Okéééé, köszi....
Úgy értelmeztem, hogy kézzel benyomogatásra sem visított az önindító, viszont a fesz. meg leesett... 😕
Lehet, nem jól értettem amit Tormy írt.... 😕
Pont fordítva haladnék, ami engem illet. Pláne, hogy az indítómotor volt cserélve már.
Ha a behúzó kar le van kötve a bendix szolenoidról, akkor büntetlenül lehet nyomogatni a gombot, nem fogja a fogaskerekeket mocorgatni. Így ha a kis relé jó, a gomb jó és a szolenoid is jó, akkor az a behúzó karom szépen és minden alkalommal csattog ki-be és fel-velvisít az indítómotor.
Értelemszerűen ha a szolenoid jár szépen, minden gombnyomásra kattan és húz, de csak 10-ből 3- szor teker az indítómotor, akkor pl. megpróbálnám kézzel mozgatni a behúzó dugattyút a szolenoidon - és ha kézzel is szar, akkor a szolenoid a ludas.
Az önindítót hagynám utoljára. Mondjuk annak szerintem jelen esetben elég lenne a seggét felnyitni és csak azt a fedelét lekapni, amivel a motorblokkra kapaszkodik. Két hatos csavar és két hosszú JIS. Akkor már hozzá lehet férni a hátuljában a kefékhez, a kommutátorhoz és a zárófedélben levő csúszóperselyhez is.
A feszültség esés gyanús, lehet, megszorult az önindító?
A szoleonid egyik csavarja közvetlen az akkura megy. Ott ok. a 12V.
Ha összekötöd a szoleonid két csavarját, az önindítónak forogni kell, de nyilván a motort nem forgatja. Ha nem forog, vagy csak olyan nyögve-nyelősen, szerintem akkor szorul az önindító.
Ha nem így van, Blacki légyszíves javítsd ki.
Na megnéztem, gyanús hogy a szolenoid lesz a gázos.
Meg sem mukkant, mozgattam egy picit a villát, utána forgatta 1x gombnyomásra, de azóta meg sem mozdult kézzel benyomásra sem (kiszedtem a csavart is).
A fenti relé alatt nekem nincs csúszósaru, belemegy a fő kötegbe, onnan megy le a vezeték a jobb oldalon.
Az szolenoid egyik ágán ott van a 12V fixen (mondjuk ez kikapcsolt gyújtásnál is, ami nem tudom mennyire normális), a másik ágon indítózásnál a feszmérőmön lemegy a fesz 10,9 V-ra, multiméterrel a másik ágra rámérve viszont csak 9,6V-ot mutat.
Ugyan már! Igazán nincs mit! 🙂
Ha a felső relével van baj, van nekem itthon. Ha felhívsz, viszek át.
A töltést meg megmérjük az akksin, mert gondolom valahová a lámpába kötötted be a feszmérőt.
Simán lehet, hogy ezen az idősebb vezetékezésen, csatlakozókon eshet akár 1 - 1.5 - 2V-ot is a feszültség, mire "odaér" a feszmérődhöz.
Mert ha a bendix meghúz, a fogaskerekek a helyükre mennek, akkor vagy a bendix szolenoid nem érintkezik jól (a videón említett alátétes megoldással elodázható a csere), vagy érintkezik, csak az önindító maga van tele pl. szénkefeporral.
Első körben le kell kapni a bendix fedelét és megnézni, hogy az minden gombnyomáskor billen-e, onnan tudunk tovább menni.
Gyulus, köszi a mai túrát, külön köszönet, hogy eljátszottad az önindítóm szerepét, legalább most már tudod cáfolni, ha valaki azt mondja nem lehet betolni egy ekkora vasat.
Blackiex, köszönöm a kimerítő leírást és a videót (le is mentettem az utókornak), holnap megnézem amit tudok.
Az igazság az, hogy kb 10 éve már játszottam egy ilyen kört az önindítóval, cseréltem is egy után gyártottra, eddig jó volt, bár az már a csere után kiderült, hogy az akksi szívatott, mert ugyanúgy nem indult az új önindítóval sem. Kicseréltem az akksit, és indítózott a régivel is...
Ami a mostani előzmény: kb 2 hónapja elég kehesen indult néha, de csak elkapta. Aztán egyszer indult egyszer nem, az akksira gyanakodtam, mert szerintem nem tölt eleget a generátor, fesszab csere óta van feszmérőm, alapjárat 13-14V, lámpával 12,3 körül, tartós 3000 fordulat 12,7-12,9V, lámpa nélkül 14V-ig felmegy. Amit próbáltam: 1 másik akksi, 2 autó akksi bikázás meg sem nyikkant, a fesz indítózásnál leesik 11,5V-ra.
Próbáltam még azt is, hogy lekötöttem az önindító betápot és ráraktam a régi önindítót, letesteltem és forgatta az indítózásnál.
Utána visszaraktam a fenn lévőre a kábelt, és beindult mintha mi sem történt volna.
Köszönjük....
Háááát az autóknál, legalább is a régieknél általában krimpelt.... szedtem már szét, nem egy leányálom meló.....
Ha úgy dönt majd Tormy, szól, és megoldjuk....
A hiba valoszinusegi sorrend:
- szetcsuszott inditoszal (piros feher a relenel, onnan megy le az akksi mellett a blokk ala, kb. 20 centire a reletol hengeres sarus csatival a piros-feher feketere valt, szovet szigetelessel)
- kisrele beegve
- szolenoid erintkezok elfogyva/korrodalodva
A szetcsuszott dugo egyertelmu, a kisrele... hat, az ha femhazas, akkor nyithato es pucolhato, ha nem, akkor cseres (akar univerzalis relevel kivalthato). A bendix szolenoid eleg vaskos lemezbol van es krimpelt, ha nem tudjatok szetfeszegetni, akkor tudom, honnan lehet NEM 84 ezerert rendelni ujat.
Köszi, okéééé.....
Ezt megnézzük, hogy kap-e villanyt a csúszósarus érintkező. Ha kap, de nem húz a szolenoid, akkor az a csere.
Ha nem kap, értelem szerűen megnézzük a felső relét. Rövidre kötöm, ha akkor behúz, relé csere.
Ezekután, ha már behúz a szoleonid, de nem indít, a videó szerinti műveletek.
Ha a bendix szolenoid kap villanyt a reletol, akkor billen az a hobelevanc.
Ha nem, es csak az ules alatti kis rele klattyan egyet, lehetseges, hogy annak a kis relenek be vannak egve az erintkezoi, es inditoszalon nem jon semmi. Igy a bendix mozdulatlan marad.
Ki lehet probalni, gyujtason egy darab drottal rovidre zarod a rele kimeneteit.
Köszi.....
Ha eldönti Tormy mi legyen, majd megpróbálok segíteni neki.
>Ha a bendix karja mozog, akkor mukodik a szolenoid.<
Viszont akkor a benti "nagyáramú" kapcsoloval (érintkező pár) van a gond. Hozzáférhető? (tisztítás, csiszolás, rugó nyomás, ha van benne, stb.)
Egyszeruen kideritheto: le kell venni a babapiskota fedelet a bendixrol. Kulcs ON-ra, gomb megnyom. Ha a bendix karja mozog, akkor mukodik a szolenoid.
Hozza lehet ferni, kivul van szinte minden, a fogaskerekek, a bendix villa es a szabadonfuto kivetelevel.
Köszi, ennyire nem mélyedtünk bele, csak a fenti relé kattanását hallottam.
Hozzá lehet férni az öndítóhoz, ill. a csavaros csatlakozásokhoz, az olaj leeresztése nélkül? Azt mondta Tormy, hogy néha elkapta.
Arra gondolok, hogy akkor az indító jó, a lenti szoleonid/blendix nem húz be. Vagy hibás, vagy nem kap villanyt....
Ket rele van. Egy az ules alatt, egy meg maga a bendix szolenoid.
A START gomb testel, ha nyomod.
Az ules alatti rele kap egy akku plusz es egy inditoszalat a kapcsolt oldalan, a masik labparra gyujtasrol jon egy kapcsolt+ es a gombrol jovo felteteles test. Kulcs elfordit, a rele tekercse kap 12V-ot. Start gomb megnyom, a rele tekercsen zarodik az aramkor, meghuz, 12V-ot kuld elore a bendixnek.
A bendixnek 3 laba van. 2 csavaros, egy sarus. Az egyik csavaros csatlakozas akku+ direktben, a masik csavaros az oninditore megy. Ez a ketto ertelemszeruen a szolenoid hataban levo erintkezopar ket kivezetese.
A sarus csatlakotzas az inditoszal, ami a kis relerol jon az ules alol. Ennek sima oszzedugos csatija van es szeret szetcsuszni egyebkent. Az olajszint erzekelo vezetekevel parhuzamosan fut az inditoszal a blokk aljan a jobb oldalon, az akku es a blokk kozotti muanyag takaro mogott jon le.
No de... ha az inditoszal a kis reletol 12V-ot kap, a bendix szolenoid meghuz, helyere rugja a fogaskerekeket es a szolenoid utja vegen zarja a ket kontaktort, ekkor a szolenoid osszekoti az oninditot az akku+ polusaval.
A mai karika, 190km - 11,7l. 166-nál kezdett dadogni, a lámpát nem láttam, nagyonsütött a nap.🙂
6,15L/100. Ez beállt erre. Tehát olyan 225-nél feltétlen tankolni kell, ha nem akarom előszedni a 2,5L-es kannát....😂
Útközben azért volt egy tükörhúzás, nehogy elhanyagoljam! 😂 😂 Le fogom ragasztani! 😂
Tormynak nem indul, úgy kell betologatni. Felül valahol hallom a relé kattanását, de semmi.... Meg se nyikkan az önindító...
Úgy értelmeztem, hogy kézzel benyomogatásra sem visított az önindító, viszont a fesz. meg leesett... 😕
Lehet, nem jól értettem amit Tormy írt.... 😕
Ha a behúzó kar le van kötve a bendix szolenoidról, akkor büntetlenül lehet nyomogatni a gombot, nem fogja a fogaskerekeket mocorgatni. Így ha a kis relé jó, a gomb jó és a szolenoid is jó, akkor az a behúzó karom szépen és minden alkalommal csattog ki-be és fel-velvisít az indítómotor.
Értelemszerűen ha a szolenoid jár szépen, minden gombnyomásra kattan és húz, de csak 10-ből 3- szor teker az indítómotor, akkor pl. megpróbálnám kézzel mozgatni a behúzó dugattyút a szolenoidon - és ha kézzel is szar, akkor a szolenoid a ludas.
Az önindítót hagynám utoljára. Mondjuk annak szerintem jelen esetben elég lenne a seggét felnyitni és csak azt a fedelét lekapni, amivel a motorblokkra kapaszkodik. Két hatos csavar és két hosszú JIS. Akkor már hozzá lehet férni a hátuljában a kefékhez, a kommutátorhoz és a zárófedélben levő csúszóperselyhez is.
A szoleonid egyik csavarja közvetlen az akkura megy. Ott ok. a 12V.
Ha összekötöd a szoleonid két csavarját, az önindítónak forogni kell, de nyilván a motort nem forgatja. Ha nem forog, vagy csak olyan nyögve-nyelősen, szerintem akkor szorul az önindító.
Ha nem így van, Blacki légyszíves javítsd ki.
Meg sem mukkant, mozgattam egy picit a villát, utána forgatta 1x gombnyomásra, de azóta meg sem mozdult kézzel benyomásra sem (kiszedtem a csavart is).
A fenti relé alatt nekem nincs csúszósaru, belemegy a fő kötegbe, onnan megy le a vezeték a jobb oldalon.
Az szolenoid egyik ágán ott van a 12V fixen (mondjuk ez kikapcsolt gyújtásnál is, ami nem tudom mennyire normális), a másik ágon indítózásnál a feszmérőmön lemegy a fesz 10,9 V-ra, multiméterrel a másik ágra rámérve viszont csak 9,6V-ot mutat.
Ha a felső relével van baj, van nekem itthon. Ha felhívsz, viszek át.
A töltést meg megmérjük az akksin, mert gondolom valahová a lámpába kötötted be a feszmérőt.
Simán lehet, hogy ezen az idősebb vezetékezésen, csatlakozókon eshet akár 1 - 1.5 - 2V-ot is a feszültség, mire "odaér" a feszmérődhöz.
Mert ha a bendix meghúz, a fogaskerekek a helyükre mennek, akkor vagy a bendix szolenoid nem érintkezik jól (a videón említett alátétes megoldással elodázható a csere), vagy érintkezik, csak az önindító maga van tele pl. szénkefeporral.
Első körben le kell kapni a bendix fedelét és megnézni, hogy az minden gombnyomáskor billen-e, onnan tudunk tovább menni.
Gyulus, köszi a mai túrát, külön köszönet, hogy eljátszottad az önindítóm szerepét, legalább most már tudod cáfolni, ha valaki azt mondja nem lehet betolni egy ekkora vasat.
Blackiex, köszönöm a kimerítő leírást és a videót (le is mentettem az utókornak), holnap megnézem amit tudok.
Az igazság az, hogy kb 10 éve már játszottam egy ilyen kört az önindítóval, cseréltem is egy után gyártottra, eddig jó volt, bár az már a csere után kiderült, hogy az akksi szívatott, mert ugyanúgy nem indult az új önindítóval sem. Kicseréltem az akksit, és indítózott a régivel is...
Ami a mostani előzmény: kb 2 hónapja elég kehesen indult néha, de csak elkapta. Aztán egyszer indult egyszer nem, az akksira gyanakodtam, mert szerintem nem tölt eleget a generátor, fesszab csere óta van feszmérőm, alapjárat 13-14V, lámpával 12,3 körül, tartós 3000 fordulat 12,7-12,9V, lámpa nélkül 14V-ig felmegy. Amit próbáltam: 1 másik akksi, 2 autó akksi bikázás meg sem nyikkant, a fesz indítózásnál leesik 11,5V-ra.
Próbáltam még azt is, hogy lekötöttem az önindító betápot és ráraktam a régi önindítót, letesteltem és forgatta az indítózásnál.
Utána visszaraktam a fenn lévőre a kábelt, és beindult mintha mi sem történt volna.
https://www.rmstator-europe.co...
Háááát az autóknál, legalább is a régieknél általában krimpelt.... szedtem már szét, nem egy leányálom meló.....
Ha úgy dönt majd Tormy, szól, és megoldjuk....
- szetcsuszott inditoszal (piros feher a relenel, onnan megy le az akksi mellett a blokk ala, kb. 20 centire a reletol hengeres sarus csatival a piros-feher feketere valt, szovet szigetelessel)
- kisrele beegve
- szolenoid erintkezok elfogyva/korrodalodva
A szetcsuszott dugo egyertelmu, a kisrele... hat, az ha femhazas, akkor nyithato es pucolhato, ha nem, akkor cseres (akar univerzalis relevel kivalthato). A bendix szolenoid eleg vaskos lemezbol van es krimpelt, ha nem tudjatok szetfeszegetni, akkor tudom, honnan lehet NEM 84 ezerert rendelni ujat.
Ezt megnézzük, hogy kap-e villanyt a csúszósarus érintkező. Ha kap, de nem húz a szolenoid, akkor az a csere.
Ha nem kap, értelem szerűen megnézzük a felső relét. Rövidre kötöm, ha akkor behúz, relé csere.
Ezekután, ha már behúz a szoleonid, de nem indít, a videó szerinti műveletek.
Ha nem, es csak az ules alatti kis rele klattyan egyet, lehetseges, hogy annak a kis relenek be vannak egve az erintkezoi, es inditoszalon nem jon semmi. Igy a bendix mozdulatlan marad.
Ki lehet probalni, gyujtason egy darab drottal rovidre zarod a rele kimeneteit.
https://drive.google.com/file/...
Ha eldönti Tormy mi legyen, majd megpróbálok segíteni neki.
>Ha a bendix karja mozog, akkor mukodik a szolenoid.<
Viszont akkor a benti "nagyáramú" kapcsoloval (érintkező pár) van a gond. Hozzáférhető? (tisztítás, csiszolás, rugó nyomás, ha van benne, stb.)
Hozza lehet ferni, kivul van szinte minden, a fogaskerekek, a bendix villa es a szabadonfuto kivetelevel.
Hozzá lehet férni az öndítóhoz, ill. a csavaros csatlakozásokhoz, az olaj leeresztése nélkül? Azt mondta Tormy, hogy néha elkapta.
Arra gondolok, hogy akkor az indító jó, a lenti szoleonid/blendix nem húz be. Vagy hibás, vagy nem kap villanyt....
A START gomb testel, ha nyomod.
Az ules alatti rele kap egy akku plusz es egy inditoszalat a kapcsolt oldalan, a masik labparra gyujtasrol jon egy kapcsolt+ es a gombrol jovo felteteles test. Kulcs elfordit, a rele tekercse kap 12V-ot. Start gomb megnyom, a rele tekercsen zarodik az aramkor, meghuz, 12V-ot kuld elore a bendixnek.
A bendixnek 3 laba van. 2 csavaros, egy sarus. Az egyik csavaros csatlakozas akku+ direktben, a masik csavaros az oninditore megy. Ez a ketto ertelemszeruen a szolenoid hataban levo erintkezopar ket kivezetese.
A sarus csatlakotzas az inditoszal, ami a kis relerol jon az ules alol. Ennek sima oszzedugos csatija van es szeret szetcsuszni egyebkent. Az olajszint erzekelo vezetekevel parhuzamosan fut az inditoszal a blokk aljan a jobb oldalon, az akku es a blokk kozotti muanyag takaro mogott jon le.
No de... ha az inditoszal a kis reletol 12V-ot kap, a bendix szolenoid meghuz, helyere rugja a fogaskerekeket es a szolenoid utja vegen zarja a ket kontaktort, ekkor a szolenoid osszekoti az oninditot az akku+ polusaval.
Sok baja nem lehet, eleg szimpla tortenet.
6,15L/100. Ez beállt erre. Tehát olyan 225-nél feltétlen tankolni kell, ha nem akarom előszedni a 2,5L-es kannát....😂
Útközben azért volt egy tükörhúzás, nehogy elhanyagoljam! 😂 😂 Le fogom ragasztani! 😂
Tormynak nem indul, úgy kell betologatni. Felül valahol hallom a relé kattanását, de semmi.... Meg se nyikkan az önindító...
A fekeddel nem volt gond, nem kellett nyomogatni semmit.