felbontasu, hogy meg nem mondom, gyari laposkormanyos-e vagy valami utolagos, de nem tunik drasztikusnak. Ha a rendszamozas elotti hatosagi muszaki vizsgan oke volt a motor, akkor a rendor nem kothet bele. Ott a foto a rendszerben, latni fogja, hogy muszakin pont ugyanigy jelent meg.
Köszönöm a választ! Itthon a kicsike. Bocs a duplázásért, azt hittem elrontottam valamit.🙄 Néztem a neten, meg itt a fórumon is láttam, hogy az osztrák 16 lovasnak a kipufogója más, vékonyított, ezé nem. Remélem a rendőr nem fog belekötni, mert itt a változtatásokról lennie kell papírnak. De ki tudja vajon mikor lett ez a 30 év alatt. 🤷 A kormány is magasabb mint amit némelyik képen láttam. Vagy ez az eredeti?
Ami a tobbit illeti:
- kuplungkar sajnos olyan, amilyen, nem allithato, de lattam par motort, ahol egyszeruen hajlitottak rajta egy kis melegitest kovetoen. Vannak kinai utangyartott kuplungkarok, amik allithatok, de sosem probalkoztam veluk.
- a 2T olaj es petroleum keverek a benzin adalekokat hivatott helyettesiteni, nem kotelezo hasznalni. Ha megis, teli leallitaskor a teli tankba 50 ml 2T olajat tehetsz, ami segit a tank belsejet megovni a rozsdatol.
- a nehezen forgo benzincsapra csak a szetszedes es takaritas, olajozva osszerakas gyogyir.
- az uzemanyagszint tekinteteben sajnos a napi szamlalora kell hagyatkoznod, 200-220 km-re eleg az ON allashoz rendelt mennyiseg teletankolt allapotrol indulva, a tartalekallas meg cirka 40 km-t enged motorozni ezen felul.
A benzincsap automata, ha jar a motor, nyit. ON allasban a tank zome kijon, mondhatjuk az a nyitott allas. RES allas a tartalek, az utolso 1.5-2 liter csak RES-en jon ki. A dolog lenyege, hogy ket leereszto lyuka van a tanknak, egyik magasabban. ON allasban a 9.5 literbol szuk nyolcat tudsz elhasznalni, ha az elfogy, a motor dadogni kezd, onnan tudod, hogy ideje tartalekra tenni.
A 250-esek zomen van olyan is, hogy PRI, ami nem igenyel jaro motort ahhoz, hogy ateressze a benzint. Ezt akkor kell hasznalni, ha a porlaszto ures es elso inditasz elott fel akarod tolteni. Pl. mert telen leeresztetted a karburatort, hogy ne pimposodjon bele a benzin.
Diszkret zart allas nincs, a csapot az zarja el, hogy a motor nem jar. (vakuumszelep van a hatan, ami a jaro motor keltette szivohatas okan nyit)
Sziasztok! Előző hozzászólásom lehet elszállt az éterben, vagy nem tudom. Ma hozok el egy 1994-es 250-es Virago-t. Visszaolvastam itt fórumon, és több kérdésem lett mint volt.😅 Pl. A benzincsap állásairól. Melyik a zárt? Az on az tiszta. Ő a kicsike.
Sziasztok! Bocsi, hogy ide pofátlankodok lány (vénasszony) létemre.😁 Tegnap vettem egy 250-es Virago-t. (Még nincs itthon, majd holnap.😬) sosem volt chopperem csak nakedek. Visszaolvastam februárig a fórumot, hát... Szép nyelv ez a kínai.🤣 Lenne valami tanácsotok - ne hogy mire figyeljek, mert már megvettem.🤭- hanem, hogy ... Nem tudom...😆 Öreg, szivatós, karbis. Most egy suzuki Gladiusom van, 3éve, vele nem volt gond pl. a téli tárolásnál se. Előtte Kawa er-5 volt, de azt a férjem tartotta rendben. Mikor és miért kell bele 2T? Meg petróleum? Azzal eddig a láncot pucoltam.😅 Számolhatom a km/üzemanyagot ha nem akarok kannát cipelni?😄 Örülök ha bármit írtok róla... Suzival nem lettünk barátok, imádom ha megy, de a térdem már nem bírja a tologatását stb. Nem ér le a lábam teli talppal és nem érzem biztonságban magam. Na meg igen nyomatékos, a sor kettes kawához viszonyítva, és hát kihagytam 10 évet. Amióta suzi megvan se nagyon mentem. Erre a kisördögre ráültem és tudtam, hogy imádom. Menet közben majd kiderül.😅 Még nincs rendszámom, majd holnap. Mentem vele vagy 200 métert. A kuplung kar távol van nekem a rövid ujjaimhoz. Van arra valami megoldás? Suzin csak állitanom kellett rajta.😄 a benzincsap nehezen forog, úgy emlékszem a kawán könnyen forgott...🤔 Az baj? Valamit írtatok arról is...😂 Köszi hogy elolvastad! Pacsi! ,
Talán még annyit,hogy a szÍvócsonk a hengeren jól csatlakozik-e? Gondolok az o gyürü pontos helyzetére. Blackiex korábban éppen ezért irta,hogy pillanatragasztóva rögziteni kell a helyén.Én amikor cseréltem szÍvócsonkot,pici zsirral rögzitettem az o gyürüt,a karburátor felől meg bezsiroztam,s bemassziroztam a karbit.
Allj. Ha a membran lotyog a tolattyun, az nem jo. Ott falsolni fog.
A befottes gumi nem jatszik, a benzingoz szetszedi. NBR vagy Viton anyagu o-gyuru segithet.
A szivocsonkot olajozd meg fnoman, esetleg hajszaritozd meg elotte (melegen lagyabb) es legy kitarto. Ez a karbi nem csak nincs tokeletesen a helyen, ez konkretan ki van bujva.
Nos megnéztem a mozgását - valójában nem a légszűrőn keresztül, hanem a tolattyú feletti burkolatot levéve szimplán megnéztem, milyen könnyen jár. Elés sima volt a mozgása, nem figyeltem meg akadozást, ilyesmit. Viszont azt tapasztaltam, hogy a két műanyag gyűrű között a membrán pereme elég lazán áll, a belső műanyag gyűrű mozog. A külső oldalra a membrán pereme és a műanyag gyűrű közé betettem egy befőttes gumit (ha jól gondolom, itt nagy meleg nincs), ezáltal megszűnt a lötyögés. Gondolkodtam a videón is mutatott kötegelő használatán, de aztán azt túl bumfordinak találtam.
Viszont azt láttam, hogy a hátsó hengernél nem sikerült tökéletesen a szívócsonkra rápasszítanom a karburátort. Úgy gondolom, hogy ez simán lehet oka az elerőtlenedésnek, mert bár a bilincset ráhúztam, valószínűleg ott tud a motor fals levegőt szívni.
Hogyan lehet ráerőltetni a karbit a szívócsonkra? Próbálgattam, de nem akart csak úgy rácuppanni.
Nincs szükség kenésre, a benzin úgyis lemosná. A műanyag bevonat a tolattyún az, ami a súrlódást hivatott csökkenteni.
Sajnos az 535-ön nem nagyon figyelhető meg a tolattyú süllyedése és emelkedése, mert a karbik szája a vázüreg felé néz és oda nem fér be az ember feje. Mondjuk a tankot és a légszűrőt leszerelve egy kamerás telefont be lehet dugni, ha valaki nagyon kiváncsi
Köszi szépen. Hétvégén megnézem a mozgását illetve magát a tolattyút is, hogy mennyire könnyen jár a furatban. Érdemes azt valamivel (pl. szilikonolaj) bekenni? Vagy nincs jelentősége, mert úgyis elpárolog?
A tolattyú simán kell csússzon a furatában és bő 2 centit kell tudjon emelkedni és süllyedni a fordulat és terhelés függvényében.
Kb így. (nem virago, de az elv ua.) https://youtube.com/shorts/7Rr...
Azért jön hozzá ragasztó, mert így, a műanyagot elcsípve és újra ragasztva) is fel lehet szerelni. Tartós megoldás ez is, a mellékelt Förch ragasztó nem az a gagyi fajta, amit a vásárosoknál kapsz. http://youtu.be/UdxGV_plvK8
A membráncsere nagyjából így történt. Mondjuk a szappanozásra nem volt igazából szükség, elég könnyen bele tudtam kézzel masszírozni a műanyag peremek közé a membrán peremét. Az én ízlésemnek kicsit túl könnyen is, legalábbis ami videókat néztem ezzel kapcsolatban (túl sokat nem találtam), ott nagyobb szenvedésnek tűnt az új membrán beillesztése. Azért kiveszem és megnézem ismét. A membránhoz küldtek valami ragasztó cuccot is (kis tubus), azt nem használtam - úgy saccoltam, hogy ha beragasztom, onnantól már csak roncsolással lehet cserélni.
Amúgy mennyi mozgása van ennek a dugattyúnak? Én úgy saccolnám, hogy néhány mm-nél nem több.
A membrancsere utott szoget a fejemben elso sorban. Az alkatreszek rendben, a szivocsonk normalis minoseg, a membran is eselyesen jo.
Amire en gondolok az a membran tomitettsege. Ugye ezt a fajtat ugy kell cserelni, hogy az eredeti membrant szappanozva, megnyujtva finoman kihuzza az ember a helyerol a muanyag karika alol, majd az ujat ugyanoda bemasszirozza az ember ugyanezzel a technikaval.
No, ha ez nem sikerult tokeletesen es nemi levego tud akar a membran kulso, akar a belso pereme mellett szivarogni, a motor altal keltett vakuum nem tudja felemelni kellokepp es emiatt nem kap eleg levegot/uzemanyagot magas fordulaton.
Ami a beallitast illeti, minden beavatkozas utan illik.
Illetve még az fordult meg a fejemben, hogy magát a dugattyút úgy tettem vissza a karburátorba, hogy szépen megtörölgettem, a tűről letisztítottam a rátapadt trutyit (egy kevés volt rajta). Abban viszont így utólag nem vagyok biztos, hogy nem kellett volna esetleg a dugattyút valamivel bekenni (szilikon, olaj stb.). Könnyen bement a helyére de mégis.
Úgy emlékezem azt írta, hogy ha lassan húzza, kipörög rendesen. A hirtelen, agresszív gázadással van a gond. Én még megvizsgálnám a levegő ellátottságot is.
Csak zárójelbe: anno a CZ175-ösömőn ugyan ez a jelenség volt. Ezer darabra szedtem a karburátort, nem egyszer. A lényeg a lényeg, az ülés alatt a légszűrő elé szorult egy műanyag zacskó.