535-öt is szokás ültetni. Ezen speciel Rebel 250 rugók vannak.
Szinte egy az egyben passzol, a kardán oldali alsó szemből ki kell venni a fém betétet, de ennyi.
Emelt seggűt nem tudok mutatni, mert nem gyakori agyonpakolni, ahhoz azért nem elég a ménes.
Tényleg, Lajos komám motorján valami Hondáról dörrentett cucc volt, 330-as. Na, nála asszonyt plusz egy mázsa csomagot vitt mindig az öreg hétszázas, neki kellett az extra rugóút. Csak ez így pakolatlanul már kicsit túlzás, ahogy fest. Szerintem.
(a balsó XV az, értelemszerűen)
320mm szemtől szemig. A gyári 300mm. Kicsit megemeli a seggét a motornak, de ad plusz rugóutat.
A 320 az, amit a 750/1100 váz még simán elbír. Ellenkező előjellel "ültetni" meg 270-280-as rugóstaggal lehet (Honda Rebel 250, Suzuki VZ800, pl.)
Utóbbit tudom szemléltetni, mert az enyém csüccsentett vala.
Mondanam, hogy dobj bele egy par 320-as rugostagot es megoldodik a problemad, de ertelemszeruen attol meg ket motorod maradna es tovabbra is csak egy feneked :)
Köszönöm a hozzászólásokat.
S ha egy fenékkel két motort is meg tudnék egyszerre ülni akkor bizony nem is adnám el a Virágóm.
Nagyon nagy élmény vele repeszteni. De sajnos a párom belekóstolt, hogy milyen egy endúrós futóműves (Tenere) vason ülni, s azóta nem hajlandó a Virgácsra rátenni az úri fenekét. Hát ő sem fiatalodik és régóta panaszkodott, hogy bizony az útegyenletlenségek ütik a gerincét.
Köszönöm, majd kiszámolom, milyen mélyre fúrhatok be.
De a gond, hogy a váltó tengelytől nem tudok dolgozni. Esetleg "anyamenetfúróval". Úgy emlékezem, annak hosszú a szára.
Jaaa ... örülök, ha nem sértődtél meg, és vetted a lapot! Tudom írtad is, hogy Te kiszednéd, és úgy állnál neki. Ennyire nem volt kedvem szétszedni, különösen, hogy a szerelő most a nyár végén csrélte ki a porlasztó könyököket. Igaz, hogy az Ő volt, nem én, de sajnáltam rá az időt. De még nincs kész, úgyhogy nem nagyon kéne poénkodnom nem igaz?
A blokkcsavar ne keserítsen el. Majd kijön legközelebb.
Okéééé......
Persze, én könnyen beszélek, szét volt szedve minden. 🙂
Sajnos hiába fektettem el, nekem nem volt a blokkon beszakadt csavarnál olyan "zsák" amiben megállt volna a lazító. Persze, azért fújkodtam.... de a műtét nem sikerült. 🙁
Annyi, M6 X 0,5 mm. Az újnál menetfésűvel leellenőriztem. K.István jól mondta.
Egyébként egyetértek Gyulus54 veled is, hogy a csavarlazítóban áztatás biztos, hogy jót tenne neki, de elfektetve túl nagy helyet foglalna el, és előtte ki kellene szerelnem az akkumulátort is ... 🙄
Teljesen átlátható, és úgy néz ki működőképes az eljárás.
Ügyes "célszerszámokat" gyártottál! 🙂
Most már csak a csavar pontos menetemelkedését kell megtudni, de azt Blackiex biztosan tudja.
(Csak zárójelben, én elfektettem volna, és áztattam volna legalább egy napig csavarlazítóban.)
Hali! Szóval a beletört kiszedő kifúrása miatt nem aggódtam, mert marokkal simán beletörtem = nem acélból, hanem áztatott kenyérbélből készült. A jobb minőségű fúró viszi is mint a vajat. Sokkal inkább azt sajnálom, hogy a már beszorult csavart még jobban beleszorította.
A központosítókról küldöm a fotókat.
A lyuk mérete 6,4 mm. Ennyire kellett a 8-as csavarokat levenni, plusz a fejéből kikapni egy szeletet, hogy a porlasztó fedele is megfogja, hogy ne forogjon el. Talán látszik is, ha le tudtam jól fotózni, hogy szépen központosítja a fúrókat.
A "váll": Megpróbáltam egy móricka rajzon lerajzolni. A rugó külső átmérője 4.9 mm, azaz az 5.0mm fúróval meg kell fúrnom, hogy kijöjjön. Csakhogy a rugó belső átmérője 3.2 mm körül van, és a fúró hegye "elakad", mielőtt átfúrja az állítócsavar menetes részének teljes hosszát. Persze lehet, hogy csak aggódom. Lehet, hogy annyit enged, amennyire szükség van - mégiscsak rugó, meg hát balos is a feltekerése, és nem akad el a fúró éle sem benne.
Ha a rugóátmérőig fel van szabadítva az út kifelé, akkor a rugónak és a csapocskának elvileg ki kell jönnie. Azoknak nincs okuk a beszorulásra, legalábbis a rugónak semmiképp, a tűszelepnek sem, de ha mégis, akkor sajna tényleg szét kell szedni darabokra, és a másik oldalról megnyomatni. A menetes rész felújításához pedig magméretig fel kell fúrni, azután ha még marad benne menetdarab kipiszkálni, de jobb esetben a menetfúró is kiszedi, (először a 2-es, utána a 3-as) és fel is szabályozza.
Jó móka.
Nem túl nehéz, de szöszölős, javítja a kreativitást és a kézügyességet. Ha meg nem sikerül, akkor gyakorolhatom az önuralmat, hogy ne káromkodjak, illetve edzi a kudarctűrő képességemet. Kell ennél jobb? 🙂
A központosítót mint "szerszámot" értettem, azzal fúrtam ki én is a felhegesztett lendkereket.
A technológiát nem láttam át tisztán, az egész munkamenetnek....
Igen, lehet, hogy ez a terve Lajos01-nek, ahogy írtad. Reméljük összejön neki.....
"Nem látom át tisztán, ezeket a "központosítókat" ...."
8-as csavar közepe fúrva, a külseje esztergával levékonytva, hogy beférjen a furatba. Hogy megvezesse a fúrószárat. Gondolom.
Ha ki nem is esik, talán ki lehet játszani. A közepe az állítócsavarnak, ahol a rugó van 3mm-es. Ha a menetes tuskót az alján eldarálod úgy, hogy a rugó is kijöjjön (ami kb. 5-5.5mm átmérőjű), akkor egy igen vékony réz köpenyke marad a menetben, amibe esetleg már újra tudsz menetet fúrni.
Beletört a kiszedő? Basszus!
Ki tudtad szedni? Mármint a beletört kiszedőt. Ha nem, azt érdekes lesz kifúrni......
Nem látom át tisztán, ezeket a "központosítókat" ....
>mert akkor a rugó sem jön ki, meg a menet is tönkremegy, - másrészt pedig azért, mert egy picit bejjebb kell fúrni, hogy ne maradjon váll <
Hogy gondoltad ezt? Ha addig fúrsz, hogy ne maradjon "váll", gondolod, hogy a menet nélküli része a rugóval együtt "kiesik"? Hüüüümmm......
A maradék beszorult menetes résszel (ami ugye akkor egy "cső", külső menettel) mi a terved?
Szinte egy az egyben passzol, a kardán oldali alsó szemből ki kell venni a fém betétet, de ennyi.
Emelt seggűt nem tudok mutatni, mert nem gyakori agyonpakolni, ahhoz azért nem elég a ménes.