Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ittam még 1 kávét elszívtam pár cigit és ….háááát be kell, hogy lássam igazatok van 76-al. Jó ez úgy ahogy van ahogy Lecso-ék meg álmodták. De azért a 250-es pártikhoz én is csatlakoznék. Youngtimert viszont úgy gondolom, mindenképpen le kellene fektetni, hogy innentől eddig és kész. Sok kellemetlenség elkerülhető mindenkinek. Igen a 200-as kevés lesz de nem találtam mást ami nem full roncs volt. Jó lesz ez nekem apró lépésenként ( 2009 Danuvia 125 1965, 2010 Mz 125 1976, 2011 Yam. 125 1981 ) a moto Gp- ig hiszen még olyan fiatal vagyok.
erről beszélünk a technika kb azonos müszaki szintjéről aztán hogy ki mennyire tudja csucsra járatni a saját gépét már egy másik dolog.ne vedd magadra sanyi tudom soktényezős a motorozás de mikor 350 a felső határ 200ccm csak átmeneti megoldásnak tunhet eleve technikai hátrány lásd little jason szintugy viszont az is igaz minden motornak nem lehet kategoriát csinálni szóval szerintem is rendben van az a 75 körüli határ annak a kornak is megvannak a race gépei amik kb hasonlók
85től például már volt nsr 250 vízhűtés6gang, bevonatos henger, ez hamarosan 30éves...

87től meg már uygan ez aluvázas,és V motoros, rendes forgós powerszelepes.
A veteránszövetség kb a vitrinmotorokat tartja szem előtt, amik nem mennek egy métert sem, versenyezni meg pláne nem versenyeznek.
Tök más igénybevétel, más követelméynek mint a race.
Szerintem azért annyi a korhatár, mert akkor zárt be a csepeli motorgyár:)
De összességében van benne logika, mert a korabeli suzikat, Yamahákat össze lehet ereszteni, kb reális race lesz belőle, de monjdjuk, ha az lc vel is lehetne menni P20 ellen, az már nem lenne reális.
(persze, azt is lehetne mondani, hogy léghűtés az egyik kategória, víz a másik)

Viszont, pár év múlva ez a szabály sem volna már jó, mert akkor összekerülne az LC mondjuk a honda nsr250-nel, amifinoman szólva sem egy kategória sem motoroilag de futóművileg meg pláne.

Most húztak egy vonalat, hogy 75 és vasváz, ez most ésszerűnek tűnik ot-ben.
hát nem tudom szerintem ez a 25 és 30 éves dolog nemigen alkalmazható jelen esetben gondolj csak bele öreg vasvázas küllős levegős vs aluváz vizhütés power cdi ezt mindenképpen szét kell választani mert semmiesély a régieknek 75-80 környékén már bőven voltak super technikák az hogy a veteránszövetség milyen álláspontot képvisel a jármüvek korát illetőleg meg egy veterán race technikai feltételei ez nagyon más dolog de mindenképpen meg kellene keresni az optimális megoldást üdv dio
Hali. Teljesen egyetértek veled. Tisztázni kell meddig veterán a veterán vagy a youngtimer. Én úgy gondolom , hogy az 1976- ig tartó szabály felett rég elment az idő hiszen akkor most már több motor nem is lehet veterán? Én is öregszem a motorok nem? Veterán szövetség szerint ha a gép betölti a 30- at, az veterán, minden 25-évét betöltött gép youngtimer. Nincs borzasztóbb annál, hogy valaki elutazik egy versenyre és nem engedik indulni mert valaki így a másik úgy tudja. Én már csak tudom. Más rendezvényeken is a 30-as szabályt tartják mérvadónak. Részemről Gyarmat után el is döntöttem, hogy ennyi volt hagyom a racét a francba, mert még egyszer nem teszem ki magam olyan kellemetlenségnek ami kakucson történt, (bár gyarmaton 81 –est neveztem nem is volt vele gond). Puszta szerencse, hogy találtam a 76-os Yamahát hiszen tudjátok jól, hogy egy ilyen korú gépet felhajtani nem éppen egyszerű. Viszont az is igaz, hogy egy agyon poweres agyon írt CDI-s aluvázas motorral hajtó versenyző hatalmas előnyben van az öreg motorral szemben. Hát nem lennék most a szabályt alkotók helyében.
Talán a cm3- vel lehetne variálni, hogy eddig mehet ez felett meg nem. Talán.
Lófaszt , nekem ez a nyomatékgyár kell a traktor hangjával , ez a legnagyobb találmány amivel eddig találkoztam
Na lépek , dolog van , Cső !
neked jo lenne egy 250 is,jobban elvezned
Nincs óra rajta , nem is írom . 60 felett lehet benne , szal be van járatva
Az aktív krosszosok 200 órákat elmennek ilyennel hiba nélkül , gondolom nálam is simán bír annyit ha többnyire óvatosan használom .
hany uora van mar benne?
A 450-esben akarom kipróbálni , még a gyári 5w-s van benne ami még nyáron is vastag a pehely súlyomhoz , most a hidegben meg egyenesen szörnyű . Tavaszra be akarom rendesen lőni magamhoz a futóművét ....
lehet nekem polcon is lett volna,ha a putoline megfelel...

hova hasznalsz ilyen finomsagot?
B+ Rajmund , azt Gyuribának írtam

Itt semmi extra . Az egész városban 1 helyen találtam 2,5-es lökésgátló olajat , de ott is rendelni kell . Szerdán megyek a főfaluba , ha Gyula ráér lehet elugrunk feléd ...
pl. Váltóolajat nézd meg, hogy ne legyen vizes. Kormány ne szitáljon, kerekek egy síkban legyenek. Első teló mennyire lóg, kormányvégállás ütköző nincs-e megütve. Tank ne legyen túl rozsdás. Ha úszó nyerges a fék, akkor ne lógjon túlzottan. Kipufogó ne legyen elrepedve, utólag kiberhelve. Hengerek mérete ne utolsó túlméret legyen lehetőleg. Ha megveszed ne lábán vidd haza.
Ezeket én mind megszívtam.

Kopó alkatrészek beszerzésével nincs különösebb gond szerintem. A gond ott kezdődik, ha főtengely, vagy elektronika purcan ki.
ja ja ilyen fajta mit kérnétek érte?a yamaha azért a kéttárcsával az igazi az mz eleje nem odavaló.engem mostis csak annyiban érdekel a ccm hogy tudjam mire készüljünk ha 350 akkor mi is próbálunk háromötvenesiteni igaz gyári adat szerint nem sokkal több ló de nyomatékban talán jobb lenne a mikiegér pályákon. szóval mibe fájna a suzi blokk?
nem kell Gyuri ba nak szolitanod,nem vk meg olyan oreg


mi ujsag arrafele?
Tiszteletem Gyuribá !
Néha "szárazkarteresnél" azért előfordul , oil reed valve csúfnévvel ....
a tátraiék csinálták a csapot bele,és mondták,h.az úgy nem lesz olyan jó,és amikor mentem a cuccért,kérdezték hol szikráztattam,mert olyan jól futott,h.ihaj!
az én lc mnek egyben van a csapja a sonkával!vagyis csak volt,mert kiszikráztattam belőle.és bontatlan volt a blokkja,mikor szétszedtem!
nem haragszom,de ha az én rd m főtengelyét megrángatod,rájössz,h. igenis lóghat annyira! és még mentem is vele.így vettem,és kb párszáz métert mentem vele kiváncsiságból,h. milyen!
az lc-nél nem kell sonkát cserélni de mindenképp huzos egy komplett generál, bár melyik motornál nem. dugó furás hajtókar csere csapágyak szimeringek labirint 80-90e. de bármit veszel az se jön ki olcsobban, és akkor évekig nem kell hozzányulni.
Melesleg a legjobban tuningolható motor akár 50le-ig.
hát nálunk nemigen lessz lomtalanitás motoralkatrészbe,
a gyereknek van ilyen biznisze. De van kép a gt-röl nem membrános.
De egy kis történelem a 350 röl amig nem nertek vele fél körökkel addig nem is volt érdekes hány ccm 2008 2009 2010
ne haragudj de ez nem mz ha szar is te nem tudod rángatni a fötengelyt oldalirányba ha van benne csapágy. Feltehetöen egy lc 250 röl beszélünk. Kopó alkatrész van hozzá hajtókar dugó lamella
fékbetét. Na atöbbi szerencse kérdése meg pénzé. Rogyásig van alkatrész az ebayon. Ha jó az egész cucc akkor nagyon megy , de 36le töl ne várj csodát. Azt nézd meg mennyi paszta van rajta, vagyis szétszedték e már. Ne legyen görbe se a váz se a villa,
ne zörögjön nagyon. 20-25000 dugó cserés a hajtókar kibir 40-et
az elektronika és a vezetékekbe ha lehet ne legyen sok sufni tuning. Amugy jó és strapabiró masina.
oké szólj ha lomtalanitás lesz