Sziasztok!
1 év után újra beüzemelném a kis 535-ösömet...sajna az egy év alatt csak a gumikat pumpáltam fel...vagyis belerohadt a benzin...
Valaki eltudja mondani, hogy mik a folyamatok, miket szedjek szét, mit tisztítsak, ötletek, trükkök ilyen esetben?!
(a kép csak illusztráció)
A porlasztós oktatóvideo pedig egyszerűen fantasztikus, hiánypótló, rengeteget lehetett belőle tanulni!
Még biztos megnézem párszor...
Nagyon köszönöm!
Tudom, hogy ellentmondásosnak tűnik, mert most mondtam, hogy a falsolás meg a nagy gáz nem jár kéz a kézben.
DE a te motorodon a karbi súlyát a gumi viseli, ha nagy gázt adsz, a motor rázkódása fokozódik, a karbi "bólogat" a gumi akármin, ezzel esetlegesen széthúzza-összenyomja a repedést. Látatlanban persze nem tudhatom, hol és milyen mélyen van megrepedve, de amíg nincs 100%-os állapotban a szívóoldal, nem is érdemes nekiállni állítgatni semmit.
Nem feltétlen, ugyanis ahogy a lentebb látható videón mutattam, jellemzően a keverékállítóval korrigálják. A keverékállító csavarra 1/4 gázkarállásig "számíthatsz". Csukott állapotban 100%-ban az látja el a motort, 1/8 gázkarálláson már csak úgy 25-30%-ban kap onnan enni, a többi az átmeneti furatokon jön. Negyed gáz magasságában meg már a tű alól is és a pilotcsavar alól alig.
Igazad van, hogy a nagy szívócső-depresszió akkor jelentkezik, amikor a pillangó csukva van és a falsolás a pillangó nyitásával csökken. Magas fordulaton, amikor a pillangó és a tolattyú is nyit, még kevesebb hatása van a falslevegőnek.
Amíg az Y szívócső esélyesen ereszt, nem is érdemes mással foglalkozni, mint annak a cseréjével, valamint ha már a tank le van szedve, a porlasztó benzinszintjének az ellenőrzését is célszerű elvégezni.
Köszönjük szépen! Mégha nekem sem ilyen a porlasztóm, (megmégha ez nem is Yamaha, bár az mindegy) akkor is! Mármint akkor is hasznos volt nekem is ez az oktató videód.
Én úgy gondolnám, hogy a pillangó szelep után (tehát a henger felé, mert itt beszélünk "fals"ról) pont fordítva keletkezik vákum. Ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy nő a vákum. Azaz erősebb lesz a "fals repedésen" beáramló levegő.
Ahogy Blackiex írta, én is a pillanatra elszegényedő keverékre gondolnék. A benzin szinttel kezdenék, a vipolán csöves ellenőrzéssel. (A képen ez 535-ös, de az elv ugyan az.)
Hoppá, egy gyors (szigorúan elméleti) munkahipotézis:
Ha az erősen repedezett szívócső miatt alapjáraton és kis részterhelésen falsot szív (mert ekkor nagyobb a szívócső depresszió) és ehhez van korrigálva a keverék dúsítással, akkor nagy gáznál (kis szívócső depresszió, kevesebb fals) eldúsul?
Bár akkor lehet hogy füstölne? Hmm. Elméletek, elméletek.
Falsolás:
Elég repedezett a szívócső (ugye típushiba) de eddig azt hittem az csak alapjárat közelében és alacsony részterhelésen okoz inkább gondot... Eszerint nagy gáznál is?
Szelephézag:
Na ezt pont beállítottam, igaz az egyik határérték közelébe (arra számítván hogy majd a kopással megnövekszik), de blackiex felhívta a figyelmem hogy ennél a motornál ellenkezőleg, elfogyni szokott... De hát még ezret se mentem azóta.
Így. A szinkron kivételével, mert egy porlasztós. :)
Ezesetben mondjuk szerencsés, mert ez a lépés kihagyható. A karbi esőáramú, mint nálad, ha lent a tank, kiszerelés nélkül lejön az úszóház és a membránkamra teteje is.
A hirtelen nagy gázra elerőtlenedés kapcsán azt saccolom, hogy a pillangó fullra nyílik, a levegő egyből megindul csőstől, de a benzin csak később ér oda. A gyertyavizsgálaton szegény keverékre utaló jeleket látok a kristálygömbömben - ezért tippeltem alacsony benzinszintet avagy emelendő tűt. Persze mindez értelemszerűen akkor él, ha se falsolás nincs, se a szelephézag nem hagy kívánnivalót maga után, ahogy azt említetted vala.
Na igen. Szétszedés előtt azért érdemes a "roncsolásmentes" vizsgálatokkal kezdeni, mint pl. a gyertyakép vizsgálat és üzemanyagszint ellenőrzés Blackiex tanácsára. Aztán jöhet egy szelephézag ellenőrzés, majd ha az jót mutat, akkor egy szinkron ellenőrzés, esetleg szívócső diagnosztika. Ha mind pipa és nem javult (már amennyiben állítani is kellett valamin), akkor ugorhatsz neki a karbiknak.
Nem vagyok nagy baratja a bandazsnak, meg kell mondanom. Hajlamos a levego nedvesseget magaba szivni es a csovon tartani, ezzel fokozva a korroziot.
Nyilvan nem azt mondom, hogy... amit a kep mond, de tudj rola.
Hali.. tegnap esztétikáztam kicsit, betekertem bandázzsal az első leömlőt.. A hátsó marad így. Még lehet, hogy előnyös is esetleg.. az első amúgy is jobban hűl mint a hátsó..
"Nem nézte még a karbit senki, nem is ismerek szakit itt Tata környékén aki vállal hasonlót."
Kb. két hónapja vettem a motorom, előtte a "képes motor"-t (kepesmotor.hu) nézegettem rendszeresen. Valaki ott Tatáról elég intenzíven kínálta a Virago-ját, arra már nem emlékszem, hogy milyen típusú volt.
Lehet, hogy érdemes rákeresni, rátelefonálni, mert lehet, hogy egy szaki, de ha csak egy lelkes amatőr is, lehet, hogy ismer olyat aki ért is hozzá ott a környéken.
Én már jártam így az MZ-vel, más kérdés, hogy ahhoz elmondás alapján is hozzá merek nyúlni, ennél a gépnél még óvatos vagyok! 😊
Nagyon köszönöm a tippet blackiex!
Gondolom ez nem E jeles, tehát a nyár végén esedékes műszakiig vagy várjak a cserével, vagy előtte cseréljem vissza.
Próbamotorozás: kb hány km vagy mennyi idő után érdemes változást keresni a gyertyán?
2YL:
Nem nézte még a karbit senki, nem is ismerek szakit itt Tata környékén aki vállal hasonlót.
Magam egy szétszedést és ultrahangos mosást próbáltam volna meg a saját szakállamra, de gondoltam előbb kérdezek.
Minden fuvokat es jaratot fujj at fektisztito sprevel.