Holnapra tervezünk egy gurulást, aki gondolja, tartson velünk.
Gyűjtőpontok:
Bécsi úti SHELL kút, (Bécsi u. 277.) Kb. 09:00-09_10-ig
Pilisvörösvár ORLEN kút (Fő u. 173.) Kb. 09:30-09:40-ig.
Tinnye a régi homokszobor (Rákóczi F. u. 4.) Kb. 10:00-10:10 ig.
Innen az útvonal:
Esztergom, - Párkány, - Helemba, (Át az új hídon ha lehet, ha nem, akkor Letkés) - Márianosztra, - Nagymaros komp. Innen eldöntjük, ki merre.
40 -50 Km-enkét pihenő (cigiszünet) utazó sebesség 80-90 Km/ó.
Persze, semmi sincs kőbevésve.....
Szia. Akkor ha szinkronizáltam kössek le mindent a fenébe? Dugozzam be a felesleges hátsó szívócsonkot mindkettőt. Az elsőt hagyjam a gyujtással. Az AIS rendszert is kössem le. Vagyis szinkron után hagyjam úgy mint a szinkronbekötési ábrán van. A hátsó szívócsonkon található kettő csonkot csak áthidalom egmással. A megnyert kupakot rádugom az elosztóra az AIS csovet meg ledugózom, vagy összehajtom és gyorskötözővel elkötöm.
Hálás vagyok a próbálkozásodért, de nekem a négyütemű motorok gyakorlati használatának az alapjai is hiányoznak. Igaz, nem is kerestem a lehetőséget, okom sem volt arra, hogy ezt a tudásomat elmélyítsem.
Ráülök/beleülök és elvisz valahová.
Ennyi nekem általában elég is. Ha a női sofőröket is számolom, akkor talán egy kicsivel többet tudok az átlagtól, de még ebben sem vagyok biztos. De azért majd a probléma okára kíváncsi leszek, mert soha nem tudhatja az ember, mikor lesz szükségem erre az ismeretanyagra.
Mielőtt begombolod, nézd meg, nem fúj-e ki a pumpa vákuumcső csatlakozójánál a kipufogógáz. Ha beszarik a Reed szelep, ott kicsit szuszoghat. Ilyenkor szokás a két krómcsőre menő vastagabb gumicsőbe nagy csapággyolyót tömni, az elzárja a kipufogógáz útját és már nincs is gond.
Persze a teljes megoldás az, ha a krómozott csöveket is ledobja az ember a teljes AIS-sel együtt, de a hengereken ott maradó könyököket kell akkor sapkával ellátni vagy kivenni a henger öntvényéből és ott dugózni - de az már haladó szint.
Mondhatjuk. Mindenesetre én akkor se kötném vissza gyári helyzetébe. Az elülső henger hajtsa a gyújtásszabályozót, a hátsót meg ledugóznám a fenébe. Az AIS meg vákuum híján csak dekoráció marad és nem fog mászkáló alapjárattal vagy motorféknél visszadurrogó kipufogóval kísérteni, mint valami rossz szellem.
Akkor ez a probléma, hogy összekötöttem a kettő rendszert. Végül is csak le kell dugózni a vákuumcsövet az elülső szívónál és rajta is maradhat a teszter csöve a csonkon.
A harmadik képen széthúzom és ledugózom.
A nyilat akkor teszik rá, ha egyik furat kisebb, mint a többi.
Rendezd át így, ne legyen benne az AIS a mérésben, mert a büdös életben nem lesz jó.
A piros nyilakhoz mehet a mérőberendezés.
Annak a nyílnak van jeletősége? Elvileg így van kötve, de ha van szerepe akkor azt meg kell néznem. A vákuumcsövet az elülsőnél összekötöttem a teszterrel és a rákötöttem a csonkra. A hátulsóval nincs gond mert van külön csonk amire ráköthetem a teszter csövét.
A két henger szívócsonkja között az AIS teremt kapcsolatot. Ez az Air Induction System nevű alkatrész, ami tulajdonképpen egy vákuum által működtetett pumpa és egy Reed szelep kombinációja. A pumpában egy rugós dugattyú levegőt mozgat és nyomja a kipufogószelep mögé, a leömlő tövébe - plusz oxigén a kipufogógázba, tisztább égéstermék a hangtompító végén.
A kékkel jelölt cső a vákuum, a kis súlyzó alakú akármi a pumpa. A szögletes akármi alatta a Reed szelep háza, a pumpált levegő itt megy be a sárga és zöld színnel jelölt csövekbe. A Reed-szelep dolga eredetileg az, hogy egyirányú legyen a gázáramlás, a kipufogó felől ne jöhessen vissza semmi.
Namost ez így 30 évesen nem szokott működni, le is szoktam dobni őket a Pébe.
Gyárilag így futnak a vákuumcsövek. (jobb felső ábra)
Értelemszerűen jobb szélena hátsó (#1) henger, mellette balra az elülső henger (#2). Alul a balsó krómdekliben az AIS. A messze előrenyúló, 2. és 3-as számmal jelölt vákuumcső megy az előgyújtás-szabályozóhoz.
Rendezd át úgy, ahogy lentebb írtam és akkor kiesik a képletből az "áthallás" lehetősége.
A szívócsonkon van egy vákuumcső a fekete jelöléssel egyes hengeren. Ezt összekötöttem a szinkronteszterrel. Lehetséges ezt csak le kellene dugóznom és nem összekötni a teszterrel. Végül is ott van öszzekötve a kettő henger. Viszont ha vége a szinkronnak akkor visszadugom a szívócsonkra. Akkor megint lehet ez a probléma, csak nem látni.
Aha, ez az AIS lesz... Jo, tessek szives lenni az AIS pumpara meno vekony csovet elszoritani es ujra merni. Vagy ami meg jobb, a vakuumcsoveket ugy atrendezni, hogy csak a szinkron muszer es az elulso henger feletti elogyujtas-szabalyozo kapjon vakuumot, minden mast le kell dugozni.
Az AIS a kipufogocsatornaba fujna levegot a tisztabb emisszios ertekekert. Az egyik henger vakuumfittingje mukodteti, nem tudom, ezen melyik az.
DE ha az AIS pumpa szar es ereszt (ertsd: a kipufogogaz nyomasa visszadolgozik a szivotorokba a vakuumcsovon at) az tonkrevagja a merest es igy a nyomaslefutasi gorbet is.
A zold gorbe a jo. Azzal nincs gond. a feketenek ugyanilyen formajunak kellene lennie, csak 285 fokkal eltolva.
Itt viszont ugy fest a dolog, hogy amikor a fekete szivoszelepe kinyit, nem no meg elegge a vakuum (lathatoan nem sullyed be olyan melyre) illetve amikor a zoldnel a csucson megjelenik a tuske (nyit a szivoszelep a kipufogas utan, a kis visszamarado plusz nyomas a tuske) az a tuske lathato a fekete gorben is.
Ezert gondolom, hogy valami vakkumcsovon, szekunder levegorendszeren, barmin ossze van koztve a ket henger, nem uzemszeru modon es a zold nyomaslengese kihat a feketere.
Az elulso vakuumcso T azaz 3 agu elosztoval (azaz muszer-szivocsonk-elogyujtas szabalyozo) furcsa gorbet mutatott?