Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi blackiex a részletes választ.
Rákerestem a sor 2 esekre és ugyan az az érzésem hogy nem érzem a bugie-t a hangjukkal kapcsolatban. :/
Úgyhogy lehet bügykölésre felkészülök és marad az 535 vagy az anno eredeti cruiser előtti tervem egy első szériás sv650.
Majd elfelejtettem, itt van bővebb info az 535-ről (és rokonairól) és a vele kapcsolatos teendőkről:
https://viragotech.blog.hu/202...
Hát, 535-öt speciel ki lehet fogni ebben az árban.

Az 535-nek megvannak a maga gyenge pontjai, az üzemanyagrendszer nagyon meg van bonyolítva, a porlasztók különösen. A szelepállítás és az olajcsere viszont nem nagy kaland, a fékek egyszerűek. (210 kiló, 44 ló, 42Nm, szűk 5 és 6 közt tud enni)

Azért kérdeztem a többit, mert pl.:

A VT600 Shadow minden tekintetben a kategória legigényesebb tagja, tartósabb és megbízhatóbb a legtöbbnél, de kicsit összetettebb a karbantartás és kicsit drágábbak is. Cserébe nagyon kulturált szerkezet, nagyon kellemes V2 karakterrel. De ezekből 900 alatt nem nagyon van jó állapotú darab. (40 ló, 50Nm, 210 kiló, 4 liter körül eszik)

A Kawasaki EN500 / LTD454 fasza, sportos és relatíve egyszerű motor kevés hibalehetőséggel, a legtöbb műhely csukott szemmel dolgozik rajtuk, nem is túl drágák, de sorkettő. Ha az ár és a teljesítmény lett volna a fő szempont, akkor erre mutatnék rá. (200 kiló, 50 ló, 47Nm, 5 litert iszik)

Ha nem vagy magas és az ős-csopperes kinézet, a faék és vasgolyó szintű egyszerűség, a combos nyomaték valamint a kedvező ár lenne a fő szempont főként egy személyes használattal, a Suzuki LS650-et javasolnám. Egy henger, léghűtés, egy karbi, szíjhajtás. (175 kiló, 33 ló, 50Nm, 4.5-5 körül eszik)

A leírtaknak majdnem mind megfelel. Igazából szimpátia kérdése a dolog, hallgass meg párat Youtube-on, nézd meg őket képeken, ha teheted, élőben is.
Ja és szívesen nyulkálnél hozzá, nem szivesen járok szerelőhöz szeretem ismerni amim van. Szerviz igényes a fajta ugy gondoljátok?
Huha,
Köszönöm a sok választ!
Az elképzelés hogy egyedül elvigyen a pontból b be és élvezzem az utat.
Imádom a V2 hangját a sor 2 nekem legtöbbször nem jön be.
5 literig a fogyasztá, alacsony tempó.
Ár 800 ezer 1 millió, persze manapság ennyiért nehéz ahogy elnéztem.
A nagy Virago az egyik leegyszerűbb nagy masina (japán léptékkel mérve), nem kell tőle nagyon megijedni. Az 535 kicsit más sztori, ott azért már csavartak néhány dolgon.
Na itt a 3. pont lesz a legérdekesebb! Engem sokáig ez tartott vissza attól, hogy új motort vásároljak!
Az MZ alkatrészeket már álmomból is fölismerem, kénytelen voltam megjavítani, ha motorozni akartam.
Egy ilyen csodamasinát jó lenne minél jobban megismerni, minél jobb gazdája lenni, de oly mélységekben sose szeretném megismerni mint az MZ-t... inkább motorozni szeretnék vele! §xD
Közelítsünk máshonnan, Zozo.
1. Mi az elképzelés?
2. Mennyi a rászánt pénz?
3. Tudod-e magad karbantartani vagy szerelőhöz járnál-e vele?
4. Csak egyedül használnád avagy utassal?
5. Milyen tempóban közlekednél?
6. Fogyasztás tekintetében hol a fájdalomküszöböd?
7. Ragaszkodunk-e a V2 elrendezésű motorhoz?

Ezek alapján lehet alternatív terveken is gondolkodni.
Na de várjál, a képen azt látom, hogy a gyertya balján a középelektródán van a mérőcsúcs, a jobb felén meg a testelektródán. Így a koromréteg ellenállását méred :)
BP7ES, ennek 0 ohmnak kellene lennie. (közepét a közepével mérd)
Ja, az öreg XV500K-t semmiképp. Mondjuk az szerencsére máshogy is néz ki, nem lehet összekeverni a kettőt :D
Bocsi, igaz nem XV500! Azt semmiképpen 🙂! XV500L-t akartam mondani, és ez is mind igaz ...
Ha csak lehet, 1993 kiadású alá ne menjél.
Az XV500L is opcio, de arban nincs nagy kulonbseg az 535-hoz kepest es ha elmegy a hengerfej tomitesed, ahhoz is csak gyarit fogsz talalni sok penzer'. A kis darabszam miatt pl. nincs hozza utangyartott minosegi fuvokakeszlet, vehetsz Yamahatol ket fuvokat egy szett araert es hasonlok.
Plusz az XV500 csak 20kW, a negyszazasnal is gyengebb - lehet az is szempont.
Az 535 mellé tennék egy szavazatot....
Amit Lajos mond az utolsó mondataiban, az egészen biztosan szembe fog jönni Veled, ezeken a használt idősebb gépeken.
Ha érdekel, és van hozzá affinitásod, lépésről lépésre szépen beletanulsz. 🙂
Esetleg az xv500-as. Az közelebb van az 535-öshöz, nekem is elég (egyelőre). Majd Blackiex kijavít ha rosszul mondom, de ott már az alkatrészek 99% egyeznek. A szívócsonk jobb esetben már úgyis cserés volt, a vezérműtengely a másik, amit nem hiszem, hogy babrálni fogsz, a porlasztóba meg ha bele kell nyúlnod, akkor ... hát arra is lesz megoldás. Mondjuk akármit veszel ebben az árkategóriában a zsebpénzednek már megvan a helye. Mondjuk még az xv250 is jó motor ebben a dizájnban, ahhoz több alkatrész is van de az is, meg az xv500 is legalább plusz 100 ezer vételár. Ezt neked kell tudni felmérni mennyit tudsz motorvásárlásra szánni. Amit mérjél fel még inkább: fogod-e szeretni a bütykölést? Szeretni! Lesz-e türelmed, időd hozzá? Ezeken esélyesebb elvérezni ...
A negyszazassal akkor fogsz szivni, ha motorikus vagy karbi baja lesz. Nem tudom meleg szivvel ajanlani.

Ha erre a kullemre van gusztusod, az 535-tel jarsz a legjobban.
Hello mindenki,

A helyzet hogy “A” korlátlan jogsi letételének közepén tartok, de már tudom hogy nem leszek a speedgépek réme. Egyedüli motorosként a család is úgy áll hozzá a motorozáshoz, hogy biztos halál és sajnos ez rám ragadt, de mégsem tennék le a kétkerekű élményről.
Az xv400 virago lett a kiszemeltem, erről lenne a kérdésem hogy az 535 től csak a motor henger nagyságától tér el vagy vannak nagy különbségek. Kérdezem ezt azért hogy szenvedni fogok e ha alkatrész kell vagy egyszerűen megveszem az 535 alkatrészt és auf wiedersehn. Az 400 as virago bőven elég lenne számomra és az ára is meglehetősen barátibb mint az 535- ös nagytesóé.
Örülök hogy megtaláltam a csoportot, végre egy forum ahol lehet kérdezni és beszélni egymással emberien a motrokró. :)

Köszi előre is!
Denso W22EPRU helyett FPRU-t küldtek.... sebaj, kicserélik EPU-ra..
Most teljesen pöpec a sárkány, már kijártam egy tank benzint, örömömre..
Az év amúgy is nehezen kezdődött, mindjárt január végén, beledobtam 2 új gyertyát.... köpdöste a 2-es hengert,, mondom biztos az ethanol lebomlott.. ( 1x tankoltam 95-öst a benzinőrületben ) de nem , csak simán rossz volt gyárilag az NGK. ( persze közben már biztos játszott a pozizív saru oxidáció ) De elraktam a gyertyát, most mutatom: ( azóta mérek, mielőtt beteszem... ) ez simán 45 az 5 helyett...
Ez villámgyors válasz volt, köszönöm! §:-)
A W22EPR-U az 5k-s zavarszűrős változata a W22EP-U-nak. R mint rezisztor. Ezzel a gyertyával kombinálni kell a réz betétes trükködet. Így csak a gyertyában van 5k, a pipában nincs. Nem katasztrófa, mert vagy itt, vagy ott lehet, de ha mindkettőben van, az necces. Én személyszerint jobb szeretem, ha a pipában van, mert a gyertya a motorral együtt vibrál, a fémkerámia zavarszűrő meg törékeny. A pipában levő azért mégis a gumis szigetelő haranggal "csillapítva van". De ez cska az én rigolyám. Ettől függetlenül nem lesz bajod ezzel se.

Ami az alsó tankot illeti, nem rohad bele semmi, mert a pumpa az alsó tank aljáról viszi a benzint mindig. A két tank össze van kötve, egy tankként viselkednek, a felsőből az alsóba folyik a benzin és onnan megy a karbikhoz. Ezt a bal oldali ülés alatti dekli levételekor láthatod is, a kistankon ugyanis ott egy diagram, ami mutatja az üzemanyag újtát. Emiatt a címke miatt nem is nagyon szokták könyvek említeni, mert ott van szem előtt.

Csak akkor tud baj lenni, ha sokáig áll a motor vizes, poshadt üzemanyaggal.
Lehet, hogy elbaszarintottam a gyertyavásárlást, Denso W22EP-U -t javasoltál, én pedig Denso W22EPR-U -t vettem (még egy "R" karakter van benne és egy számkód is: 3088).
Megkérdeztem a kereskedőt, hogy ez mennyiben különbözik az általam kért gyertyától, azt mondta szinte semmiben és erről a zavarszűrésről mondott valamit. No mindegy, holnap egész nap itthon leszek, ezt a gyertyapipás tesztet én is elvégzem azért!
Hétfőn volt vele egy hosszabb utam, (már ezekkel a gyertyákkal) ez az apró alapjárati puffogás még megvan, de amúgy nagyon jó volt vele motorozni!!!
Amit viszont nem értek, illetve ami most foglalkoztat és semmi megosztást nem találok róla a neten, pedig számos rokonlélek is nagyon sok hasznos videót tölt fel ennek a motornak a karbantartásáról:
Üzemanyagtartály:
Azt van a kisokosba (Blackiex), hogy "Üzemanyagtartály: 12.2 + 2.3 liter tartalék (84-85), 14.5 liter + 2.3l tartalék (86-88)"
Ezt gondolom úgy kell érteni, hogy az a bizonyos tartalék az egy másik tartály az ülés alatt, amiről egyébként lentebb írsz is a kisokosban, mint ülés alatti kiegészítő tankról.
Ezt már - pont a benzinkúthoz menet - sikerült is tesztelni. Először fölgyulladt a fordulatszámmérő órán lévő piros "Fuel" lámpa, valamennyi kilométer után köhögés, a kormányon átváltás tartalék üzemmódba, majd tankolás, majd visszaváltás és minden okés.
A kérdés csak annyi, hogy ha én egy olyan motoros vagyok, aki nem vár a végletekig a benzin elfogyásával, az alsó tartályban lévő benzin be tud-e rohadni? (Az köztudott, hogy az állott benzin mit tud művelni mondjuk egy karburátorral).
- Vagy cirkuláltatja a rendszer az üzemanyagot a két tank között (ezt nem tartom túl elképzelhetőnek)?
- Vagy esetleg minden tankolás után érdemes átkapcsolni egy 5-10-15-20 km megtételéig a tartalék tartályra, hogy átjárassuk az üzemanyagot?
Bocs, ha hülye kérdés volt, de már jó pár napja erre keresem a választ! §:-)
A pipás zavarszűrő maradhat HA a gyertya anélküli. Pl. az említett Denso W22EP-U, Champion N7YC, Bosch W5DC.
Amikor ebben is és abban is van, azt nem szeretik. A 2 x 5 kOhm sok nekik.

Az NGK XB05F pipa és a W22EP-U (vagy a fenti gyertyák bármelyike) teljesen üzembiztos kombó, 10.000 km-t simán elmegy a gyertya, mire erodál az elektródája - ha a karbi is rendben van, persze.
Ezt nem ismertem, de igen, ez jó módszer, megjegyzem, köszi! -- Én a zavarszűrőket ki szoktam szedni, helyette eszergálok rézből pont akkora méretet, mint a zavarszűrő a pipában... ha vki mellettem kossuthrádiót hallgat esetleg káromkodik, de ez belefér talán.
Ah, a toltoszal...

Nos a lehuzott, csak odaerintett pipa egy regi diagnosztikai trukk. A laza erintes ellenallasa magasabb, gyakorlatilag egy icipici extra szikrakozt csinalsz vele. A trafo igy magasabb kisutesi feszultseget tud elerni es ha elkezd szepen jarni igy, de amint a helyere kattintod a pipat, megint ki-kihagy, akkor vagy a pipa zavarszuroje, vagy a gyertya a ludas, de semmi esetre sem komoly/draga alkatresz, pl. trafo, TCI, effele.
Ha ugyanis a trafo vagy a TCI szarakodik, nem mutat valtozast. Ez csak egy olyan teszt, ami segit szukiteni a gyanusitottak koret anelkul, hogy ketto forintodba kerulne.
Üdv! Köszi az ötletet, de megoldódott a problem. Nem voltam eléggé alapos, vagy csak simán nem vettem észre, pedíg jártam arra is... Jobb oldali ülés alatti dekli mögötti kábel kötegnél volt a gond. Az akku felől egy pozitív kábel saruja oxidálódott, de olyannyira, hogy a műanyag is elporladt, és olykor az húzott testet az alsó tanktesthez ( negatív ) . Ezért volt az, hogy hol csinálta, hol nem.. De tegnap reggel megtaláltam ( már mindent néztem-mértem ) de ez a kis alattomos hiba volt az oka. Most doxa ketyegés van, jó minden ismét.. :) -- Mindegy legalább mindent is beállítottam amit lehetett.. Még kap egy Denso gyertyát az ngk helyett, -- és köszönöm a segítséget.. amúgy mit tudtam volna meg a Te általad említett módszertől? Csak kíváncsiságból... köszi!
*Bocsanat, kora 80-as evek es XS650, nem XJ*