Úgy látni ez egy V10-es éppenvalami lökettel, és szinte csak ellensúlyok vannak rajta (azért jó lett volna látni a hajtókarokat is, mert így csalóka). Ne tévesszen meg, ez az inercia 17 ezerhez nem kevés, feltételezem fele fordulathoz valami 4 szerese kellene hasonló paraméterekhez.
Arról mi a vélemény, h az inercia beleszólhat az ellensúly tömegének megválasztásába?
Nehézfémet occón Koszovóból lehet béke fenntartó ismerőssel hozatni. Amcsik rengeteg páncéltörő uránium lövedéket szórtak széjjel. Bennszülötteknek nyomatékosan el kell mondani, h ha hosszabb távra akarnak tervezni akkor szépen ássák ki mindet elvetemült motor tuningosoknak
Régebben mentettem el sok részes részletekre kitérő din.egy.súlyozós videót, de nem találom.
Én 2 hengeres préseltet csináltam, igaz 4T-t. Az nagyon frankó dolog hogy szét lehet szedni, ezért is fűrészeltem most szét ezt is. Az hogy amiket számolgattam 2T tengelyeket régebben jók lettek-e nemtom. Laci tudná megmondani hogy meg lett-e valósítva valamelyik. Papíron nem kellett volna hogy változzon a kiegyensúlyozása, de ezeknek a dolgoknak mindig az evés a próbája, addig nem hiszem el az gépnek.
Persze hogy amicsiban fossák a legtöbb egyensúlyozó gépet, még a fűnyírókban is 2 síkú v8 van, azokat meg illik dinamikusan megnézni hogy szépen járjon. A ducati (giovanni) is egy amcsi gépen lett ellenőrizve miután az új dugók miatt csináltam hozzá bohóc súlyt és (nem röhögni) a hiperfos főorsójú kínai esztergában megállapítottam, hogy nagy baj nem lehet ittenkéremszépen. És tényleg csak 16g volt benne
Hát ha már szóba hoztad, pont a Peti akart lebeszélni anno az egészről. Neki egy régi, elektromechanikus talán Schenck padja van, de a dolgát elvégzi az is. Viszont amikor kint voltam a spanjánál (Hanula Barna, Schrick, illetve most már AVL) diplomát írni, egyik nap beállítottak egy 1,5 éves komplett Ferrari F1 blokkal (valami titokzatos olasz börzéről hozták, szerintem kamu volt), na annál nem spóroltak a nehézfémmel. Kb. hasonló forma lesz a CB-é is, némileg kisebb költségvetésből
Viszont ennek a fajta forgattyú egyensúlyozásnak azért mégis komoly hagyományai vannak, nem úgy mint az 1-2 hengeres préselt kétté tengelynek, mert akik olyat csinálnak azok nagyon kevesen vannak nagyon messze és mindennek tetejében még titkolódznak is...
Amcsiban komplett egyensúlyozó gépek vannak típusonkénti programokkal, ezeknél láttam a végein feltámasztva a tengelyt, és ezt nem értem, de biztosan ki van találva rendesen. Meg a hajtókarok helyére felcsavarozott ellensúlynál vannak még számomra sötét foltok...
Mérnök ismerősnél megoldható a sonkánkénti síkban történő egyensúlyozás, a menetét értem csak a működésének miértjét nem teljesen, igaz azt program végzi. Még le is ellenőriztem első alkalommal, h nem-e szemfényvesztés (statikusan raktam bele kiegyensúlyozatlanságot és pont oda esett és kb annyi eltérést mutatott a dinamikus pad is), de működik a dolog.
Rémlésem szerint a Havasi féle biguli motorokban is felcsavarozott ellensúlyos din.kiegys. végeztek tengelyenként.
A menetét és eredményességét gondolom nem kell részleteznem.
Szóval ez bevált dolog, megéri a melót, ne add fel
Gecsei szaki véleményére is kíváncsi lennék ebben a témában!
Jól látod, a sornégy főtengelyeket nagyban lehugyozza az iparág, mivel első rendben ugye mindene kiegyenlített a másodrendűeken meg csak tengelly(ekk)el lehetne segíteni. Nem írom le a nevét melyik igen híres versenyautó építő javasolta 4-5 éve hogy szarjam le. A legtöbb amit el szoktak követni hogy üresen felkúrják egy lágy ágyas padra és a két szélső sonkából kiveszik amit kell. Ez kb. elég is, max. kapnak egy kis plusz terhelést a tengely meg a csapágyak. Egyébként pont azért fogtam hozzá mert a négy tengelyem egészen jól fedik egymást, alig van eltérés közöttük. És mivel amit elcsesztem pár éve az pont a tankönyvi 50% miatt lett szar, ezt is mindenképpen ki akartam mérni, azt meg csak így tudtam. Az átmérőt nem piszkálom, inerciaból pont hogy minél kevesebbet akarok lefaragni, már így is pont elég alattomos ezeken a mikiegér pályákon, ha egyszer elindul a segge. Nekem a giroszkópia az ellenségem. Olyasmi lesz mint egy 996rs vagy F1 tengely csak szerintem a nehézfém dugókat ki fogom hagyni, mer válság van...
Hát az önszopatás koránt sem idegen tőlem, nade ez már akkor is egy kicsit durva lenne. Legyen inkább desmo, ha már úgyse akarjuk hogy legalább szimbolikus értelmet véljen felfedezni az utókor...
Egyenként felrakod mindet a dinamikus egy.súlyozó padra is? Mert pontos értéket csak az adna.
Tehetetlenségi nyomatékhoz egyben is maradhatna, ha jól gondolom, talán az ellensúlyozásnál adna pontosabb értékeket külön, na de a használós tengelynek mindenképp egyben kell maradnia, és gondolom nincs rá garancia, h hajszálra megegyeznek a szétvágottal, szóval ez is kihúzva.
Tehetetlenségi nyomaték csökkentést szerintem csak átmérőből érdemes, viszont ennél többnyire ott az ellensúly van. Egyenesvonalú mozgást végző cuccok könnyítése javítana ezen a problémán, mert akkor 2 legyet 1 csapásra...
Ennél a terméknél hány % ellensúlyt használ a Honda?
Amúgy az ilyen tengelyek dinamikus súlyozása viszonylag egyszerű, ahogy láttam. Egyedül azt nem bírom felfogni ennél az eljárásnál, h pl ha a külső résznél van feltámasztva a tengely, akkor a belső feltámasztási pontoknál az érzékelő a tengely hajlásából következtet a belső rész kiegyensúlyozatlanságára?
Konkrétan mind a 8 sonka különböző geometriájú. Van ami szándékosan, van ami kényszerből, van ami gyártási slendriánságból. Mivel nem csak a tömeg, hanem a súlypont (kiegyensúlyozatlanság) és az inercia is fontos és egyszer már megszívtam hogy mindent elhittem az ámítógépnek, így hát fogtam egy fos tengely azt szétcsaptam hirtelen. Forgattyúnként visszaellenőrizve már nem tud majd átbaszni. ámen
Ez egy kübelwagené (vagy nem), bubarunak túl vastagok a sonkái. Egy ilyen nehézségi fokút még talán be is vállaltam volna, de a két fogazat meg a kúp, ááá kurva sok pénz lenne. Annyit ez a CB még a kihívással együtt sem érdemel, nem az a katgóriájú verda. Majd a turbó projektnél lesz elég gyártani való
Már épp akartam írni, h ha ebből újra működő belsőégésű lesz akkor ötletem sincs a mikéntjére
Igaz így sem igazán értem, h a könnyítés szempontjából miért lényeges külön külön a súlyuk... (létezik, h eltérőek az átmérők? képről mintha úgy tűnne)
Homályosíts fel légyszi valami részletesebb leírással.
Megint csak lófaszt. Ott volt a végén a szmájli. Az a heftölés a beindítást sem bírná ki, a kapu már rekord lenne. Volt egy döglött tengelyem amit feldaraboltam hogy egyenként le tudjam ellenőrizni a 3D modellt könnyítés előtt és után. De azért érdekesek voltak az alternatív megfejtéseitek is
de hát marad a sor 4 csak a ftengöt csavarod meg,jó játék,
most összehegeszted,az szép mutatvány lessz akko már vágjad a vez tengelyt is had szoljon ha lud legyen kövér
azt szr 2t-n majd megnézem hogy mennyit ad az elékelés,de minek.
látod vennél p20-at akkor csak a reteszt tennéd 901fokra azt lehetne összehuzni. lehet a kapuig nem érné ki vele.
és heggesztesz hozzá kartert, de akko vágod a hengert,
meg a fejet, na aztán vezérmü tengely, kéne a fsznak ennyi
alkatrész. nézd meg az osztrákok milyen 1xrüen csináltak 1 hengerest az rd-böl mikor elszakadt az eggyik htókar. a 24h son.
Arról mi a vélemény, h az inercia beleszólhat az ellensúly tömegének megválasztásába?
Nehézfémet occón Koszovóból lehet béke fenntartó ismerőssel hozatni. Amcsik rengeteg páncéltörő uránium lövedéket szórtak széjjel. Bennszülötteknek nyomatékosan el kell mondani, h ha hosszabb távra akarnak tervezni akkor szépen ássák ki mindet elvetemült motor tuningosoknak
Régebben mentettem el sok részes részletekre kitérő din.egy.súlyozós videót, de nem találom.
Ez viszont érdekes : http://www.youtube.com/watch?v...
Kikezek, micsinálnak?
Persze hogy amicsiban fossák a legtöbb egyensúlyozó gépet, még a fűnyírókban is 2 síkú v8 van, azokat meg illik dinamikusan megnézni hogy szépen járjon. A ducati (giovanni) is egy amcsi gépen lett ellenőrizve miután az új dugók miatt csináltam hozzá bohóc súlyt és (nem röhögni) a hiperfos főorsójú kínai esztergában megállapítottam, hogy nagy baj nem lehet ittenkéremszépen. És tényleg csak 16g volt benne
Hát ha már szóba hoztad, pont a Peti akart lebeszélni anno az egészről. Neki egy régi, elektromechanikus talán Schenck padja van, de a dolgát elvégzi az is. Viszont amikor kint voltam a spanjánál (Hanula Barna, Schrick, illetve most már AVL) diplomát írni, egyik nap beállítottak egy 1,5 éves komplett Ferrari F1 blokkal (valami titokzatos olasz börzéről hozták, szerintem kamu volt), na annál nem spóroltak a nehézfémmel. Kb. hasonló forma lesz a CB-é is, némileg kisebb költségvetésből
Amcsiban komplett egyensúlyozó gépek vannak típusonkénti programokkal, ezeknél láttam a végein feltámasztva a tengelyt, és ezt nem értem, de biztosan ki van találva rendesen. Meg a hajtókarok helyére felcsavarozott ellensúlynál vannak még számomra sötét foltok...
Mérnök ismerősnél megoldható a sonkánkénti síkban történő egyensúlyozás, a menetét értem csak a működésének miértjét nem teljesen, igaz azt program végzi. Még le is ellenőriztem első alkalommal, h nem-e szemfényvesztés (statikusan raktam bele kiegyensúlyozatlanságot és pont oda esett és kb annyi eltérést mutatott a dinamikus pad is), de működik a dolog.
Rémlésem szerint a Havasi féle biguli motorokban is felcsavarozott ellensúlyos din.kiegys. végeztek tengelyenként.
A menetét és eredményességét gondolom nem kell részleteznem.
Szóval ez bevált dolog, megéri a melót, ne add fel
Gecsei szaki véleményére is kíváncsi lennék ebben a témában!
Tehetetlenségi nyomatékhoz egyben is maradhatna, ha jól gondolom, talán az ellensúlyozásnál adna pontosabb értékeket külön, na de a használós tengelynek mindenképp egyben kell maradnia, és gondolom nincs rá garancia, h hajszálra megegyeznek a szétvágottal, szóval ez is kihúzva.
Tehetetlenségi nyomaték csökkentést szerintem csak átmérőből érdemes, viszont ennél többnyire ott az ellensúly van. Egyenesvonalú mozgást végző cuccok könnyítése javítana ezen a problémán, mert akkor 2 legyet 1 csapásra...
Ennél a terméknél hány % ellensúlyt használ a Honda?
Amúgy az ilyen tengelyek dinamikus súlyozása viszonylag egyszerű, ahogy láttam. Egyedül azt nem bírom felfogni ennél az eljárásnál, h pl ha a külső résznél van feltámasztva a tengely, akkor a belső feltámasztási pontoknál az érzékelő a tengely hajlásából következtet a belső rész kiegyensúlyozatlanságára?
http://youtu.be/KDPA06D1r_8
http://youtu.be/k1ttGgKjcJM
Ezért nagyobb az átmérő ?
Igaz így sem igazán értem, h a könnyítés szempontjából miért lényeges külön külön a súlyuk... (létezik, h eltérőek az átmérők? képről mintha úgy tűnne)
Homályosíts fel légyszi valami részletesebb leírással.
Inkább ilyet faragjáá :
most összehegeszted,az szép mutatvány lessz akko már vágjad a vez tengelyt is had szoljon ha lud legyen kövér
azt szr 2t-n majd megnézem hogy mennyit ad az elékelés,de minek.
látod vennél p20-at akkor csak a reteszt tennéd 901fokra azt lehetne összehuzni. lehet a kapuig nem érné ki vele.
meg a fejet, na aztán vezérmü tengely, kéne a fsznak ennyi
alkatrész. nézd meg az osztrákok milyen 1xrüen csináltak 1 hengerest az rd-böl mikor elszakadt az eggyik htókar. a 24h son.