Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, a tapasztalatom az, hogy legalabb olyan jellemzo hiba ez, mint pl. egy Alfa Romeon az elektromos hiba.

Harom XV-m volt, 700-as, 750-es, 1000-es es mindharom produkalta ezt. Emellett persze eleg sokat lattam az enyeimen kivul szemelyesen illetve azokban a Facebook csoportokban, ahol van/volt szerencsetlensegem adminnak, moderatornak vagy tagnak lenni.

A gyujtasrendszer eredendoen nem tul eros, mert az XJ650-rol orokitettek at, ami pedig a kora hetvenes evek technologiaja. A radiofrekvencias zavarok elkerulesenek a modja egyszeruen az, hogy a szikra nem olyan eros, amilyen lehetne. Igy meglehetosen erzekenyek a korukbol adodo degradaciora, az uj, zavarszuros gyertyakra es effelekre.
Ugyanazt gyanítod nála is, mint ami a múltkor RoWar motorjánál volt?
Az "olykor" úgy értelmezendő, hogy pl. alapjáraton is van olyan, hogy jár a motor, de hallhatóan ez egyik henger időnként gyújt, de ki-kihagy?
A kehes hengerről a gyertyapipát húzd le és csak érintsd a gyertya tetejéhez, de ne nyomd rá, ne kattogjon rá a menetre, csak éppen érjen hozzá.
Ezt a tesztet végezd el és mesélj az eredményről.
Sziasztok! Ha esetleg Valakinek van ötlete: 535 Virago 2YL, --első hengernél olykor gyújtáskimaradás van. ( üveggyertyával néztem, egyértelműen látszik ) Aztán olykor meg jó, semmi gond, de másnap megint. Keverékképzés, karbi, üzemanyagszint , stb. jó. Szelephézag beállítva, ( 0,1- 0,15 ) . Gyújtótrafót tettem másikat, azzal is ugyanez.. Nincs ötletem... Elekrtonika kábeljeit is mozgattam... semmi. Esetleg valami hasznos ötlet?? Köszi
Na jó! Hát persze, hogy tudjuk! Ott egy hunkel motor van.
Hun kell, hun nem kell! 🙂
Annyiban tényleg túloz, hogy azt sem tudjuk, hogy a két kerék között mi az ami búg. Mert igenis tudjuk, hogy az a valami a valami a motor.
A többiben igaza van. 🙂
Gyula ur, ne tulozzon :)
Kosztya19 > örülünk, hogy akkor nem vesztettünk el! 😂
Mi itt nagyon "öregesen" motorozgatunk, már amikor sikerül összejönni. A Mátrától részemről én is félek.
Blackiex tanácsait érdemes megfogadi, mi itt annyit tudunk, hogy a két kerék között búg valami, és megy! 🙂
De azért kerdezz nyugotan! 😂 😂
Hármunk gépét patika rendbe szedte. Antié félig szénné égett, Miklós kritikán aluli állapotban vette, az eményet is rendbe kellett hozni a vásárlás után.
Ha a nyáron arra felé visz az utunk, biztosan megkeresünk. Köszönjük A siroki meghívást! 🙂
Ja, akkor cserélték a fényezett darabokat valamikor az élete során, esetleg "rendelt" példány. Nem baj, csak nem hülyeség, ha tudsz róla. No meg így fix, hogy 2AE, így könnyebb a megfelelő alkatrészt beszerezni hozzá.

Valóban ez akkor egyike annak az 5000 darabnak, amiből kettő megfordult itt a csoportban. Miklósé és az enyém is 2AE, esetemben csak volt. Sorszám szerint a tiéd félúton van a két motor közt :D
No... megnéztem gyorsan a forgalmiban (és a motoron is) a motorszám (P.5) és az alvázszám (E) is ugyanaz: 2AE002327
A motorblokkon is ugyanez szerepel, ilyen karakterfelosztással: *2AE-002327*
A tényleges színét a fotó nem tudom mennyire adja vissza, nekem sokkal "pirosabbnak" tűnik (majd csinálok fotókat még jobb fényviszonyok mellett is).
A jármű színe (R) 04 Piros -ként van definiálva a forgalmiba.

Ezt a "kisokos" pdf-et azt hiszem ki is fogom nyomtatni és elviszem a szervizbe a motorral! Ennyi mindent kizárt, hogy séróból tudnának szerintem, mindenképp hasznos segítség lesz ott is.
Ebben az esetben lehet át van öltöztetve, ez a szín nem létezett 2AE modellen. Ez egy 1984-es szín, a Romanesque Crimson.
A 2AE 1986-os modellévben jött ki, 5000 db készült és mindegyik aranybarna színben. A motorszám/vázszám tartalmazza a modellkódot, abból kiderül, hogy csak a fényezett cuccot variálták-e vagy a papírmunka van elbaszarintva. Semmi nem kizárt, közel 40 év alatt akármi történhetett.
Műszakilag 98%-ban egyezik a két modell, de a 2AE blokkban pár alkatrész cserélve van a korábbiakhoz képest, főképp az önindító táján.
Itt vagyok akkor ismét...
Blackiex:
Átnéztem és lementettem az általad linkelt hasznos leírásokat, pdf-eket. Jól érthető és bőséges anyag, nagyon hasznos!
A motor típusának egyébként a forgalmiban (D.2) "2AE" van írva. Korábban találtam is már egy pdf-et (lehet, hogy pont tőled töltöttem le) XV1000_Virago_SM_2AE néven.
Holnap lesz vele egy utam, aztán jön a gyertyacsere és a szervizzel való egyeztetés... lehet, hogy még egy új hátsó gumit is fog kapni.

Motoni:
Igen, az itteni környezet valóban mesés, végig a 24.-esen Gyöngyöstől Egerig, viszont a mátrai szakaszától már szinte mindenki retteg, különösen kb. 4 éve, amióta újraaszfaltozták jó minőségű aszfalttal. És nem az aszfalt miatt, hanem a gyorsasági motorosok miatt, akik ellepték!
Őrület ami a Mátrába folyik! Akinek muszáj végigrettegi, aki pedig teheti kerüli a Mátrát miattuk!
Linkeltem egy fotót, amin az "A" pont a munkahelyem (Köszörűvölgyi víztisztítómű) a mellette lévő nagy ívű kanyar kb. 6-8 méter szintkülönbséggel magasabban van a főépülettől, tegnap pont ott rongyolt bele egy ilyen motoros egy autóba (a csodával határos módon nem történt súlyos sérülés) de két évvel ezelőtt egy halálos balesetnek is a tanúja voltam ugyanitt.
A mentőhelikopterek szinte két naponta jönnek, s tudjuk, hogy ha pár tíz perc után nem száll föl, akkor valaki már nem megy haza.
Van olyan túramotoros ismerősöm aki inkább kerül egy nagyot Domoszló felé, de nem jön át a Mátrán Pestről hazafelé.

Viszont (és ez mindenkinek szól):
Bár motoros találkozó már rengeteg van mostanában de a Siroki Motorostalálkozó mégiscsak egy emblematikus, nagy hagyományokkal rendelkező motoros találkozó! Itt is láttam róla fotókat s végre eldőlt: Az idén is meg lesz tartva (bár a koncertlista még nem végleges).
Remélem közületek is lesznek olyanok, akik jönnek, ha összefutunk vendégeim vagytok egy sörre, feltéve azt, hogy nem hozzátok magatokkal az egész Hells Angels motorosbandát, mert akkor vagy ott kell hagyjam a motoromat, vagy mosogathatok az egész nyár fennmaradó részében §xD .
Mivel itt lakok pár kilométerre a helyszínétől: ha valamelyik motorral lenne valami olyan gond, ami ott a prérin nem orvosolható, ha XXI. szd.-i szakműhelyt nem is, de egy zárt portát és szerszámokat tudok biztosítani a kikupálásukhoz (máskor is jöttek már be kisebb segítségért).
Nem vesztettetek el Gyulus, csak nem voltam itthon! §xD
Este jövök, és mindenre reagálok! Büszke vagyok, hogy csapattag lettem! §8-)
Kosztya19-et üdvözöljük, és el is vesztettük... 🙂 😅
Valamikor 77' körül vettem a CZ-175-öst 2.500-ért használtan, teljesen felújítottam, lefényeztem hófehérre, és 79' körül adtam el, 4.000-ért.
Akkor vettem a Wartburg 1000-est, már a "kiskerekűt".
........ja, igen.......17 évesen én is egy ilyen 125-ös MZ-vel kezdtem a " nagymotorozást ", csak világos zöld színűvel. 1978-ban 11.500 Ft forintért adták 🙂, ha jól emlékszem . De a Riga 1975-ben tuti, hogy 4080 Ft volt .
Szia, Kosztya !
Üdv a csapatban, gratulálok a motorodhoz, nagyon szép.
Ráadásul az ország egyik legszebb motoros útja mellett laksz. Ha sikerül, egy összeszokott Viragos társasággal feléd is elgurulunk ebben a szezonban is.
Szia!

Először is gratulálok, ez egy szép 1984-es Romanesque Crimson színű amerikai piacos példány, jó eséllyel 42J/H/G modellkóddal. Látom, a műszert már európaiasították, a fekete számlapos mérföldes óra helyén 86 utáni fehér órák vannak.

Az eméített hiba, ("Annyi van még, hogy alapjáratra visszaállva, üzem-melegen már kisebb intenzitással visszapufog egy kicsit a kipufogó.") többminden lehet, látatlanban nem tudom megmondani, mi okozza, de a gyertyák cseréje olcsó és amúgy sem árthat tiszta lappal kezdeni.

A gyárilag előírt NGK BP7ES helyett Denso W22EP-U-t javasolnék. Egyébiránt ez a részlet és több hasonló (olaj, szűrők, fékbetét, villaszimmering méret, stb.) az említett blogon megtalálható, minden típushoz csináltam egy ilyen összefoglalót.

https://viragotech.blog.hu/202...

Ami a püffögést illeti, említsd meg a szerelőnek, aki átnézi és a villát megcsinálja. Egy porlasztó szinkron lehet helyre rakja, de a porlasztó alapjárai keverékállító csavarja is lehet egy kicsit szegényebbre állítva a kelleténél. Mindenesetre a gyertyacsere után kiderül, merre tovább.

Mondanám, hogy hozd le hozánk, de Baranya megye neked messze van. :)

Sok élményben gazdag kilométert!
Üdvözlök mindenkit, új vagyok itt a fórumon, böngészés közben találtam rátok, mivel hosszas tervezés után én is vettem egy Yamaha XV 1000 Virago-t. Úgy éreztem kell egy ilyen motor, mielőtt az emberre feladják a halócipőt.
Átnéztem már a fórumot mélyebben is, és rendkívül sok hasznos videót is elmentettem a Youtube-ról ami segíthet abban, hogy jó gazdája legyek ennek a gépnek.
Sokféle motort vezettem már, de mint motor tulajdonos az én motoros előéletem röviden összefoglalható: 17 éves korom óta használok egy TS 125 MZ-t (amit ezután is fogok) és most az, 50. előtt vettem egy ilyen csodamasinát! Komolyan mondom, ez tényleg egy külön élmény!

Az internet böngészése közben találtam egy oldalt ( http://viragotech.blog.hu ) amit ha jól sejtek az egyik itteni fórumozó üzemeltet (Blackiex).
Blackiex, köszönet az ottan leírt hasznos információkért és dokumentumokért! Már az is egy óriási megnyugtató segítség volt, hogy leírtad annak a törvényszerűségét, hogy bejáratáskor alapjáraton miért kezd el sokszor világítani az olajnyomás jelző lámpa pár másodpercig (mint később kiderült nekem: olajszint jelző lámpa) és még sorolhatnám a hasznos infókat.

A motoromnak annyi baja van, hogy két első teleszkóp-szimeringet kell cserélni (ezt és magának a motornak a szakszerű szemrevételezését is szakműhelyre bízom. Az MZ-n mindent magam csináltam, ehhez viszont még segg hülye vagyok de igyekezni fogok).
Nagyon szépen, dinamikusan megy a motor, 160 km volt a hazaút vele, nagyon élveztem! Annyi van még, hogy alapjáratra visszaállva (üzem-melegen már kisebb intenzitással) visszapufog egy kicsit a kipufogó.
Ezt nem tudom mitől lehet!
RoWar írt nem sokkal korábban egy hasonló problémáról és ott Blackiex a Denso gyújtógyertyát javasolta az NGK helyett. Nekem is NGK gyertyák vannak benne, ezt én is szeretném kipróbálni és az lenne az első kérdésem, hogy milyen típusú Denso gyertyát kell venni, mert úgy látom széles a választék.
A másik kérdés a motorolajjal függ össze. Minden érthető a leírásban (én inkább a 10W-40 felé hajlok) csak az a kérdés hogy szintetikus legyen, vagy ne szintetikus... talán ez nem volt kifejtve, vagy csak átsiklottam felette.
Megpróbálok fotókat is feltölteni, úgy gondolom a fórum automatikusan kicsinyíti (nem szeretném szétkúrni a fórumot).
Köszönöm előre is!
Ha szerencséd van csak a kupakod szelelt, amit a négyes elosztó AIS felőli ágára tettél.
Jó, akkor tessék szíves lenni ellenőrizni, hogy a négyes elosztónál vagy az előgyújtás szabályozónál nincs-e tömítetlenség!

Ha a lentebb leírtak alapján ezt raktad össze és LAPOS VOLT A GÖRBE az vákuum oldali szivárgást jelent. Ha az előgyújtás szabályzónál falsot szív (részben ezért hagyjuk benne a körben méréskor, mert így kiderül, ha igen), akkor megette a fene az egészet.
Igen. Az AIS csövét ledugóztam mivel négyes elosztó van rajta és a hátsó helyére raktam a teszter csövét. A másik csövet meg simán a hátsó csonkra. Akkor fent lett egy nagyon lapos görbe. Azután mindent visszadugtam ahol volt és az elülső csövét csak ledugóztam és már jó lett a görbe.
Csurig volt.
Latom, itt se voltak kevesen.
Na, ki mellé álltam be Badacsonyban, hogy megihassak egy 0%-os citromos sört alig 850,- forintért?
(Nem leülve+pincér, hanem állva mint a lovak.)