A sorrend, amit írtál, tök stimmel.
Nem esik ki semmi, a szöghajtás és minden, ami benne van a lengővillára van rögzítve. Csak ne döntsd túl, ne folyjon ki az olaj.
A kerék egyszerűen kicsúszik belőle oldalra. Kivéve ha szorul, akkor kicsit erőlködni kell vele, de nem tartja plusz csavar vagy efféle.
Akkor átment a kezed alatt egy pár gép! 🙂
-
Ez lett a vége a "könyöknek" 🙂 15-ösnél nem volt kisebb könyök. Így maradt a 28-as kívülről.
Szeretném átnézni a hátsó féket. Nincs motoremelőm, a "két autóemelő+deszka" nem tartom biztonságosnak. Így gondolom:
Lekötöm a fékkart, az alsó stabilizátort, leveszem a tengely anyát, meglazítom a tengely szorítót.
Eldöntöm jobbra, kiveszem a tengelyt.
Eldöntöm balra, kiveszem a kereket, kiveszem a fék tányért. Működhet ez így? Széteshet valami a kardán oldalon?
Ezek éveken át tartó projektek voltak. Több is futott egymás mellett. Barátoknak is restauráltam pár motort...
A yamaha is vagy 2 évig rohangált félig átalakítva, mert a festök már akkor sem akartak dolgozni. Ìgy az átalakítás is olyan volt, hogy az eredeti -gyári alkatrészekkel is nagyjából müködött a motor...Voltak részek amiket egy picit túltoltam, mint az elöretolt lábtartó, vagy a gázcsöböl hegesztett "T" kormány, ami egy müszaki vizsga után vissza lett alakítva gyárira...
Az Ural is majdnem kétszer készült el, mert elöször sima szénacélból kalapáltam ki a tartókat , merevítöket, majd pár év múlva szépen ki lettek vágva lézerrel, vagy lemezvágóval, gépen hajlítva, ha olyan volt. Minden rozsdamentesböl... https://grabcad.com/library/fl...
A kuplung -lendkerék is "finomabb", 5kg-ról kb 3 kg-ra fogyott...
Sajnos folyamatos silány alkatrészellátás, a mesteremberek trehánysága miatt lassan elegem lett ezekböl a projektekböl. Idén szinte kilóra, vas -alu árban kiárultam majd egy tonnányi motoralkatrész, és a helyét értékesebbek vették át. Amik már nem az 50-70-es évek alacsony technologia szintjén lettek gyártva silány anyagminöséggel, hanem super ötvözetekböl, preciz technológiával. Ìgy nem kell rohangálni CNC-ni, galvanizálni, festetni az alkatrészeket, mert 30 év után is olyanok mintha újak lennének.
Az elmúlt évezred végén ebböl a kis 400-ból épitettem át magamnak egy más stilusu motort. Elég széles gerincváza van (motor teherviselö elem). Egy M72-es ural tankja lett félbevágva, szerszámos doboz a tank közepéröl felülröl kivágva. Kb 80-100 mm lett a közepébe beletoldva, és megmaradt a kb 20 literes térfogatom amit a gyári tank tud. Az M72-es ural az R71-es BMW (1938) másolata, de a tankja sokkal nagyobb és szebb is mint a BMW-je. Van benne anyag rendesen, és pl a mi nekem padláson évek ota megvan (20+ éve) nem rohad, mert elvileg van rajta talán horgany bevonat a belsejében.
Èn ma már nem csinálnék ilyen belenyúlásokat, túl sokat tanultam ahhoz, és túl kevés idöm is van, de 20-25 éve mindenki vágta szét a gyári gépeket és tolta elöre a lábtartót, nyujtotta a villákat...Èn is lecseréltem sárvédöket, tankot, ülést, vartam-szegecseltem rá nyeregtáskát. Hurkatöltö kipufogó a nagyobb hangért...ma már ezért helyben villamos szék jár...ezért mikor eladtam vissza lett minden gyárira alakítva, mert nem akartam, hogy másnak az én hülyeségem miatt problémája legyen. A piros M72-es ural is még ennek az idöszaknak a szülötte. Nem lett eredetibe restaurálva, hanem a BMW-t próbáltam meg picit lemásolni a kecsesebb hátsó sárvédövel (pannoniából van kialakítva) az elsö sárvédö valami czetka, az elsö telók meg Honda CB 900 és MZ 250 házassága. Lánpafej szintén pannonia. A legtöbb alkatrész egyedi tervezésü, készitésü jellemzöen rozsdamentes...Ezen a nyáron pár óra porlasztótakaritás után újra énekelt, még müködik, annak ellenére hogy kb 15 éve a garázsban áll letakarva, felbakolva...de ezzel egy karika a zsákutcánkban felér egy idöutazással. Csak az inditása egy külön procedura elögyújtás állítóval, külön uszóház szivatással, légszürö lezárással....
Mivel darabja vagy 150 forint, akkor se mész csődbe, ha három eltérő méretet veszel és megnézed, melyik a legjobb :)
Nyilván ha az 5/8-os csőbe kis masszírozás árán befér a 14-es könyök, akkor nem veszed ki, hogy a 13-ast vagy a 12-est is belepróbáld :D
Pont erre gondoltam én is. Mondjuk én a rézkönyökbe bele gondoltam, (jobban nézne ki) 🙂 de lehet úgy is, hogy a gumiba a rezet....
Ha a rézbe a gumit, akkor D: 25mm-es kellene. Ha a gumiba a rezet, akkor D: 14, vagy 13mm. Belülre talán nehezebb tuszkolni. Ninccs "fogás" rajta.
A pillanatnyi megolsás cca.. ugyan az mint egy rugó, csak ez egy bilincs egy gumi gyűrűvel alábélelve. Nagyjából "kihúzza" az ellaposodást.
Holnap lent megnézem, ezzel az ívvel elfér-e a váztól. Egy könyök csőbe szerintem nem tudnám beletuszkolni.
Köszönöm, gondoltam, hátha van valami trükk......
Egy könyök csőbe szerintem nem tudnám beletuszkolni..... (erős, vastag falú gumicső) bááááár....... lehet nézek a vizes boltba valami réz könyököt.... próba szerencse.... szilikon zsírral...
Sajnos a gyári cső formázott, nem sok cső tudja azt a kanyart úgy bevenni, hogy ne törjön meg.
Rugóacélból csinálhatsz egy spirált köré, ami megfogja és nem engedi laposra törni, ha az számodra járható út.
Az nem tudom, van-e hely egy bilincses könyöknek, de szemre nincs. Egy hajlított rézcsövet keményforrasztással (akár bronzzal) rátenni nem tudom, mekkora macera lenne.
Sajnos azt hiszem, ezt a tankcserét is elengedem. Egyrészt nem olcsó mulatság, másrészt átalakítási problémákat látok.
Ami nem látszik felfogató luktávolság, az 16cm.
Van-e valakinek valamilyen trükkje a pipa cső meghajlítására, esetleg ennél szakszerűbben? Mármint, hogy ne törjön...
A régi már használhatatlan, ez egy jó minőségű benzin/olaj álló, belső átmérő 15mm. a külső 23mm.
Én is köszönöm a méreteket. Törtem már a fejemet én is, hogy van-e másik út. Nekem a 125-ös Csepel, vagy Danuvia tank átalakítással tűnt opciónak, (meg még vagy 3) mert elég rövid a hely, csak ahogy már elhangzott, ha bármit ami nem rávaló átalakít az ember, lényegében csak a külső változik, az űrtartalom nem. A vázzal van a gond. Nem mintha annak az átalakítása 2. tartálynak nem merült volna fel bennem (is) 🙂. De az még több macera, meg lehet, hogy fejbelövés is jár érte.
Köszi Blackiex, ma megnézem... Persze attól is függ, (amennyiben rászerelhető) hogy mibe fájna egy ilyen tank.
Lehet, engem is érdekelne a 320-as rugóstag.
150Kg. élősúly, (általában benzintyúkkal megyek) + kb. 10-15kg. cuccc. (benzin, szerszámok, stb.) A rugós tagom az utolsó előtti opcióban van, és bizony le-le koppan egy-egy huppanónál....
Te Gyula... Most fogtam el egy képet a hahun. Nézd csak, ezen nagy XV tank van, 750-esről (vagy 1100-ről, a vázalagút ugyanaz, meg a forma/méret is).
Lehet hogy passzolna? Lemértem anno a nagy XV tankját, vesd össze a vázaddal, ha gondolod.
Köszi ezt az ötletet is. Az agyonpakolás eszemben sem lenne. Rajtam kívül a kedves feleségem + 5 kg az oldaltáskákban. (az öt kilót elosztva értettem!) Ennyi terhelés épp elég a "ménesnek" - így idézőjelben 🙂
Nem esik ki semmi, a szöghajtás és minden, ami benne van a lengővillára van rögzítve. Csak ne döntsd túl, ne folyjon ki az olaj.
A kerék egyszerűen kicsúszik belőle oldalra. Kivéve ha szorul, akkor kicsit erőlködni kell vele, de nem tartja plusz csavar vagy efféle.