RFY márkanéven van gáztartályos kínai (de használható minőségű) rugóstag, a tiédre 300 mm hosszú pár kell.
Ez a 250-re ideális fajzat, 300 mm szemtől szemig, 7mm vastag rugó (tehát nem túl kemény).
110 ercsi, de ingyenpostás és nem fogják vámolni, Express One futár hozza majd.
Egy kis barkács lesz vele: a szemek perselyeivel játszani kell majd. Emlékeim szerint a felső felfogatás 14mm, onnan majd ki kell venned a perselyt, alul pedig nem emlékszem hogy 10 vagy 14mm van a lengővillán, de elviekben jön vele két másik, szűkebb persely. Ha nem, konzervdobozból vágott fémcsíkkal sodorhatsz szűkítőt kihézagolni.
A videót még nem volt időm megnézni fejhallgatóval, hogy halljam rendesen, de a helyedben elmennék vele motorozni, főképp abban a tartományban hajtva, ahol a baj van (1/2 gázkarállás felett) megnézném a gyertyát és ha túl világos, emelnék a gáztűn. Szegénynek tűnik a leírásod alapján. Hogy ezt a tű emelésével vagy az úszószint beállításával lehetne-e korrigálni, azt látatlanban nem tudom.
Hello CNV!
Elnézve a képeket, a hátulja keménységén ez a lengővilla-rugóstag-váz geometria sem segít. Jobb csak puhább rugóval és jó csillapítással lehet. Emlékeim szerint Blackiex adott tippet a tuning gátlókra.
Hosszabb távon az 1. képen látható pozíció a kényelmesebb, de ezt én sem tudom sokáig tartani az 535-ön a Biltwell Frisco kormánnyal sem, pedig az magasra kényszeríti a vállakat és egyenesre az üléspozíciót. Elfáradok és púposan megyek tovább. :D A profilképemen még az egyenes gyári kormány van a motoron, görbülök is miatta rendesen.
Lehörgés: karbi beállításokkal foglalkozott már vki mióta Nálad van?
(a második képen próbáltam szimulálni, milyen lenne alacsony pozícióban egy sima egyenes kormánnyal).
Amúgy ezt az üléshelyzetet megpróbáltam úthibák esetén is felvenni, és jobbnak tűnik.
A lengéscsillapító kérdést sem engedném el feltétlenül, csak azért mert drága... Ha azáltal szignifikánsan jobb a menetkomfort és akár az úttartás is, akkor nem bánom a költségeket.
Az utolsó videon a már egyszer régesrég említett "lehörgés" hallható, ha gyorsításnál kicsit nagyobb gázt húzok, akkor nem egyenletesen gyorsul hanem picit beesik előbb a fordulat, ez hallatszik a váltás után kb 7-8 másodpercnél.
(ez azóta ilyen hogy megvettem a motort, és mivel nem száguldozom nem zavart annyira, de azért jobb lenne ha egyenletesen adná le a teljesítményt)
Mindkettot lehet.
Jofogason talalhatsz bontotat (535-e ugyanaz) vagy oem-parts.hu-n kapsz uj gyarit, de igen dragan es hetek mulva. 100 ezer magassaga asszem.
A Tourmax 2 nap alatt nalad van es 20 ezer tajan forgalmazzak. Ha rakeresel a cikkszamra (RGU-201), lesz talalat hazai motorosboltoknal.
Buso67: akkor ott mas baj is van, de latatlanban nagyon nehezen mondok okosat. Ra kellene merni a toltesre es ki kene merni a generatort is, hogy lehessen latni, mivel van baj. Gyujtaskimaradast tud okozni ugyanis a nem megfelelo toltofeszultseg.
roWar: stimmel, a 42x kodu valo oda, Tourmax RGU-201 a gyarival azonos minoseg es egy az egyben passzol is. Azt siman merem ajanlani.
Üdv Mindenkinek!
Ismét a segítségeteket szeretném kérni. A 750-es 92'-es Viragoban a 250-es fesz.szabályozó volt beépítve. Ez sajnos már akkor derült ki, amikor leégett az állórész. Szeretnék segítséget a gyári szabályozó beazonosításához. Szerintem a 42X-81960-A1-00 a legvalószínűbb, de nem vagyok biztos benne. Ózdon tekercselték a generátort, Dóka Sándornak ezúton is köszönet. Ő csak a gyári szabályozót javasolja. Ti sokat látott és tapasztalt 'öregek' vagytok, szinte mindenre tudjátok a választ. Segítségeteket előre is köszönöm. Norbi
Sziasztok uj vagyok itt de nagyon tetszik a családias hangulat. Igy rögtön szeretnék tanácsot kérni. Az alany egy 93as xv750 valoszinűleg meghalt fesszabályzo minek eredményeként ugy selytem kifort az aksi.Evvel egyidőben elszált a fordulatszám mérő .Szabályzo plussz aksi cerélve,kicsit nehezebben indul és gázelvételkor provizor leáll.
A Virago feknyerge, kulonosen a te evjaratode, Kosztya, igen kozel tartja a betetet a tarcsahoz, nagyon finom surlodas siman benne van a pakliban. Valoban normalis, hogy nem tudod megporgetni es fel percig nezni, ahogy szepen fokozatosan lelassul (eleve a zsirrak toltott kerekcsapagyak miatt sem fog sokkat tobbet perdulni), de mindenfele eroklodes nelkul el kell tudnod tekerni a kereket, ha nincs huzva a fek, ahogy az elottem szolo is leirta.
Ugyan nem engem kérdeztél, de talán az én válaszom is megfelel 😅
A tárcsaféknél a fékbetétet a tárcsa oldalirányú "ütése" (ami nagyon kicsi, néhány század/ nagyon max 3 tized) mellett a fékmunkahenger/dugattyú tömítő gyűrűi térítik vissza a helyére.
Ha már régen volt tisztítva a féked, előfordulhat, hogy ez a feladat a dugattyú/k és karmantyúk elkoszolódásából adódóan már csak a "tárcsaütésre" hárul. Ilyenkor van, hogy kevésbé távolodik el a betét a tárcsától, ezért nagyon kismértékben fékezi a kereket. Ha ez, mint a te esetedben is nem jár melegedéssel és kézzel forgatva a kereket ellenállás nélkül forog, nem kell aggódnod. Jegyezd fel, hogy majd a téli szervizelés idején, mivel úgy tudom, aránylag új neked ez a gép, ideje lesz a fékfolyadékcserét alapos féktisztítással (esetleg karmantyúk cseréjével) megejteni. Erről K. István fórumtárs profiljában elég bő anyagot is találhatsz.
- Ha valaki talál még mondandót ehhez, majd hozzátesz.
Ha meg kérdésed van, ahogy eddig is, tedd fel nyugodtan :)
Tárcsafék:
Blackyex, mennyire természetes az, hogy ha emelőre teszem a gépet, és megpörgetem (megpörgetném) az első kereket, az max egyet, másfelet tud fordulni?
Nekem, mivel MZ-s voltam/vagyok a tárcsafék teljesen kimaradt eddig az életemből. Egy itteni motoros cimbora szerint ez nem rendellenesség ezeken a gépeken (-?-), nekem akkor is furcsa!
Melegedni nem melegszik (tegnap teszteltem egy 20 km-es út megtételével).
Videókat is próbáltam keresni erről, nem nagyon találtam, viszont találtam egy érdekeset: http://youtu.be/A-RdlEj3ORM
Itt a rokonlélek egy más jellegű problémát hárít el, viszont amikor visszateszi a kereket, és pörgetéssel teszteli a féket (18:28 után) jól lehet látni, hogy az Ő kereke se nagyon akar pörögni (lehet, még annyit se mint az enyém).
Hát... mivel nem LÁTOM, hogy ülsz, nehéz a kérdés. Ha csont egyenes háttal, szinte függőleges felső testtel vezetsz, akkor bizony lehet, hogy kicsit jobban terheli a hátad az út egyenetlensége. Minden kátyú üt egyet a fenekeden, ha merev és függőleges felsőtesttel ülsz az nem fog rugalmasan reagálni.
Egy másik kormány vagy más testtartás segíthet, persze. Ha előrehajolsz kissé, a felsőtested már nem függőleges, máshogy veszi fel az erőhatásokat. Én személyszerint magasabb kormánnyal járok (vállmagasság alatt néhány centivel) és enhyén görbített háttal, ha jön a nyílt országút és alulról "ütés" jön, a hátam hajlik.
A felfüggesztéssel lehet variálni ám a költséges mivolta miatt először megpróbálnék az ülésen helyezkedni, kicsit más testtartással próbakört menni, hogy legalább fogalmam legyen róla, hol a baj. Ha egy 15 ezer Ft-os kormánycsere megoldja, akkor nincs értelme soktízezret új hátsó gátlókra költeni. Lehet persze, csak nem biztos, hogy egy hosszabb rugóúttal rendelkező, de lágyabb rugóstag olyan sokat segítene, ha eleve a testhelyzet problémás.
Üdvözlet ismét :)
XV250 komfort kérdés:
Lehetséges a hátsó rugózást valamivel kényelmesebbé, derékbarátabbá tenni?
Akár a teleszkópokban olajcserével, másik telóval, vagy egyéb módon?
Keveset megyek a motorral, de így is állandó derékproblémáim vannak miatta, masszőr gyógytornász stb mindenki a motorra mutogat, de hát sajnos én is érzem az összefüggést.
69kg testsúlyhoz, a legpuhábbra van állítva az előfeszítés, de minden apró gödröt érzek a gerincemben, sőt még a lágyabb aszfalthullámokat is.
(amikor ráülök akkor amúgy beül a hátulja szépen középre, meg amúgy is van rugózás - azért emelem ezt ki mert próbáltam olyat is ami szinte egyáltalán nem rugózott be hátul, legpuhábbra állítva se)
A tartásommal elvileg nincs gond, egyenes kormány van rajt kormánykiemelővel, figyelek az egyenes derékra...
Bár motoros kollega javasolta hogy francba a kiemelővel, tegyek fel alacsonyra egy sima egyenes kormányt.
Ezt nem teljesen értem, de hátha Ti tapasztalt kollegák igen...
Lehet hogy segítene ha jobban előrehajolva ülnék?
Tök jó program lehetett és úgy látom, hogy végre az időjárás is kedvező volt!
Ha jól kémlelem, az egyik fotón egy tuskón pihenő bukósisakon valami Go-Pro kameraféleség lehet?
Ha fönt lesz az út a Youtube-on annak is jöhet a linkje! §:-)
Gurula s szombati indulassal a 29-edik.
Maribor-Ljubljana-Venedig-Patras-Kalamata-Sparta-Gythio-Kissamos-Chania-Heraklion-Ierapetra-Xerokampos-Sitia-Kasos-karpathos-Rhodos-Tilos-Nissiyros-Astypalia-Pireas-Patras-Venedig-Lenti-= Ende der Gelände . . .
lehet csatlakozni
Nagyon kellemes kis csapat jött össze. 🙂 6 motor, 9 személy.
Az út gyönyörű, és élvezetes volt.
Teca Kocsmája>zsírosdeszka lilahagymával, Párkány>szuper fagyi a Töröknél, Pilismarót>lángosozás.
A Török fagyisnál, gyantjuk, hogy az a srác volt ott pár percig, aki anno (10-12 éve) dobálta a gombócokat.🙂 Egy zsonglőr!
"Akkor egy picit nagyot néztem, amikor beindítás után az olajjelző ablakból teljesen kikapta az olajat, ez gondolom azért lehet, mert ennyit vesz fel a rendszer, amikor már megvan az olajkörforgás... ha viszont így van, akkor ez egy plusz ellenőrzés is lehet: Ha beindítás után nem tűnik el az olaj az olajellenőrző ablakból, akkor nincs meg a teljes olajkeringés? (Nem okoskodok, csak kérdezem)."
Van abban valami, amit mondasz. Amikor a motort hideg allapotaban elinditod, az olajpumpa felkapja az olajat es elhordja a kenesi helyekre. Valto, hajtokarok, hengerfejek. Onnan meg majd szep lassan visszacsorog a karter aljara, ahonnan majd ismet felkapja.
Amig az olaj hideg, surubb, viszkozusabb, lassabban csordogal vissza a hengerfejbol es egyeb tavoli helyekrol. Emiatt az olaj hideg motornal huss, eltunik az ablak mogul. Uzemmeleg motornal ellenben megfigyelheto, hogy nem tunik el teljesen, csak leesik maximumrol fele szintig alapjaraton vagy minimumig csokken a szint, ha emeled a fordulatszamot. Mondhatjuk, hogy ez hasznalhato diagnosztikai jelleggel is.
No... Mialatt Gyulus54 az ország legszebb tájain szeli az aszfaltot, nekem megvolt az első olajcserém a gépen mind a motorban, mind a kardánban!
Követve Blackiex intelmeit és a linkelt video-tutorialt is egy minimális kézügyességgel - és odafigyeléssel - nagyon szépen meg lehet csinálni barmolás mentesen. A csavarok is adják magukat, lehet velük bánni érzéssel, bár azt hiszem a következő alkalommal már egy nyomatékkulcs is része lesz a szerszámkészletemnek.
Ami érdekes volt a számomra:
Két liter olajat úgy benyelt, hogy meg se látszott még az ellenőrző ablakon. A harmadik liternél jelent meg, majd kb. valamivel több mint a feléig töltötte föl (most fedeztem föl, hogy tényleg be van jelölve a kisablak mellet a maximum-minimum jel). Ezután beindítottam, megnéztem a henger tetején lévő csavarnál, hogy van-e olajzás (mint a videón), az is rendbe volt. Rátöltöttem még 1 - 1,5 dl olajat.
Akkor egy picit nagyot néztem, amikor beindítás után az olajjelző ablakból teljesen kikapta az olajat, ez gondolom azért lehet, mert ennyit vesz fel a rendszer, amikor már megvan az olajkörforgás... ha viszont így van, akkor ez egy plusz ellenőrzés is lehet: Ha beindítás után nem tűnik el az olaj az olajellenőrző ablakból, akkor nincs meg a teljes olajkeringés? (Nem okoskodok, csak kérdezem).
A kardán egy egyszerűbb eset volt. Ott egy picit koszosabb volt a mágnes. Amiket leírtál Blackiex, hogy mire kell figyelni a kardánnál azokat én is átnéztem (mondjuk a motorvásárlásnál a kollégám is nézegette, de akkor még nem tudtam, hogy mit) úgy tűnik teljesen rendben van.
Az MZ-be is ugyanezt a típusú hajtóműolajat használom, ott is csináltam egy cserét már egy kalap alatt.
Mostmár csak a gumik vannak hátra, a karbibeállítás (ez is kezd körvonalazódni ismét) és vennem kell még egy fasza bukósisakot, amin plexi is van és illik is ehhez a géphez.
Ez a 250-re ideális fajzat, 300 mm szemtől szemig, 7mm vastag rugó (tehát nem túl kemény).
110 ercsi, de ingyenpostás és nem fogják vámolni, Express One futár hozza majd.
Egy kis barkács lesz vele: a szemek perselyeivel játszani kell majd. Emlékeim szerint a felső felfogatás 14mm, onnan majd ki kell venned a perselyt, alul pedig nem emlékszem hogy 10 vagy 14mm van a lengővillán, de elviekben jön vele két másik, szűkebb persely. Ha nem, konzervdobozból vágott fémcsíkkal sodorhatsz szűkítőt kihézagolni.
A videót még nem volt időm megnézni fejhallgatóval, hogy halljam rendesen, de a helyedben elmennék vele motorozni, főképp abban a tartományban hajtva, ahol a baj van (1/2 gázkarállás felett) megnézném a gyertyát és ha túl világos, emelnék a gáztűn. Szegénynek tűnik a leírásod alapján. Hogy ezt a tű emelésével vagy az úszószint beállításával lehetne-e korrigálni, azt látatlanban nem tudom.