Ebből a szempontból jól gondolod. Nem tudom, mihez van hozzáférésed, de 10mm vastag aluból lehetne viszonylag egyszerűen ilyet gyártani. Két félből, ahol összeérnek két M6 csavarral össze lehetne fogatni.
Ellenben olyat is láttam, ahol 4-es kazánlemezből készült olyan, amit csak összecsúsztatott a koma. Két lemez jobbról, két lemez balról és mint a cipzár, egymásba fűzhető volt. A lemezek közötti hézagot alátéttel hézagolta ki, pár helyen megpöttyintette, hogy úgy maradjon, aztán egymásba csúsztatva fel lehetett csavarozni a tőcsavarokra.
Nem tudok okos lenni, sajnos nem vagyok lakatos. Műszaki rajzoló se, úgyhogy csak ilyen skicceim vannak.
Gondolom a gallért aluból jobb lenne legyártani, mert ha vasból van akkor egy ütközés során ugyan úgy a gallér fog eltörni mint most, de ha vasból van akkor a tőcsavarok fognak kiszakadni a blokkból jól gondolom?
Láttam én is, a kipuff több helyen is hegesztve van sajnos, bontottat nem lehet találni hozzá, nekem is az a tervem , hogy legyártok hozzá egy vasat megvágva rárakom és a helyén összehegesztem. Láttam utángyártott kipufogót, arról le tudom venni szemre a sablont.
Egyenlőre az a lényeg, hogy működőképes legyen, utána ráérek vadászni az alkatrészekre.
Ha esetleg valaki tud hozzá első teleszkópot kipufogót vagy hengert írjon nyugodtan.
Emlekeim szerint a galler nem cserelheto, a gyarban huzzak ra a csore, mielott a leomlot a dobra hegesztik. Ugy remlik a leomlo nem jon le a dobrol, a gallernak meg nincs cikkszama az alkatresz-katalogusban.
Ráirok az emberre, hátha.
Amikor leszedtem a 2 kipuffogót, egyik hengernél sem volt tömítés, mindegyik meg volt hajolva. Kicsit kontár volt a szerelő több helyen...
Örülök neki, akkor egy villa csere és egy tömítés cserével megúszom ha minden igaz. :)
Még annyi, hogy a sérült hengernél ami a kipufogón van rögzítő elem ( képen ugyebár nem látható mert széttört) Honnan lehetne pótolni? (Tehát amivel felfogatot a kipufogót.)
Kerestem hazai oldalon sehol nem találtam. Arra gondoltam megcsinálom saját magam vasból, kivágom hegesztem ha kell.
De ha pár száz vagy ezer forintos és meg lehet venni akkor inkább megrendelem.
Erről van szó, ez hiányzik a másikról.
A 250-es villája ugyanaz, ha a tiéden is már a kétdugattyús fék van, egy az egyben passzolni fog.
A hengerfejen a sérülés nem tűnik kritikusnak, szerintem a két kipufogó rögzítő töcsavar cseréje után (mert azok szemre el vannak hajolva) használható lesz, a tömítésnek annyira nem kell az a perem, az csak központozza.
A hazai bontók felejtősek, kevés helyen foglalkoznak ilyen alkatrészekkel, a baboon.eu, a motorparts-online.com holland bontók és foglalkoznak XV-kkel. Pl. az ebay.de is jó forrás, csak németül kell keresni, pl. xv125 zylinderkopf és akkor lesz találat.
Sziasztok!
Adott egy Yamaha XV125 Virago. 2002. 5AJ.
Történt vele egy baleset, széttört a kipuff rögzítő része,(1. Kép) valamint egy kis perem letört a hengernél. (2. Képnél ha jobban megnézitek látható)(Tudom a hengerből is letört pár darab)
Nem szeretnék hengert cserélni mert ahogy néztem internet semmi alkatrész nincs hozzá. ( gondolom egy alu hegesztő megoldja, esetleg anélkül is vissza tudom rakni).
Szerintetek?
Második probléma az első teleszkóp, meghajlott. Ilyet se találtam neten sajnos...
Valakinek alkatrészek elfekvőben, vagy valami hely ahonnan rendelhető?
( Nem én estem vele, de már az enyém a motor. )
Köszönöm előre is!
Sajnos ennyiből nehéz bármi okosat mondani, pláne úgy, hogy nem hallom élőben.
A tompa, mélyebb tónusú kopogás jellemzően a forgattyús részekből hallatszik (ha nem a kuplung felől jön a zaj), kifejezetten arra emlékeztető zaj, mintha kalapács fa nyelével az alu öntvényt ütné az ember és leginkább a dugattyú szoknya billegése okozza. Ha fémesebb és élesebb a zaj, az lehet hajtókar, vezérműtengely, főtengelycsapágy - ám ezutóbbi igen ritka.
Ha szinte csörgés-szerű, akkor vezérműlánc, vezérműlánc-feszítő az első gyanúsított, ha inkább varrógép-szerű csattogás, az a szelepek környékére jellemző.
Azért kérdeztem, volt-e előzmény, mert pl. olajcserénél a szűrőt be lehet tenni fordítva is és az elvágja a kenés útvonalát, ami először a hengerfejben okoz bajt, de nem ritka a dugattyú-hajtókar kotyogás se, mint végeredmény.
Ugye az AIS-t kötöttem le múltkor mikor beszéltünk, de egyébként nem nyúltam semmihez azóta. Na majd tüzetesen átnézem még jobban, csak gondoltam hátha valakinél volt-e már ilyen és az egy út, amin elindulhatok. Köszönöm :)
Ha tompa kopogás és főképp alacsony fordulaton hangosabb, magasabb fordulaton és kisebb terhelésen meg kevésbé (pl. harmadikban 4000 felett, de kis gázon, mondjuk 70-75-nél), illetve a kopogás hangereje csökken meleg motornál, akkor dugattyú gyanús a történet.
Tanácsot kérnék 1100as Viragoval kapcsolatban. Mostanság lettem figyelmes egy enyhén kopogó hangra alapjáraton, mely valamelyik henger felől jön. Mintha ezzel a hanggal együtt egy rezgést is éreznék menet közben, mely az egész motoron végig fut. Alacsony fordulatról beszélünk itt is (beérve városba, stb)
Bocsi, a hétvégén nem tudtam ránézni, és mostani hétvége is kiesik - kölcsönmotorral túrázni megyünk. Ha visszaérek és visszacserélem a motort, ránézek a gyertyára.
Igen, lassan húzva időnként fel tud pörögni, de az is esetleges. Gyorsan ráhúzva sosem sikerül teljesen kipörgetni.
10W villaolaj. 245ml szarankkent.
Ha valakinek vannak alkatrészei 125 Viragohoz itt elér: d.feri1995@gmail.com
Ellenben olyat is láttam, ahol 4-es kazánlemezből készült olyan, amit csak összecsúsztatott a koma. Két lemez jobbról, két lemez balról és mint a cipzár, egymásba fűzhető volt. A lemezek közötti hézagot alátéttel hézagolta ki, pár helyen megpöttyintette, hogy úgy maradjon, aztán egymásba csúsztatva fel lehetett csavarozni a tőcsavarokra.
Nem tudok okos lenni, sajnos nem vagyok lakatos. Műszaki rajzoló se, úgyhogy csak ilyen skicceim vannak.
Egyenlőre az a lényeg, hogy működőképes legyen, utána ráérek vadászni az alkatrészekre.
Ha esetleg valaki tud hozzá első teleszkópot kipufogót vagy hengert írjon nyugodtan.
En spec gyartanek, ha tudnek hegeszteni.
Amikor leszedtem a 2 kipuffogót, egyik hengernél sem volt tömítés, mindegyik meg volt hajolva. Kicsit kontár volt a szerelő több helyen...
Örülök neki, akkor egy villa csere és egy tömítés cserével megúszom ha minden igaz. :)
Még annyi, hogy a sérült hengernél ami a kipufogón van rögzítő elem ( képen ugyebár nem látható mert széttört) Honnan lehetne pótolni? (Tehát amivel felfogatot a kipufogót.)
Kerestem hazai oldalon sehol nem találtam. Arra gondoltam megcsinálom saját magam vasból, kivágom hegesztem ha kell.
De ha pár száz vagy ezer forintos és meg lehet venni akkor inkább megrendelem.
Erről van szó, ez hiányzik a másikról.
A 250-es villája ugyanaz, ha a tiéden is már a kétdugattyús fék van, egy az egyben passzolni fog.
A hengerfejen a sérülés nem tűnik kritikusnak, szerintem a két kipufogó rögzítő töcsavar cseréje után (mert azok szemre el vannak hajolva) használható lesz, a tömítésnek annyira nem kell az a perem, az csak központozza.
A hazai bontók felejtősek, kevés helyen foglalkoznak ilyen alkatrészekkel, a baboon.eu, a motorparts-online.com holland bontók és foglalkoznak XV-kkel. Pl. az ebay.de is jó forrás, csak németül kell keresni, pl. xv125 zylinderkopf és akkor lesz találat.
Adott egy Yamaha XV125 Virago. 2002. 5AJ.
Történt vele egy baleset, széttört a kipuff rögzítő része,(1. Kép) valamint egy kis perem letört a hengernél. (2. Képnél ha jobban megnézitek látható)(Tudom a hengerből is letört pár darab)
Nem szeretnék hengert cserélni mert ahogy néztem internet semmi alkatrész nincs hozzá. ( gondolom egy alu hegesztő megoldja, esetleg anélkül is vissza tudom rakni).
Szerintetek?
Második probléma az első teleszkóp, meghajlott. Ilyet se találtam neten sajnos...
Valakinek alkatrészek elfekvőben, vagy valami hely ahonnan rendelhető?
( Nem én estem vele, de már az enyém a motor. )
Köszönöm előre is!
A tompa, mélyebb tónusú kopogás jellemzően a forgattyús részekből hallatszik (ha nem a kuplung felől jön a zaj), kifejezetten arra emlékeztető zaj, mintha kalapács fa nyelével az alu öntvényt ütné az ember és leginkább a dugattyú szoknya billegése okozza. Ha fémesebb és élesebb a zaj, az lehet hajtókar, vezérműtengely, főtengelycsapágy - ám ezutóbbi igen ritka.
Ha szinte csörgés-szerű, akkor vezérműlánc, vezérműlánc-feszítő az első gyanúsított, ha inkább varrógép-szerű csattogás, az a szelepek környékére jellemző.
Azért kérdeztem, volt-e előzmény, mert pl. olajcserénél a szűrőt be lehet tenni fordítva is és az elvágja a kenés útvonalát, ami először a hengerfejben okoz bajt, de nem ritka a dugattyú-hajtókar kotyogás se, mint végeredmény.
Volt vele csinálva bármi mostanában?
Tanácsot kérnék 1100as Viragoval kapcsolatban. Mostanság lettem figyelmes egy enyhén kopogó hangra alapjáraton, mely valamelyik henger felől jön. Mintha ezzel a hanggal együtt egy rezgést is éreznék menet közben, mely az egész motoron végig fut. Alacsony fordulatról beszélünk itt is (beérve városba, stb)
Valakinél jelentkezett már hasonló jelenség?
Köszönöm a válaszokat.
Igen, lassan húzva időnként fel tud pörögni, de az is esetleges. Gyorsan ráhúzva sosem sikerül teljesen kipörgetni.
Ezért volt első gondolatom a membrán.