Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kornél örül ha magát támogatja! Ezt nem rossz szándékkal írtam!
Az a gond ezzel a "pálya építéssel" hogy ha van egy területed (földed) az be van sorolva pl.: szántóföld,legelő,bármi.Na most te (a tulajdonos) sem csinálhatsz rá olyan valamit ami rontaná a besorolást.Még egy szedet vetet crosspályát sem mert szarrá büntetnek és vissza állítatják eredeti állapotába a placcot. Ha vásárolni szeretnél földet és pályát szeretnél rá csinálni a besorolásának (hogy hány koronás a föld) nem tudom,nem akarok nagy hülyeséget írni de sok ezerszeresét kell becsengetni.Ott ment el a meccs! Tehát nem egyszerű! Egyébként D.-be régebben volt két nemgyenge vállalkozó akik létrehozták volna a pályát de a várostól nem kaptak területet,50 km.-es körzetben. De, én is benne lennék egy pályeszos projektbe!
Picit kevés az oldalatok tartalma. kb. 3 perc alatt átnéztem. A szováti nap tetszett, lehet hogy azért, mert régebben ott tanítottam...
Motorkereskedések nem támogatnák a pályát? Beszéljek Kornéllal (Kawa)?
Sziasztok! Nevem Tóth Tamás, és Debrecenben érdekelne a pályaépítés. Egyrészt mert nagyváros sok motorossal, másrészt jól megközelíthető, harmadrészt itt lakom.
jah, és igen, az alapozást, a várható terhelésre méretezik, márpedig a motor meg a gokart, az nem terhelés.
A mellékutcákat, illetve a falukat összekötő kis utakat például a kukáskocsira méretezik, mint a várható legnagyobb terhelés, a motor, meg a gokart az meg ugye nem kukáskocsi, vagy kenyérszállító teherautó.
Az útépítő mérnök nem valami gyakorlattól elrugaszkodott elméleti szakember volt, hanem építésvezető, egy aszfaltozó cégnél.
ahol beszéltem vele, ott konkrétan egy utca aszfaltozását irányította.

De Jani, neked nem volt valamelyik rokonod székely?
Mert azok tudnak jobban mindenkinél mindent:)
Ha megnyitjátok,Rólunk-Célunk !
http://www.demose.hu/ Szia! Neved elárulod?
Valaki Debrecenből, aki érdeklődik a pályaépítéssel kapcsolatban?
Rendben , ezt mondja a mérnök , de én még régebben a kivitelezővel beszéltem és az mást mond . Alapozást nézve pedig nagyon nem mindegy milyen a talaj , én úgy tudom az többe kerül mint maga a fedő réteg , bele értem a víz elvezetőket , stb . De azt kívánom , hogy neked legyen igazad .
Jó, én meg beszéltem aszfaltmérnökkel, meg útépítőmérnökkel, nem az újjamból szoptam.
Amennyiben nem megy rajta gokartnál és nagymotornál nehezebb jármű, elég az 5 ös aszfalt 5-6 centi vastagon, finiselővel terítve és tömörítve, utána hengerelve, alá pedig 10-15 centi lehengerelt zúzalék kell.
Ugyan iylen tecnikával épült pl a kakucsi és a brezovai pálya is, és tök sima.
Egy hobbipályára, pedig nem kell az az aszfalt, ami a hungaroringen van(shell grip)
Egy iylen hobbipályátra tökéletes a mezei 5ös aszfalt(mellesleg kakucson és brezován is ez van) aminek a tonnánkénti ára 38-45 ezer forint, az ár erősen függ az aszfaltbena lévő zúzalék minőségétől.
A leg olcsóbb a mészkőzuzalékos(az a világos színű azsfaltban van) a leg drágább a vulkanikus eredetü zúzalékos, de a kettő tetszőleges arányban keverhető, természetesen a minőség rovására.
A leg kopásállóbb(és egyben a leg szarabb tapadásu) amiben folyami kaviocs is van adalékolva (ilyen az euroring fedőrétege)
Egy 1000x10 méteres, 10 000 négzetméteres aszfaltozásti munkára már lehet versenyeztetni az aszfaltozó cégeket, és el lehet érni egy 35 ezer forint/tonnás árat, így jön ki a 15-18 millió forint az azsfaltra.
Szóval láthatod, utánanéztem.
kérd ki már a véleményét a bambinak meg a brc-nek és mond má meg rijeka mibe került, az ölbeinek a szájába van a sárvár melleti pálya de mondjuk debrecen viszonylatábol má vagy 500km oda+vissza. ott egy nyilt nap má nem 10,000e lehet tervezni meg beszélni róla nem korai söt le vagyunk maradva.
Zoli , versenypályára nem a gagyi aszfalt való , az alapozás fontosságáról se feledkezz meg mert az sem kis pénz ( a 30 milla lehet nem lenne elég ) . Én láttam aprópénzből épült mini kart pályát , olyan huplis volt , hogy el se hinnéd .......... Egyébként ötletnek nem rossz , de nem olyan egyszerű kivitelezni .
ricsi te pályaversenyröl beszéltél és nem nyiltnaprol. ez kettő ott bárki mehet veletek,azé nyilt nap.
Üdv! Engem érdekelne az ötlet Debrecenben! 2 fecske viszont nem csinál nyarat! Anyagilag is be tudnék szállni, ill. a szervezésben, fenntartásban építésben is tudnék segíteni. Akit érdekel még az ötlet írjon nekem egy levelet a seducertt@hotmail.com-ra! 100 ember már tudna valamit kezdeni. Ha beindulna a biznisz a napi bevételekből ki lehetne fizetni a támogatókat illetve részesedést is kaphatnának az alapító tagok. Egy idő után már fix jövedelem is lehetne belőle, illetve a tagoknak ingyen pályamotorozás.
Alapból az volna a leg egyszerűbb, hogy a kitaszított ellehetetlenített kategóriák versenyzői összefognának, és építenének maguknak egy pályát.
Ahogy látom, veterános berkekben ha mindenkit nézünk(mz sek től a pannoniásokon át mindenki) egy minimum 150 ember van, akink nincs hova mennie motorozni, ha ez a 150 ember osszefogna, építhetnének maguknak egy pályát amin azt rendezhetnének, amit akarnak.
Ilyemire több példa is van motorkroszos körökben.(persze, az kroszpálya a töredék összegből kijön)

Egy 10 méter széles 1km hosszú(kakucs, brezova, kecsó) méretü pályára 500 köbméter 5-6os aszfalt kell az 15-18 millióból megvan.
ha sok társadalmi munka lenne, 30 gurigából tokkal vonóval meglenne egy iylen pálya, és ha a gazdája jól menedzselné, 5-6 év alatt megtérülne a befektetés.
Persze, iylen összefogás sohasem lesz.
Milyen 60-100 ezrekről beszéltek fejenként ? Egy nyilt nap is 10.000 körül van / fő... Hringen is 12.000.- volt októberben.
Egy 60-100 ezres költség nem is felezi, hanem megtizedeli a mezőnyt.
azt elfelejtettem odairni senkit sem akarok megbántani de leülni tárgyalni csak akkor lehet valasmiröl ha a zsebembe az összeg , az tuti. legalábbis nálam ez igy muködik hozomra nem adnak má semmit.
majd meglátod ez nem igy megy sajna. de ezt ti már letárgyaltátok. Talán kéne egy lista arrol is hogy 100e ki hajlandó betenni a kalapba elöre?
most beszéltem jó ismerösömmel közel vagy 30 percet erröl , ök má tettek lépéseket /mindenki ismeri/ de nem mondom ki az ugy néz ki hogy lessz 3 pályaverseny itthon 2 ring talán egy valamelyik pályan meg külföld. de ezek nem sör virsli versenyek sajna ide licenc sportorvos stb és egyébb kell. Ez azt jelenti hogy akárki nem indulhat. egy hétvége szerény számitások szerint 60-80e + ha külföld akkor utazás és egy sor dolog ja nevezés biztositás etc 100. erre lehet számitani. na most nincs mindenkinek benzitkutja ugy hogy zsebbe nyulós a dolog.
Cég és nagy telephely az van, de normális pályamotorozást szeretnénk. Kibérelünk egy pályát, kifizetjük a mentőt és megyünk. Nyílt nap, pályamotorozás.
Meg a dögöljön meg a szomszéd tehene is mentalitás is segíthet kicsit...
Ez szomorú miért kell minden jót tönkretenni? Tudom a pénzért...
Bakos ricsi látod nem is olyan egyszerü egy verseny rendezése sajnos a mi szándékunk kevés, az hogy listák tömkelege készül az csak szándék de ez igy volt régen is még a hires élessarki versenyeken is az is illegális volt.
de az átkosba egyszerübben ment. van egy cég jó nagy telephelye van olyan 1,1 km körbe de ott a raktárakba vasárnap is meló van sajna mert talán el tudnám inténzi némi pénzért a helyet.