Fel lehet újítani, a fogaskerekes bolygóművet és a csapágyat a seggében zsírozod, a szénkeféket cseréled és kész. Szerintem ennek se kell több.
Deklitömítés tekintetében a roadrider-nél találtam 2-3 napos szállítással, bár ha csak emiatt akarod kinyitni a blokkot, akkor felesleges.
A bolygómű a blokkban marad, minden mást le tudsz venni.
Úgy néz ki, hogy nem kell tovább keresgéljek, elég gatya az önindító. Kb fél marok szénpor jött ki belőle.
A gyári önindítóm 100x jobban néz ki, 2015 ben cseréltem erre.
Jól gondolom, hogy érdemes inkább a gyárit felújíttatni?
Direkt áramra nem forgott most, de előtte működött még.
Dekli tömítés honnan érdemes rendelni?
LionKing> Zsoltot is megkérdezheted, hátha..... (Tatabánya)
Tormy> ha leszedted az önindító zárófedelét, majd írj. Van Kőbányán szénkefe (bronzkefe) bolt, ha nagyon el van kopva. Ha tudok délelőtt majd elkanyarodok arra feléd. Féktisztítód, polírpapírod van?
Elismerésem a kábelezéshez,rossz volt nézni a képen azt a sok madzagot. 🙂Én elől ráemeltem egy kicsit a kerék miatt,de alig kellett.A hátsónál lesz érdekesebb a dolog.Segítségem sajna nem nagyon van,ezért majrézok emelés előtt többet a kelleténél. 😟
Üdv urak! Új vagyok a klubban, vagyis nem tudom, hogy klubtag leszek-e, de nagyon szeretnék. Az első kérdésem az lenne, hogy nincs-e közületek olyan (vagy barát/ismerős,stb), akinek lapul MAGYAR papíros 750-es Virago a garázsban, ami motorhibás, törött, hiányos, de papíros?
Szia Blackiex!
Megszületett, most jöttem vissza a próbakörről és ketyeg mint egy Doxa. Azt mondja a szaki, hogy elég dzsuvás volt főleg két járat. Az úszóház deknijében van egy egyirányú furat (gondolom egy kis szelep lehet benne) ami a gyorsítótól megy vissza a dekni alján keresztül az úszóházba. Az el volt dugulva, bár nem hiszem, hogy ez okozta a bajt. Viszont a gumimembrán borítólemeze is takar alul egy furatot ami szintén dugig volt. A lemezen alul kívülről is látszik egy kis dudor a szivatóbowden rögzítője mellett, ami biztosítja a levegő útját. Hülye fejjel nem fényképeztem le őket mert annyira siettem összerakni,meg nem is voltam biztos benne, hogy jó lesz. Meg ki tudja,hol volt még benne valami. Lényeg, hogy már szépen megy, veszi a fordulatot, azonnal vissza is áll alapjáratra. Nagyon köszönöm a tippeket, sokat tanultam belőlük. Üdv minden motorosnak!
Pontosan ezert javasoltam a "hideg tesztet" lentebb.
Itt is es a tieden is az onindito pozitivja a szolenoid testje (ne feledd, a ket motor szinte ugyanaz). Az onindito ellenallasa boven 1 ohm alatt van, testnek hibatlan. A legutobbi fejlemenyek is azt mutatjak, hogy jo a kovetkeztetesed.
Hüüüümmmm.......
Én már tapasztaltam olyan megoldást, hogy az önindító kommunikátoron keresztül testel a szoleonid. Tehát, ha nincs jó érintkezés a bronzkeféknél, nem is húz be a szoleonid. Az önindító nagyon kicsi belső ellenállása behúzva tartja a szoleonidot indítózás közben, ha megfelelőek az érintkezések. (Ezt a rendszert nem ismerem, a 750-es rajzon nem így van...)
Nézd meg a másik önöndítót is. Úgy emlékezem azt mondtad van egy másik.
Megnéztem a videót, innentől valóban szolenoid gyanús a sztori. De csak hogy kizárjuk az önindítót...
Van az a vaskos kábel, ami az akkuról hoz 12V-ot direktben, ami a szolenoidra ment. Ha azt az önindító csavaros bemenetéhez (amiről a rövid vastag drótot levetted) odaérinted, az önindító üzembiztosan felpörög?
A szolenoidot az akksiddal tudod "hidegtesztelni".
A két csavaros csatlakozás közül azt, amelyik az önindítóra ment (amelyik mélyebben ül és egy forrasztott fül jön róla, ami eltűnik a műanyagban) kell az akku mínuszra kötni. Az akksi plusz meg a kis sarus csatlakozáshoz érinted.
Ha direktben, akkuról is szar, akkor RMstator-tól kell venni egy újat.
Meg sem mukkant a szolenoid, a felső relé kattan, és le is megy a feszültség is, ezért gondolom, hogy az jó.
Mondjuk az összekötő kábel elég merev, alig hajlik, lehet azt még kicseréltem valamire egy próbára, bár ha jól gondolom a szolenoidnak ettől függetlenül kéne működni.
Deklitömítés tekintetében a roadrider-nél találtam 2-3 napos szállítással, bár ha csak emiatt akarod kinyitni a blokkot, akkor felesleges.
A bolygómű a blokkban marad, minden mást le tudsz venni.
A gyári önindítóm 100x jobban néz ki, 2015 ben cseréltem erre.
Jól gondolom, hogy érdemes inkább a gyárit felújíttatni?
Direkt áramra nem forgott most, de előtte működött még.
Dekli tömítés honnan érdemes rendelni?
Ha kicsit nagyobb van, az nem gond. Megvárom Tormy mit ír, ha kell van 100W-os pákám.
Tormy> ha leszedted az önindító zárófedelét, majd írj. Van Kőbányán szénkefe (bronzkefe) bolt, ha nagyon el van kopva. Ha tudok délelőtt majd elkanyarodok arra feléd. Féktisztítód, polírpapírod van?
Pusztafoldvaron van az ember, V2-ket bont, lehet neki van.
Megszületett, most jöttem vissza a próbakörről és ketyeg mint egy Doxa. Azt mondja a szaki, hogy elég dzsuvás volt főleg két járat. Az úszóház deknijében van egy egyirányú furat (gondolom egy kis szelep lehet benne) ami a gyorsítótól megy vissza a dekni alján keresztül az úszóházba. Az el volt dugulva, bár nem hiszem, hogy ez okozta a bajt. Viszont a gumimembrán borítólemeze is takar alul egy furatot ami szintén dugig volt. A lemezen alul kívülről is látszik egy kis dudor a szivatóbowden rögzítője mellett, ami biztosítja a levegő útját. Hülye fejjel nem fényképeztem le őket mert annyira siettem összerakni,meg nem is voltam biztos benne, hogy jó lesz. Meg ki tudja,hol volt még benne valami. Lényeg, hogy már szépen megy, veszi a fordulatot, azonnal vissza is áll alapjáratra. Nagyon köszönöm a tippeket, sokat tanultam belőlük. Üdv minden motorosnak!
Itt is es a tieden is az onindito pozitivja a szolenoid testje (ne feledd, a ket motor szinte ugyanaz). Az onindito ellenallasa boven 1 ohm alatt van, testnek hibatlan. A legutobbi fejlemenyek is azt mutatjak, hogy jo a kovetkeztetesed.
Az onindito nem kell kijojjon. A ket hatlapfejut leveszed, a ket hosszu csavart kihajtod, lejon a kupak
Én már tapasztaltam olyan megoldást, hogy az önindító kommunikátoron keresztül testel a szoleonid. Tehát, ha nincs jó érintkezés a bronzkeféknél, nem is húz be a szoleonid. Az önindító nagyon kicsi belső ellenállása behúzva tartja a szoleonidot indítózás közben, ha megfelelőek az érintkezések. (Ezt a rendszert nem ismerem, a 750-es rajzon nem így van...)
Nézd meg a másik önöndítót is. Úgy emlékezem azt mondtad van egy másik.
https://drive.google.com/file/...
Van az a vaskos kábel, ami az akkuról hoz 12V-ot direktben, ami a szolenoidra ment. Ha azt az önindító csavaros bemenetéhez (amiről a rövid vastag drótot levetted) odaérinted, az önindító üzembiztosan felpörög?
A két csavaros csatlakozás közül azt, amelyik az önindítóra ment (amelyik mélyebben ül és egy forrasztott fül jön róla, ami eltűnik a műanyagban) kell az akku mínuszra kötni. Az akksi plusz meg a kis sarus csatlakozáshoz érinted.
Ha direktben, akkuról is szar, akkor RMstator-tól kell venni egy újat.
Mondjuk az összekötő kábel elég merev, alig hajlik, lehet azt még kicseréltem valamire egy próbára, bár ha jól gondolom a szolenoidnak ettől függetlenül kéne működni.
Akkor majd meglátjuk, mire jut. Gondolom, majd írja....