Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vízszintben, középállványon nézd a szintet, minimum 10-15 perccel a leállítás után. Az ablak bal felén van két csík, egy lent, egy fent. A felső jelig kell legyen, az a MAX. 4 deci már lehet sok, dugj be egy gumicsövet és szívd le. A túl sok olaj se jó, csapkodja a főtengely, habosodik.

Igen, járó motornál a pumpa elviszi az olajat a karterből, az ablakban hideg motortnál nem fogod látni. Meleg motornál alapjáraton kb. 1/3-ig, 1/4-ig lesz, mert a meleg olaj hígabb, nem viszi a pumpa annyira.

Az olajszint szenzor a motor jobb oldalán van, oldalsztenderen járatva gyakori, hogy a jelzőlámpa bekapcsol, mert az a kis olaj, ami a karterben van, elfolyik előle. Sőt, erősebb gyorsításnál, magas fordulaton használva úgyszintén felgyulladhat a lámpa, ez nem rendellenes.

Az olajszint érzékelő egy úszós kapcsoló. Alacsony szintnél testel. Ugyanakkor az olajszint szenzor a diódablokkra megy, ha az döglődik, akkor nem kizárt, hogy össze-vissza jelez.
Ismet segitseget szeretnek kerni :)

Elmondom az egesz tortenetet, h kerek legyen...

Tegnap voltam motorozni a Viragoval es olyan 130 km utan azt nezem, mintha vilagitana az olajlampa. Eleg nehezen lehetett latni, a nap is ugy sutott, de ha a kezemmel felig letakartam, akkor kicsit vilagitott. Megalltunk es azt neztem, hogy az olajszint az ablakban kb 1/3 alatt volt. Mikor indultam olyan 2/3 korul volt. (Most mar tudom, h varni kell vele kb 10 percet, h visszafollyon) Nem messze tolunk volt egy kut, ahova visszamentunk olajert, addigra mar erosen vilagitott, nem kellett takargatni. A kuton csak sima 20W50-es kocsiba valo olajat tudtam venni, ebbol raktam bele kb 4 decit. Utana nem vilagitott, mentunk kb 15 km-t megalltunk kajalni. Kb masfel ora mulva indultunk es mar indulasnal vilagitott max fenyerovel az olajlampa, az olajszint maxon volt kicsivel felette is. Ha kicsit megdontott a motort mar lattam a femet, de fuggolegesen tartva kb 5 mm-rel lehetett az ablak felett az olajszint. Megmondom oszinten abba bizom, hogy az olajszint jelzo romlott el vagy vmi kontakt, ezert hazamentem vele. Ha ratettem a gyujtast mar egybol vilagitott az olajlampa es nem kapcsolt ki.
Ma reggel gondoltam megnezem. Ratettem a gyujtast es nem vilagitott az olajlampa. Inditozok, vilagit, majd elalszik mikor elindult a motor.
Delutan gondoltam lemosom a motort, mert hazafele kb 50kmt esoben jottem es akkor mar gyujtasnal egybol vilagitott ismet az olajlampa.
Most addig jutottam, h a feher vezeteket, ha szethuzom, akkor nem vilagit es azt neztem, h ez a vezetek testen van.

Nah akkor a kerdeseim :)

Hidegen, nyugalmi allapotban hol legyen az olajszint? Lattam videot youtube-on, hogy melegen nagyon eltunik az olaj az ablakbol, varni kell amig visszafolyik.

Mekkora problema, h ontottem ra kb 4 dl sima 20W50 olajat? Motul 3000 20W50 van benne, kb 600km-t mentem vele. Le kell cserelnem? Hazafele a valton nem ereztem valtozast.

Az olajszint kapcsolo hogy mukodik? Ha alacsony a szint akkor testel le? A kapcsoloval lesz a gondom?

Koszi elore is!
Jó reggelt!
Fluxus69 > Érezd jólmagad itt.
Jól emlékeztem, akkor volt 110-nél az óra, amikor 2010-ben karbit takarítottunk.
A balsó az :)

No de... A szinkront nem tudom pontosan hogy végezted, de ezeken Hitachi porlasztók vannak, ami egy nagyon frusztráló állat.
KÉTSZER kell őket szinkronozni: egyszer alapjáraton a szélső pillangószelep ütköző csavarokkal (kontraanyás a bal, kézicsavar a jobb oldalon, majd pediglen a két karbi közötti rudazatot kell beállítani, amihez a jobbsó porlasztó gumi szívókönyökének levétele után férszu csak hozzá, úgyhogy könyök le, csavar teker, könyök fel, próba, és ezt ismételni, amíg nem smakkolnak a dolgok.

A másik dolog, ami faktor lehet, hogy abban a 86-os 700-as vasban most úgy cirka 140-150 ezer kilométer lehet. Akkor volt benne majdnem százezer, amikor én dolgoztam rajta és az bizony bő 10 éve volt.
A Hitachi porlasztók híresek arról, hogy ha öreg és kopott a rudazat, nem tartja a szinkront, ugyanakkor a szívóoldali zaj is jöhet a karbiból, ha a pillangőszelep tengelye lóg és minden szívásnál kottyan egyet.
Ha jol latom, Lajos baratom egykori Viragoja van alattad :D
Sziasztok!
Ma hirtelen ötlettől vezérelve az alsó keresőn rákattintottam az első oldalra,
hát ahogy mondani szokták: madarat lehetett volna fogatni velem örömömben, hogy még mindig élő
fórum van az oldalon. Valamiért csak nagyjából 2014-ig hozta a google a beírt keresőszavakra a találatokat.
Üdvözlök mindenkit, mint új belépő, és igazából új motoros, mivel MZ125, és 30 év után megleptem magam egy Virago700-al.
Ismerkedem még vas lehetőségeivel, beállításaival, és néha nem tudom eldönteni, hogy szűnik-e a "csőhallásom" az első benyomás
óta, amikor meghallottam a hangját, és hát a libabőr az megvolt a hatástól.
Szinkron teljesen el volt menve, alapjáraton szinte csak az első henger dolgozott, a pillangószelep nyitása is később indult a hátsó
hengernél, szinkront beállítottam sok-sok video megnézése után felbátorodva vákummérő műszerrel, ahogy a nagykönyvben le van írva.
Azóta szép egyenletes az alapjárat, viszont nagyobb fordulatnál és gyorsításnál főleg felsőbb fokozatokban sántának érződik a járása
és a gyertyák színe is asszimetriára utalnak, a hátsó teljesen tiszta, az első kormos, jeleneg iridiumtűs gyertya van benne.
Ugyancsak a beállítás óta csattogó hangja lett, a két kipufogó szelepet beállítottam (fülelve onnan hallottam), nagy eltérés volt mindkettőnél, onnan nem hallom, ellenben úgy tűnik, hogy az beömlő szelepektől hallatszik a kopogás.
Ezek után csak lesek ki a fejemből, hogy egy szinkronállítás miért tud ilyen dolgokat produkálni, esetleg mivel nem mozgott a motor
így kényszerhűtése sem volt, túlmelegedhetett a beállítás alatt?
Kérem akinek van valami tapasztalata , ötlet ossza meg velem.
Elektronikai kérdésekben segíteni, nem motoros téren, de elektromos szervizes vagyok, az áram meg mindenütt ugyanúgy folyik.
Sziasztok!
Holnapra tervezünk egy karikát, aki kedvet érez, tartson velünk. (midegy milyen géppel.)
Találkozó 09-kor Tinnyén, a homokszobornál. (Én Kispestről indulok.)
Tinnye-Üvegtigris-Eszergom-Párkány-Hont-Nagymaros- >komp< -Visegrád-Teca Kocsmája- a vége Pilisjászfalu, és onnan mindenki amerre gondolja/lakik.
Az útvonal nem kötött, útközben mármin változtathatunk.
Utazó sebesség 80-90 Km/ó. A teljes táv kb. 190Km.
Teca Kocsmájától Pilisszentkereszt felé lett volna a terv, de a 1111-es útra nem tervez a Google.
Lehet le van zárva, én nem találtam infót...
Benzinkutak:
Pilisvörösvár, Esztergom, Rétság, Nagymaros.
barnaurr>
A fesz. mérő, nagyon jó ötlet! Adott esetben megmentheted a generátort, vagy az akkut, ha menet közben néha rápillantasz.
A teljesség igénye nélkül:
Alultöltés > leég a fázis tekercs.
Túltöltés > megfőzöd az akksit.
Megfogadtam a tanácsodra, hogy nem szidom őket. 🙂 Működni működik, nagyon hozzányúlni a motor életideje alatt nem kell, az a néhány (ide jön valami jelző ...) az meg járjon utána - vagy kérdezze meg tőled. 😉
Igen, vannak érdekességek. Így a nagyokhoz képest megspóroltak egy biztosítékot, de ez minden előnye ennek a katyvasznak.
Trükkösek ezek a japánok. Csak egy kis hab a tortára, hogy homályosította az agyamat az, hogy (nálam? vagy mindenkinél?) gyakorlatban a gyújtáskapcsolóból duplázottan jön ki a kék vezeték, - gondolom külön vezették a kapcsolóhoz, és külön a műszerhez. Plusz csavarként még sikerült megzavarniuk azzal is, hogy az ülés alatt elágazik az előremenő helyzetjelzőhöz és a hátramenő helyzetjelzőhöz a kék-piros, de amíg előre kék-piros a vezeték, (ahogy kell) hátra már csak kék (?). Mindenesetre még egyszer köszönöm a segítséget! Így már minden tiszta.
OK. Köszi, így már világos! 🙂 Hogy miért így oldották meg? Biztos volt oka, de logikus ez a megoldás is, és köszönöm, hogy megoldottad.
HACSAK... Hacsak nem az van, hogy a gyújtáskapcsolóban van a trükk... ÉS DE
Lesd meg közelebbről. ON állásban összeköti a pirosat a barnával, azaz akku + megy a biztosítéktáblára - ÉS ettől függetlenül a kéket a kék-pirossal. Magyarán a kék-piros csak parkolóállásban kap a gyújtáskapcsolóról delejt, ON állásban az van, hogy a lámpakapcsoló helyzetjelző állásában a piros-sárga (amit a barna etet a biztosítéktábla HEAD biztijén át) a kékre tolja a 12V-ot, ami elmegy a gyújtáskapcsolóig és ott kötődik össze a helyzetjezőkkel.
Na, még egy rejtéllyel kevesebb.
Nem. Itt valami nem oké. Ez a rajz el van ba... szúrva. A lámpakapcsoló 1. pozíciójában kéne égjen a helyzetjelző, a másodikban a fényszóró és nem OFF-os lámpakapcsolóval, de gyújtáson egyből...na, érted. Ezt meg kell néznem közelebbről, de ma már nem vállalom.
Sziasztok, lenne egy kérdésem, a helyzetjelző működésével kapcsolatban. (Sajnos nem tudom hogy volt, és össze kéne raknom. 🙄)
Nekem ez a kapcsolási rajz van meg, ami szerint, ha gyújtást adok, a helyzetjelző elől-hátul egyből világít. A kék-piros vezetéken keresztül.(Illetve parkoló állásban, de az OK.) A jobb kormánykapcsoló világítás kapcsolójával csak a km. óra világítását kapcsolom be első kattanásnál? (kék vezeték) A fényszóró az megint egyértelműen OK.
Sziasztok,ma végre megérkezett Landport és nem tudtam megállni,hogy teszt erejéig ne próbáljak rá.Hát pöc-röf és ketyeg,mint Doksa(túlzás) de nagy vesekő esett le rólam! A feszültséget szépen tartja járás közben 14,1 volt-on.Beszereléskor 12,7voltot mértem.Indító tekerccsel nem lesz gond,nem is hallottam,hogy dolgozott.Hétvégén lesz karbantartás,takarítás és nemsokára gurulás.Vettem egy médincsájná fesz mérőt,azt szeretném föltenni rá,jobb az ha rá tudok nézni a fesz.szabályzóra időnként.Még keresem a helyét a km mérő mellett valahol.Köszönöm a segítségeteket!
Köszönöm az infót, akkor neki is àllok keresgélni a neten 🙂
Pofonegyszeru. Kb. ugyannarrol van szo, csak mas skalan.
A 3.00-19 nagyjabol csereszabatos a 90/90-19-cel. Pl. a 3.50-19 meg a 110/90-19-cel lenne azonos.

Roviden: akar 3.00-as, akar 90/90-es gumit veszel, az a tiedre valo.
Sziasztok, a minap szembesültem azzal a ténnyel, hogy a cserélni kéne a gumiabroncsokat az Xv 500 ön. . Elöl 90/90 19 van fenn, a gyári méret viszont 3 *19 coll. Szerintetek melyiket válasszam ? A 90 / 90 valamiféle legális méret, vagy csak az előző tulaj tuningotlete🙂 lehet? Nem tudom viszonyítani, mert ezzel a gumival vettem, 2005 ös gyártás, revult, a felnin is van némi sùly..plusz, valami tajvani csodagumi aminél gondolom van jobb is.......bocs, ha túl sok a felesleges infó.
A madzagokat elnézve kitartást kívánok! 🕝️
Hát igen. Én vagyok az az ember, aki mindig nagy fába vágja a fejét. Azért ennél már jobban néz ki, van rajta hátsó kerék, hátsó tank, lámpa, de motor mellett látható kócmadzag feladja a leckét. Néha a zűrzavarral is, de leginkább az idővel, amiből kevesebbet tudok rászánni, mint szükséges lenne. (Mert a járatlan út néha zsákutcákban végződik, és emiatt sokszor van "újratervezés" 😕)
A gurulás még odébb van, de azért meglesz nemsokára remélem.
Ez a Tiéd Lajos?
Na, bakker!!!!
Szervusz Zoli! Üdv a klubban! Még én is zöldfülű vagyok az oldalon, de itt a Viragóról annyi okosságot fogsz tanulni, hogy kedvet kapsz a szereléshez. (És úgy jársz mint én! 🙂)